kisebb településeken nincs külön, mint kisebb kormányablakban sincs akkora szakosodás, mint a nagyokban.
földhivatali hiba, vételi jog - jelzálogjog
Építéshatóság? Nem tudom... Nálunk külön részleg van az ilyesmire, KCR irodának hívják. Kifejezetten az a dolguk, hogy a lakcím-nyilvántartás (gondolom, ez a KCR) ellentmondásait, hiányosságait, jogszabálysértő adatait korrigálják.
Köszi, jó ötlet, azonnal utánanézetek...
Azt mondtad, hogy a címnyilvántartás jó (úgy tudjátok ellenőrizni, hogy mi szerepel a lakcímkártyán)
Ha az jó, az igazolásnak is jónak kell lennie. Amennyiben mégsem jó, a legjobb helyen leszel, mert nekik kell javítani. Akkor viszont szerintem a változtatást megküldik a földhivatalnak.
(tulajdoni lap jó, hogy lekérted, de mióta van takarnet az eljárás része, hogy maguk ellenőrzik)
Felhívtam őket, építéshatósági osztályra kell menni, jövő héten megpróbálom. Kérdés, hogy az igazoláson jó fog-e szerepelni, de hát egy próbát megér...
Úgy, úgy.
Szóval igen, polgármesteri hivatal. Szerintem ők tudnak adni olyan igazolást, hogy egy hrsz-hez milyen címet állapítottak meg. (az okmányiroda ilyent nem tud)
na ne!!! nem ezt a gombot nyomtam ,kétszer, idézni akartam :(
Én a polgármesteri hivatalt mondtam.
Én a polgármesteri hivatalt mondtam.
„MajorDomus 2019.03.26. 20:10
abban,hogy rendbeteszi a ,,nyalvántartást,, ezáltal a bank elfogadja a papirokat! erre utalt Kbs is a ,,cimrendező,, csoporttal!”
Azért ezt te is kevered, de rendesen. Az okmányiroda 2013-tól nem polgármesteri hivatal, hanem kormányhivatal.
A cím megállapítás feladata maradt a polgármesteri hivatalnál, a lakcímnyilvántartás átkerült a kormányhivatalhoz. Ezt a káoszt rendezték 2016-tól, a jegyző is kezelheti a lakcímnyilvántartást
De az ingatlan címjegyzék minidig is a jegyző feladata volt. (nem minden cím lakcím, ez két külön nyilvántartás)
Én a polgármesteri hivatalt mondtam.
abban,hogy rendbeteszi a ,,nyalvántartást,, ezáltal a bank elfogadja a papirokat!
.
erre utalt Kbs is a ,,cimrendező,, csoporttal!
Lekértem én mind a 12 lakásét.
De nem látom be, az okmányiroda (már kormányhivatal) miben fog segíteni (bár a földhivatali eljárás ott is indítható), de köszi, egy próbát megér, majd meglátjuk.
drb...
kérj le 1.000 ft ellenében egy takarnetes tulajdoni lapot,majd menj be az Okmányirodába!
ott rugalmasan segitenek.
hatósági bizonyítványt nem tudom, hogy bárkinek adnak-e. a jelenlegi tulajtól biztos a mi biztos kérj meghatalmazást.
(azért vagyok bizonytalan, mert az okmányirodában csak hrsz-cím igazolást nem lehet adni, hanem rajta szerepelnek a bejelentett lakók is, az pedig személyes adat)
Köszi mindkettőtöknek, akkor a polghivnél kezdek.
na várjunk csak, nanemaaa már pár éve azt mondta, hogy "lassan" a földhivatal hivatalból látja a címnyilvántartást. Nem tudom, eltelt-e már ez a lassan.
„Az önkormányzatnak bizonyára van címrendező csoportja”
Sőt, 2016-tól már nem kell ezt az okmányirodának megküldeni, hogy jegyezzék be a lakcímnyilvántartásba, hanem a jegyző ezt maga is megteheti. (nem is érthető, ezt miért kellett három évre szétszedni)
Igen az önkormányzathoz menjetek be (pontosabban a tulajdonos). Vagy adnak az ingatlannyilvántartásról igazolást, hatósági bizonyítványt, vagy hivatalból intézkednek. Az utóbbi lenne célszerű, mert akkor szerintem az összes érintett ingatlant tudnák rendezni, nem egyesével kellene ezt a tulajdonosoknak. Van takarnetük, látják az eltéréseket.
Köszi.
A címek jók, adottak, csak a tulajdoni lapon nem pontosan van - tartok tőle, hogy ahhoz inkább az ingatlannyilvántartás fog kelleni. Vagy úgy érted, hogy az önkormányzatnál jelezni kell, és ők intézkednek a földhivatalnál a javításról?
Keresek egy telefonszámot, aztán elválik.
Az önkormányzatnak bizonyára van címrendező csoportja. Először őket kérdezném, ha esetleg nem is rájuk tartoznak a házon belüli címek, javaslatot talán akkor is tudnak tenni.
Kedves fórumtársak,
Egy szövetkezeti lakás adásvételijével akadt problémám. Ez egy 4 emeletes, 12 lakásos társasház, de az alapszabály szerint a 4 emelet rendre így van elnevezve : földszint, félemelet, 1.emelet, 1.5emelet.
A földhivatali tulajdoni lapokon az első két emelet rendben van, de a felső kettőnél, különböző helyrajzi számokon ugyanaz a cím szerepel: 1.emelet (és 1. 2. 3. lakás)
Vagyis 6 helyrajzi szám, de minden címből kettő van (ráadásul különböző méretűek, eltérő nm szerepel mellette).
Olyan, mintha a tizedes törtet nem vette volna be a gép.(70es évekbeli építkezés, talán a számítógépesítéskor az első program még nem tudott tizedes törtet fogadni az emelet rovatba?)
A vevő nem kap hitelt (mert pont egy 1.5emeletit venne, de a tulajdoni lapján 1.emelet van), az eladó meg várja a pénzét, ő be van jegyezve tulajdonosként, így szerezte 20 éve, nem érdekli a problémázás, neki fel sem tűnt a dolog a tulajdoni lapon. A banki értékbecslésnél akadt el a dolog, az értékbecslő a tulajdoni lap alapján kapásból rossz, fél emelettel lejjebb lévő lakásba ment.
Merre induljak? Földhivatalnál kellene kérni valamilyen ellenőrzést? Találkozott már valaki ilyesmivel?
Jaaaa.... Akkor azt mondd! A zálogjognak nincs tulajdonosa, annak jogosultja van. Már kaptál választ: nyolc nap - vagy hatvan.
A zálogjog tulajdonosa az Önkormányzat és az általa közös képviselőként működő Zrt. ügyvédje készitette az iratot. Engem az érdekelne, hogy a dijlerovás és a befogadást követően van-e valamilyen határidő törvényileg megszabva a döntés közlésére. Előre is köszönöm az érdemi választ.