A közelmúltban repültünk Wizzairrel, ca. 17 órát késett a gép a jármű meghibásodása miatt.
A légitársaság elutasította a 250 eurós kártérítést, mert szerintünk rendkívüli körülmény a műszaki hiba.
Én azonban mindenhol azt találtam, hogy a műszaki hibát nem sorolják a rendkívüli körülmények közé.
A második mailemre, melyben ismét kértem akártérítést, nem válaszoltak eddig semmit (5 napja írtam).
Mi javasolnak a szakértők, mit tegyek, forduljak a fogyasztóvédelemhez, vagy éljek fizetési meghagyással? (Egyik fórumposztban olvastam, hogy egyesek ilyennel is élnek).
Wizzair - fizetési meghagyás?
A fogyasztóvédelem nem fog neked kártérítést megítélni, legfeljebb megállapítják a szolgáltató felelősségét. Arra viszont jó, hogy egy ilyen marasztalást bizonyítékként használj fel a fizetési meghagyásos eljárásban.
A fizetési meghagyásos eljárásban semmiféle bizonyításra nincs szükség, nincs is helye.
Úgy értettem, ha perré alakul. Egyébként persze.
Kedves "Tehenészilonka"!
A Wizzair többször fizetett már a fizetési meghagyás benyújtása után, így nem is alakult perré az ügy. A fizetendő kártérítés mértéke függ a távolságtól (1500 km alatti, vagy 1500-3500 km közötti, illetve 3500 km feletti). Az utasonkénti kártérítéssel kapcsolatban további kérdés esetén is szívesen segítünk!
Dr. Szentimrey Mária
ügyvéd, egészségügyi szakjogász
iroda@szentimrey.hu, www.szentimrey.hu
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02