Melyik párt?
Nem vagyok jogász, de ha megindolklod milyen jogszabályra hivatkozhatsz amikor azt mondod, mondják hogy egy ügy elintézéhez csak gépkocsival lehet menni.
Szerintem más a szabad közlekedés, és más a csak a fenekem allatt autóval tudok közlekedni dolog.
Végül is a zsufoltságra hivatkozva helikopterleszélló biztositását is számon lehetne kérni, üzletembereknél manapság már az is elfogadott :)
Pl itt Szegeden az önkormáányzathoz sem mindig önszántából megy az ember, és mégis, csak fizető parkolók vannak a közelében, és ez igy van és volt, bármely párt is volt hatalmon.
Persze lehetne kérni hogy legyen ingyenes, de nem sok reményt látok a telyesitésére.
Behajtani tilos!
OFF
Bootmaker, te újabban nagyon a pártszimpátiáidra hagyatkozva nyilvánítasz véleményt. Nem egészséges...
ON
Szerintem semmi.
Igaz nincs joguk előirni, hogy gyalog kell megérkezni, viszont az sincs lehol leirva, hogy csak azzal lehet.
Lehet taxival, baráttal odavitetni magát az embernek, kerékpár görkorcsolya stb..stb.
B
T. JOLY-JOKER !
Kiváncsiak várom címzettek reagálását.
Lehet,hogy gergényi karácsonyra ezta területet is műveleti területté nyílvánítja???
Üdv P.
Polgár légy, ne alattvaló!
Tisztelt XIII. kerületi Rendőrkapitány Úr !
Az alábbi panasszal fordulok Önhöz .
A XIII. kerületi Rendőrkapitányság előtti területen korábban a Rendőrség épülete előtti Ügyfél parkolót a kerületi Rendőrkapitányság önhatalmúlag „kisajátította” így a gépjárművel érkező ügyfeleket a parkolóból kiszorítva a környező utcákban történő parkolásra és az ezzel járó költségek viselésére is kényszeríti !
Mivel a „nem saját akaratukból érkezők ügyében” valószínűsíthető, hogy államigazgatási eljárás keretében folyamatban lévő ügyben idézésre érkezett személyekről van többségében szó
akiknek a felelőssége még nem megállapított ezért az eljárás befejezéséig és a bűnösség megállapításáig az ártatlanság vélelmének védelmében a felmerülő költségek vonatkozásában azt az Állam megelőlegezi .
Összefoglalva tehát a XIII. kerületi Rendőrkapitányság ,
az idézetteket ,
a személyes megjelenésre elővezetés kilátásba helyezése mellett kötelezetteket,
A ügyeiket intéző ügyfeleket,
a megjelenéssel járó költségek viselésére kényszeríti , és a helyi ismeretekkel nem rendelkező ügyfeleket felesleges szabálysértési tortúrának és procedúrának valamint a megjelenéssel járó költségek mértékének felesleges növelését idézi elő azzal, hogy az egykébbként közszolgálati intézmény előtt lévő területet mely, egyebekben az adófizetők súlyos forintjaiból tehát közpénzből lett felújítva a közforgalom elől indokolatlanul elzár .
A Rendőr Hatóságnak nincs oka sem jogi lehetősége kikötni, hogy az idézésre megjelenő tehát jogilag kényszerített személyek de úgy általában az egyéb okból érkező ügyfelek is, ne gépjárművel érkezzenek , mivel nincs ok, és jogi lehetőség a Rendőrség épülete előtti
közterületen a közintézménybe érkezők normális parkolásának megtiltására ezért a behajtás ill. a parkolás tiltását mindenképpen indokolt megszüntetni és azt a rendeltetésének megfelelően
a közforgalom számára elérhetővé tenni .
A Rendőrség épülete előtt lévő parkolóban mint hivatalosan tanúként idézett és elővezetéssel megfenyegetett az idézésben foglalt időre behajtottam és az idézésben feltüntetett időpontban a Hatóság előtt megjelentem .
Amikor a Hatóság befejezte a meghallgatásomat nagy meglepettséggel észleltem, hogy a Rendőrség előtti ügyfél-parkolóban legalábbis korábban ez volt , kerék bilincs alkalmazásával lebilincselték az autómat !
TILTAKOZOM !!!
Mivel sem a kapus, sem tájékoztató tábla, nem jelezte, hogy a Rendőrségre idézett érkezőknek
tilos a parkolót használni ezért jogtalannak tartom a bilincselést melyet az illetékes hatóságnál
meg is panaszoltam .
Egyebek mellett a terület indokolatlan és jogsértő kisajátítása és a köz és ügyfél forgalom elöl történő elzárása volt a panaszon fő indoka .
Mivel a parkoló behajtó részénél elhelyezett behajtani tilos tábla alatt „ kivétel rendőrség” kiegészítő tábla áll ezért én azt úgy értelmeztem, hogy a részleges feloldó tábla Rendőrségre ügyfélként érkezettekre is vonatkozik .
A Magyar nyelv nagyon konkrétan fogalmaz ha precízek szeretnénk lenni, így amennyiben Ön
azt szerette volna elérni, hogy az ügyfél parkolót csak a Rendőrségen dolgozók használják, úgy a „kivétel Rendőrségi dolgozók” szöveg került volna a táblára , vagy „kivétel rendőrségi parkolási engedéllyel” szöveg .
A „kivétel Rendőrség” felirat nem határozza meg konkrétan, hogy mely személyek , és hogy milyen engedéllyel ?
Álláspontom szerint egyéb jogi problémát is felvet a kialakult helyzet mert a Rendőrség épülete közszolgálati intézmény , az előtte lévő terület pedig a közforgalomnak átadott terület tehát hivatalosan közterület !
Közterületen csak intézkedés céljából és csak az intézkedés idejéig korlátozható az állampolgárok
kitiltása, a behajtási engedélyek kiadása is csak az intézkedésre jogosultak vagy egyéb társhatóságok tagjainak de csakis az intézkedés idejére , vagy az önkormányzat által kiállított
közterületen történő parkolásra jogosító engedély kiállítását követően van lehetőség .
Mivel a hivatkozott parkoló jól láthatóan nem intézkedés céljából elzárt terület ezért az oda kiadott
Rendőrség épülete előtti „parkolási engedélyek” jogilag nem érvényesek, és nem is hivatalosak így nem csak maga a tény, hogy behajtani tilos, de a közterületen történő parkolásért járó díj meg nem fizetése is mint jogszabálysértés felmerül .
E mellett jegyzem meg, hogy a rokkantaknak nincs jelezve és kialakítva lehetőség a bejárathoz legközelebb eső területen a forgalomtól elhatároltan ki és beszállásra, nincs kijelölve terület de még a parkolási lehetőségére sem, így annak a rokkantnak aki tolókocsi használatára van kényszerülve és nincs nála az egyébként szemmel is jól látható rokkantságát bizonyító igazolványa kénytelen a bejárattól jelentősen távolabb 50-100 méterre is parkolni vagy a ki-be szálláshoz megállni .
Nem találtam a kisajátításra és a Közszolgálati Intézménybe érkezők elöl történő közterület elzárására vonatkozó jogszabályt, ezért megtisztelve érezném magam, ha szíveskedne tájékoztatni
az alkalmazott jogszabályi helyekről .
a közforgalom elöl elzárt terület (volt ügyfél parkoló) engedélyezésével ,
a kihelyezett behajtást tiltó KRESZ tábla engedélyezésével,
a parkolóban parkoló Rendőrségi közalkalmazottak gépjárművének ablakában kihelyezett
ingyenes parkolásra jogosító engedélyekkel kapcsolatosan;
a.) milyen jogszabály vagy rendelet szerint ?
b.) mely hatósági hozzájárulás vagy engedélyek alapján ?
Ezzel egy tekintet alá eső kíváncsiságom és a bilincselés jogszerűségének vitatása miatt még
a további kérdések megválaszolását is nagy megtiszteltetéssel venném amennyiben szíveskedne
kimerítően megválaszolni azokat .
A kérdéseim a következők lennének;
1.)Ön rendelte el, hogy a XIII. -kerületi Rendőrkapitányság előtti parkolójába behajtani
tilos legyen ?
- Ha igen pontosan milyen jogszabályi felhatalmazás alapján ?
- Ha nem akkor pontosan ki és milyen szabály alapján engedélyezte, hogy közforgalomnak
átadott területet sajátít ki magának a Rendőrség ?
2.)A XIII. kerületi Rendőrség miért nem helyez ki jól látható helyre tájékoztató táblát, hogy
a „ kivétel rendőrség „ az nem terjed ki a hatóság előtt megjelenésre kötelezettek,
valamint, úgy általában a hatósághoz ügyintézés és egyéb célból érkezettekre ?
3.) A „ Behajtani Tilos „ kressz tábla milyen és melyik Hatósági hozzájárulás alapján került
közterületi kihelyezésre és melyik közlekedési szakhatóság hozzájárulásával ?
4.) A Rendőrség miért nem a saját udvarát használja saját dolgozóinak parkoltatására ?
5.) Õn szerint Eurokonform-e egy „Európai” Rendőrségtől, hogy nincs ügyfélparkolója ?
6.) Végül a Rendőrség hivatalos idézésére történő megjelenés miatt kifizetett -parkolási
költséget- mivel hivatalos eljárásról szóló törvény szerint az - eljárással összefüggő
költségeket az állam előlegezi meg így a megjelenéssel járó ésszerű költségeket is
ameddig megállapításra nem kerül az állampolgár vétkessége , milyen jogi alapon
terheli át a Hatóság az állampolgárokra ?
Kérem amennyiben úgy hangzana akkor se vegye ellenségeskedő hangvételűnek a panaszként megfogalmazott levelem, mert ez csupán tájékozódó és tájékoztató jelleggel került megfogalmazásra .
A most megfogalmazott levélre várt válasz, reményem szerint a jogszerűség és az alkalmazott jogszabályhelyi hivatkozásán túl történő tájékoztatáson kívül arra is választ ad, hogy milyen
alapon ( jogszerű vagy jogszerűtlen ) bilincselik le kerék bilincsel a Rendőrségre hivatalosan megidézett, és megjelenés elmulasztásaként elővezetéssel meg fenyegetett vagy csak úgy
általában ügyintézés céljából érkező gyanútlan ügyfelek járműveit ?
Nyilvánvalóan én magam nem utasíthatom csak tájékoztatom a kialakult szerintem jogsértő helyzet megszüntetésére és az eredeti állapot helyreállítására, valamint a kisajátított területen parkoló járművek parkolási díjainak eddigi meg nem fizetése, és az ez okból utólagosan felmerülő pótdíj meg fizettetésére , és az egyéb jogsértések megállapítására és megszüntetésére .
Bízom benne, hogy nem öncélú, és nem önhatalmú, és nem a hatalommal visszaélő a XIII. kerületi Rendőrkapitányság előtt kialakult állapot !
Szíves válaszát és állásfoglalását bevárva , tájékoztatom Õnt, hogy a válaszának érdemi
részére történő hivatkozással a jogszabályok megjelölésével és ahhoz fűzött magyarázattal amennyiben válaszából úgy adódik ezen levél másolatával együtt a XIII. kerületi Rendőrkapitányság előtt kialakult állapotok miatt a levél feladásától számított 15 nap elteltével, a
1.) Budapesti Rendőr Főkapitányhoz,
2.) Fővárosi Önkormányzat Közterület Felügyelőségének vezetőjéhez,
3.) Főpolgármesteri Hivatal Jogi osztályához, valamint
4.) Belügyminisztérium panasziroda
fordulok panaszommal .
Kelt , Budapest , 2006 December 07 .
Tisztelettel: _________________________________
készült 3 példányban,
1.)XIII. kerületi Rendőrkapitányság vezetője,
2.)Ügyvédi iroda
3.)Irattár másolásra
Szia Turdus .
Amennyiben a mozgáskorlátozott igazolvány
a helyszinen volt és szabályszerüen kihelyezésre került a KRESZ nem vonatkozik
az igazolvány tulajdonosára és az őt szállító személyre, személygépjárműre .
Ezt semilyen alsőbbrendű szabályozás vagy rendelet nem bírálhatja jogszerűen felül .
Valóban, mi még úgy tanultuk, hogy a behajtani tilos tábla (piros kör fehér vonallal) az "ebből az irányból behajtani tilos" tábla :)
SF
Egyébként a "behajtani tilos" tábla nem való annak jelzésére, hogy oda sehonnan senki nem hajhat be. Arra a "mindkét irányból behajtani tilos", ill. a különféle járműtípusokra vonatkozó specifikus behajtani tilos táblák (pl. "gépjárművel behajtani tilos") valók. Vagy egyszerűen el kell zárni a forgalom elől a területet fizikailag!
(A "behajtani tilos" tábla az egyirányú utca "rossz" végét jelzi, tehát joggal várja azt az ember, hogy van másik vége annak az utcának, ahonnét szabad a bejárás.)
Ha behajtani tilos tábla van kinn, akkor vitatkozhat bárki bárkivel, a tábla alapján Gépjárművel behajtani tilos! Erre vonatkozóan a megkülönböztő jelzéseit együttesen használó gépjárműnek - fokozott óvatossággal - van joga eltérni. Amennyiben a behajtani tilos tábla alá kihelyezik a kivéve mozgáskorlátozottak kiegészítő táblát (itt fontos, hogy szerepeljen a KIVÉVE szó is, mert ha csak a mozgáskorlátozottak tábláját teszik ki, akkor pont azt érik el, hogy csak ÕK NEM hajthatnak be), akkor behajthatnak, addig viszont szabályt sértenek a mozgáskorlátozotti igazolvánnyal rendelkezők is.
SF
Segítséget kérek!A Velencei tó partján horgászók közül több mozgássérült is van, akik a behejtani tilos tábla ellenére kocsival beállnak az amúgy kezelt, gondozott fűre.
A Horgászrend is tiltja a víztől 30 m-nél közelebbi parkolást.Vita alakult ki, a mozgás-sérült igazolvánnyal be lehet e hajtani az amúgy tilosnak minősített területre.A tábla alatt nincs kivételeket tartalmazó "altábla"!
Köszönettel Durstné