Balesetbiztosítás megújítása


csellos # 2005.07.28. 21:19

Chilly!

Igaza van gittusnak. Esetleg némi infót ennek menetéről olvashatsz a "Gépjármű felelősségbiztosítás" témában írt hozzászólásomban, az lényegében ugyanaz, amit neked is írhattam volna, csak ott még több türelmem volt. A felügyeleti jogkörük igen tágan értelmezhető. (Itt például elvileg szóba jöhet: általános szoftverhiba, árukapcsolás, jogosulatlan gazdagodás... - különösen ha kiderül, hogy ezt több esetben csinálják.)
A bankot persze előzetesen feltétlenül szólítsd fel, de úgy értelmeztem, ezen már túl vagy (nem elég persze az ügyintézőnél szóban reklamálni...)
A PSZÁF-nak minden előzményt csatolj másolatban!

Mindezeket személyes tapasztalat alapján (is) merem ajánlani!

gittus # 2005.07.28. 18:46

Csak felügyeleti joguk van. Ez esetben a hozzájuk írt panasz egy példányát megküldik a banknak. Mondjuk a nyomaték kedvéért nem árt.
Mindenképpen tértivevényes levélben kell felszólítani a bankot hogy a leemelt összeget és a kamatait könyveljék vissza a számlára és azt is hogy miért. Mivel nem nyújtanak ellenértéket. Ha a válasz kedvezőtlen akkor lehet írni a PSZÁF-nek.

Érdemes az általános szerződési feltételeket átnézni, plusz a hirdetményeket, plusz az üzletszabályzatot, és még biztos kitalálnak valamit ami miatt az ügyfélnek nem lehet teljesíteni a kérését.

csellos # 2005.07.27. 22:23

Kedves Chilly!

Talán még nem késő:
Fordulj a PSZÁF-hoz! (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) Õk ellenőrzik a bankokat és biztosítókat is.
Üdv.!

Chilly # 2005.06.20. 00:41

Segítséget szeretnék kérni a balesetbiztosítási témában.

Hogy röviden összefoglaljam a problémámat: Édesanyám a bankkártyájához tavaly igényelt balesetbiztosítást, amelyben:
1., kikötik, hogy a díja 3000,-Ft (ezzel szemben több, mint a dupláját fizettették ki vele);
2., Idén már nem szerette volna megkötni ezt a biztosítást, tehát jó előre közölte ezt a bankkal, viszont ők automatikusan leemelték a számlájáról az évi díjat.

Reklamációkor, a bank elutasította az összeg visszafizetését, viszont a szolgáltatást nem újította meg.

Kérdéseim:
1., A tavaly aláírt igénylőlapon a biztosítás tartamaként ezt írják: A biztosítás igénylésének napjától maximum a kártyaérvényességtől számított 1 évig tart!
Számomra ez kissé nyakatekert... Mit is jelent ez?
2., Az igénylőlapon nem hivatkoznak semmilyen kiegészítő dokumentumra, amely tartalmazhatja, pl. az inflációkövetést, vagy a szerződés módosítását. Ez alapján, a tavalyi dupla díjterhelés is jogcím nélküli volt, valamint az idei díjterhelés szintén.

Mit tehetünk a bank ellen, hogy a pénzt visszafizessék, illetve milyen lépéseket érdemes megtenni?

A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv,
Csillag Tamás.