Szervizelési, garanciális javítási kötelezettség


Thomas31 (törölt felhasználó) # 2007.03.19. 18:32

A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.

Butyka # 2007.03.19. 18:05

Amennyiben a garanciajegy ki van töltve a garancia számla nélkül érvényesíthető!
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

Ha nem akarják számla nélkül a jótállásodat elfogadni, fenyegesd őket meg a fogyasztóvédelemmel!

Thomas31 (törölt felhasználó) # 2007.03.19. 15:19

A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.

Thomas31 (törölt felhasználó) # 2007.03.18. 23:17

A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.

Kovács_Béla_Sándor # 2006.11.02. 15:37

A gazdasági társaságokról szóló tv. a 2006. IV. tv. (de a hatálybalépés előtt alakult társaságokra egy ideig még az előző alkalmazandó.)
A cégnyilvántartásról szóló a 2006. évi V. tv.

(A www.magyarország.hu hatályos jogszabálygyűjteményében szabad szavas keresőrendszer is van.)

Türelmes # 2006.11.02. 12:33

a többiektől elnézést! KBS! kérlek ird le h a 6ájos cégtörvény mien számon kereshető/megtalálható! Fonti lenne! :o) várom mielöbbi válaszod! :o)

Kovács_Béla_Sándor # 2006.10.09. 12:41

Én azt hiszem, Mandevilláék esetében nem fogyasztói szerződésről van szó.

dr. Várpalotai Tímea # 2006.10.09. 11:40

A "garanciális javítás" kifejezésből arra következtetek, hogy jótállásról van szó. A jótállásra a szavatosság szabályait kell megfelelően alkalmazni. A jótállás annyiban különbözik a szavatosságtól, hogy megfordul a bizonyítási teher, tehát vélelem szól amellett, hogy a hiba a szerződéskötéskor megvolt. Az EU-csatlakozással megváltoztatott szavatossági rendelkezések szerint a vevő választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér, kivéve, ha ez aránytalan többlet terhet jelent az eladónak. Álláspontom szerint a vevő nem kötheti feltételekhez a kijavítást, ugyanakkor a kijavítással a hibának "ki kell javulnia". A fentiek alapján tehát , ha az eladó bizonyítja, hogy a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget okoz, a vevő megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Amennyiben csupán jelentéktelen a hiba, a vevő az elállás jogát nem gyakorolhatja.
(drkochtimea@mail.datanet.hu)

Mandevilla # 2006.09.15. 06:58

A vevőnek joga van-e feltételekhez kötni a garanciális javítás elvégzését, illetve ha az általa meghatározott feltételeket az eladó nem tudja elfogadni, így emiatt a vevő nem teszi lehetővé az általa jelzett probléma vizsgálatát, javítását, milyen jogai vannak az eladónak garanciális javítási kötelezettséggel kapcsolatban?