Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


autójavítás

ragus # e-mail 2019.06.18. 15:13

Tiszteletem Mindenkinek!
Autó garanciális javítás ügyében szeretné

2016-os jazzas vagyok.Most 29650 km-nél kellett szervizbe mennem,mert elkopott a hátsó fékbetét( megszólalt)A csere 30000Ft volt.

Városban használom,kíméletesen,40 éves autóvezetés tapasztalattal,nyugdíjasként.Nagyon meglepődtem amikor a szerviz közölte,hogy hátsó fékbetétet kell cserélni.A régebbi jazzaimen,ez kb 50-60 ezer km-nél jelentkezett.

Szeretném megkérdezni,hogy az újabb jazz tulajdonosok,találkoztak-e, ilyen problémával?

Illetve a nálam hozzáértőbbek,tudnak-e esetleg valami tanácsot adni,amivel a honda felé reklamálhatok!

A szervizben rögtön reklamáltam,de az Úgynevezett "kopó" alkatrészre hivatkozással nem foglalkoztak velem.A HONDA hungary központ szintén, elutasított a fenntiek miatt.Most csak füstölgök!!!

csimaniki89 # e-mail 2019.05.21. 19:08

Jó napot kívánok,

Szeretnék tanácsot kérni abban az ügyben hogy a Toyota Corolla tipusú autónkat elvittük szervízbe a következő hibával: "nem gyorsúl az autó" más hibát nem észleltünk. 2 nap múlva hívtak hogy kész az autó mehetünk érte. Elmentünk a kocsiért és azzal fogadtak amennyiben újra felmerül a probléma vigyük vissza és csak egy 8000ftos alkatrészt kell benne kicserélni a férjem persze kérdezte miért nem történt meg a csere de a válasz csak annyi volt mert így is működik az autó. 6 dolgot cseréltek ki rajta 58000ftot fizettünk. Elhoztuk a kocsit és pár nap múlva megint jelentkezett a probléma....Ezekszerint olyan dolgokat cseréltek ki amelynek köze sem volt a hibához. Visszavittük az autót egy szombati nap ott hagytuk a műhely előtt. Kedden hívtam a szerelőt hogy mi a probléma természetesen nem nézte még meg..elég lekezelően is viselkedett...Szerdán felhívott és lazán benyögte úgymond hogy rossz a porlasztó az autóban a szivattyú illetve a tank tele van törmelékkel és az új szivattyú 400000 ft a használ 160 + Áfa vagy elküldöm megjavítattni a szivattyút. Na most kérdezem én ekkora károkat hogy nem vettek észre az első szervíznél? És ugye ők 8000 ftos alkatrészről beszéltek amire fül tanú is volt. Így nagy tanakodásra amellett döntöttünk javítsák meg az alkatrészt...Most hétfőn felhívtam és közölte velem az alkatrész nem javítható 140.000ftért küldenek egy másikat futárszolgálattal...Részemről az a felháborító hogy amikor első alkalommal volt ott az autó miért nem ismerték fel a hibát ha állítólag megnézték..Itt valaki hibázott..a férjem Ausztria és Magyarország között használja az autót mi lett volna ha autópályán egyszer csak leáll vagy bármi ilyen dolog? Nekem a kérdésem a következő ebben az esetben lehet e valamilyen kártérítési követelésünk vagy garanciára való jogunk? Egyébként egy Bosch autószervízről beszélünk nem "feketén" csináltattuk a tisztán látás kedvéért. Elnézést hogy levelem hosszúra sikeredett. Várom válaszát.
Üdvözlettel és köszönettel
Nikolett

guba # e-mail 2010.08.06. 10:11

A vállalkozó az elvégzett munka eredményességéért szavatol, vagyis, ha újra jelentkezik a hiba, akkor nem a hiba okát szüntették meg, csak egy következményét.
(Példa: ha rossz a lengéscsillapítód, akkor a gumid is rosszul fog kopni. Ha nem javítják meg a lengéscsillapítódat, de kicserélik a gumidat, akkor azt gondolhatnád, hogy megcsinálták a kocsidat, pedig csak egy következmény hibát hárítottak el.)
Természetes, hogy mindaddig, amíg a hiba valódi okát meg nem találják, addig nem kell az összes próbálkozásukért fizetned. A dolog nehézsége persze, hogy aki csak annyit tud, hogy kicseréli amit dob a gép, az azt hiszi, hogy ezzel mindent meg is tett.

Petra_ # e-mail 2010.08.04. 15:34

Üdvözlet!

Az alábbiakban szeretnék segítséget kérni:
van egy 5éves autóm, amit tavaly vettem. Eddig nem sok gond volt vele, azonban kb. 1 hónapja elkezdett villogni a motorműködési hibajelző a műszerfalon. Elvittem a márkaszervizbe, ahol azt mondták h kétféle baja lehet, nem tudják (!!) megállapítani h a kettő közül melyik a baj, így megcsinálják mind a kettőt, úgy a biztos. Én belementem, kifizettem 83ezer Ft-ot, mert ezen nem akartam spórolni.
Természetesen kaptam róla számlát és jótállási jegyet. Ma reggel előjött ugyanaz a hiba. Felhívtam a szervizt, ahol közölték velem h péntekre vigyem be az autót, de ha most kiderül h valami új hibája van, akkor megint fizethetek. A jótállás ugyanis csak arra terjed ki, ha az hibásodott meg, amit ők szereltek meg 1 hónapja. Nem értem, milyen javítás az h 1hónapig volt jó az autó?
A jótállás miért nem az elvégzett munkára terjed ki? Hiszen én azzal bíztam meg a szervizt, hogy javítsa meg az autómat. Nem érzem úgy h az én hibám az h nem tudják kitalálni h mi a baja.
Mit tehetek ilyenkor? Mire terjed ki a jótállás?
Előre is köszönöm annak, aki válaszol!
Petra

guba # e-mail 2010.04.26. 20:57

Bírósághoz, végső soron.

wicka5 # e-mail 2010.04.24. 13:49

azt szeretném még kérdezni, hogy hova lehet ilyen esetben a panaszunkkal fordulni. .. esetleg ha nem akarnak fizetni, akkor mit csinalhatok. Tényleg szuksegem van a tanacsaitokra, mert a magyar jogrendzerben nem vagyok egyaltalan járatos. Koszike

guba # e-mail 2010.04.22. 20:58

Csináltasd meg egy másik szervizben, és követeld vissza a díjat, amit eddig kifizettél. Egyrészt a késlekedésük, másrészt a többszöri sikertelen javításra való hivatkozással elállsz a szerződéstől, és kéred az eredeti állapot visszaállítását. Esetleg megtoldhatod némi kártérítéssel is.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2010.04.22. 09:41

Nem tudok autót szerelni.
Talán azért nem kaptál választ, mert nem is kérdeztél semmit.

www.kbs-ugyved.hu

wicka5 # e-mail 2010.04.22. 07:02

senki nem tud segíteni???

végrehajtó1 # e-mail 2010.04.08. 16:55

ide menj fel itt mindent megtudsz.http://www.panaszfal.hu/

wicka5 # e-mail 2010.04.08. 16:27

jó napot ! én Szlovákiábol vagyok, és szeretném a tanácsukat kérni. Tavaly
áprilisban elromlott az autónk, motorhiba, elvittuk Pestre egy szervizbe,
amit ajánlottak nekunk, mivel kozel lakunk a határhoz. Ott el is vállattak.
Így leadtuk az autót. a javítás hosszu 3 honapig tartott, de orultunk hogy
végre kész van. Kifizettuk , hazahoztuk. Az auto ment szeptember 1-ig. Mivel
jótállas alatt volt, levittuk ismet. De a javítás már 4 !!!! hónapig
tartott, mindig az volt a kifogás hogy nincs alkatrész. Jól van, vártunk.
2 hónapja a férjem hazahozta, ja még fizettunk hozza, de 100 km utan megint
elromlott, ugyanaz a hiba.Ismét levittuk, elismerték a hibát, de már megint 2 honapja ott van az auto, és még mindig nincs kész. Szeretném a tanácsukat kérni, hogy ilyenkor nekunk mihez van jogunk, mivel nem vagyok magyar állampolgár így nem ismerem az ittani torvényeket. De már nagyon kivagyunk ettol a helyzettol. Elore is koszonom mindenkinek a segítségét és tanácsát.