Nekem is volt részem ilyen "élményben"egy nagy multi jóvoltából. A projekt uniós támogatott volt,a bontáson volt képviselője a támogató szervnek,és ő kapásból nem engedte tovább az eljárást,tehát újból le kell játszanunk. Az eset szinte totál olyan volt,mint amit leírtál.
dr.jocinak: Köszönöm, igazából arra gondoltam, hátha valaki találkozott paxisa során ilyen témában konkrét esettel (vagy annak kapcsán végzett már bizonyos kutatómunkát), és a megszerzett tapasztalatait esetleg megosztaná velem.
Hahó! Azért ez hihetetlenül nagy szemétség volt, nem? Ha már ekkora gondot fordított a csomagolásra, legalább egy árajánlatot tehetett volna bele, így most nyugodtabb lehetnél. (Persze, csak ha nem eleve kitolásból csinálta...) A lényeg: az a kérdés, hogy ajánlatnak minősítheted-e a nyilakozatot vagy sem. Nos szerintem, amennyiben a beszerzés tárgyára vonatkozóan egyetlen megajánlás sem szerepel benne, úgy nem tekinthető ajánlatnak (meg persze azért sem, mert kifejezetten nyilatkozott, hogy nem akar ajánlatot tenni, márpedig, ugye a 70.§ (1) pontosan meghatározza, mitől "ajánlat" az ajánlat). Szóval úgy gondolom, a jelenlegi formájában nem tudod az eljárást folytatni.
Sziasztok! A segítségeteket és a véleményeteket kérném az alábbiekkel kapcsolatban: Egyszerű hirdetmény nélküli eljárásban bejött 3 ajánlat. Amikor kibontottam az egyiket kiedrült, hogy abban nem ajánlat van, hanem nyilatkozott a cég, hogy nem kíván ajánlatot tenni. De már kibontásra került mindegyik. Kívülről egyáltalán nem gondoltam, hogy az nem ajánlat, mert a külső borítékon belül volt még 5 másik boríték és azokban volt ez a levél (ráadásul 5 példányban) Kívülről is ajánlatként volt megcímezve. Most mit tegyek? A bontási jegyzőkönyvben ezt így leírtam, de most mehet tovább az eljárás mintha meglenne a három, vagy eredménytelenítsem. Előre is köszönöm a segítségeteket. Bea
Irreális megajánlások (Kbt.87.§) témakörében az új Kbt. alapján született döntőbizottsági határozatokat, bírósági ítéleteket keresek. Tud valaki segíteni?
Joci, ez tök jó, nálam is itt van az előterjesztés, 209 oldal.... A sajtónak tényleg ezt nyomják ki, meg a nyilvánosságnak..
De ha belenéz valaki a módosítás tervezetébe.. hát minimum gyorsan bevesz egy nyugtatót! Szokás szerint minden sza*rt átvettünk az utlsó betűig a nem kötelező irányelvi előírásokból, de mindent az égvilágon! Eddig sem volt felhőtlen a jogalkalmazás, de szvsz. a bevezetendő új jogintézményekkel sikerül az egyik legbonyolultabb jogszabályt összeeszkábálni. Az ajánlatkérők és tevők legnagyobb örömére...
Pozitívum: az értékhatárok emelése, meg néhány eljárási ésszerűsítés...
Gyorsabb és átláthatóbb közbeszerzést ígér az IM Dátum: Szeptember 21, szerda, 08:39:56 Téma: ANCO
Az igazságügyi tárca közzétette a közbeszerzési törvény módosításának tervezetét, a módosításokkal egyszerűbbé, gyorsabbá, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé válnak a közbeszerzési eljárások. Emelkednek az értékhatárok, és új jogintézményeket is bevezetnek.
Az új közbeszerzési törvénynek köszönhetően egyszerűbbé és gyorsabbá válnak az eljárások, átlátható, ellenőrizhető és versenysemleges lesz a közbeszerzés - ígéri az Igazságügyi Minisztérium. A tárca elkészítette a közbeszerzési törvény módosító tervezetét, a jogszabály jelenleg közigazgatási és szakmai egyeztetés alatt van. A törvényt egyrészt azért kell módosítani, mert az előző változat elfogadásakor még nem jelentek meg az ide vonatkozó európai uniós irányelvek. Másrészt az elmúlt évtized tapasztalatai alapján gyorsabbá, egyszerűbbé és átláthatóbbá tennék az eljárásokat, valamint új jogintézményeket vezetnek be. Az EU-irányelvek 2006 január 31-től írják elő az új szabályok alkalmazását, a kormány ezért még októberben a parlament elé terjeszti a javaslatot, hogy a Ház még az őszi ülésszakon elfogadhassa azt. A nemzeti értékhatárok változási nem ebben a jogszabályban, hanem a 2006-os költségvetési törvényben szerepelnek majd. Emelkednek a nemzeti értékhatárok A tárca honlapjáról letölthető (Pdf, 1,3 Mb) tervezet szerint a klasszikus ajánlatkérőknél a nemzeti értékhatár az árubeszerzésnél 25-ről 30 millió forintra, az építési beruházásoknál 70-ről 90 millióra emelkedne, az építési koncessziónál pedig megmaradna a 100 milliós határ. A közszolgáltató ajánlatkérőkre vonatkozó összegek nem változnának, vagyis árubeszerzésnél és szolgáltatás-váráslásnál 50 millió, építési beruházásnál 100 millió maradna az értékhatár. Közbeszerzés Magyarországon tíz éve szabályozza törvény a közbeszerzéseket. Az első közbeszerzési törvényt 2003-ban módosította a parlament, hogy a jogszabály megfeleljen az Európai Unió előírásainak, a módosított törvény a 2004. május 1-jei csatlakozással lépett hatályba. A közbeszerzések értéke 2003-ban 558,3 milliárd forint volt, 2004-ben viszont már 1129,7 milliárd forintot tett ki. A nemzeti értékhatárok alatti (egyszerű) közbeszerzéseknél az árubeszerzés és a szolgáltatásvásárlás értékhatára 2 millióról 8 millióra, az építési beruházásoké 10-ről 15 millióra emelkedne. Új jogintézmények: csak lehetőség Az új törvényben új jogintézmények szolgálják majd a versenysemleges, átlátható és ellenőrizhető közbeszerzéseket. Ezek bevezetését az Unió mint lehetőséget adja meg a tagállamok számára, alkalmazásuk nem kötelező. Ilyen új elem a versenypárbeszéd, amikor a klasszikus ajánlatkérő már beszerzési igényeit is a résztvevőkkel folytatott konzultáció alapján állítja össze. Szintén újdonság, hogy a keretmegállapodás lehetőségét a klasszikus ajánlatkérők nemzeti értékhatárt meghaladó beszerzéseinél is biztosítják. A törvény - igaz, csak 2007 január 1-jétől - bevezeti a dinamikus beszerzést, vagyis amikor a közbeszerzést tisztán elektronikus úton intézik. Ehhez kapcsolódik az elektronikus árverés lehetősége, amikor a korábban beérkezett és értékelt ajánlatok után újabb ajánlatok benyújtására lesz lehetőség elektronikus úton. Nem lesz szükség hiteles másolatokra A tervezet szerint az egyszerű és nemzeti közbeszerzési eljárásokban az ajánlattevők az igazolásokat egyszerű fénymásolatként is benyújthatják, nem lesz szükség az eredeti példány vagy a közjegyző által hitelesített másolat benyújtására. A rendszer bizalmi elven működik majd - mondta Hankó Faragó Miklós, az igazságügyi tárca politikai államtitkára. Egyszerűsödnek az építési koncesszióra vonatkozó szabályok is. Ha egy építési koncessziónál kiderül, hogy kiegészítő beruházásra van szükség, akkor az ajánlatkérő a korábbi nyertessel új közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül köthet szerződést a nemzeti beszerzéseknél. A postai szolgáltatásokat nyújtó szervezetek bekerülnek, az elektronikus hírközlési ágazatban működő szervezetek pedig kikerülnek a közbeszerzési törvény hatálya alól. A tervezet szerint közbeszerzési eljárásban kell megvásárolni telekommunikációs szolgáltatásokat (telefon, rádiótelefon, személyhívó, műholdas szolgáltatások), néhány pénzügyi szolgáltatás kikerül a törvény hatálya alól. Rövidülhetnek az eljárások A tervezetben az is szerepel, hogy a klasszikus ajánlatkérők hirdetmény közzététele nélküli, tárgyalásos eljárást alkalmazhatnak árubeszerzésnél az árutőzsdén jegyzett és beszerzett áru esetében, és ha az árut kivételesen kedvező feltételekkel lehet beszerezni. A nemzeti beszerzéseknél akkor is lehetőség lenne a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásra, ha ezek a kedvező feltételek csak rövid ideig állnak fenn, és más, hosszabb eljárás esetén meghiúsulna a beszerzés. A tervezetben új elemként megjelennek a környezetvédelmi és szociális szempontok is. 2005. szeptember 20., kedd
Szia dr.joci! A nálam levvő kormányhatározat-tervezetben ezek az értékek szerepelnek: egyszerű eljárásnál árubeszerzés és szolgáltatás 8 mill. építési beruházás 15 mill Ft nemzati értékhatár: árubeszerzés: 22§(1)a.) pontja alá tartozó ajánlatkérőknél 25 mill, a többi ajánlatkérőnél pedig 30 mill Ft építési beruházás 90 mill építési koncesszió: 100 mill szolgáltatás: 25 mill szolgáltatási koncesszió: 25 mill Ft. Üdv.
Tudna esetleg valaki tájékoztatást adni arra vonatkozóan,hogy jan.1-től milyenek lesznek az új közbeszerzési értékhatárok. Én voltam egy közbeszerzési konferencián ott azt hallottam,hogy árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén 5millióFtlesz.Esetleg valaki tud valami konkrétat?
a jogorvoslat: kérelem benyújtását követő napon (azaz tegnap) jött a fax, hogy ideiglenes intézkedésként megtiltják a szerződéskötést. /egyébként nem kötöttük volna meg, amikor tudomást szereztünk erről a "kötelező jellegű", DB általi törvényértelmezésről.../ belátom: ez az én eljárási hibám volt, ha ez így van, miattam kaphatunk bírságot :(
Tom! jót találtál! a KÉ 10519/2004. sz. határozat az! csak az alatta lévő DB iktatási számot adtam meg! érdemes elolvasni a 19109. o. utolsó 3 bekezdését, abban van a lényeg!!!
és szerintem, amit hivatkozik, és Marcsika is ír: én logikusnak tartom, hogy lefelé el lehet térni az értékhatártól, mert felfelé szigorodnak a rezsimek. de a törvényszöveg azt mondja ki a nemzetiben: (240.§) E FEJEZET SZERINT KELL ELJÁRNI ... HA MEGADOTT TÁRGYÚ KÖZBESZERZÉSEIK ÉRTÉKE ... ELÉRI VAGY MEGHALADJA A NEMZETI ÉRTÉKHATÁROKAT, ÉS NEM A IV. FEJEZET SZERINT KELL ELJÁRNI
ez számomra egyértelműen kimondja, hogy van alsó korlát is!!! és amikor hirdetményemet olvassák a majdani ajánlattevők, gőzük nem lesz róla, hogy én az összeszámítási kötelezettségre tekintettel választottam-e azt a rezsimet...
viszont akkor egy strikt törvénnyel szemben igenis legyünk következetesek: ha felfelé nem lehet eltérni, mert az a 240. §-ba ütközne, hát ne lehessen lefelé sem, mert igenis az is beleütközik... ha nem így járunk el, az számomra jogbizonytalanságot jelent!
másik oldalról: a 19109. o. utolsó előtti bekezdésében írtak, mely szerint ajánlattevői kötelezettség, hogy nemzetiben adjon ajánlatot, számomra nem áll meg, mert a 204. § kifejezetten az ajánlatkérő számára ír elő kötelezettséget!
álláspontom: a 88.§ f) nem a joggyakorlatba ill. nemhivatalos jogértelmezésbe ütközést, hanem a jogszabályba ütközést "bünteti", ezért nem értek egyet a jelenlegi gyakorlattal...
állítólag még vannak ilyen tartalmú határozatok... hát elkezdem böngészni... bár jobban érdekelne egy bírósági ítélet :)))
Nekem az elsődleges észrevételem az lenne, hogy a 2004/134. sz. KÉ 19107. oldalán én a 10519/2004 .sz. döntőbizottsági határozatot találtam.... ?
De nagyon szívesen elolvasnám a renatak féle határozatot is. Ennek híján személy szerint a szóban forgó határozatot úgy értelmezném, hogy a nemzeti értékhatáros ajánlat is a közösségi rezsim értékhatáron belülinek, illetve az egyszerű értékhatáros aqjánlat a nemzeti rezsimes értékhatáron belülinek számít. Gondolom az értékhatárnak inkább csak felfelé van jelentősége, és annak túllépése esetén a marcsika féle érvénytelenségi okot állapítanám meg én is.
nálunk előfordult az, hogy a benyújtott ajánlat nem érte el a kétM-ós határt, de azért nem gondoltuk, hogy emiatt érvénytelen is lenne az ajánlat (miután kirívóan vagy túlzóan alacsonynak sem értékeltük)
Szia! A hivatkozott esettel kapcsolatban szerintem is érvényteleníteni kellett volna a közösségit meghaladó ajánlatot a 88. (1) f) alapján. Bár a kogens törvény megint enged valamit, hiszen egyéb oknak bármi minősülhet....
Fordított esetben szerintem nem kell érvényteleníteni, hiszen az alapelvekből fakadóan az ajánlatkérő számára kedvezőbb ajánlatot kell elfogadni, így az nem minősül érvénytelennek.
A 3. eset jó kérdés, hiszen akkor az ajánlattevő nem tudhatja, hogy mekkora összegről is van szó valójában, de valószínűleg ha pl. nemzetiben írod ki és csak 1.000.000 Ft értékű, ő pedig 50 millióért adná, azt ki kell zárni, mert eleve túlzottan magas az általa adott ár. Tehát szerintem a gyakorlatban nem igen fordul elő a 3. eset.
hali... újra én... az utóbbi helyzet bonyolódik tovább... mit tesz a gyakorlat :)
tehát a lentebb kifejtett második helyezett ajánlattevő -kvázi jogutód - támad. indok: a D. 596/11/2005 DB határozat (KÉ 2004. évi 134. szám, 19107. oldaltól) [leinfóztam: jogerős, nem támadták keresettel] kimondja, hogy "a nemzeti rezsim szabályai szerint meghirdetett közbeszerzési eljárásban ajánlattevőnek a nemzeti rezsim értékhatárán belüli ajánlatot KELL benyújtania". nálunk a 3 ajánlattevőből az egyik jóval fölélőtt a nemzetinek, magasan uniós az ára. de mi érvényesnek vettük, és - összlegelőnyösebb ajánlat - így pontoztunk. azonban a támadó cég úgy lett második helyezett, hogy mindhárom ajánlatot érvényesnek vettük. ha a "drágát" érvénytelennek tekintjük, fordul a sorrend, a támadónkkal kell szerződnünk. (ami egyébként jó, mert ajánlata 2M-val olcsóbb...)
akkor nézzük az aggályaimat remek KÓGENS törvényünkkel, és aformállogikai értelmezésével szemben.
1.) mit teszek fordított esetben? árubeszerzek uniós rezsimben, és kapok 2 ajánlatot alatta (egy 46M és egy 48M-s), meg egyet felette - szem előtt tartva persze az irrealitást. köteles volnék érvénytelennek kikiáltani a számomra és az adófizetők számára jóval kedvezőbb ajánlatokat, és 53M-ért szerződni??? ez nem durva??? közpénzek felhasználása meg minden... vagy ha - tekintettel a DB határozatra - új eljárást írok ki, most nemzeti rezsimben, mit csinálok az első eljárásommal? mi alapján eredménytelen?
2.)nézzük a még durvábbat, ami miatt végképp tarthatatlannak tartom a DB határozatban lévőket. mit teszek az összeszámítási kötelezettségemmel? amikor eleve minden kisebb értékű eljárást nagyban írok ki... nálunk ez rendszeres... márpedig ott nem fogok rezsimértékhatáron belüli ajánlatokat kapni... (emellett vicces is, amikor a 300 eFt-os beszerzésemet hirdetgetem agyba-főbe... ugyanennyiért - durrogok is miatta) akkor hova tegyem a DB határozatban kifejtett elgondolást???
3)meg a manóba is! hol lenne nekem vagy a jogalkotónak joga előírni, hogy ajánlattevő milyen melót mennyiért vállal??? nanemá'!
tényleg bocsi a hosszadalmas írásért, de őszintén véleményeket várok... kíváncsi vagyok, ki mit gondol erről a határozatról (még jó, hogy nincs precedensjog) :)
bizony érdekes dolgokat produkál a gyakorlat... és most a referenciákra gondoltam... :)
a másikat tetézném: jogelődnél egy konkrét személy fejlesztett szoftvert, illetve csak belekezdett, és ez alapján lett egy "működési leírás", ami az ő munkájának gyümölcse.
szokásos menetrend: két év után pályázat -> támogatás elnyerése -> közbeszerzés átadása lefolytatásra nekünk. majd az eredményhirdetés után közli a második helyezett ajánlattevő (aki pár hónapja, a pályázat elnyerésekor alapította cégét): neki kellett volna nyernie, hiszen kizárólag az ő szellemi munkájának köszönhető a műszaki leírás, és azért lépett ki az akkori cégből és hozott létre saját maga újat, hogy ne legyen összeférhetetlen(!!!)... és szerinte ezt a nyertes cég is tudja...
ilyenkor van jogelőd-jogutód? (a gt alapján nemigen...) vagy mi a manó van?
Szerintem a jogutódra is vonatkozik az a szabály, amely az eljárás előkészítésébe bevont személyekre (szervezetekre) nézve tiltja az ajánlattevőként vagy alvállalkozóként való részvételt, mivel a jogelőd jogai mellett annak kötelezettségei (tehát ebben az esetben a részvételtől való tartózkodás) is átszállnak.
A referencia elfogadása szerintem már inkább az ajánlatkérő saját belátásán, döntésén múlik. Bár elég képtelenségnek tűnik, hogy ugyanazon referenciát 3 különböző cég is felmutasson azonos tárgyban.
Köszönöm a véleeményeteket. Én is úgy gondoltam, hogy kell az ellenszolgáltatás összege is. Bár a szakmával néha nehéz megértetni, hogy mi az amit kérni kell. És egy kicsit el is bizonytalanítottak. A hitelesített vagyonmérleg összegét azért itt szerepeltettük, mert vagyonmérleg hitelesítésre kértünk referenciákat. Üdv.Beatrix
Marcsika! mi is a kamatok ill. egyéb - várható - díjak, költségek összegét adtuk meg becsült értéknek. a hitel összegét nem adtuk hozzá, hiszen azt felvesszük majd visszaadjuk... az egyebek + kamat így is nagyobb a tőkeösszegnél... :(
KBetti! az ellenszolgáltatás összege mindenképp kell. és lehet, hogy süsüséget kérdezek, de a vagyonmérleget - ha annyira kérni szeretné ajánlatkérő - nem lehet a 66. § (1) bek. d) pontjára hivatkozva (mint pénzügyi/gazdasági alkalmasság igazolása) kérni? tényleg bocsi, ha hülye az ötlet...
Hitelnél szerintetek mit kell a becsült értékbe beleszámítani? Magát a hitelösszeget is hozzá kell adni az eljárás kiválasztása szempontjából?Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.