Tisztelt Ügyvéd Nők, Ügyvéd Urak, Könyvelők, és Tanácsadók !
Egy speciális ügyben szeretnék mielöbbi megoldást találni.
A történet röviden:
Tavaly nyáron alapítottunk egy KFT.-t három taggal. A testverem, mint Ügyvezető Igazgató, én, mint külföldön élő tag, plusz még egy tag, aki munkanélküli. A testvérem lett az ügyvezető, mivel neki volt otthon főállása.
Az ügyvezető igazgató november végén felmondott a munkahelyén. Elvileg a KFT-nek kellett volna alkalmaznia, de mivel semmilyen bevétele, profitja és adósága nem keletkezett a cégnek, és mivel nem találtunk olyat, aki vállalná az Ügyv. Ig. szerepét, úgy döntöttünk, hogy felszámoljuk a KFT-t.
A felszámolás megkezdése után a testvérem külföldre költözött és megszakította velem és a harmadik taggal is a kapcsolatot. Tehát az Ügyvezető Igazgató jelenleg is külföldön dolgozik.
Semmilyen bevételünk nem származott a KFT-ből, viszont így is rengeteg pénz elúszott a könyvelői, ügyvédi és utazási költségek miatt.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy lehet egy felszámolás alatt álló KFT-t megszüntetni Ügyvezető Igazgató nélkül?
Van-e arra valamiféle törvényi út, hogy ne kelljen visszamenőleg az Ügyv. Ig. utánni járulékokat befizetni? Mivel fizetést se kapott és nem is dolgozott-ik a cégnek?
Végül milyen külföldi papírokkal (munkáltatói igazolás, angol adó kártya) tudnánk bizonyítani, hogy az Ügyv. Ig.-nak volt és van is állása? (Igy nem kellene járulékokat fizetni utánna).
Tanácsukat, véleményüket előre is köszönöm.