- A NAV-nak lehet e-mail írni technikailag, ez biztos, mert Én is szoktam.
- A Vízművekre akkor rá kell szólni, hogy ezeket az e-mail címeket, mint hivatalosan közzétett elérhetőségét lesz szíves beüzemelni. Amúgy pedig a fogyasztóvédelmi hatósághoz (megyei kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály) lehet fordulni panasszal, mely bírságot szabhat ki ezért...
- Panaszt telefonon, szóban - a meghirdetett telefonos ügyfélszolgálaton - is lehet tenni, amit a vállalkozás, címzett szerv KÖTELES JEGYZŐKÖNYVBE VENNI, azonban a panasztétel szándékát ajánlatos határozottan a félreértések elkerülése végett kijelenteni a beszélgetés során.
A jegyzőkönyvet legkésőbb az írásbeli, érdemi válasszal együtt meg kell küldeniük.
Ezek elmaradása fogyasztóvédelmi tárgyú jogsértést, mely ügyében a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat és amely bírságolhat (is).
Ezek amiket említ, valóban hátrányai, azonban egyébként azt tudnia kell, hogy téves megküldés esetén a címzett szerv köteles az áttételre. Tapasztalom Én is, hogy van, hogy nem teszik meg maguktól, ilyenkor rájuk kell szólni.
Ilyenkorra már nem nagyon fordultr elő, főleg a NAV szerveitől, hogy ne továbbították volna. A Vízművek már necces, de jogszabály szerint - Pktv. 1. § (5) bek. - az áttétel/továbbítás kötelme Őket is terheli.
Egyébként Én "kettős könyvelést" csinálok egyébként általában, azaz ugyanazt elküldöm e-mailben és e-Papíron is, csak az e-mailt az e-Papíros beküldés után, az e-Papír nyugtájával együtt.
Különösebb gond e-Papíros beadvány elkallódásából még nem volt, legfeljebb téves iktatásos história fordult elő, melyet végül mindig megoldottak.
De ilyen e-mailes beadvány esetén is volt már nekem...