földhivatali hiba, vételi jog - jelzálogjog


wers # 2019.03.27. 10:04

kisebb településeken nincs külön, mint kisebb kormányablakban sincs akkora szakosodás, mint a nagyokban.

Kovács_Béla_Sándor # 2019.03.27. 09:48

Építéshatóság? Nem tudom... Nálunk külön részleg van az ilyesmire, KCR irodának hívják. Kifejezetten az a dolguk, hogy a lakcím-nyilvántartás (gondolom, ez a KCR) ellentmondásait, hiányosságait, jogszabálysértő adatait korrigálják.

drbjozsef # 2019.03.27. 09:02

Köszi, jó ötlet, azonnal utánanézetek...

wers # 2019.03.27. 08:38

Azt mondtad, hogy a címnyilvántartás jó (úgy tudjátok ellenőrizni, hogy mi szerepel a lakcímkártyán)
Ha az jó, az igazolásnak is jónak kell lennie. Amennyiben mégsem jó, a legjobb helyen leszel, mert nekik kell javítani. Akkor viszont szerintem a változtatást megküldik a földhivatalnak.

(tulajdoni lap jó, hogy lekérted, de mióta van takarnet az eljárás része, hogy maguk ellenőrzik)

drbjozsef # 2019.03.27. 08:30

Felhívtam őket, építéshatósági osztályra kell menni, jövő héten megpróbálom. Kérdés, hogy az igazoláson jó fog-e szerepelni, de hát egy próbát megér...

Kovács_Béla_Sándor # 2019.03.27. 06:43

Úgy, úgy.

wers # 2019.03.27. 05:36

Szóval igen, polgármesteri hivatal. Szerintem ők tudnak adni olyan igazolást, hogy egy hrsz-hez milyen címet állapítottak meg. (az okmányiroda ilyent nem tud)

wers # 2019.03.27. 05:33

na ne!!! nem ezt a gombot nyomtam ,kétszer, idézni akartam :(

wers # 2019.03.27. 05:32

Én a polgármesteri hivatalt mondtam.

wers # 2019.03.27. 05:32

Én a polgármesteri hivatalt mondtam.

wers # 2019.03.27. 05:31

MajorDomus 2019.03.26. 20:10
abban,hogy rendbeteszi a ,,nyalvántartást,, ezáltal a bank elfogadja a papirokat! erre utalt Kbs is a ,,cimrendező,, csoporttal!

Azért ezt te is kevered, de rendesen. Az okmányiroda 2013-tól nem polgármesteri hivatal, hanem kormányhivatal.

A cím megállapítás feladata maradt a polgármesteri hivatalnál, a lakcímnyilvántartás átkerült a kormányhivatalhoz. Ezt a káoszt rendezték 2016-tól, a jegyző is kezelheti a lakcímnyilvántartást

De az ingatlan címjegyzék minidig is a jegyző feladata volt. (nem minden cím lakcím, ez két külön nyilvántartás)

Kovács_Béla_Sándor # 2019.03.26. 20:35

Én a polgármesteri hivatalt mondtam.

MajorDomus # 2019.03.26. 19:10

abban,hogy rendbeteszi a ,,nyalvántartást,, ezáltal a bank elfogadja a papirokat!
.
erre utalt Kbs is a ,,cimrendező,, csoporttal!

drbjozsef # 2019.03.26. 18:50

Lekértem én mind a 12 lakásét.
De nem látom be, az okmányiroda (már kormányhivatal) miben fog segíteni (bár a földhivatali eljárás ott is indítható), de köszi, egy próbát megér, majd meglátjuk.

MajorDomus # 2019.03.26. 18:43

drb...
kérj le 1.000 ft ellenében egy takarnetes tulajdoni lapot,majd menj be az Okmányirodába!
ott rugalmasan segitenek.

wers # 2019.03.26. 07:53

hatósági bizonyítványt nem tudom, hogy bárkinek adnak-e. a jelenlegi tulajtól biztos a mi biztos kérj meghatalmazást.

(azért vagyok bizonytalan, mert az okmányirodában csak hrsz-cím igazolást nem lehet adni, hanem rajta szerepelnek a bejelentett lakók is, az pedig személyes adat)

drbjozsef # 2019.03.26. 07:44

Köszi mindkettőtöknek, akkor a polghivnél kezdek.

wers # 2019.03.26. 07:10

na várjunk csak, nanemaaa már pár éve azt mondta, hogy "lassan" a földhivatal hivatalból látja a címnyilvántartást. Nem tudom, eltelt-e már ez a lassan.

wers # 2019.03.26. 06:48

Az önkormányzatnak bizonyára van címrendező csoportja
Sőt, 2016-tól már nem kell ezt az okmányirodának megküldeni, hogy jegyezzék be a lakcímnyilvántartásba, hanem a jegyző ezt maga is megteheti. (nem is érthető, ezt miért kellett három évre szétszedni)

wers # 2019.03.26. 06:46

Igen az önkormányzathoz menjetek be (pontosabban a tulajdonos). Vagy adnak az ingatlannyilvántartásról igazolást, hatósági bizonyítványt, vagy hivatalból intézkednek. Az utóbbi lenne célszerű, mert akkor szerintem az összes érintett ingatlant tudnák rendezni, nem egyesével kellene ezt a tulajdonosoknak. Van takarnetük, látják az eltéréseket.

drbjozsef # 2019.03.26. 06:36

Köszi.

A címek jók, adottak, csak a tulajdoni lapon nem pontosan van - tartok tőle, hogy ahhoz inkább az ingatlannyilvántartás fog kelleni. Vagy úgy érted, hogy az önkormányzatnál jelezni kell, és ők intézkednek a földhivatalnál a javításról?

Keresek egy telefonszámot, aztán elválik.

Kovács_Béla_Sándor # 2019.03.25. 20:15

Az önkormányzatnak bizonyára van címrendező csoportja. Először őket kérdezném, ha esetleg nem is rájuk tartoznak a házon belüli címek, javaslatot talán akkor is tudnak tenni.

drbjozsef # 2019.03.25. 19:49

Kedves fórumtársak,

Egy szövetkezeti lakás adásvételijével akadt problémám. Ez egy 4 emeletes, 12 lakásos társasház, de az alapszabály szerint a 4 emelet rendre így van elnevezve : földszint, félemelet, 1.emelet, 1.5emelet.

A földhivatali tulajdoni lapokon az első két emelet rendben van, de a felső kettőnél, különböző helyrajzi számokon ugyanaz a cím szerepel: 1.emelet (és 1. 2. 3. lakás)

Vagyis 6 helyrajzi szám, de minden címből kettő van (ráadásul különböző méretűek, eltérő nm szerepel mellette).

Olyan, mintha a tizedes törtet nem vette volna be a gép.(70es évekbeli építkezés, talán a számítógépesítéskor az első program még nem tudott tizedes törtet fogadni az emelet rovatba?)

A vevő nem kap hitelt (mert pont egy 1.5emeletit venne, de a tulajdoni lapján 1.emelet van), az eladó meg várja a pénzét, ő be van jegyezve tulajdonosként, így szerezte 20 éve, nem érdekli a problémázás, neki fel sem tűnt a dolog a tulajdoni lapon. A banki értékbecslésnél akadt el a dolog, az értékbecslő a tulajdoni lap alapján kapásból rossz, fél emelettel lejjebb lévő lakásba ment.

Merre induljak? Földhivatalnál kellene kérni valamilyen ellenőrzést? Találkozott már valaki ilyesmivel?

Kovács_Béla_Sándor # 2018.08.13. 18:28

Jaaaa.... Akkor azt mondd! A zálogjognak nincs tulajdonosa, annak jogosultja van. Már kaptál választ: nyolc nap - vagy hatvan.

igazsag kereso # 2018.08.13. 18:21

A zálogjog tulajdonosa az Önkormányzat és az általa közös képviselőként működő Zrt. ügyvédje készitette az iratot. Engem az érdekelne, hogy a dijlerovás és a befogadást követően van-e valamilyen határidő törvényileg megszabva a döntés közlésére. Előre is köszönöm az érdemi választ.