Kicsit konkrétabban is leírnám, hogy mire gondolok:
1.) A Legfelsőbb Bíróság eseti döntéseit böngészve, a testi fenyítés ténye mindig a szituáció konkrét vizsgálata nélkül jelenik meg a tanár elbocsátását megalapozó okként - szerintem viszont igenis vannak, lehetnek olyan helyzetek, amelyekben a tanár másképp nem tudja megvédeni emberi méltóságát, vagyis nem tudja elkerülni az embertelen bánásmód elszenveését. Ez az egyoldalú vizsgálata a testi fenyítés kérdésének viszont megalósíthatja azt, hogy a tanár alapjoga sérül, hiszen (talán ebben egyetérünk) nem csupán a tanulónak vannak emberi jgai, hanem a tanárnak is. Ön szerint lehetséges sikeresen érvelni ily módon a strasbourgi Bíróság előtt?
2.) Az állam hozhatna olyan törvényeket,amelyekkel a testi fenyítés esetenkénti megengedése nélkül is megvédhetné a kiszolgáltatott pedagógusok jogait - ilyen lenne pl. a magatartásból buktatás kérdése. Mert: bukjon meg magatartásból, ne kaphasson év végi bizonyítványt az a tanuló, akinél az iskola nevelési céljai nem teljesülnek - egy ilyen rendszerrel megvédhető lenne a tanárok emberi méltósághoz való alapjoga. Kérdésem: perelhető-e az állam a strasbourgi Bíróság előtt meg nem hozott törvények miatt akkor, ha a törvények meg nem hozatala alapjogok sérülését eredményezi?
3.) A 18 éves kori tankötelezettség miatt,ami a fegyelmi bünteések kiszabásának gátja, ugyanilyen érveléssel perelhető-e az állam?
Üdvözlettel
tomi8876