internet, szerződés


Szomorú örökös # 2018.06.28. 04:21

reader

nem a net sebességével van a fő gondom, hanem magával az ügyfélszolgálat hozzáállásával

És ha az ügyfélszolgálat korrektül reagálna, attól jobb lenne? A neted ugyanolyan szar lenne, csak legalább válaszolnának neked. Mondom, inkább érdeklődj a környezetedben és válts, jobban jársz! Az ügyfélszolgálat magát a szolgáltatást minősíti. Attól, hogy te most jogilag elkezded támadni őket, még nem lesz neked semmivel sem jobb neted.

Mi a garancia, hogy a másik megbízhatóbb lesz?

Erre írtam, hogy érdeklődj és utána válts! Én is így tettem, mielőtt beköttettem a kábeles netet.
Érdekes módon nem szükséges az ügyfélszolgálatot hívogatnom.

reader # 2018.06.29. 06:49

Kedves Szomorú örökös!

Értem én, hogy jót akarsz nekem. De ha nem vagy tisztában a velem kapcsolatos részletekkel, akkor ne vetítsd le az én helyzetemre a te esetedet, mert nincsenek fedésben. Tiszta sor, hogy nálad így volt, volt lehetőséged váltani hasonló paraméterekkel rendelkező cégre + neked szerencséd volt, be is jött a váltás. De az egyedi eset. Viszont amire én próbálok kérdést kapni már 3. hozzászólás óta egy olyan dolog, ami többeket is érint és mások is hasznát vennék a jövőben, ha valaki írna rá megoldást. Az már más lapra tartozik, hogy sok birka ebbe beletörődik, és nem megy utána. Vagy pedig 1 copy paste-elt sablon válaszlevél után feladják, mert vagy nem tudják értelmezni amit kaptak, vagy pedig nem akarnak fight-olni az igazukért. A multik pedig erre játszanak. De ha rajtam kívül csak az emberek 10%-nak segítség az itt kapott válasz, már megérte elolvasniuk.

1-1 levélre 10 percnél többet nekünk sem kell szánnunk. A bosszantó csak az, hogy nem 30 napon belül jön a válasz, hanem sok esetben dupla ennyi ideig is elhúzzák és senki nem koppint az orrukra. Én viszont nem élhetek azzal, hogy jó, akkor majd én is 2 hónap múlva fizetem a számlát. Ezektől akár 10 forint tartozás miatt is jönne a felszólítás ebben az esetben. (Holott maga a levél kiküldése és a vele eltöltött munkaóra is többe kerül a cégnek. Na ennyire automatikusan csinálnak mindent, nem gondolkoznak. Nevetséges!)

Azt nem tudom honnan vetted, hogy állandóan rossz a netem, én ilyet nem írtam. Csak azt, hogy voltak ilyen esetek. De ez nem egyedi. Nincs olyan szolgáltató az országban, amelyik az év 365 napján 100%-osan szolgáltat mindig. De ha te tudsz ilyet, akkor szólj, és ígérem átmegyek hozzájuk. :)) Én még eddig nem láttam olyat, aki 100%-ot vállalna. Bolond is lenne. Mindig kell hibafaktorral számolni. Nem véletlenül vannak olyan fogalmak, hogy pl. "négy kilences". De ezt biztosan te is tudod. Az már elég jónak számít, de ez is ritka. Lakossági csomagoknál 72 órán belül kötelesek elhárítani, neked csak utána van jogod pampogni. Ha pedig nem tetszik, léteznek ennél jobb megoldások is, de akkor mélyen a pénztárcádba kell nyúlni.

Az, hogy nálam évente legrosszabb esetben is maximum 4-5x előfordul ilyen, az nem olyan magas. Legrosszabb esetben sem éri el a 2%-ot. + nekem nem csak szolgáltatással kapcsolatos gondjaim voltak, hanem számlázás, és az adminisztratív problémák is. Ez mind emberi figyelmetlenségre vezethető vissza, nem pedig az alkalmazott technika az oka.

A te logikádat követve szerinted ha az embernek van egy gyors megfizethető nete, ami legrosszabb esetben is kb. 5 alkalommal problémás egy évben, akkor rohan szolgáltatót váltani? Bolond lenne beáldozni 1 jóval gyengébbre, ha az év jelentős százalékában meg minden OK.

Csak összehasonlításképpen:
Digi legkisebb 100/100 Mb/s (ebből garantált 25/20 Mb/s)
Digi legnagyobb 1000/200 Mb/s (ebből garantált 300/50 Mb/s)

UPC legkisebb 120/10 Mb/s (ebből garantált 30/4 Mb/s)
UPC legnagyobb 500/22 Mb/s (ebből garantált 100/5,5 Mb/s)

Ezekkel szemben kisebb "nevenincs" cégek vagy több vidéki cég is sokszor múlt századi sebességű netet nyújt. (Cégnevet szándékosan nem írok magamtól, nehogy valaki negatív reklámozással vádoljon meg!)

Egy kiragadott példa:
legkisebb: 2/0,2 Mb/s (ebből garantált 0,2/0,06 Mb/s)
legnagyobb: 50/6 Mb/s (ebből garantált 3/0,4 Mb/s)

Mint előző hozzászólásomban is említettem nem mindenhol van lehetőség több olyan cég közül válogatni, ahol mindegyiknél gyors a vezetékes net. Sőt van ahol csak 1 cég van! + semmi garancia nincs rá, hogy a másik majd jobb lesz!

Szerintem most már tényleg jól ki lett vesézve, hogy kinek miért éri meg váltani és miért nem.

Engem viszont továbbra is az érdekelne, hogy kihez fordulhatok, ha panasz van a szolgáltatókra a be nem tartott 30 nap miatt? Ugyanis ha csak 1 esetet veszek alapul, akkor is átlagosan fél évem elmegy a végigvitelével. Telefonon ugye leráznak azzal, hogy írásban tegyem meg a panaszt. Utána az első válasz 30 nap helyett legalább 45-60 nap múlva érkezik. Ebben többnyire csak bemásolt sablon lerázás van. Arra megint válaszolni kell, hogy jó lenne ha nem csak egy droid copy-paste-elne, hanem valaki olyan is elolvasná a panaszt, aki tud szöveget értelmezni. Újabb 45-60 nap. Utána kapsz egy senior munkatárstól végre valami olyasmit, aminek van köze a kérdésedhez. Utána még egy mail és eléred a célodat ismételt kb. 45-60 nap után.

oligaliga # 2018.06.29. 07:01

reader

A panaszkezelési eljárással kapcsolatos ügyekben a járási hivatal, mint elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság jogosult eljárni. A te ügyedben a lakóhelyed szerinti járási hivatalhoz adhatod be a panaszodat a szolgáltatóval szemben.

nonolet # 2018.06.29. 13:15

reader

"Engem viszont továbbra is az érdekelne, hogy kihez fordulhatok, ha panasz van a szolgáltatókra a be nem tartott 30 nap miatt? "

Agyturkászhoz...

Az nem is hiba amivel eltudsz szarakodni hónapokat.

Hanem egy mániás-bolond ember kötözködése.

Jogosan tojnak rá a szolgáltatónál, magasról.

Szomorú örökös # 2018.06.29. 15:43

reader

Szerintem én nem ordítottam le a fejed, kulturáltan válaszoltam és igazából csak az idegeskedéstől akarlak megkímélni. Azt viszont nem értem, hogy ha nem szar a neted, akkor miért írogatsz nekik? Én tök jól megvagyok, hogy nem hívogatom őket, hiszen nagyon nincs is miért. :-)

De azt egy szóval sem írtam, hogy én váltottam volna szolgáltatót. Lakhelyet váltottam, ahová a régi szolgáltatóm már nem szolgáltatott tovább, nem tudott tovább szolgáltatni, így megszűnt jogutód és mindenféle szankció nélkül a szerződés. És mielőtt itt új szerződést kötöttem, igyekeztem utána nézni, hogy hová érdemes leszerződnöm.

Egyébként ha nem játszanád itt a profi hozzáértőt és nem tűzdelnéd tele a szövegedet mindenféle szakszavakkal, lehet mások is értenék (én azért megértettem). ;-)

reader # 2018.06.30. 10:39

oligaliga:
Köszönöm lényegretörő válaszodat! Erre voltam kíváncsi. Öröm számomra, hogy vannak még a kérdést is értő emberek ezen az oldalon.

Szomorú örökös
Én sem ordítottam le a fejedet, nem volt célom. Ha mégis így érzed, akkor valamelyik mondatomat nagyon félreértetted.

A "profi hozzáértőt" nem tudom melyik bekezdés alapján szűrted le. Ha az lennék, nem tettem volna fel itt semmilyen kérdést. Egy egyszerű előfizető vagyok, mint sokan mások. Az pedig semmilyen hozzáértést nem igényel, hogy a szolgáltatók oldaláról pár publikus adatot bemásoljak ide. Szakszavak alatt meg végképp nem értem mire gondolsz. A Mb/s volt esetleg az? Ez is a szolgáltatók oldaláról lett másolva. Ha ez a csevej 20 évvel ezelőtt lett volna, még azt mondom OK, de ha ma megkérdezel pl. 100 olvasni is tudó gyereket, 99 biztosan tudni fogja mit jelent.

nonolet
Az oldalon tömegesen előforduló trollkodásaidnak nem sok értelmét látom. Bár lehet, hogy te ezeket humornak szánod, de filléresek. Szerintem ne erőltesd ami nem megy! Ez nem a te műfajod. Amúgy minden OK otthon? A párod nem igényli, hogy többet törődj vele? Vagy nincs kivel beszélgetni, és itt szaporítod feleslegesen a karaktereket? Miért nem vezetsz inkább blogot? Azt tényleg csak az a maximum 1-2 ember olvasná, akiket érdekelnek az írásaid. Sok esetben egyszerűbb lenne bevallani, hogy nem tudsz dolgokat, mintsem terelsz, fikázol másokat. Mondanám, hogy néha szállj magadba, keress fel pszichológust... De ismerem ezt a típust, kb. mintha a falnak beszélnék.

Szerintem nem szégyen bevallani, ha bizonyos területeken nem vagy tisztában dolgokkal. Én pl. bevallom, ha valamit nem tudok, azért kérdezek. Javaslom neked is! Többet ér, mint a hasonló jellegű trollkodások. (Abban is biztos vagyok, hogy erre majd fogsz reagálni. Pont te nem? De jelzem, hogy nem fog érdekelni. Ha meglátom a nevedet, már ugrom is át azt a részt.)

Szomorú örökös # 2018.07.01. 04:45

reader

A "profi hozzáértőt" nem tudom melyik bekezdés alapján szűrted le...Szakszavak alatt meg végképp nem értem mire gondolsz. A Mb/s volt esetleg az?

Nem, nem arra gondoltam, hanem erre: „jó lenne ha nem csak egy droid copy-paste-elne

de ha ma megkérdezel pl. 100 olvasni is tudó gyereket, 99 biztosan tudni fogja mit jelent.

Az meglehet, de nem ők olvassák el ezt itt nagy valószínűséggel. ;-)

reader # 2018.07.02. 17:44

Egyetértek veled. Sanszos, hogy a fórumot többségében nem általános iskolások olvasgatják. ;)

A magyarázat: "droid copy-paste-elne"

A droid angol szó robotot jelent. Szlengben többnyire arra a személyre mondják, aki agymosott módon, minden gondolkodás nélkül, gépiesen hajt végre feladatokat.

A szintén angol copy szó másolást jelent. Pl. valahonnan kimásolsz 1 szöveget. A paste pedig talán beillesztésnek fordítható. A copy-val kimásolt szöveget illeszted be valahová.