Vodafone számla 100ezer Ft, a tudtunk nélkül!


ezso # 2010.09.30. 23:27

Tisztelt jogi szakértők!

Az alábbi ügyben szeretném a segítségeteket kérni.
A történet röviden: A párom szeptember 19-én kapott egy SMS-t a Vodafone-tól, hogy számlája 100.000Ft.-nál tart, és rendezze. Ekkor bement az első Vodafone képviseletre, ahol az ügyintéző azt mondta, hogy emeltdíjas szám hívása miatt keletkezett az összeg, de az idő rövidsége miatt ö nem tudja elképzelni, hogy ez hogyan történhetett, töltsön ki egy hivatalos papírt egy megfelelő voda képviseleten, ahol minden bizonnyal jóváírják az összeget.
A hivatalos papír a Mammut Vodafone képviseletén szept.21-én beadásra került.
28-án délután ismét kapott egy SMS-t, amiben közlik, hogy éjféltől a kimenő hívásait korlátozzák. (magyarul elutasítás)
Ekkor bekapcsolódtam én is és elkezdtem telefonálgatni, hogy miről van szó.
Első körben a voda ügyfélszolgálatán (1270) kiderítettem, az ominózus számot.
Ez a 0691335535.
Ma a (1250) behajtási csoportnál kezdtem, előző este ezt a számot adták meg, ahol közölték, hogy a kérelmet elutasították és be kell fizetni az összeget.
Ezután jött a számlázási osztály, ahol annyi tanácsot adtak, hogy a telefont vigyem be a Nokia szervízbe és kérjek szakértői véleményt, hogy nem-e telefon hiba okozta a túlszámlázást.
Arra a kérdésre, hogy kié a 0691335535-ös szám nem tudtak válaszolni. (elég furcsa, hogy ekkora összeg követelésénél a szolgáltatónál nem tudják, ki fizeti nekik a követelt pénz felét)
Még annyit javasolt a hölgy, hogy írjak kapcsolat@mobilozzokosan.hu -ra , ahol talán meg tudják válaszolni kié a szám. (megtettem, válasz még nem kaptam)
Következő lépésként felhívtam a Nemzeti Hírközlési Hatóságot, ahol túl sok segítséget nem kaptam, szerintük a bíróságra tartozik az ügy, de annyit megmondtak, hogy a szám a Magyar Telekom Nyrt.-nél végződik.
Ekkor telefon a MT Nyrt-hez, ahol többszöri kapcsolás után egy segítőkész ügyintéző végignézte a teljes számmezőt és állította, hogy a szám nem náluk végződik. A google-n kezdett keresgélni, amit én is megtettem, de semmi konkrétumot nem talált. (sajnos itt megszakadtunk és több óra próbálkozás után sem sikerült visszahívni őket)
Jelenleg itt tartok.
Hozzáteszem, hogy a párom 2diplomás és Gyermek-Intenzív osztályon dolgozik, nem tölt csengőhangot és nem telefonál lehúzós műsorokba. A hívások szeptember 19-én 00:06’-01:18’ között voltak, amikor a párom itthon aludt, a telefonjától 2 méterre!

Az lenne a kérdésem, hogy én, mint egyszerű állampolgár milyen jogi lépéseket tehetek, vagy mit tehetek egy multi ellen? Egy biztos. A 100.000Ft.-ot nem szeretnénk és nem is tudjuk befizetni, hiszen ez a párom közel egy havi fizetése.

Ha valaki járt már hasonlóképpen, vagy van jogi tapasztalata, tanácsa (azon kívül, hogy tiltsam le az emelt díjas számokat – ehhez már késő van) kérem segítsen.

Előre is köszönöm: ezso

kadaj01 # 2010.10.01. 07:05

google-ba beírva a számot :

"igen, ez a tv2-n lévő játék száma.
amiben szakáll miki van annak: 06-91 33-55-33"

A párod hazudik. Magától nem hívja ezt egy mobil sem. A számlát ki kell fizetni.

Itt egy kép is :

http://telefonosjatekok.gportal.hu/picview.php?…

Veci # 2010.10.01. 10:08

Az emeltdíjas szolgáltatást le kell tiltatni, erre gondolom van lehetőség a vodafon-nál is. Nekünk minden telefonunk (T-mobil és vezetékes) le van tiltva. Így sem szavazós (Megasztár és társai), egyéb betelefonálós játékot, fórumot, csengőhangletöltősdit, jósdát, horoszkóp és egyebeket nem tudunk (szerencsére) hívni, mert az ember könnyen elcsábulhat. De úgy hallottam vannak olyan emeltdíjas szolgáltatások, ahol a visszahívást is az előfizetőnek számlázzák. Szerintem is szerencsét próbálhatott a férjed, de ha mégsem, akkor nagyon nehéz lesz bizonyítani. A letiltást pedig csak a számla rendezése után lehetséges, tudtommal.
Ja és addig a kimenőhívást sem engedélyezik, amíg nincs kifizetve a számla.
Próbál itt beleolvasni, igaz régi bejegyzések, de hátha valamit kiolvasol belőle:
http://www.panaszfal.hu/…,1958.0.html


Üdvözlettel Veci

végrehajtó1 # 2010.10.01. 10:51

A párod hazudik. Magától nem hívja ezt egy mobil sem.

Ez így nem igaz.Nekünk van vonalas telefonunk és mobil is.Pont 1 hete néztük a tv-t amikor csörögni kezdett a vonalas telefon.Nézem én hivtam magam a mobilról saját magam.De mindkét telefon mellettünk volt és az egyik hivta a másikat.
Az ütő is megállt bennem.

Azóta hiszek a szellemekben:)

kadaj01 # 2010.10.01. 11:07

Hűha. Ki volt a vonal másik végén?

ezso # 2010.10.01. 12:38

A párom nem hazudik, mivel én is itthon voltam!
Ma beadta én készüléket a Nokiához, de megnyugtatták, hogy ilyen készülékhibával még nem találkoztak. (mondjuk ezt eddig is sejtettem)
A Vodafone semmilyen kompromisszumra nem hajlandó, sőt az ügyfélszolgálatos, kérdésemre kijelenttette, hogy "az ő rendszerük tévedhetetlen".

Ami furcsa, hogy szerintük több hívás van, a lent írt időintervallumban, a számlán pedik 1db hívás szerepel Bruttó 100ezer Ft-ért. (szabály szerint a 0691-es számtartomány hivása, hívásonként nem lehet több 1000Ft-nál)
Szerintük ez azért van, mert egy számot hívott, amit a "TÉVEDHETETLEN RENDSZERÜK" összevont.

kovacsz # 2010.10.02. 10:49

Kérni egy tételes híváslistát?

ezso # 2010.10.04. 16:17

Természetesen kértem tételes listát, ami a következő számlával, a hó második felében fog megérkezni.
Az a bj, hogy ezzel már nem megyek sokra. Telefon a Nokia szervízben, a szám kimenőhívásai tiltva.
A legrosszabb, hogy képtelenek vagyunk bebizonyítani, hogy nem mi gyártottunk 262db hívást erre a Kvízió nevű lehúzós játékra.
Nem tudom a Vodafone mennyire rugalmas, mert ma írtam nekik egy emailt, ahol felsoroltam néhány tényt, többek között, hogy 10 éves számról van szó és sem náluk, sem az előző szolgáltatónál nem volt ennyire kiugró számlánk.
Az asszony gyermek-intenzív osztályon dolgozik, diplomás ápolónőként, neki a telefon munkaeszköz is, mert mindig nála kell lenni. Orvos riasztás, otthonról is bármikor berendelhetik (+ illetéktelen nem fér a telefonjához) és annyira nem ostoba, hogy a havi fizetését elkvíziózza.

kovacsz # 2010.10.04. 16:58

Érdekes lehet, hogy mikor és mennyi idő alatt sikerült ennyi hívát egyáltalán lebonyolítani.

ezso # 2010.10.04. 20:11

1óra 12perc alatt 262db hívás....szerintük.
Az átlagosan percenként 3,6 hívás.

kovacsz # 2010.10.09. 16:24

Passz ! Mindenesetre durva. Ami érdekes korábban: „1db hívás szerepel Bruttó 100ezer Ft-ért.” most meg „262 db hívás” Itt van némi ellentmondás. :-(

Bubu2 # 2010.10.09. 16:49

Előrebocsátom, hogy nem olvastam végig a teljes topikot, de nekem egyszer szoftverhibás volt a telefonom és valóban magától tárcsázott. Feküdt a polcon, és csak a kis pittyegést hallottam, hogy jé, olyan, mintha tárcsázna. Aztán amikor egy ismerős felhívott, hogy ugyan mit csörgetem folyton, ha nem is akarok mondani semmit, derült ki, hogy önállósította magát a mobil. A legutoljára hívott számot tárcsázta újra, aztán újra, meg újra... Csak ki lehetett kapcsolni, másképp megállítani nem, így míg új szoftvert nem kaptam rá, használhatatlan volt. üdv B.

ezso # 2010.10.09. 18:17

Kovacsz!
Köszönet!
Én is furának tartom, mert törvény szerint egy darab, ebbe a számmezőbe tartozó hívás nem haladhatja meg a bruttó 1000Ft-ot
Itt a számla: (az adatok kitaakarva)
http://kepfeltoltes.hu/…ltes.hu_.jpg

Az összeget tegnap befizettem, de csak azért, hogy ne bontsanak szerződést és a régi számokat azonnal átvigyük egy másik szolgáltatóhoz. Ezek után egy percig sem maradok/maradunk, ennél a mocskos multinál! Megpróbálom az NHH-t, Fogyasztóvédelmet és akit csak találok, vagy tanácsoltok, ráuszítani a Vodafone-ra. Ja, azt nem mondtam, hogy közben elutasították a fellebbezést!

Bubu2!
Neked is köszönöm. A telefon a Nokiánál van, hétfőn megy érte az asszony. Sajnos felhívni lehetetlen őket, hogy mi a vizsgálat eredménye.
Nem elképzelhetetlen, de nagyon kicsi a valószínűsége, hogy telefon hiba.

Veci # 2010.10.11. 14:26

Légyszíves tájékoztass a fejleményekről.


Üdvözlettel Veci

Apocika # 2010.10.15. 17:39

Tisztelt Fórumozók!

A mai napon voltam a T-Mobilnál részletes számlát kérni, ugyanis Nekünk is kiszámláztak "csak" 10e-ért emelt díjas sms/hívást (27 db), időpont szept.19. éjjel 0:26 és 0:37 perc között, amikor érdekes módon a kikapcsolt mobil forgalmazott, miközben mi édesdeden aludtunk!!!!!! Azt hiszem mi olcsón megúsztuk a dolgot! Az ügyfélszolgálaton tényleg segítőkész ügyintézőkkel akadtam össze, de sajnos sem a központi telefonos ügyintéző, sem a személyes találkozás alkalmával nem tudtak biztosítani arról, hogy kideríthető mi történt! Természetesen a gyerek ill. párom lett sokat emlegetve, hogy biztos nem ők voltak?!?!!!!! Persze írjam meg a reklamációt és kérjek kivizsgálást, de a számlát kifizettem ugyanis a bűvös 30 nap kivizsgálási ígéret megvolt, de tudjuk jól hogy tartani nem tudják ... persze ha meg nem fizet az ügyfél akkor lekapcsolják 30 nap múlva a szolgáltatásról és mire mi is a családbarátot ill. a benne lévő számokat visszakapcsoltatom simán 10e kemény forintot kifizethetünk ismét a nem fizetés miatt!!!!!! Azt hiszem nem nagyon van mit tenni, hisz tudjuk jól úgyis mindig mi húzzuk a rövidebbet kishazánkban - sajnos!!!!!!!!!!!,pedig ...persze kivizsgálást kérek, de nem hiszem, hogy a szolgáltató elismeri a hibát és jóváírja a 10e ft, DE mi tényleg olcsón megúsztuk! Azóta minden számunkon letiltottam azonnal minden ilyen jellegű szolgáltatást! Nem vágyom még egyszer ilyen jellegű meglepetésre! Szóval aki feltételezi, hogy a másik hazudik ...az örüljön, hogy ő nem lépett hasonló cipőbe!

Veci # 2010.10.16. 12:02

Apocika
Jól tettétek a letiltást, alább már írtam róla, mi a vezetékeset is letiltattuk. Ezt tettük több évvel ezelőtt, mert jöttek a beszavazós műsorok és persze elcsábultunk. A nagyapa meg egy alkalommal a Tv-ben a játékra biztatta az unokáját és megugrott a számlája. Nem is gondoltam addig a letiltásra neki is.
Minden jót kívánok!


Üdvözlettel Veci

Pamir5 # 2010.11.13. 08:33

Sziasztok!

Egy cipőben járunk! Én viszont megkapta, a T-mobile-tól az emeltdíjas szám üzemeltetőjének elérhetőségét, miszerint: "A vitatott hívásokat a 91/335535 emelt díjas számra indították, melynek üzemeltetője az M Factory Zrt. Az M Factory Zrt., szolgáltatásával kapcsolatos információkat az 1/265-7751 ügyfélszolgálati számon kaphat." Hiába viszitek a Nokiához a telefonokat, nem fogják magukra vállalni a fizetési kötelezettséget! Ez nem telefon probléma volt..hozzáteszem nekem is nokiám van. Az én elképzelésem szerint, valaki számítógépes módszerrel rámért a rádiófrekvenciákra, ahol megálapítota melyik számok vannak a hálózatra rácsatlakozva. Ezeket kiszűrve előfizetéses telefonszámokat kiválasztva hívásokat indított, annak a reményében, hogy megnyeri a játékban nevezett Milliókat. Utólag ezt bizonyítsd!! A szolgáltatók igazából nem is foglalkoznak vele, hogy mi is történt ugyanis fizetni kell, ők így gondolják. Minek vizsgálgasson meg nyomozzon a szolgáltatás megtörtént. Vagy csekken fizeti be az ember vagy behajtó jön, vagy letiltják a bankszámláját. Mindenképpen bekaszálja a pénzt:(

kovacsz # 2010.11.13. 11:21

Pamir5:
Határtalanul rossz az elképzelésed.

bolondmelós # 2010.11.13. 13:30

Én is úgy tudom, hogy a SIM az elég biztos hitelesítést ad, az előfizető azonosításához.
Az elv amit Pamir5 írt, az a régi 450es NMTnél még működhetett- le is tudtuk hallgatni a haverokkal de csak mindig az egyik oldal beszélgetését- mert olyan dupla v. oldalsávos megoldás volt.

Pamir5 # 2010.11.13. 22:20

Kovacsz!

Várom az elképzelésedet a történtekről!

kovacsz # 2010.11.14. 09:57

Amennyiben 1.000.000%-ig biztosak vagytok abban, hogy nem a gyerek, a nagyi, stb..... csinálta ezt a nagy számlát el tudnék képzelni egy rendőrségi feljelentést mondjuk csalás miatt, melyben azt kérném hogy ellenőrizzék a kérdéses hívásokat milyen számú (nem telefonszámú) SIM kártyáról indították (esetlegesen talán valamiféle klón kártyáról?), akkor az a kártya milyen IMEI számú készülékben volt és mi volt a cellainformációja, megadva a ti összes ezen adatotokat az összehasonlításhoz.
Végül a szolgáltatótól másik SIM kártyát kérni ugyanazon telefonszámmal. ( pl. elvesztés ürügyén)

ezso # 2010.11.14. 16:03

Kovácsz!
Én 1000000000000%-ig biztos vagyok benne és vélelmezem, a sorstársam is, de kit jelentsek/jelentsünk fel?
A szolgáltatót, a kvízió üzemeltetőjét, vagy mindkettőt? Esetleg ismeretlen tettest?
Amitől tartok, hogy a rendőrség nem fog nagy erőket bevetni, hogy kiderítse az igazságot.
Sajnos, vagy inkább szerencsére soha életemben nem volt dolgom a rendőrséggel és bírosággal, így teljesen tapasztalatlan vagyok.

Ami a kártyacserét illeti, mi már elmentünk egy másik szolgáltatóhoz, de az inaktív SIM kártya megvan.

Minden esetre köszönjük a tanácsodat!

kovacsz # 2010.11.14. 16:11

Természetesen ismeretlen tettes ellen.

kovacsz # 2010.11.14. 16:14

Nem kell hozzá nagy erő, csak egy levél, amiben a fenti adatokat megkérik a szolgáltótótól.
Ez megértezik 1-2 hónap alazz excel táblázatban és már csak össze kell hasonlítani a ti adataitokkal.

ezso # 2010.11.14. 16:23

Értem, köszönöm!
Először megvárom Pamir5 ügyvédje mit tanácsol, remélem megosztja, azután NHH, majd redőrség és akkor betartottam a hivatali sorrendet.