Sok mindent nem kell beleírni, csak a lényeget amit korábban leírtam. Vevő adatai, Eladó adatai, címek, Gépjármű adatai, tanúk stb. ennyi
Mivel nem vagyok jogász, csak mint tapasztalt segítőként próbálok helytállni. Nagyon "jogi" szövegeket nem tudok, de arra szerintem lesz itt más aki bekapcsolódik.
Használtautó, Garancia???
Köszi szépen a rengeteg segítséget, a férjem már beszélt vele, most már mégsem olyan rossz az autó, mégsem akarná visszaadni.
Nekem van egy olyan gyanúm, hogy nincs is ilyen jellegű gond a kocsival, csak vissza akarna kapni pénzt. Ha visszaadná a kocsit, félő, hogy elvinnénk egy szerelőhöz és ott esetleg kiderülhetne, hogy nem volt ilyen jellegű probléma.....
Akkor valószínű a nyilatkozat lesz a vége, hogy kifizetjük ezt a költséget és leírjuk, hogy a továbbiakban semminemű szavatosságot nem vállalunk az autóra. Férjem most megírja ezt a nyilatkozatot, a sok segítség mellett még azt megtehetném, hogy leírom ide és véleményt mondtok róla, hogy jó-e kell-e még bele valami?
Előre is köszönöm ezt is!
Szerintem férjed van annyira hozzáértő, hogy lássa történt e gépjárműben változás. Valószínű, hogy átíratása még nem történt meg, ilyenkor egyszerűbb az adásvételiket kérjétek vissza, és nyilatkozatban leírni, hogy a pénz visszafizetésre került két tanú jelenlétében aláírni. Legyetek többen és nyilvános helyre menjetek pl. benzinkút, Rendőrség parkolója stb. Csak körültekintően és okosan, nyugi így nem lesz gond.
Most úgy néz ki, hogy visszavesszük az autót, mert nem akarunk a későbbiekben problémákkal szembenézni.
Ilyenkor új adásvételit kell kötnünk?
Mikre kell odafigyelnünk?
Megmondom őszintén én attól tartok, hogy 3 napot nála volt az autó, elképzelhető, kicserélgetett benne alkatrészeket és valami hulladékot visszarakott, amiből nekünk a közeljövőben gondunk lehet.... Vigyük el így egy állapotfelmérésre?
"A vonószemeket bele lehetett tekerni?" - Erre ezt írta a férjem:
"A vonószemet bele lehetett tekerni,bár csak próbaképp lett betekerve,mert nem kellett az autót soha vontatni és én sem vontattam senkit."
Elnézést, hogy így írom, de mint írtam, nem értek az autókhoz.
Igen Hajnalka, sajnos a jog ilyen, most egy picit a vevő oldalára billent. Magánszemélyes adásvételnél egy kicsit nehézkesebb az ügy, egy kivétellel ha odaírjátok a megjegyzésbe, semmilyen felelősséget nem vállaltok a rejtett hibákért! Így Nektek 6 hónap garit kell vállalni! Rejtett hiba utalásba sok minden belefér. Nekem az a szokásom amikor eladom a kocsikat, hogy kérem a vevőt menjünk el egy szervizbe. Bevizsgálásról szoktam kérni egy példányt és beleírom a szerződésbe a -kocsi bevizsgálásra került, kapott jegyzőkönyvben szereplő hibákat, észrevételeket a vevő tudomásul vett és az eladó későbbiekben semmilyen szavatosságot, garanciát, felelősséget nem vállal!- Ennyi
"Érdekes, hogy egy húzatopadot igénylő hiba nem tünt fel."
Nem értek műszakilag az autókhoz.
Ha fel kellett volna, hogy tűnjön, akkor kétlem, hogy a sokat vezető férjemnek nem tűnt volna fel.
A vevő ezt mondta, amit leírtam. Az igazság nem tudom, hogy az-e amit mondott... Ha nem volt érezhető a hiba, lehetséges, hogy nincs is ilyen jellegű probléma, csak vissza akarna kapni a pénzből.... Ezt is kinézem, tekintettel arra, hogy nem volt fehér ember.
Köszönöm Attila, itt az én félelmem is....
Bea1: ez mi? "Az eladó felel az eladott autóért. Mindegy, hogy tudott-e a hibáról,vagy sem." Hogy lehetne kötelezni valakit arra, hogy feleljen azért, amit nem tudott? Úgy, hogy nincs bizonyítás? Ez milyen jog?
Az eladó felel az eladott autóért. Mindegy, hogy tudott-e a hibáról,vagy sem.
Ez egy őszinte, mindent leírós játék kell, hogy legyen az eladóknak, és még így is rejt kockázatot, mint látod.
Érdekes, hogy egy húzatopadot igénylő hiba nem tünt fel.
A vonószemeket bele lehetett tekerni?
basszus Hajnalka, tapasztalatból írom, hogy inkább vegyétek vissza a kocsit. Nem fog rólatok leszállni , ha kell 56 -an odamennek és nagy balhé lesz.
Illetve még egy kérdés. Erről a hibáról nekünk nem volt tudomásunk, tehát kvázi nem is kerülhetett volna bele az adásvételibe, mint hiba. Oké, leírjuk benne, hogy ezen és ezen a helyen ekkora korrózió található, valószínűleg az autó elöl-hátul törve volt, a korrózió abból keletkezett, hogy hanyag munkát végeztek a karosszériások a javításnál. De ha olyannal támad be, amiről nekünk nem volt tudomásunk, akkor tud-e bármit csinálni? Hogy tudja bebizonyítani, hogy nekünk erről volt-e tudomásunk? Én a későbbiektől félek, mert hogy úgy mondjam finoman (nem akarok rasszizmust a hsz-emben), nem fehér ember vette meg az autót. Amúgy nem tudom, érezhető-e egy ilyen az autó használatában (ezt autószerelőtől megkérdezzük), de a férjem semmit nem érzett 5 éven át a vezethetőségben (20 éve vezet és elég sokat) nem volt probléma és az autó folyamatosan szervizelt volt.
Attila, köszönöm a választ.
Most a férjem is efelé hajlik, de akkor ha íratunk egy papírt, hogy továbbiakban semmilyen felelősséget nem vállalunk az autó meghibásodásáért, akkor valóban nem tud betámadni semmiért?
Hajnalka!
Bele kellett volna írni az észrevételeket a megjegyzésbe, akkor a vevő nem tehetne semmit. Így Nektek fél év szavatosságot kell vállalnotok az eladó felé. Elképzelhető, hogy nem csak 75.000.- miatt fog jelentkezni, mert ott későbbiekben lehet más is. Amennyiben durvább a hiba és a vevő perel titeket, rejtett hibák miatt, sokkal rosszabbul is járhattok, ugyanis rátok verhetnek mindenféle költséget is, kezdve az ügyvédtől, a szakvéleményekig stb. Amennyiben kifizetitek 75.000 neki, akkor javaslom, hogy írjatok egy olyan nyilatkozatot amiben belefoglaljátok a többi hibákat és továbbiakban semmilyen felelősséget nem vállaltok! Írassátok alá a vevővel!
Arra gondoltam, hogy mindenképpen kérek egy hivatalos szakvéleményt erről a hibáról és egy hivatalos árajánlatot hivatalos márkaszervíztől, ahol igazolják, hogy valóban ez áll fenn és ennyi a javítás költsége. Visszavenni azért nem szeretnénk az autót, mert 3 napja használja és ki tudja mi mindent csinált vele....
Nem nálunk volt törve az autó. Én nem ismertem el semmit, hiszen fogalmam nem volt arról, hogy olyan sérülése van az autónak, hogy huzatópadon kell visszaállítani. Ezt a vevő mondja. Én annyit ismertem el, hogy az autó volt törve elöl-hátul, és mivel rosszul csinálták meg, elkezdett rozsdásodni.
Most ismerte el, hogy nem mondták el, hogy húzatópadon javítható sérülése van az autónak!
Az, hogy törve volt, az nem ugyanaz azért!
Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi témában szeretném a segítségüket kérni. 2 napja eladtunk egy használt autót. Ketten jöttek érte, az egyik az új tulaj, a másik pedig valószínűleg autószerelő, bár ezt csak a férjem gondolta róla, mert ő volt az, aki jobban megnézte az autót. A vásárlásról annyit, hogy a férjem a telefonban elmondta, amit tudni kell az autóról, tehát hogy az autó valószínűleg törve volt elöl-hátul (nem nálunk) és elég gány módon csinálták meg, ezáltal pár helyen elkezdett rohadni. Műszakilag az autó teljesen rendben volt. AZ AUTÓT A VEVŐ NEM VITTE EL PRÓBÁLNI. Megvette. Most hívja a férjem, hogy az autót betolták egy szervízbe, ahol azt mondták, hogy az autó totálkárosra volt törve és húzatópadon 75000 Ft-ba kerül visszahuzatni az autó alvázát eredeti állapotba. Ezt ki akarja fizettetni velünk. Azt mondja, hogy 3 napon belül kötelesek vagyunk visszavásárolni az autót. Az adásvételi szerződésben az van, hogy megtekintett, kipróbált állapotban vette meg. Ennek mi a jogi következménye, menete? Valóban visszahozhatja? Én hogy tudom vele bizonyíttatni, hogy valóban ez a probléma az autóval és valóban ennyi a javítása? Amúgy az autót jóval ár alatt kapta meg, éppen a jól látható hibák, problémák miatt. Az autóval műszakilag, menettulajdonságait tekintve semmi probléma nem volt, 5 évet használtuk, folyamatosan szervizelve volt. Köszönöm a válaszokat.
Update a korábbi témához:
Az Alexandra Car Import Kft. és Favorit Motors Kft., (azaz Rácz Zs. és lánya, Érd - Kárpitos u. 20) károsultjainak jelentkezését továbbra is várjuk az illetékes hatóságokkal együtt.
Az autó jól fogyaszt, jól megy, csak a kopogó hang nagyon zavaró, ami a motor aljából jön, a szerelő szerint (aki hivatalos szerviz, két év jótállást vállal szerződésben az általa végzett javitásokra) dugattyúcsapszeg vagy főtengelycsapágy lehet a gond, (csak alapjáraton van hang), ha ezt a problémát orvosoljuk, akkor a jövőben max a kopóalkatrészek miatt kell majd felkeresnünk őket. Ezért gondoltam, hogy inkább a javitást választom, csak ugye attól tartok, hogy ha hozzányúlnak, úgy nem érvényesithetem a jogaimat, még akkor sem ha a munkalapon egyértelműen leirják a problémát-Nem tudom mitévő legyek, nem vagyok abban a helyzetben, hogy megint hónapokig autóra vadásszak, kocsi nélkül gyakorlatilag megközelithetetlen a munkahelyem is...Sarokba vagyok szoritva.
Tisztelt Asszonyom!
Sajnos egy "romot" tetszettek vásárolni. Ez a hiba a gépkocsiban a vásárláskor is meglehetett, ha ilyen rövid távolságon jelentkezett. Nem elektronikus levelet kell küldeni, hanem vissza kell vinni a kereskedésbe és visszaadni, visszakérni a vételárat és az eddig a vásárlással felmerült egyéb kiadásaikat kártérítés címén.
Kijavításban ne reménykedjenek. Cserében meg főleg nem.
Hozzá ne nyúljon motorhoz a szerelője! Vigye vissza a kocsit a kereskedőhöz. Vigyen valakit magával aki titokban hangfelvételt, videót készíti. Mindent dokumentáljon. Éljen a vásárlói kifogással. A kereskedő szavatossági kötelezettségét 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.
A kereskedőt szavatossági kötelezettség terheli.
Arra nem játszhat, hogy "elveszítsd a szavatosságot", mert a szavatossági időn belül vagy.
Üdvözlöm,
Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 2016.09.10.-én vásároltam egy 9 éves használt autót egy budapesti kereskedésben, mire hazaértem vele már hallottam hogy kopog valami a motorban, illetve a lengéscsillapitó is szétment az autóban. Olajat és szűrőt cseréltünk, azonnal, mert az gondoltuk, hogy mivel sokat állt az autó, biztosan ezért lehet egy kis hidrotőke hangja, amit egy megfelelő olajjal már ki is küszöböltünk, de sajnos minden hiába, egy héttel a vásárlás napja után e-mailt irtunk a kereskedésnek, hogy gond van az autóval. Természetesen választ nem kaptunk, csak egy telefonhivást, az ügyvezető hivott, hogy szerinte olajat kell benne ujra cserélni, de a tipushoz ajánlott 5w40-es olaj helyett tegyünk bele 10w40-est, az lesz a baj, mert ez a kocsi sokat futott és ilyenkor már kell bele a sűrűbb,de ők ha nagy baj van, akkor tudnak felajánlani egy olyan lehetőséget, hogy kedvezményesen beszerzik az alkatrészt.Megcsináltuk,amit javasolt, mert mi Miskolc mellett lakunk és nem tudunk felszaladgálni Pestre, ettől vártuk a megoldást, de a hang nem halkult, sőt erősödött. Hivtam a kereskedőt, de már nem vette fel nekem a telefont, hivtam az értékesitőket, a sokadik telefon után és megfenyegettem őket hogy perre viszem a dolgot, ha nem oldják meg a problémát, hiszen a Ptk mellettem áll. Másnap megkeresett az ügyvezető és csak akadékoskodott, ő a kedvezményes alkatrészeket hajtogatta, de azt mondta vigyem szerelőhöz, majd ott mondanak valamit, hátha nem a hidrotőkéket kell cseréni. Igy is lett, de valószinüleg nagyobb a baj, de nem tudja pontosan mi, igy meg kell bontani a motort. Felhivtuk ismét a kereskedőt, elmondta neki a szerelő mire jutott, de nagyon úgy tűnik, hogy nem hajlik a segiségre, mondtam neki, hogy akkor csináltassa meg ő a szerelőjével, de azt mondta bontassam szét a motort majd hivjam utána. A kérdésem az lenne, hogy amennyiben én most megbontatom a motort és megcsináltatom (mert akkor már nyilván nem rakatom össze úgy ahogy volt), akkor a kereskedő köteles igy is fizetni, ha küldöm neki a számlát, vagy arra játszik, hogy elveszitsem a szavatosságot? Nagyon várom a válaszát. Sajnos egy autónk van a családban, igy nem tehetem meg hogy kocsi nélkül maradjak, ezzel keresem a kenyerem, fontos, hogy tudjam használni.
Üdvözlettel,
T.Kovács Krisztina
Nagyon köszönöm a választ!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02