Használtautó, Garancia???


Dr.Attika # 2016.10.08. 08:43

Tisztelt laurag!
Igen kötelessége a kereskedőnek a garancia terhére (saját költségén) kijavítani a hibát.

laurag # 2016.10.08. 08:10

Tisztelt ügyvéd úr!
2 hete vettem egy renault típusú, 15 éves autót,egy kereskedésből.Az enyémet leadtam a renaultra ráfizettem.
Az eladó szerint nem volt baja .Észre vettem ,hogy fogy belőle a víz úgyhogy elvittem szerelőhöz aki azt mondta valőszínűleg hengerfejes,így nem nyúl hozzá,vigyem vissza a kereskedésbe hogy megjavítsák! A kérdésem,hogy a kereskedőnek,kötelessége-e a javítás ebben az esetben? Mit tehetek? Köszönöm!

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.05. 20:22

T. badybyronzirabony!

„A "típushiba" nem jogi terminus, de éppen azon hibák esetében kicsi az esély a sikeres igényérvényesítésre, amelyekre a kocsi korából és elhasználtságának a mértékéből adódóan a vevőnek számítania kell.”

Guba jól és érthetően fogalmazta meg a típushibára vonatkozó részt.

Nézni kell azt is, hogy ez a hiba fennállt e akkor, amikor vásároltad a kocsit? Szakértőt úgy is nyilatkoztatni kell erről. Sajnos nincs jobb ötletem, de majd a szakértő elmondja a további teendőket.

badybyronzirabony # 2016.10.05. 17:00

Tisztelt Attila.... az Audi A4-es amit 3.3 millió forintért vettem 2010-es évjáratú és 150.000 valós km van benne 1.8-as turbó benzin....azt mondják hogy a olajpumpa meghibásodás típus hiba ennél a modellnél....A kérdésem a következő ,hogy mi van akkor ha kocsinak ténylegesen típus hibája van? gondolom erről a szakértő tud majd nekem nyilatkozni, de mi van ha azt mondja, hogy a korából és az elhasználódásának mértékéből ered az olajpumpa meghibásodás?

guba" # 2016.10.05. 15:49

A típushiba adott típus egyedeire, bizonyos futást követően nagy számban jellemző meghibásodás. Ha erről van szó, akkor miért kellett "3 órás mindenféle vizsgálat" a hibakereséshez?
A "típushiba" nem jogi terminus, de éppen azon hibák esetében kicsi az esély a sikeres igényérvényesítésre, amelyekre a kocsi korából és elhasználtságának a mértékéből adódóan a vevőnek számítania kell.
A hiba pontos ismerete nélkül minden esélylatolgatás tisztán jóslás lenne.

rezs70 # 2016.10.05. 13:11

Kedves Attila, a következő dologban szeretném kérni a tanácsát. 2016 nyár közepén vettem egy Opel corsa típusú, 10 éves autót.Autókereskedőtől.
Szeptember közepén az autó leállt egy pirosnál. Nehezen, de újra indult, ezek után elvittem hivatalos Opel szervízbe. Cirka 3 órás mindenféle vizsgálat után kiderítették, hogy ez a hiba jelenség egy típus hiba. Kb, 200.000 ft a javítási költség....

Szeretném megkérdezni, hogy a fenti "típushibás" esetben, milyen lehetőségem van például a kereskedővel szemben? Ha egyáltalán van?!

Köszönettel!!!

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.05. 04:48

4.5 hónap után turbó hiba olyan amit nem igen lehet garanciában rendezni, ugyanis az egy kopó alkatrész. Megpróbálhatsz szavatossági igénnyel fellépni alább felírt jogszabályhelyre hivatkozva. Abból kell kiindulni, hogy a turbó hiba fennállt e már a vásárlás napján?

editrol # 2016.10.05. 04:12

Tisztelt ügyvéd úr!

Tájékoztatást szeretnék kérni. 4.5 hónapja vásároltam egy 6 éves autó! Az autó turbója teljesen tönkrement. A javítási költség 100-200.000 ft között várható. Kérdésem az lenne van e valami jogszabály arra vonatkozóan hogy ezt a hibát a kereskedőnek ki kell fizetnie?

Köszönöm
H.Roland

G.Judit2016 # 2016.10.04. 18:40

Kedves Attia111111!

Ettől függetlenül,nagyon köszönöm a válaszod!

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.02. 20:57

Most nézem nem tőlemm kérdezted, amkor bocs.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.02. 20:36

A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk. 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

G.Judit2016 # 2016.10.02. 20:19

Kedves ius latratus!

Melyik jogszabályt kell az orra alá nyomni???

badybyronzirabony # 2016.10.01. 09:54

Nagyon szépen köszi a hozzászólásokat....:) A szakértőt a Jegyző rendelte ki és korrekt embernek tűnt, de ha pereskedni fogok márpedig fogok,ha nem kapok másik autót helyette vagy a pénzt vissza az írásos szakvélemény után. Az ügyvéddel már felvettem a kapcsolatot és ő tanácsolta hogy várjam meg a szakvélemény írásos formáját ,majd utána beleállunk a dologba.Az a helyzet hogy én eddig szép szóval mindent megpróbáltam, köti az ebet a karóhoz ,,,ha rejtett hiba vissza adja a pénzt ha nem, akkor nem.
Az olajjal minden rendben volt mert az egyik alkumba benne volt hogy olajcserét kérek a kocsiba, a szakértő szerint ez meg is történt.És persze elindulás előtt a kompjuter megnéztem az olaj szintet és minden okés volt,,,,! Amikor elkezdett kattogni,és meg szórullt az olajpumpa, a kocsiban semmi sem jelezte,nem villant ki semmilyen jelző lámpa...

ius latratus # 2016.09.30. 13:42

Ja, hogy kereskedő volt? Na, akkor fogyasztói szerződés, úgyhogy kicsit jobb a helyzet, lásd Attila111111 válaszát, vagy menj vissza hozzá, nyomd az orrá alá a jogszabályt, ha erre sem lép, akkor lásd Attila11111 válaszát...

ius latratus # 2016.09.30. 13:39

Az az eladó magánszemély volt, vagy autókereskedés?
Egyébként az eladót szavatossági kötelezettség terheli, de nem kevésbé fontos a kérdés sem.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.30. 13:12

Én nem tudom, hogy a szakértő mennyire volt független, mert lehet az is, hogy a kereskedő egyik haverja. Helyedben már rég ügyvédhez fordultam volna és peres eljárásban a sz.t is keverném belőle.
Nehogy már 40 km vezetés után még azon kelljen agyalni, hogy mit csináljak a kocsival? Hagyjuk már ezt!
Fogadj egy ügyvédet és az ő koncepciója mentén haladjatok előre. Minden felmerülő költséget rájuk verni. Ennyi!
Azért az fura, hogy neked a két szerelő ismerősöd se szúrta ki, hogy itt valami gáz van a motorral. Olajpumpa legtöbb esetben a sűrű olajtól, vagy annyira elhasználódott, hogy már vízszerűvé vált, elvesztette a viszkozitását.

badybyronzirabony # 2016.09.30. 12:51

Szép napot! A mai napon regisztráltam a fórumon és nem igazán tudom hogy mi , hogy működik. Azért leírom a problémámat hátha tud segíteni.Vásároltam egy autót 3.3 millió forintért. A vásárlás előtt két szerelővel is megnézettem, az autó hibátlannak minősült. azonban a vásárlás napján ,mikor már haza fele vettem vele az irányt 40 km megtétele után furcsa kattogó hangot adott ki és ez egyre erősödött, majd megálltam és jeleztem a hibát a kereskedőnek akitől vettem, hogy valami nagyon nincs rendben a kocsival. Azonnal szóltam egy szerelőnek abból a városból ahol megálltam és meg is nézte a kocsit ....azt mondta, hogy ránézésre hajtókaros illetve meghibásodott az olajpumpa és ez valószínűleg komoly probléma. Ezt közöltem az eladóval és mondtam neki hogy nincs már szükségem az autóra és elállok a vásárlástól és kérem vissza a pénzt. Majd közölte velem hogy küld a kocsiért egy trélert és megnézeti..a szerelőivel. Ez megtörtén jött a tréler és elvitte. Majd másnap közölte velem hogy nem hajlandó vissza adni a pénzt viszont állja a szerelési költségek felét.Közöltem vele hogy nem vagyok hajlandó több pénzt kiadni és hogy ez számomra nem megfelelő ajánlat mivel úgy gondolom hogy nem én tettem tönkre az autót mivel normálisan mentem vele. És a szerelői megállapították hogy nem csak az olajpumpa hibásodott meg hanem az olajnyomás hiánya miatt a motorban is elromlott néhány dolog aminek az ára 700.000 ft....aminek a felét álja, a másik felét nekem kell..szerinte. Hát természetesen elutasítottam az ajánlatot mivel nekem 3.65 millió forintért nem kell olyan autó aminek a motorját össze vissza szerelgetik.
Ezt követően az eladó felhívott és mondta hogy igazság ügyi szakértőhöz fordul és ha rejtett hiba akkor vissza adja a pénzt ha nem akkor fele-fele a javítási költségnek. Mondtam neki h rendben van....a szakértő vizsgálja meg a kocsit aztán ha rejtett hiba akkor vissza kapom a pénzt ha nem akkor marad a per. Közben fel ajánlott két autót is helyette de mind két autóra rá kellett volna fizetnem 600.000 forintot 4 millió forintra jönne ki az átírási költségekkel együtt,,,ami az autók piaci értékénél 500.000 ft-al drágább. Természetesen nem mentem bele ezekben sem, mert alapból buktam vna egy csomó pénzt. A vásárlástól számított kb két hónap múlva meg történt a szakértői vizsgálat. A szakértő úr szóban elmondta ,hogy a gépjármű hibája nem rejtett hiba és valóban az olajpumpa szorult meg és komoly károkat okozott a motorban. szóval a kérdésem a következő.... mi a megoldás hogy vissza kapjam a pénzt ebben az esetben és mit kéne tegyek,,,,? Van e olyan jogszabály ami ebben az esetben mellettem van? A szakértői vizsgálat eredményére ami írásban van foglalva még kb 1 hónapot kell várjak. :( Szóval nagyon örülnék ha tudna valaki okosat mondani nekem mert ez a kocsi volt álmaim autója és nagyon sokat dolgoztam érte h meg tudjam venni...most pedig se pénzem se autóm::( A válaszát előre is köszönöm..

Bea1 # 2016.09.29. 14:37

Köszönöm a választ, persze, ezeket megnéztük,nem biztosíték, nem izzó, 12 v helyett csak kettő van meg!

Nagyon messze van a kereskedő, szakszervízbe nem vihetem, és a számlát benyújtom neki utólag?

A problémát másnap jeleztem e-mailban, hogy nyoma legyen, azóta se kép se hang töllük.

Most vettük észre, hogy az eddig koszpöttynek nézett kosz alatt egy szélvédőhiba van.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.29. 07:40

Kedves Bea1!

lehet-e bármijen probléma abból, hogy egy használtautó adásvételijén az eredeti ár kevesebb, mint fele szerepel?

Lehet, ha bármilyen szavatossági igénnyel kell fellépned, ha véletlen perre kerülne a sor, akkor a bíróság a leírt összeggel fog foglalkozni!

Hazaút során derült ki, hogy a műszerfalon semmi nem világít, lehet, csak biztosíték, de friss műszakival?

Egy izzó zárlata is okozhat galibát és kiégetheti a biztosítékot. Nézesd meg egy szakival, mert lehet ez a hiba egy filléres dolog. Vizsgához nem sok köze van, mert ez a probléma bármikor beüthet.
Ha komolyabb a probléma akkor élj a szavatosság igényével és keresd fel a kereskedőt.

Bea1 # 2016.09.29. 05:57

Üdvözlöm Attila, érdeklődnék, hogy lehet-e bármijen probléma abból, hogy egy használtautó adásvételijén az eredeti ár kevesebb, mint fele szerepel?

Más papíron az eredeti ár van, úgymint: Foglalóspapír, ezt le is pecsételték, aláírták, és ráírták, hogy a teljes vételár megfizetésre került.

Hazaút során derült ki, hogy a műszerfalon semmi nem világít, lehet, csak biztosíték, de friss műszakival?

Írtam az eddig nagyon rendes autókereskedőnek, nem válaszol, illetve a vevőnek szóbeli ígéretet tettek, hogy írásban is tájékoztatják, mit cseréltek, végeztek el az autón, eddig nem válaszoltak, igaz, a levelek nem reklamáció címmel mentek.

Ma viszem szakszervízbe az autót, mert marha messze van a kereskedő, és zéró válasz.

Vajon áthárítható a javítás?

Előrre is köszönöm válaszát, úgy látom, ért hozzá.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.27. 19:48

T. Sentinel74!

Természetesen meg fogjuk keresni az európai importőr felettes szerveit is, de addig is vizsgáljuk a jogi út lehetőségét. A fogyasztóvédelem felé szintén jeleztük a problémát.

Jó az irány, járjanak sikerrel! Amennyiben perre viszik az ügyet, feltétlenül keressenek ügyvédet.

Sentinel74 # 2016.09.27. 19:27

Tisztelt Attila111111!
Sajnos ezen a körön már túl vagyunk, a felügyeleti szerv nemes egyszerűséggel mossa kezeit, szerinte a helyi importőr feladata dönteni az ügyben - aki ezen felbuzdulva nyilván nem kíván változtatni ajánlatán. Természetesen meg fogjuk keresni az európai importőr felettes szerveit is, de addig is vizsgáljuk a jogi út lehetőségét. A fogyasztóvédelem felé szintén jeleztük a problémát.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.26. 22:23

T.Sentinel!
Nem tudom milyen márkáról van szó, de ha magyar szerviz nem orvosolja korrektül az ügyed akkor keresd fel levélben a közép európa régió igazgatóságot, azon belül a panasz kezelő csoportot. Sokan nem tudják, hogy minden magyar importőrnek van felügyeleti elérhetősége. Magyar importőrök nem kedvelik ha fenntről leszólnak, de kötelességük eljárni. Muszáj lesz adott ország nyelvén írni a levelet, vagy legalább angol, német nyelven, de ne magyarul!

Sentinel74 # 2016.09.26. 19:08

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Autónkat egy olyan tervezési típushiba érinti, amit a jármű gyártója is ismer, elismer. Az adott típushibára a gyártó, mivel az minden adott típusú motort érint, kiterjesztett garanciát alkalmazott, megnövelt kor és futásteljesítmény paraméterekkel, amennyiben az autót folyamatosan márkaszerviz tartotta karban (utóbbi feltételt autónk maradéktalanul teljesíti).
A hiba a kiterjesztett garancián túl néhány ezer kilométerrel derült ki, de a szervizlapok tanulsága szerint az autó már jóval (leghamarabb egy évvel és közel 15 ezer kilométerrel) korábban, több alkalommal mutatta a típushiba tipikus tüneteit, még bőven a garanciális időszakon és korláton belül, a szerviz részéről azonban ennek ellenére semmilyen tájékoztatást nem kaptunk sem a várható hibáról, sem a kiterjesztett garancia lehetőségéről.
Utólag ez minimum hanyagság, de akár szándékos elhallgatásról is lehet szó. A szerviz most, túl a garanciális korláton milliós nagyságrendű költségért ajánl javítást, és most már nem tagadja a típushiba meglétét sem. A kérdés, hogy jogilag támadható -e a szerviz morálisan kétségkívül elítélendő hozzáállása?
Válaszát előre is köszönöm!

Tamás2016 # 2016.09.22. 16:46

Kedves Attila,

Ez a széria/évjárat az internetes leírások sem rozsdásodik olyan mértékben, ami ezt a fokú állapotot indokolná. Közel sem. Az eladó elismerte hogy nem tájékoztatott róla. Emiatt a rejtett hiba opció logikai alapon megállja a helyét, és a hibás teljesítés is. Részletesen leírta mi a hiba, ez valahogy kimaradt. Az eladási ár azt tükrözte, -a többi ugyanezen évjáratú/típusú eladó autók mellett, hogy nem szükséges a vételáratmég meg is haladó javítást végezni, hogy azután életveszély nélkül bele lehessen ülni. Semmi extra árkedvezmény nem volt a többihez képest. Ezek természetesen a bíróságon is be lesznek mutatva. A műszaki szakértői vizsgálat folyamatban.