Használtautó, Garancia???


guba # 2008.09.10. 07:06

Igen.

Kheopsz # 2008.09.09. 16:33

Sziasztok!

2 hete vásároltunk egy 8 éves Peugeot 406 típusú gépkocsit autókereskedőtől. Az autó pár napja nem indult be, elvontattuk szerelőhöz, de még nem derült ki mi a hiba. Az adásvételi szerződés tartalmazza a következőt: "az eladó kijelenti, hogy a gépkocsi jövőben előforduló hibáiért szavatosságot nem vállal". A kérdés az, hogy ilyen esetben felléphetünk e valamilyen igénnyel (pl. szervízdíj) a kereskedővel szemben?

monalisa1 # 2008.07.07. 12:05

Az minden, hogy csak egy műanyag alkatrész - vagy akármi is ami kelljen -, a bizonyára leadott (?!) rendelés után a termék beérkezése már nem tőlük függ. (Menj be és a sz.gépen mutassák meg neked a megrendelés időpontját...)

Amúgy ahány autó - és ezen belül is európai és/vagy távolkeleti, bár ezek többségét is ezen öreg kontinensen gyártják -, ha a vezérképviselet központi alkatrészraktárában fellelhető, akkor a kiszállítás max 48 óra.

Maga a javítás nemigen tarthat majd 1-2 napnál tovább.

Persze adott esetben egy esetleges "filléres" valaminél előfordulhat, hogy nemigen törik magukat - kicsi a haszonkulcs...

Vannak maszek alkatrészkereskedések is top márkaalkatrészekkel, netán érdeklődj ott is - lehet hogy ugyanaz onnan olcsóbb is... (Aztán beviszed és beszerelik, hogy az esetleges garancia ne sérüljön.)

gyurgyo # 2008.07.07. 10:31

Sziasztok.

Abben kérnék segítséget, hogy mennyi idő alatt kötelesek a márkaszervízek a garanciában bejelentett hibákat kijavítani?Egy hónapja várok egy műanyag alkatrész cserére és csak igéreteket kapok. Talán ...hétfő majd talán jövőhét.Nem is keresnek csak akkor beszélünk ha én érdeklődöm. Mit tehetek?

Köszönöm!

monalisa1 # 2008.07.04. 17:34

Valószínűleg banális oka lehet a hírtelen benzinfolyásnak, valószínűleg elég egy csavarhúzó és megoldható a probléma.

Az időelőtti műszaki vizsgát bárki kérheti az autójára - és el is végzik. Azonban a vizsga költségét a kereskedés nemigen vállalja majd be - próba szerencse.

kriszta69 # 2008.07.04. 16:33

Sziasztok!

Szerdán - hosszas keresgélés után - megtalálni véltem az autómat: 2002-es, de nagyon jó esztétikai állapotban lévő, keveset futott (legalábbis az óra és az eladó szerint) Ford Focus. Karosszérialakatos ismerősöm átnézte, kipróbáltuk, nagyon szimpatikus volt az autó.
Tegnap aláírtam a szerződést - részben hiteles -, ma mentünk érte.
Megkaptam a papírokat, a kereskedés munkatársa begurult a kocsival a szomszédos benzinkúthoz, kezet fogtunk azzal, hogy ha bármi gond van, jöjjek.
Nem gondoltam, hogy két perc múlva, a gyerek kezét szorongatva rohanok vissza hozzájuk...
Míg a gyerekülést pakoltam be, a benzinkutas riadtan kiáltott fel, hogy "ebből ömlik a benzin"!
Rögtön lezárták a kutat, locsolták a kifolyó üzemanyagot, a kereskedés emberei meg álltak értetlenül, majd kitolták az autómat.
Abban maradtunk, hogy hétfőn délután átvehetem a kocsit, megcsinálják - de valahogy félek.
Mit tudok csinálni?
Kérhetem-e, hogy - az egyébként szeptemberben esedékes - műszaki vizsgát végezzék el? És ha igen, garancia-e ez egyáltalán valamire?
(A kereskedéssel kapcsolatban egyébként nagyon jók a tapasztalataim, éppen ezért nem is akarok visszaélni a jóindulatukkal, és túlzó kívánságokkal előállni.)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kriszta


Kriszta

monalisa1 # 2008.07.04. 12:06

... 100 ezer km körüli...

monalisa1 # 2008.07.04. 12:03

A szomszédunkban lakik egy közel 80 éves bácsi, van egy Opel Corsája, az autó most 6 éves és jó ha 10 ezer km van benne - heti 2-3 alkalommal eljárnak az egyik bevásárlóközpontba, máshová soha.

Ezzel szemben fiatal ismerőm az év 365 napján és mindenfelé is - és gyakorta hosszú utakra is -, az ő aktuális kocsijában évente akár 50-60 ezer km is benne lehet.

Aztán statisztikailag csak kijön az éves 15.000 km, országosan.

monalisa1 # 2008.07.04. 11:55

Ha egy használt autó minden egyes szervízelését az évek során márkaszervízben végeztették el (...) akkor a sz.gép adatai alapján pontosan megtudható a kocsi tényleges futásteljesítménye: alvázszám!

monalisa1 # 2008.07.04. 11:52

Még egy "0" km-es új autóban is lehet x km - soha nem tudhatjuk...

Használt autó vásárlása esetén: az itthon forgalomba helyezett és nem céges autónál 15.000 km/év az átlagos futásteljesítmény, míg nyugatról behozott ill. ott vásárolt autónál 40-50 ezer km/év nyugodtan hozzászámolható a km-óra állásához.

Aki ezzel nincs tisztában, vessen magára...

Az általad megvásárolt kocsi eredendően nem a kereskedőé volt - tehát honnan is tudhatná a valót -, ő csak közreműködött az értékesítésnél.

Ha valaki vesz egy 100 km körüli autót, magától értetődő, hogy egynémely fontos kopó alkatrészt egyből lecseréltet - a saját megnyugvása érdekében. És kerül amibe kerül...

Jól mondták a rendőrségen: ha megrendült a bizalmad a kocsiban, próbálj mielőbb túladni rajta. (Legközelebb pedig ne legyél naiv...)

zsolesz5 # 2008.07.04. 10:42

Rövid történetem:
2008.febr-ban vettem egy autót 7 évesen, 96ekm-rel, 1650000ft. Gondoltam jó vétel volt, kevés km, szép állapot.
Hát nem, egy pár hónap eltelt és a következő problémák jöttek elő:

  1. vezetőgörgők csere 52.000 FT
  2. motor olajfogyasztása 1,5-2 literre nőtt500 km-en!!!

6 hó garancia van használtautóra.
Úgy voltam vele hogy garanciába megjavítattom.
Elvittem egy szerelőhöz, hogy mondjon valamit rá még mielőtt visszavinném a kereskedőhöz, és azt mondták hogy ebbe az autóba biztos hogy nem 96ekm van.
Ezután elkezdtem nyomozni és azt találtam hogy 2007-ben a műszaki időpontjában 140ekm volt az autóban amit az NKH tud igazolni nekem.Tehát legalább 50ekm-rel visszapörgették az kmórát! Ekkor már nem a garanciás megjavítattáson gondolkodtam, hanem azon hogy elállok a szerződéstől, mivel a fogyasztóvédelemnél mondták hogy ez már elég ok a szerződésbontásra.
elmentem a kereskedőhöz, annak reményében hogy megvállok az autótól, amiben kitudja most már hogy igazából hány km lehetett a vásárlás időpontjában.
A kereskedőnek elmondtam az olajfogyasztást és a kmóráról megtudtakat, és azt mondta hogy garanciás javítást megcsinálja, de a kmóra állásával nem foglalkozik mivel ő a szerződésben leírta hogy a km óra állása tájékoztató jellegű.
Továbbá a garanciális javítást kopóalkatrész esetében nem vállalja mivel a magyar közlönyben le van írva hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia.
Fogyasztóvédelem szerint használt autó főbb alkatrészeire (motor,váltó,klíma) 6 hó garancia van.
Tudtommal a motorban a blokk kivételével minden forgó, kopó alkatrész akkor mire is szól a 6 hó garancia???Motorblokkra???
Irány a rendőrség!
Ott elmondtam a problémáimat a következő lehetőségeim vannak:
1.eset ha a kereskedő nem javítja ki a hibás alkatrészt garanciásan akkor bírósághoz kell fordulnom, máshogy nem tudom érvényesíteni a jogaimat:ügyvéd,pénz,idő
2.eset kmóra visszapörgetése miatt csalás és jogtalan haszonszerzés alapján feljelentést kell tennem amit polgái per követ (2-3 év)ÜGYVÉD,sok pénz, sok idő.
Végezetül azt tanácsolták a rendőrségen, hogy a legjobb és legolcsóbb megoldás az ha eladom a kocsit.
Kérdezem én hol vannak a fogyasztónak a jogai, ha azt csak bíróságon lehet érvényesíteni.
Tanácsom mindekinek aki autót szeretne venni ha egy mód van rá akkor új autót kell venni , lehet hogy drágább de hosszútávon kifizetődőbb!!

zsolesz5 # 2008.07.04. 10:42

Rövid történetem:
2008.febr-ban vettem egy autót 7 évesen, 96ekm-rel, 1650000ft. Gondoltam jó vétel volt, kevés km, szép állapot.
Hát nem, egy pár hónap eltelt és a következő problémák jöttek elő:

  1. vezetőgörgők csere 52.000 FT
  2. motor olajfogyasztása 1,5-2 literre nőtt500 km-en!!!

6 hó garancia van használtautóra.
Úgy voltam vele hogy garanciába megjavítattom.
Elvittem egy szerelőhöz, hogy mondjon valamit rá még mielőtt visszavinném a kereskedőhöz, és azt mondták hogy ebbe az autóba biztos hogy nem 96ekm van.
Ezután elkezdtem nyomozni és azt találtam hogy 2007-ben a műszaki időpontjában 140ekm volt az autóban amit az NKH tud igazolni nekem.Tehát legalább 50ekm-rel visszapörgették az kmórát! Ekkor már nem a garanciás megjavítattáson gondolkodtam, hanem azon hogy elállok a szerződéstől, mivel a fogyasztóvédelemnél mondták hogy ez már elég ok a szerződésbontásra.
elmentem a kereskedőhöz, annak reményében hogy megvállok az autótól, amiben kitudja most már hogy igazából hány km lehetett a vásárlás időpontjában.
A kereskedőnek elmondtam az olajfogyasztást és a kmóráról megtudtakat, és azt mondta hogy garanciás javítást megcsinálja, de a kmóra állásával nem foglalkozik mivel ő a szerződésben leírta hogy a km óra állása tájékoztató jellegű.
Továbbá a garanciális javítást kopóalkatrész esetében nem vállalja mivel a magyar közlönyben le van írva hogy a kopó alkatrészekre nincs garancia.
Fogyasztóvédelem szerint használt autó főbb alkatrészeire (motor,váltó,klíma) 6 hó garancia van.
Tudtommal a motorban a blokk kivételével minden forgó, kopó alkatrész akkor mire is szól a 6 hó garancia???Motorblokkra???
Irány a rendőrség!
Ott elmondtam a problémáimat a következő lehetőségeim vannak:
1.eset ha a kereskedő nem javítja ki a hibás alkatrészt garanciásan akkor bírósághoz kell fordulnom, máshogy nem tudom érvényesíteni a jogaimat:ügyvéd,pénz,idő
2.eset kmóra visszapörgetése miatt csalás és jogtalan haszonszerzés alapján feljelentést kell tennem amit polgái per követ (2-3 év)ÜGYVÉD,sok pénz, sok idő.
Végezetül azt tanácsolták a rendőrségen, hogy a legjobb és legolcsóbb megoldás az ha eladom a kocsit.
Kérdezem én hol vannak a fogyasztónak a jogai, ha azt csak bíróságon lehet érvényesíteni.
Tanácsom mindekinek aki autót szeretne venni ha egy mód van rá akkor új autót kell venni , lehet hogy drágább de hosszútávon kifizetődőbb!!

abrjan # 2008.05.12. 07:29

Ezen azért ne vesszetek össze! Ígérem leírom ide az ügy pontos végkifejletét és történetét!:D

guba # 2008.05.09. 19:40

Ja, ja tényleg nagyon jó történet volt, épületes, tanulságos, megszívlelendő. A stílusod? Jobb mint Andersené.

Csecskedi Péter # 2008.05.09. 13:37

Boccs most mondták telefonon, hogy kereskedőtől vett autót (nevezzük csotrogánynak) egy ismerősöm és 2 hónap múlva eldurrant újpesten a fékmunkahenger.

Akit ért már ilyen baki az tudja, hogy ilyenkor a féket csak gondolatban tudod használni.
Elment a kereskedőhöz és mondta a problémát, le se sz...ta, majd besétált ügyvédhez 10ezer pénzt adott, írt felszólítót, amelyben leírva volt a veszélyeztetés és egyéb nyalánkságok.
5 napon belül telefonon jelentkezett a kereskedő és megkérte a peren kívüli egyeztetésre és ott mondta, hogyha választ egy másik kocsit akkor nem kell pereskedni sokáig, hanem plussz papírmunka neki, másik kocsi neked és kézfogás.Ismét. :)

Persze biztos kereskedő válogatja, de akkor mákja volt.

Tisztelettel:Csecskedi Péter - Sárga Ember

Csecskedi Péter # 2008.05.09. 13:29

Ami nekem lejött, az a Wolksvagen Passat 1.9 PDTDI 6-os váltóval külföldről behozva 2 hónapja vették és a vétel óta 6000 km-t futott.

pont

Ebből én azt szűröm le, hogy már nem kétesélyes a dolog hiszen, a hiba a kocsi korának és a futásának megfelelő rendes elhasználódás mértékét nem haladja meg.Különösen ha jól olvasom egy 3milliós autóról van szó, nem egy turbó polski 800ezerért.

Egyébként a váltóhiba esetén, különösen ha már hangja is van, akkor nem lett volna szabad eladni csak rendberakás után a kereskedőnek. Mivel a váltóhibával eladott autó a közlekedés biztonságának veszélyeztetésével jár és ezért 6 hónapig az eladó felel ilyen esetekben.

Ha egy hasonlattal élnék, akkor azt mondanám, hogy ha egy nőt kirúgnak a munkahelyéről és csak a kirúgás után derül ki, hogy a kirúgás időpontjában már terhes volt és ezt igazolni tudja, akkor a törvényt egyáltalán nem érdekli hogy tudta-e, vagy sem a vállalkozó a terhesség tényét és köteles visszavenni.

Nagyjából ugyanez a helyzet:
Szar váltóval eladni kocsit nem lehet, mert ha 6 hónapon belül kiderül, hogy rossz, akkor vissza kell venned. Ha esetleg arra hivatkozol, hogy nem tudtál róla és úgy adtad el, akkor ez nem fog érdekelni senkit a bíróságon és szívsz.

guba # 2008.05.09. 06:11

Nem akarom elrontani az örömödet, de ennek az ügynek a kimenetele nagyon kétesélyes. A használt dolgok esetében érvényesíthető szavatossági jogaid alapja az, amit tegnap leírtam.

abrjan # 2008.05.08. 20:43

Végre egy jó hír! Köszönöm az útbaigazítást Péter!!! Ennek örülök a legjobban, hogy végre valaki pozitív dolgot is ír! Még egyszer köszönöm ez így elég konkrét!

Üdvözlettel: Ábrahám János

guba # 2008.05.08. 20:39

Ha a hiba a kocsi korának és a futásának megfelelő rendes elhasználódás mértékét nem haladja meg, akkor használt dologra nem fogsz tudni szavatossági alapon igényt érvényesíteni.

Csecskedi Péter # 2008.05.08. 20:17

Az egyik általam ismert kereskedő is így dolgozik, hogyha később derül ki a hiba akkor sajna nincs garancia, viszont ha ügyvédi felszólítással együtt jön a tulaj akkor az esetek 99%-ában másik autót ajánl neki.
A pénzvisszafizetésnél viszont egy a bökkenő, hogy ott időhúzásra játszik mindegyik, tehát elhúzzák a pert, ami gondolom nem túl jó neked.
Legalábbis én úgy gondolom, hogy azért vettél autót, mert használni is akarod biztonsággal.

Tehát azt ajánlom, hogy próbáld meg visszavásároltatni vele az autót és cserébe egy másik autót ajánljon, ebbe könnyebben belemennek, mint a pénzadásba.
Egy kicsit pofátlannak is kell lenni és mindjárt olyan kedvezményeket kapsz, hogy lehet hogy meglepődsz.
A sajnos viszont az egészben annyi, hogy ügyvéd nélkül el se kezdd, mert nem vesznek komolyan.

Tisztelettel:Csecskedi Péter - Sárga Ember

Csecskedi Péter # 2008.05.08. 20:08

Kedves abrjan!

Saját példámat hoznám elő, amely tavalyi.
Én magánszemélytől vettem és ugyanígy jártam, tehát váltóhiba.
15 nap volt garanciaként megjelölve és hát már 2-3 nap után kiderült a turpisság.
A lényeg viszont nem az hogy van-e garancia, vagy nincs, hanem az hogy a törvény hogyan rendelkezik.
Ne kérje senki hogy elővegyem a törvényt, de amint megtalálom pár napon belül a végzésemet, akkor beírhatom.
Szóval a lényeg, hogy függetlenül attól, hogy kitől veszed az autód és mi van az adásvételibe írva, a garancia tekintetében semmisnek minősül ha a törvényben megállapított 6 hónap alatti időtartamra szól a garancia használt autó esetén.
Mivel a váltóhiba a jármű műszaki állapotában olyan tényezőnek minősül az NKH szerint, hogy a váltóhiba megszüntetéséről az ilyen esetekben az eladónak kell gondoskodni, függetlenül attól hogy tudott-e a hibáról.

Tehát ha felkeresel egy ügyvédet és az hivatalosan felszólítja az autókereskedőt az autó vételárának teljes visszafizetésére, vagy más autóra való cseréjére.
A trükk az egészben az, hogy erről az összes autókereskedő tud, csak nem mondja. Amennyiben jó anyagi helyzetben van a kereskedőd, akkor peresítés jöhet ha nem veszi vissza, aztán indul a buli.
A pert ezzel tuti nyered, csakhát az idő múlik.

abrjan # 2008.05.08. 18:04

Egyébként azért gondoltam erre a trükkre mert ők hozták be az autót tehát gurultak vele. Amikor haza jöttünk vele semmi hangja nem volt de most erősödik folyamatosan. Köszönöm a hozzásolásokat!

abrjan # 2008.05.08. 17:57

Szia! Az autó 1.9 pdtdi (130 le) és hatos váltó van benne. Külföldről lett behozva és nálunk állt először forgalomba Magyarországon. Nem vállalt semmilyen garanciát. Hallottam most olyat is hogy, a váltó ha búg eladás előtt valamilyen grafitos cuccot töltenek bele amitől elmúlik a búgás egy kis időre. Erről mit gondolsz???

monalisa1 # 2008.05.08. 16:03

A kereskedő lehet hogy nem is tudott a váltóhibáról., az előző eladó leállt vele a megjelölt helyre, a kocsi az új (= balek) vevőig bizonyára nem tett egyetlen métert sem - te meg 6 ezer km megtétele után panaszolod most a dolgot. Pedig a vásárlás előtt bizonyára kipróbáltad az autót...

Messze olcsóbb lett volna a vásárláshoz magadra vinni az értő szerelőt - sokszor elmondták és leírták ezt a bölcseletet már.

Egyéb ahogy ases írta.

ases # 2008.05.08. 15:09

kereskedő vállalt garanciát??? ha nem elég nehéz lesz...igazságügyi gépjárműszakértőt javaslok,ugyanis a rejtett hiba megállapítását csak rá bíznám.
Mindenesetre megpróbálnék megegyezni a kereskedővel.
Az autó pontos tipusa (motorkód,a motorszám első három karaktere) ha leírnád többet tudnék segíteni...
A 300-400 javítás teljesen irreális..ha jól tippelek 1600 benzines a motor és DUU a váltókód,ez gyárilag tipushibás,javítás GARANCIÁVAL MAX 150 000 FT.

sok sikert
üdv:ases