Munkajogi kérdések.


V.t.zs # 2018.05.20. 12:18

Sziasztok.
Sajnos nem találtam az oldalon kifejezetten ezzel foglalkozó fórumot.

Ezért itt érdeklődnék.
Mit kell tudni egy B. kategóriás jogositvánnyal
végezhető sofőr állásról? Renault masterrel.

Ajánlottak egy munkát,°de félig meddig elutasítottam,
mert teljesen kezdő vagyok a dologban.

Olyen munka lenne, hogy egy helyről kellene szállítani
árút három fix pontra 150-200Km.re. Nem tudom, hogy milyen rendszerességgel.

Gondolom ha piroson átmegyek vagy bemérnek azt
saját zsebből fizetem.

Mi a helyzet ha összetöröm figyelmetlenségből az autót?
Hogyan vannak a bérezések ebben a kategóriában?
Kilóméterre, órabérbe? Mennyit lehet keresni vagy mennyi az elvárhetó fizetés?
Köszönöm.

elekne # 2018.05.22. 07:16

Munkahelyen a munkáltató terjeszthet rémhírt a munkahely megszűnéséről? nem lehet ezért felelősségre venni?

Ha egy munkahelyen a munkáltató maga mond olyanokat hogy bezárunk megszűnünk, még 1 hónap, még 2 hónap, még húsvétig vagyunk aztán bezárunk, mindenkit elküldünk, kész vége stb és odamegy a munkatársakhoz és nagy kedélyesen megkérdezi: na te hova mész nyártól? mert bezárunk? Akkor ezekért a kamukért rémhírekért nem lehet felelősségre vonni?

Mert tavaly tavasz óta (kb) ez a duma megy, fellángol-elhallgat, fellángol-elhallgat, és újra és újra. Még őszig vagyunk. Még karácsonyig vagyunk. Még eddig vagyunk aztán vége, Még addig vagyunk aztán vége. Midnenkit kirúgok. Te hova mész? mert innen ki leszel rúgva.

Ezekért nem lehet felelősségre vonni?
Mert amit mond az kamu. Ha igaz lenne, már tavaly nyáron bezártunk volna. Aztán lám, idén nyár van és itt vagyunk. De most is megy a duma hogy június aztán vége. Kész ennyi volt... csak már legyint mindenki.

De főnökként ilyet lehet h büntetlenül kamuzni a bezárásról?

ObudaFan # 2018.05.22. 08:06

A munkáltató vezetőjét a munkavállaló vajon milyen módon tudná "felelősségre vonni"?

elekne # 2018.05.22. 11:06