Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


guba" # 2013.04.08. 18:11

A teljesítés akkor hibátlan, ha megfelel a szerződésben és jogszabályban rögzített feltételeknek. Ha ezt a vállalkozó nem tudja határidőre vállalni, akkor nehezen fog megrendelőt találni, mert rendkívül nehézkessé válik a szerződésszegés meghatározása. Határidőt kell vállalni, esetleg szerződésbe lehet foglalni, hogy az átadás-átvételt követő valamilyen időtartamban jelentkező esetleges hibákat a vállalkozó egy utófelülvizsgálati eljárásban ellenőrzi és javítja. Bár gyakorlati hasznát ennek nem nagyon látom, mert e nélkül is ki kellene javítania, hacsak az nem, hogy erre tekintettel nem lehet elállni és kártérítést követelni.
Szoftverre nincsen kötelező jótállás, kötbért meg nem kell vállalni.

alovererus # 2013.04.08. 11:54

Köszönöm az eddigi visszajelzéseket!

Vállalkozói szerződésben - cégek között, szeretnénk a vállalkozó felelősségvállalásának mértékét meghatározni. Egyedi fejlesztésű szoftver esetén pontos időkeretek kerülnek meghatározásra, de általában problémát vet fel, hogy:

  • a fejlesztés eredményéhez kapcsolódó Megrendelő oldali teszt időszak, gyakran elhúzódik. Tesztelés után az esetleges hibák Megrendelő oldali összeállítása, Vállalkozó oldali javítása, majd újbóli Megrendelői tesztelése lehet néhány naptól akár több hét is. Ezt az időszakot nehéz előre a szerződésben un. teszt időszakban, időtartamban meghatározni. Itt kérdéses a késedelmi kötbér vállalás, mert a gyakorlatban a Megrendelő ált. nem tudja tartani az időkereteket, ill. előfordulhat, hogy nem fogadja el a fejlesztést, hibákra hivatozva. A hiba jellegét, ami még teszt időszakot érintő hiba és javítani kell, szerződésben nehéz előre meghatározni. A probléma, hogy addig nem tekinthető a fejlesztés késznek. Kihat a hátáridőkre, kötbérre, jótállásra. Hogyan érdemes az un. teszt időszakot a szerződésben szabályozni, időkeretet szabni?
  • a késedelmi kötbér ezt az időszakot hogyan érinti, hogy érdemes a szerződésben szabályoznia a feleknek? Kötbér/naponta a teszt időszakban jelentős kg-et generálhat a Vállalkozónál. Kiköthető-e hogy a kötbér a teszt időszakra ne vonatkozzon?
  • A korábban itt rögzített elévülési idők (3 ill. 6 hó) rögzíthetőek a szerződésben: jótállás, kártérítés és késedelmi kötbér esetén?

Köszönöm!

guba" # 2013.04.07. 12:35

Arra gondolsz, hogy a megrendelő szükségszerűen nem lehet magánszemély? Ha nem az, akkor valóban bonyolultabb a válasz. :)

Kovács_Béla_Sándor # 2013.04.07. 09:15

Ez tuttira nem fogyasztói szerződés. De épp ezért eléggé snassz ingyenes fórumon kérni hozzá jogi segítséget. (Nem tehetek róla, mindig eszembe jut ilyen kérdések láttán, hogy milyen volumenű ügyletről van szó; illetve az, hogy a kérdező vállalkozó gyárt-e nekem ezt-azt grátisz, ha szépen megkérem.)

guba" # 2013.04.07. 06:11

Szeretnénk ésszerű keretek közé szorítani a fejlesztésért a felelősségvállalást.

Fogyasztói szerződés esetében nem tudod érvényesen korlátozni a Ptk. szerinti szavatossági kötelezettségeteket, mert a jogalkotó szerint ez az, ami ésszerű.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.04.05. 12:18

Vállalkozási szerződésben megbízottként...

alovererus # 2013.04.05. 12:08

Vállalkozási szerződésben szeretnénk Megbízottként szavatosságot, jótállást, késedelmi kötbért és kártérítési felelősséget rögzíteni. A szerz. egyedi szoftver fejlesztésére irányul. Szeretnénk ésszerű keretek közé szorítani a fejlesztésért a felelősségvállalást.
Kérdéseim:

  1. Lehet-e maximálni a szerződésben a jótállási időt max 3 hónapban? Ez rögzíthető-e a szavatosság esetén is (pl. per-, teher- és igénymentes), vagy az korlátlan időre szól?
  2. Késedelmi kötbér érvényesítésére kiköthető-e elévülési idő, pl. 6 hónap.
  3. Kártérítés esetén korlátozható-e annak érvényesítése: elévülési idő pl. 3 v. 6 hónap? Maximálható-e a kártérítés mértéke pl. fejlesztés díjának 50% vagy 100%-ban?

Ezek az elévülési idők a Ptk szerint, ha jól értelmeztem a szerződésben rögzítve felek közös megállapodása alapján kiköthetők. Ezen elévülési időknek van e egymásra hatása? (azonos idotartamú kell-e legyen pl. jótállás és kártérítés elévülési ideje)

Köszönöm!

korom # 2013.03.20. 10:08

Köszönöm a választ. De ezek szerint sehova addig nem fordulhatok amig kész nincs a javítás ,csak utólag beperelhetem a kivitelezőt. A társasház valószínűleg nem fog még több pénzt erre kiadni, ugyanis neki kellene, az Ővé a kémény. Nekem meg már így is valószinűleg visszamondja a bank az erre a célre felvett kedvezményes kamatozásu felújítási hitelemet, mert már lassan a kért határidőhosszabbítás is lejár. A gázművek nem tudja esetleg sürgetni a vállalkozót, hiszen függőben van náluk egy át nem vett MEO kérelem. Komolyan ebből csak én a vétlen megrendelő jöhetek ki rosszul ?

guba" # 2013.03.20. 06:46

A hibát javíttassák ki mással, és a költségeket követelhetik a hibásan teljesítő vállalkozótól.

korom # 2013.03.19. 14:08

Szeretnék kérni egy jogi segély !
Tavaly januárban megbíztuk az Ankoni Gáz kivitelezőt új kémény kialakítására/ezt a társasház fizette, mivel visszaáramlott az égéstermék és le kellett válnunk a gyüjtőkéményről/ és központi fűtés kialakítására. A munka hamar elkészült, viszont kiderült, hogy az árajánlatban nem szerepelt és így nem is készült MEO bejelentés a gázművek felé. A kivitelező szerint ezt nem mindig kérik. Mi laikusok azt hittük, hogy minden a szabályoknak megfelelően alakul a kivitelező mindent szabályosan végez. Végül is némi + pénzért elkészült a gázterv. Tavaly háromszor jött ki a gázművek szakembere és mindig más okkal nem vette át a munkát. Az utolsó alkalommal az volt a kifogás, hogy a gyüjtőkéményhez túl közel van az új füstelvezető kémény ami ezáltal korrodálhat.Már 6 hónapja csak sms-ben érem el a kivitelező vezetőjét, aki mindig igérte, hogy ekkor meg akkor jönnek.Végül tegnap azt írta, hogy nincs 150.000 Ft-ja arra,hogy a garanciális hibát kijavítsa, vagyis, hogy pár méterrel arréb készítsen egy új füstelvezetőt és nem tud időpontot adni nekem arra, hogy mikor is fogja elvégezni a munkát. Mit tehetünk? Forduljak a gázműekhez? Munka közben a gázóra plombáját is levágták, már félünk, hogy nehogy nekünk még ebből is bajunk legyen.Szóltam a közös képviselőnek, mivel a kémény ugye hozzájuk tartozik, Ők küldtek felszólító levelet, de nem reagált rá senki. Kérem segítsenek !

guba" # 2013.02.28. 17:55

Normál légköri nyomás mellett 100 fokon forr a víz. Ha nálad már 60 fokon, akkor vagy a hőmérőd rossz, vagy a Holdon laksz. :)

Valószínűleg a keringetéssel van gond, vagy egyszerűen rosszul van méretezve a rendszered.

gzoly # 2013.02.28. 08:24

Üdv mindenkinek.
Olyan problémám volna hogy:vettem egy vízteres kandalló betétet!Az a probléma vele h egy bizonyos hő fokon 50-60 fok)már forralja a vizet.Elmentem a gyártóhoz a problémával és az volt válasza hogy több száz db-ot eladtak már és egyikkel sem volt probléma.Kb már ötször voltam ott de még arra sem hajlandóak hogy megnézzék!
Több fűtés szerelő volt már nálam de a rendszerrel nincs semmi gond!A sok alakítgatás már 80000 forintomat elvitte mert mindig mondtak valamit hogy lehet hogy az a baj meg ez baj de ez mind csak találgatás volt.A termék még augusztusig garanciális.Most mi tévő legyek??????

guba" # 2013.02.18. 18:52

Ha a kicserélt alkatrész a laptop egy jelentősebb részének minősül, akkor az érvényesíthetőség határideje a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. Jogos az igényed.

Dina1 # 2013.02.17. 12:02

Üdvözlet! Egy kis segítséget szertnék kérni garancia ügyben.
Egy neves laptopgyártó márkaszervízéhez vittem el szamitogépemet, amin már gyári garancia nem volt. Megallapitottak a hibat, majd kemény 35eft-ért kicserélték a hibás alkatrészt. Kaptam fel éves garanciát a cserélt alkatrésze es mit hoz a véletlen, fel éven belül a laptopom megint nem működik. A hiba ugyanazon alkatrész meghibásodása. A szerviz mivel meg garancia időn belül voltam ingyen kicserélte az alkatrészt es boldogan használtam gépemet. Azonban pár napja gépem hasonló hibákat produlal, es vinnem vissza a szervizbe, de legutóbb felhívtak a figyelmem, hogy a mar egyszer garanciaban kicserélte alkatrészre nincs újabb garancia.
Lehetseges ez? Ennyi erovel a szerviz hasznalt alkatreszt is tehetett bele masodik alkalommal, mondvan ugy sem vallalnak ra garanciat ha elromlik.

Tudna valaki segíteni eligazodni, mi a jogos ill. Nem jogos jelen esetben?
Köszönettel.
Edina

peti1 # 2013.01.28. 16:10

Én most fogom visszaküldeni másodszor szervizbe szintén mikrofon problémával (visszhang, recsegés). Nekem is vissza küldték, hogy nincs baja a készüléknek! Ha visszadobják megint, akkor 2 után is mehet a csere kérés?

ObudaFan # 2013.01.27. 12:27

Ha tényleg háromszor vitted vissza és igazolható, hogy még mindig rossz, akkor kérhetsz.

isihawaii # 2013.01.27. 08:17

Kérdéssel fordulok hozzátok !
Karácsony előtt vettem egy dual sim-es mobiltelefont,sokáig nem tudtam használni mert recseg a mikrofonja és brutál módon visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy ma vittem vissza 3X-ra a Tescoba és visszaküldik a telefont a szervizbe.Ők azt állitják,hogy leteszteltték és nincs baja a készüléknek.Persze több készülékkel kiprobltam és mindenki arra panaszkodott,hogy visszhangzik a készülék.A lényeg,hogy kérhetem-e a pénzvisszafizetést mert a készülékre igy már nem tartok igényt.Amióta megvan csak szervizben van ! Köszönöm Előre is !!

Kenderice # 2013.01.24. 16:14
peti1 # 2013.01.24. 16:02

Üdv
És akkor mit tudok csinálni? Küldözgessem addig vissza, amíg meg nem csinálják?

Kenderice # 2013.01.24. 15:18

A kérdésedre a válasz:
Van ilyen jogszabály, de nem 6 hónap, hanem 3 munkanap szerepel benne.

peti1 # 2013.01.24. 13:09

Üdv mindenkinek!

Egy olyan problémám van, hogy:
Tavaly Szeptemberben vásároltam egy mobiltelefont, ami most meghibásodott!
(mikrofon torzítása miatt a hívott fél számára érthetetlen volt a mondandóm)
Elküldtem szervizbe, garanciális javításra, ahonnan vissza küldték, hogy a tartós tesztek során az általam leírt hiba nem jelentkezett, ezért érdemi javítást nem végeztek!
Kézhezvételt követően próba! A hiba továbbra is fent áll!
Valahol olvastam, hogy ha 6 hónapon belül hibásodik meg egy termék, akkor kérhetem annak cseréjét, illetve ha ez nem lehetséges, akkor a vételár megtérítését!
Ez valóban így van?
HA igen, egy ide vonatkozó jogszabályt, szeretnék kérni, hogy az üzlet ne tudjon kifogással élni!

kocc # 2012.12.07. 17:34

Üdvözletem a fórum olvasóinak!
Sajnos egy problémám van amire nem találok választ a neten..
Vásároltam egy honlapon keresztülbutort,előre utalva mert már máskor is vásároltam tőllük.De közben más lett a tulaj,és most gondok voltak a minőséggel.és viszaküldtem a feladónak, ekkor derült ki hogy már más volt az eladó tulajdonos.Aki közben kölföldre költözött,Angliába.Ezt is akkor tudtam meg mikor vissza jött a csomag ,hogy elköltözött a címzettem.
A telefonja nem elérhető,az e-mailokra nem válaszol.a honlap megszünt..csak a bankszálaszám van meg amire utaltam ,de az sem az övé...

Közben keresgettem az eladót,de nem válaszol semilyen formában.
Bár az ujból visszaküldött csomagot áttvette,vagyis nincs jelenleg külföldön,de a címén senkit nem találni.
Szóval megint oda jutottam hogy újból kérdeznék..
Mivel csak a számlaszáma,tel száma,e-mail címe van meg,hogy miként tudmám a pénzemet megkapni tőlle.
Mit tudok tenni így ,hogy csak ezeket az adatokat tudom??Apeh?fogy.védők?bíróság,rendőrség??
Ki az aki ezen adatok szerint megtalálna,vagy legalább valami kézenfoghatót tudna tenni ez ügyben

Mit tudok tenni hogy a pénzemvissza kapjam??
Ha feljelentem(90eft)-ért külföldről is visszahozzák az eladót??

guba" # 2012.06.30. 08:18

Elmehet a rendőrségre, abból neked semmilyen.

rozsika101 # 2012.06.29. 08:01

T Fórumozok.Eladtanam hogy a Teszveszen, egy csillárventilátort 3300ft-ért, uj,ujszerüként adtam el garanciát nem adtam,1 x mikor megvettem megpróbáltuk fekszerelni,de erös komoly felfüggesztés kelett hozzá,és emiatt nem tudtuk használni.A vevő mielött elvitte megmondtam neki 1 x felszereltük,a licithez képet is tettem fel azon is látszodott hogy uj és a felszerelés nyoma is látszodott Igy megvette,szakszerütlenül elvitte 90 cm átmérójü ventilátort,egy szobabicajjal együtt egy kisebb fajta kocsi csomagtartójába.Másnap mikor felakarta szereltetni elmondása szerint a villanyszerelő mestert megütötte az áram,a fia kórházba szállitotta,állitólag ottartották megfigyelésen.Kértem mondja meg kit hova szállitottak emiatt, hogy utána tudjak nézni mi is az igazság, nevet nem mondott,rögtön kártéritésrőpénzről beszél,rendör vejét emlegeti,azzal fenyeget,ha nem fizetek akkor feljelent, Ö is és a villanyszerelö is,leirta ha fizetek akkor nem.Álltólag elvitte a ventilátort szakszervizbe és ott azt mondták, hogy használva volt, valami vezeték meg volt sérülve.Haszálva nem volt, a vezeték pedig szállitás közben sérült meg szerintem.Ebböl ha elmegy a rendörségre milyen bajom lehet ez volna kérdésem Rózsika 101

szasko # 2009.12.17. 11:26

Köszönöm a bátorító szavakat!
Menet közben szerencsével visszaadták a pénzem. Amíg a telefonban egy hölggyel beszélgettem, ma egy úrhoz volt szerencsém, aki nekem kedvezően nyilatkozott a problémámmal kapcsolatban.
Az hogy nem kötelezhetnek a levásárlásra, igen értékes információ a jövőre nézve! Köszönöm!
Mint ahogy a linket is, amit elmentettem!

Üdvözlettel!
szasko