Tavaly év végén egy ismerős kft-jének végeztem el különböző munkákat, nem munkaviszonyban hanem vállakozóként. Azóta sem kaptam meg a munkáim ellenértékét. Amikor sokadszorra rákérdeztem, és azt mondtam, hogy nem szeretnék, de úgy látszik muszáj lesz hivatalos útra terelnem az ügyet, azt mondta, tegyek amit akarok, a cég megszüntetése hamarosan el lesz indítva, és egy fillérje sincs a cégnek, így hiába követelek bármit is... Kérdem én, ez komolyan így van? A kft. 3 M-ig (8 éve alakult) nem tartozik helyt állni? Ha a 3 M nincs meg, akkor így jártam? Ilyenkor - megszüntetés esetén - nem kell plusz befizetést elrendelni a tőke erejéig és így helytállni a tartozásokért? Köszönöm!
Kft. - s kérdések
Igen.
Tisztelt Jogi Fórum!
Szeretném megtudni, hogy az alábbi két cég kapcsolt vállakozásnak minősül-e?
"A" cég: 90%-ban édesanyám a tulajdonosa, 10%-ban a feleségem.
"B" cég: 100%-ban én vagyok a tulajdonosa.
Köszönöm.
A szerződés szóban, sőt ráutaló magatartással is érvényesen létrejön; viszont azt sehogy sem tudod kiszűrni, hogy a megbízó vitassa utólag a létezését, a tartalmát. Bizonyítani természetesen könnyebb, ha teljes bizonyító erejű magánokiratod van.
Egyébként a fax írásos formának számít.
(Ez nem cégjogi kérdés ám egyáltalán. Egyszerűen szerződési jog.)
Az eredeti aláírásst tartalmazó dokumentum el sem jut hozzánk (külfüldről érkezik a megbízás nagyon rövid határidővel, így a postát nem tudjuk megvárni)
Mi teljesítjük a megbízást, csak nehogy az legyen, hogy a másik fél nem egyenlíti ki a számlát, mert nem tudunk felmutatni egy eredeti dokumentumot (csak a faxoltat) - persze ennek kicsi az esélye, de...
Ezt hogy érted? Ha te elfogadod a megbízást, a megbízó meg nem vitatja, hogy megbízást adott, akkor ez nem kérdés.
Sziasztok,
Én egy munkaerőközvetítő kft tulajdonosa leszek, és azt szeretném megtudni, hogy a szolgáltatásra történő (egyszeri) megbízási szerződés megkötése történhet-e faxon keresztül, tehát érvényes-e a dokumentum. (A távolság-idő miatt)
Előre is köszönöm a választ.
köszönöm a választ!
Menjetek másik bankhoz!
Egyébként szerintem a bank ilyen okra hivatkozva jogszerűen nem tagadhatja meg a szerződéskötést. A PSZÁF valószínűleg marasztalná.
sziasztok! újonan alakult Kft. bankszámlanyitási kötelezettségének akar eleget tenni, de a bank megtagadta a számlanyitást, mivel az egyik tag másik cége BAR-listás. mit lehet ilyenkor tenni? mi lesz a céggel (hiszen a bankszámla kötelező)?
köszi!
Nincs mit.
Nagyon köszönöm!
A törzstőke szolgáltatásáig, esetleg, ha a társasági szerződés így rendelkezik, még a pótbefizetés szolgáltatásáig.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogyha egy 500 ezer ft-os kft. tulajdonosa vagyok, aki nem vesz aktívan részt a cég életében megbízott ügyvezetők irányítanák a cég vezetését. Ilyen esetben meddig terjed az én felelősségem?
Köszönöm
Köszönöm!
Hozhat.
Köszi ObudaFan! Még egy rövidet hadd kérdezzek: a tag, tulajtárs, a taggyűlésre hozhat-e magával ügyvédet? Köszi
1. Ha a cég nem ad le mérleget, törölni fogja a cégbíróság.
2-3. A taggyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság saját tagjával, ügyvezetőjével köt.
4. Ha nincs 3/4-ed, amivel dönthetnél a végelszámolásról, akkor leginkább az üzletrészed értékesítésében gondolkodhatsz.
Sziasztok, kicsit hülye helyzetbe kerültem: van egy kft-m, én vagyok az üv.ig és van még egy tulajdonostársa aki alkalmazott is egyben /volt férjem:-( / Megállapodtunk, hogy a válás után felszámoljuk a céget, bár a per még csak most kezdődik, ő felszólított, hogy adjam át neki a mérleget, mert el akarja adni az üzletrészét. Taggyűlés a cég a történetében soha nem volt megtartva, lehet, hogy hülyén hangzik, de nem tudtam, hogy kötelező, ő sem kérte soha az összehívását ezidáig. A cégnek az első 2 évben volt némi bevétele, de az elmúlt 3 és fél évben már csak papíron létezett, bevétele, forgalma nem volt.
1.) Kérdés, milyen következményei lehetnek ennek?
2.) A cég az én ingatlanomat használta székhelyként, ott volt az iroda stb. Szerződés szerint fizetett volna bérleti díjat, de nem pénzben hanem építőanyagban, de azok a beruházások amikhez felhasználhattam volna nem valósultak meg. Kivásárolhatom ezeket az építőanyagokat, a cégből? Kell ehhez a másik tulajtárs beleegyezése? Az anyagok tönkrementek, lejártak, csak a selejtezés túl macerásnak tűnik a kivásárláshoz képest.
3.) Ha onnantól kezdve, hogy a székhelyként szolgáló ingatlanból elköltöztünk bérleti díjat számolok fel, de immár nem építőanyagban, hanem pénzben, az szabályos-e? Költség megosztás a cég megalakulása óta volt a rezsire nézve.
4.) Mit tehetek ha ő nem egyezik bele a felszámolásba?
Bocsi, kissé hosszú lettem.
Köszi előre is!
Minden más megoldás csak rosszabb és minél tovább vártok, annál több pénzbe fog kerülni. A végelszámolás fél-egy év alatt zajlik le, ennél gyorsabb megoldás sajnos nincs.
Köszönöm.
De egyrészt nem hinném, hogy ezt most ki tudnánk fizetni, másrészt mit csináljunk addig?
Meg kell csinálni egy szabályos végelszámolást. Ehhez ügyvédre és könyvelőre lesz szükséged.
Van egy kft.-m, amit sajnos nem tudunk tovább működtetni. Az üzlethelységet ahol van béreltük, de nem tudjuk tovább fizetni a bérleti díjat. A berendezést és az árut viszont nem tudom hova tenni, mert otthon nem férne, raktárat bérelni meg nincs miből. Eladni próbáltuk, de eddig nem sikerült. Viszont vannak tartozásaink, amiknek ez lehetne a fedezete. Nem akarok szabálytalanul eljárni és mivel tudomásom szerint az ügyvezető felel a cég dolgaiért, teljesen tanácstalan vagyok.
Mit tehetek, hogy jogilag ne lehessen belőle kellemetlenségem a későbbiekben?
- Mehet az egész azonnal házipénztárba, csak a cégre fordítsátok.
- Elméletben kellene az utcafrontra valami.
- Elég, ha az ügyvéd ellenőrzi, hogy kié az ingatlan.
- Mindenki annyiért adja el a dolgát, amennyiért akarja, legfeljebb az úgy ajándékozással vegyes adásvétel lesz, és aszerint is kell adózni utána.
Tisztelt Fórumozók!
Ketten egy Kft alapítását tervezzük 500.000 Ft törzstőke befizetésével. Mindkettőnknek van heti 40 órás bejelentett munkahelye máshol, így a kft-nek nem lenne dolgozója. Ügyvezető én lennék egyszemélyben.
Kérdéseim:
- Az 500e Ft bankszámlára történő befizetés után (azaz megvan az igazolás az APEH felé) kivennénk házipénztárba a maximális összeget, amit a jelenlegi jogszabály megenged. Mekkora lehet ez az összeg? Kell-e még valamire odafigyelni ezzel kapcsolatban?
- Negyedéves ÁFAbevallók lennénk alapból?
- Cégtábla: Elég ha a postaládára nagybetűvel (pl. matrica) felírjuk a cég nevét vagy mindenképpen kell valami kiszögelhető tábla pl, társasház bejárati ajtaja felé az utcafrontra?
- Számlatömb aláíró csak én lehetek (ügyvezető), mivel a társam "csak tag"? Azaz majd én írhatok alá egyedül minden papírt, szerződést, én mehetek a bankba ügyeket intézni stb?
- Cégalapításkor a székhely tulajdoni lapját ki kell váltanom több ezer Ft-ért, azaz kell a hiteles másolat a cégalapítás miatt?
- Ha tegyük fel a társaság vagyona 5 év múlva pl. 10 M Ft-ot ért (pl ennyi van a bankszámlán) és az egyik fél el akarja adni az 50%-os tulajdonrészét egy 3. félnek (a másik tag nem tart rá igényt), akkor azt 5MFt-ért kell eladnom, vagy elég eladni azt 250eFT-ért, amennyivel anno beszállt az illető? Ezt az APEH miatt kérdezem, hogy ebbe belekötnek-e vagy sem? (Analógia: nem ajándékozhatok el egy 20M Ft-os családi házat 10eFt-ért, mert akkor egyértelműen látszik/ódhat, hogy az illetéket akarom elcsalni)
Válaszokat előre is köszönöm!