Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Freemami # 2017.05.19. 08:10

Kedves Mindenki!

Abban kérném a segítségeteket hogy, ha meg tudná valaki tutira mondani, hogy az alábbi helyzetben milyen jogaim/lehetőségeim vannak.
Lakásfelújításban vagyok és egy helyről vásároltam (nem internetről, üzletből) a szanitereket és csempéket. Mindaddig, amíg nem került sor a kiszállításra nagyon kedvesek volt, de azóta egy horrorrá vált az egész. Úgy kezdődött, hogy nem hozták határidőre, amit megígértek, azt is este 7-kor, nem azt hozták, amit megrendeltem, nem akarták felhozni a lakásig stb. Az Ő hibájukból adódó csere is nagyon nehezen ment. Amire a jelen kérdésem vonatkozik egy látványosan gyárilag hibás, repedt mosdót hoztak, amit visszaküldtem és papíron is visszavették. De nem hajlandók újat hozni. Állítólag elvitték a gyártóhoz bevizsgáltatni (Alföldi termék) és amíg ennek nincs eredmény nem hoznak semmit. Én felhívtam az "Alföldi"-t, de ők nem tudtak csak annyiban segíteni, hogy szerintük 3 napon belül újat kellett volna kihozniuk függetlenül a vizsgálattól. A 3 nap már letelt. A fürdőszobámból már csak a mosdó hiányzik. Milyen jogaim vannak vagy esetleg módszerek, hogy egy jó mosdóhoz jussak emberi időn belül.
Kérem szépen, hogy csak az válaszoljon, aki biztosat tud, mert nem szeretnék fals információkkal előállni.
Előre is köszönöm bárkinek is, aki segít!

nonolet # 2017.05.19. 08:33

Ez egy szavatossági >> hibás teljesítési ügy.

Mivel az ügyben FOGYASZTÓNAK minősülsz, erős jogaid vannak.

Az első 6 hónapban e miatt az eladó
CSAK akkor mentesül a helytállása alól,
ha BIZONYÍTJA, hogy te

  • SZÁNDÉKOSAN vagy GONDTALANUL rongáltál

vagy

  • nem RENDELTETÉS SZERŰEN használtad a cuccot

HA egyiket sem bizonyítja, akkor köteles
javítani vagy cserélni ÉSSZERŰ időn beül !

Az ésszerű idő a bíró gyakorlat szerin 30 nap körül van.

HA az ésszerű idő eltelt és mégsem történt semmi
akkor te elállhatsz a vételtől, azaz
kérheted a pénzed vissza!

  • * -

Ha az ügy elakad, akkor a lépések

1.
Írásbeli felszólítás, rövid határidővel (8-15 nap) és bizonyíthatóan (átvételi vagy tértivevény).

Ha erre teljesít OKÉ!

Ha nem teljesít, akkor...

2.
Ha nem akarsz rögtön pert+költséget, akkor
a Kereskedelmi Kamara Békéltető testülete.
Ez még ingyen van!

Ha erre teljesít OKÉ!

Ha nem teljesít, akkor...

3.

Ha nem akarsz rögtön pert+költséget, akkor
a békéltető testület állásfoglalása alapján
ÉS HA a pénzed akarod vissza a közjegyzőnél
indíthatsz egy "fizetési meghagyást-t a pénzedért.

Ez már nem lesz ingyen így a költségeid is vedd bele a fizetési meghagyásba! mindet, ami felmerül.

Ha erre fizet, akkor OKÉ!

HA nem fizet, akkor

4.
Per lesz belőle, ami idő és újabb költség lesz.
A költségek, ha pert nyersz megtérülnek.

  • * -

Természetesen mivel a 30 nap már bőven eltelt!
Bemehetsz és az elállást bejelentve kérheted vissza a pénzed!

HA fizet OKÉ!

Ha nem fizet, akkor

  • vagy végig járod a 1-23-4. lépést
  • vagy rögtön 4.-el is kezdheted

Fontos, hogy a hibás teljesítés miatt
az esetleges JÁRULÉKOS KÁROKAT is követelheted tőle.
(tényleges kár, többletköltségek, stb.)

Freemami # 2017.05.19. 10:54

kedves Nonolet!

Köszönöm szépen a részletes infót, de ezeket kb. tudtam bár nem ilyen részletesen. Nekem most az lenne fontos, hogy minél előbb legyen mosdóm. Kérdésem, igaz-e az, hogy 72 órán belül kötelesek új mosdót adni,( ezt mondták az "Alföldi" -t forgalmazó cégnél, ahová ma betelefonáltam. Miközben persze mehet a vizsgálódás, aminek az eredménye vagy így, vagy úgy zárul? majd utána jöhetnek a jogi procedúrák. Mert nekem most elsődlegesen mosdót kell "kifacsarni" belőlük.

nonolet # 2017.05.20. 00:32

Nem 72 óra az, hanem MUNKA nap !!!
Ha ezen belül lesz hibás...

Éspedig akkor, ha:
A termék hibája
a rendeltetésszerű !!! használatot akadályozza.
Azaz >> nem működik jól.

EKKOR!
Az eladó nem hivatkozhat az aránytalanságra.
Köteles azonnal cserélni.

  • * -

"egy látványosan gyárilag hibás, repedt mosdót hoztak"

Tehát NEEEEM a 3 munkanapon belül lett hibás!
Így a 3 napos csere nem él.

Pláne nem, ha a hiba ellenére amúgy tökéletesen használható.

Hanem a normál szavatossági ügymenet, amit leírtam.

Jogos a vizsgálódás is, mert ilyen hibánál felmerülhet
a vevő is mint a hiba okozója. Ami viszont elutasítási ok lehet, ha bebizonyítható a vevő hibája.

Azonban a ~ 30 nap ekkor is fontos időtartam.
Utána már keménykedhetsz eredmény nélkül is.
Nem vagy köteles örökké várni rájuk!

Úgy a 33-35 napon közöld, hogy:
Elállok, kérem vissza a pénzem MOST!

Freemami # 2017.05.20. 07:17

Kedves Nonolet!

Nagyon köszönöm a választ.
De a mosdó így biztonsággal nem rakható fel, mivel hátul van a repedés a felfúrandó lyuk mellett, tehát ez akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
Ennek tudatában sincs 3 munkanap? A szállítónak írtam egy "befenyítő" levelet, hogy kikkel beszéltem (Fogyasztóvédelem, Alföldi Gyár és Jogi fórum) és köteles cserélni. Azt írta, tudja, hogy köteles, csak idő kérdése, és cserélni is fogja, de hogy mikor arról nem nyilatkozik, mert állítólag nem tőle függ.

Még lenne akkor egy kérdésem, van még egy tételem, nevezetesen konyhai járólap, amit 05.13.-ra ígértek és azóta sem tudják szállítani, állítólag nem kapták meg a gyártótól. Ilyenkor mi a helyzet? A felújítási munkám ezért áll. Ebben az esetben mik a jogaim?

Előre is köszönöm szépen!

nonolet # 2017.05.20. 16:35

"cserélni is fogja, de hogy mikor arról nem nyilatkozik, mert állítólag nem tőle függ."

Ez téged MÁR nem érint, ha vártál eleget (30+ nap)!
De döntesz, hogy:

  • elállsz és kéred a pénzed vissza

vagy

  • vársz a cserére ...

"Még lenne akkor egy kérdésem, van még egy tételem, nevezetesen konyhai járólap, amit 05.13.-ra ígértek és azóta sem tudják szállítani, állítólag nem kapták meg a gyártótól. Ilyenkor mi a helyzet? A felújítási munkám ezért áll. Ebben az esetben mik a jogaim?"

Alapvetés, hogy

  • a szerződéseket be kell tartani
  • aki kárt okoz, kártérítéssel tartozik
  • az előleg visszajár ilyen esetben

Mivel immár 1 hete késnek a szerződést(megrendelést) lemondhatod a késedelemre tekintettel és az előleget kérheted vissza.

KIVÉVE: ha a szerződésed(megrendelésed)
esetleg másként rendelkezik, ezért olvasd el!

Továbbá, ha BIZONYÍTHATÓ károd van/lesz ebből,
akkor szerződés szegésre hivatkozva még
kártérítést is kérhetsz.

nonolet # 2017.05.20. 16:43

"Ennek tudatában sincs 3 munkanap? "

Szerintem, nincs.

Mert a mosdó nem egy olyasmi készülék,
mint pl. egy TV, mosógép, számítógép, mixer, stb....

A 3 munkanapos szabály
az ilyesmi műszaki cikkre van kitalálva.

Íme a lista a végén:
http://njt.hu/…/njt_doc.cgi?…

Egyébként pedig:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14235

vidcap # 2017.05.21. 16:28

Kedves Fórumozók!

Az alábbiakban kérnék segítséget.
Pénteki napon cipőt vásároltam kb. 20 000 Ft értékben, személyesen egy helyi üzletben. Hétfőn vettem fel először és fél nap használat után a cipő sarkának belső részen nagyon kényelmetlen volt, olyan érzés, mintha a sarok több darabban lenne, nyomta a sarkam. A sarok belső borítása is is több helyen benyomódott, egyenetlen volt.
Kedden visszavittem az üzletbe és szerettem volna visszakapni az árát, mivel használhatatlan a termék és 3 munkanapon belül is voltam még. Arra hivatkoztam, hogy én velük kötöttem szerződést, náluk vásároltam, ha ők hibás terméket kaptak, azt ők rendezzék a szállítóval.
Az üzlet csak arra volt hajlandó, hogy bevizsgálásra átvette, és 2 héten belüli választ ígértek.

Abban kérnék segítséget, hogy valóban így kell-e eljárniuk, vagy visszajárt volna-e mégis a vételár.
Ha igen, hogy tudnék most reklamálni, hogy a bevizsgálástól függetlenül kérem a vételárat?
Amennyiben helyesen jártak el, akkor a bevizsgálás után mit tehetek, mik a lehetőségeim? Ha javítják, vagy kicserélik a cipőt, köteles vagyok elfogadni azt, vagy kérhetem jogosan vissza a vételárat, hiszen fél nap használat után nem egy javított cipőt szeretnék kapni?

Van-e értelme békéltetőtestülethez fordulni, van rá remény, hogy visszakapom a cipőm vételárát?

Esetleg egy linket vagy jogszabályi hivatkozást kérhetnék, ahol az ilyen panaszkezelés rendje le van írva?

Segítségetek előre is köszönöm!

nonolet # 2017.05.21. 16:50

Ebben a listában látod cipőt?

http://njt.hu/…/njt_doc.cgi?…

Mert én nem...

Tehát NINCS rá 3 munkanapos csere kötelezettség HIBA esetén.

A bolt jogszerűen jár el...

Mivel fogyasztóként még 6 hónapon BELÜL vagy!!!

Így a bolt CSAK AKKOR tagadhatja meg

  • a javítást

vagy, ha nem tudj javítani, akkor

  • a cserét

vagy, ha cserélni sem tudja, akkor
a pénz visszaadását

HA!

Rád BIZONYÍTJA, hogy

  • megrongáltad

vagy

  • nem rendeltetés szerűen használtad

Bizonyítania pedig ezt egy akkreditált
labor vizsgálatával/szakvéleményével kell!

Mivel ugyebár nem jegyzőkönyvezett az
átvételkor NYILVÁNVALÓAN ilyen hiba okot.

A bolt/bolthálózat saját véleménye/vizsgálata
tehát magában nem elég erős bizonyíték.
Ha nem értesz egyet vele...

A jó hír tehát az, hogy ha

  • nem rongálta meg

ÉS

  • rendeltetés szerűen hazsnáltad

AKKOR a bolt

  • vagy javít
  • vagy cserél jóra
  • vagy visszaadja az árát

(nem vagy köteles levásárolni nála!)

Az ügyintézésre cirka 30 napja van!
Ennyit fogad el a bírósági gyakorlat

Azaz úgy a 35. naptól már mondhatod, hogy:
"Nem várok tovább, kérem a pénzem vissza MOST!"

Hát így valahogy...

vidcap # 2017.05.21. 17:12

Köszönöm a gyors választ.

Tehát akkor a sorrend a javítás, csere, pénz visszaadás.
A válaszból úgy értem, hogy a sorrend kötött, vagy a bolt dönt, nem pedig én, hogy mit szeretnék.
Tehát nem kérhetem vissza a vételárat, hogy ne egy 1 nap után javított cipőm legyen.

nonolet # 2017.05.21. 22:15

Nyugi, nem szoktak cipőt javítani...

A javítás akkor hagyható ki eleve, ha

  • az eladó nem vállalja

vagy

  • méltánytalanul hosszú időt ígér

(helyből 15 nap fölött)
vagy

  • a javítás után is csökkent értékű maradna a cucc

Ekkor mondhatod, hogy akkor azonnali! csere.
Ha az sem megy neki, akkor a pénzt vissza...

Marlowe # 2017.05.22. 18:08

Üdvözletem! A következő problémával állok szemben: Egy számítástechnikai üzletben vettem Erzsébet utalvány plusz (ajándék zseb) kártyámmal egy terméket. A termék mint kiderült hibás volt. Visszavittem 3 napon belül és szerettem volna elállni a vásárlástól és szerettem volna ha vissza adják a pénzem mivel a termék minősége nem váltotta ki a hozzá fűzött reményeket. Ők nem voltak hajlandóak mivel utalvánnyal fizettem. Csupán ugyanolyan termékre való cserét tudták felajánlani vagy a hibás termék javíttatását. Ilyen esetben mit lehet tenni? Fogyasztóvédelemhez fordulhatok? Köszönöm előre is a választ!

nonolet # 2017.05.22. 18:28

Az mindegy mivel fizettél!

HA!
A termék benne ebben a termékkör listában
http://njt.hu/…/njt_doc.cgi?…

Akkor: 3 munkanapon belüli hiba esetén

  • köteles cserélni egy jóra, vizsgálódás nélkül

    (nem javíthatja, kivéve biztosíték csere, ilyesmi)

HA

  • nem tudja azonnal! cserélni,

akkor pénz vissza, azonnal

(nem kell levásárolnod sem !!!)

Bővebben: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14235

nonolet # 2017.05.22. 18:30

"Csupán ugyanolyan termékre való cserét tudták felajánlani"

De, pont ezt KÖTELES VAGY ELFOGADNI!!!
Mert ez van előírva a számukra.

Azaz helyesen jártak el.

Te vagy tévedésben...

Szomorú örökös # 2017.05.22. 18:36

Marlowe

Szerintem te összekevered az elégedettségi garanciával, amit nagyon sok webshop kereskedő cég hirdet.
De a lényeg, hogy egy üzletben vásároltál, és talán előtte érdeklődni kellett volna, hogy mire számíts.
Én így szoktam vásárolni.

Marlowe # 2017.05.22. 19:25

A termék cseréjét választottam mivel más opciót nem láttam (valamilyen szinten igaznak véltem, hogy ha utalvánnyal fizettem akkor azt pénzben visszakérni valamilyen szinten "visszaélés"), de mivel nem volt helyben készleten ezért berendeltek egyet. Állításuk szerint szerdára ha minden igaz megérkezik. Hány napig vagyok köteles várni a cseretermékre?

nonolet # 2017.05.22. 20:01

A 3 munkanapos esetben AZONNAL kell tudni cserélni.
Nem kell rá várni... ha nincs másik a boltban.

Ha pedig nem tudja azonnal cserélni,
akkor azonnal vissza kell adnia a pénzt.

Mivel belementél egy másik alkuba, így most már az vonatkozik rád.

Azaz normál csere van immár folyamatban.
(nem 3 munkanapos azonnali).

Ez esetben MIELŐBB kell cserélni.
Nem illik túl csúszni a 15 napon...
Illetve 15 napi illik türelmesnek lenni.

A 30 nap túllépése is viszont már elállási alap.
A 20-25. nap körül érdemes szólni, hogy
Hé! a 30. nap után el fogok állni, igyekezzetek!

A 33-35. napon már
kérheted vissza a pénzed,
mert
nem vársz tovább és kész.

Marlowe # 2017.05.22. 20:29

Másik dolog, hogy két papír került kiállításra. Az egyik egy jegyzőkönyv (19/2014 (IV.29.)) amin rajta van a hibajelenség leírása és kicserélés igény. A másik meg egy szervizigény szerű jegyzőkönyv. Mikor megláttam az utóbbi papírt, mondtam az eladónak, hogy nem akarok szervizt. A válasza az volt, hogy ez csak formalitás, ettől függetlenül csere eszközt kell kapjak és majd ezeket a papírokat kell hozzam magammal ha megérkezett a csereeszköz. Na most elképzelhető, hogy palira vettek és csak javításra küldték a hibás terméket? A csere az csak másodlagos lesz így?

szmore # 2017.05.24. 16:14

Kedves Fórumozók,

A tanácsotokat, segítségetek szeretném kérni a következő események kimenetelét illetően:
Vásároltam április 19-én egy fűnyírót (90e ft).
A második használat után eltört a hátsó tengelye, szervizbe küldés, szerviz 2 hét után kiadott egy jegyzőkönyvet, hogy nem javítható, csereutalvány mellékelve. Boltot megkerestem, korrekt módod, másnap küldték az új készüléket.
Az új készülék, több helyen sérült volt (felületi sérülések), az akkumulátor egyik saruja korrodált, de a legnagyobb probléma megint csak a hátsó tengelynél van: már most látható, hogy a tengelytartó hüvely nincs a helyén és a tengelyt a "karosszéria" vágja.
Fényképeket küldtem a forgalmazónak, a magyarországi képviseletnek és a szerviznek is. A szervizvezető jogosnak ítélte a képek alapján a reklamációmat de kérte, hogy vegyem fel a kapcsolatot a forgalmazóval.
A mai napon a képviselet küldött egy e-mailt amiben újra egy új készüléket ajánlottak fel.

Köteles vagyok-e elfogadni a 3. készüléket vagy kérhetem a vételár visszatérítését?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Szmöre.

nonolet # 2017.05.24. 18:55

Kérheted, a 2. csalódás már elegendő indok az elálláshoz.
(bizalom vesztés a termék és a cég kapcsán is)

Pláne az, ha
ez az egész ügy már 30 napnál is régebben tart...

waxii # 2017.05.24. 22:35

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!