FMH angol cég ellen


Szilard__ # 2021.10.21. 15:26

lewho: de igen, viszont a számlát a külföldi cég nevére és címére kérték, de ehhez magyar adószámot is megadtak. A NAV adószámkeresőjében erre az adószámra a külföldi cég nevét és címét adta ki.

gerbera317: igen, ez jogos.

osztap: köszi, ez jó ötlet

osztap # 2021.10.21. 14:47

Esetleg el lehet indulni egy sima FMH-val a magyarországi fióktelep ellen. Ez 8000 forintodba lesz, plusz vagy elektronikus aláírás megszerzése a cégednek (ha még nincs) vagy ügyvédi díj (pár tízezer). Lehet, hogy a fióktelepnél megijednek a közjegyző címeres fejlécétől, és fizetnek. Másrészt lehet, hogy addig tologatják a papírt házon belül, amíg kifutnak az ellentmondási határidőből, és akkor az FMH végrehajtható. Ha ellentmondanak, akkor ne adj be semmit a magyar bíróságra (és ne költs többet erre), mert a pert jó eséllyel elveszítenéd, hacsak a kötelezettség nem a magyar fióktelep tevékenységéhez kapcsolódik. Bár lehet, hogy a nálam okosabbak, akik jobban ismerik az 1997. évi CXXXII. tv-t, ezt másként látják.

Egy alternatív út az angol court claim lehet: https://www.gov.uk/…im-for-money

gerbera317 # 2021.10.21. 13:28

Bűncselekménnyel vádolni egy cég alkalmazottját egy olyan követelés dolgában, ahol egyébként fizetési meghagyásnak volna helye a cég ellen: ez nem túl jó ötlet. Perbe kell fogni a céget. Ha van magyar adószáma, akár még itthon is lehet pereskedni.

lewho # 2021.10.21. 13:19

Véletlenül nem a külföldi cég fióktelepe a partner?

Szilard__ # 2021.10.21. 12:42

KBS: Igen, azzal tisztában vagyok, hogy a brexit után az eu-s FMH sem működik, sőt a pert is szeretném elkerülni. Szimplán csak az időhúzást látom az egészben, de nem tudom mi az oka. Lustaság, bürokrácia, stb. talán. Ezért is kérdezném, hogy esetlegesen egy magyarországi rendőrségi feljelentés a magyar oldal ellen (tehát lényegében azok ellen, akikkel kapcsolatban álltunk) célravezető lehet? Laikusként arra gondolok, hogy ez picit meggyorsítaná.

Kovács_Béla_Sándor # 2021.10.21. 11:46

Külföldi kötelezettel szemben "sima" fizetési meghagyást nem kérhetsz. Nagy-brittanniai céggel szemben pedig már európai fizetési meghagyást se. Azt meg kellene nézni, hogy egy esetleges pert haza lehet-e húzni valahogy.

Szilard__ # 2021.10.21. 11:10

Úgy gondoltam, hogy a cég megnevezése nem túl releváns az ügyben, csak érzékeltetni akartam, hogy nagy, nemzetközi cégről van szó. De a kérdésedre a válasz: a Sony angliai leányvállalata a vevő (Sony Europe, UK).

gerbera317 # 2021.10.21. 08:54

Miért nehezíted meg a saját dolgodat ezzel az oktalan titkolózással? Nehéz nevén nevezni azt a céget?

Szilard__ # 2021.10.20. 16:30

Sziasztok,

Mennyire bonyolult jelenleg (a Brexit után) egy angol cég ellen FMH-t benyújtani?

A tényállás röviden:
Cég vagyunk, és van egy angol székhelyű céges partnerünk. Ez a cég magyarországi telephellyel és magyar adószámmal is rendelkezik, de a székhelyük, és egyben a számlázási címük is az Egyesült Királyságban van. Nagy, ismert cégről beszélünk, nem nevezném meg őket, de a \\\"nemfizetésüknek\\\" nem anyagi jellegű problémája van.

Korábban már többször is rendeltek tőlünk, viszont a fizetést mindig azonnal, bankkártyával az áru átvételekor teljesítették. Idén nyáron egy nagyobb tételt rendeltek, azonban legutóbb átutalásos számlát kértek (a követelésünk 400e Ft összesen).

Mivel visszatérő partnerek, valamint a cég ismertsége is túl nagy, ezért megbíztuk benne, átadtuk szállítólevélen az árut, a számlát átvették, aláírták.

Utalni viszont a mai napig nem utaltak. Kezdetben a magyarországi ügyintézőjüket elértem telefonon, a nemzetközi utalás problémájára, a bürokráciára, az SAP rendszerre hivatkozott, és a türelmünket kérte, de pénz csak nem jött. Most pedig már a telefont sem veszi fel.

A pénz behajtásának módjának a helyes kiválasztásában szeretném a segítségeteket kérni:

Két ötletem lenne:

  1. FMH, de nem tudom, hogy a Brexit miatt ez jelenleg mennyire macerás.
  2. A magyar ügyintéző, tehát a tényleges megrendelő ellen rendőrségi feljelentést tennék csalás vagy bármilyen egyéb bcs-re hivatkozva, hátha ez \\\"kicsit kiugrasztja a nyulat a bokorból\\\". Nagyon az a megérzésem (mivel ez az összeg csak a mi cégünk számára megterhelő, a megrendelőnknek éves szinten több milliárdos forgalma van), hogy nem azért nem fizetnek, mert nem tudnának vagy ezzel akarnának spórolni valamin, hanem éppen csak \\\"trehányságból\\\" senki nem akar foglalkozni az üggyel, abban bíznak a magyar oldalon, hogy mivel angol cégről beszélünk úgysem indítunk semmilyen eljárást.

Melyik módszer lenne a jobb? Ha van egyéb ötlet is, szívesen meghallgatom.

Köszi előre is.

Üdv,
Szilárd