Magyar közutak


tomas64 # 2006.10.13. 07:15

Elég gyenge a közút védekezése! Az, hogy te milyen autógumit használsz, az ő felelősségüket nem fogja kiváltani. Gyakorlatilag már beismerték vereségüket, szerintem a nem megfelelő gumira való hivatkozással már a fizetendő kártérítésüket igyekeznek csökkenteni! (a károsult felróható magatrtása a kára következtében)

KaranyiczB # 2006.10.13. 07:06

Egyelőre folytatás lesz. Arra hivatkozik a közút, hogy a 215/40 R17 méretű gumi nbem volt használható Közlekedési Felügyelet szerint az autómon. Én pedig viszek egy igazolást az Opeltől, hogy márpedig igen. MAjd meglátjuk. Mellesleg ezzel a méretű kerékkel is vizsgázott tehát megfelelt.....Majd írok megint afejleményről. Nov 23

KaranyiczB # 2006.10.03. 06:28

Holnapután tárygalás....

KaranyiczB # 2006.09.21. 10:17

Köszi világesze2 a hozzászólást. Utánanéztem a dolognak, amit írtál és az úgy igaz ahogy írtad, csak van egy törvény amiben viszont rendelkeznek arról, hogy az utakat forgalomsűrűségtől függően hány napon belül kell az észleléstől számítva kijavítani jelen esetemben ez 30 nap, de addig is ellenben amíg a kijavítás nem történik meg kötelesek táblával jelezni a veszélyt. Jelen helyzetben az útszakaszon 30 napos határidő érvényes. Na most jön a zsákbamacskamert elméletileg a következő lehetőségek vanak:ha erre fognak hivatkozni öngólt lőnek, mert az a tábla amire itt hivatkoznak nem 30 napja lett oda kihelyezve hanem már évekkel ezelőtt, tehát vagy nem hivatkoznak a táblára és akkor azért nyerek, vagy hivatkoznak de a tábla nem az úthibára vonatkozik akkor azért vagy pedig nem hivatkoznak, mert túl van a 30 napon a kihelyezés akkor pedig azért.
Hát nagyon kíváncsi leszek a dologra és amennyiben nyertes félként jövök ki belőle ez sok ügyben precedens értéket képviselhet.
Okt 05 a tárgyalás 1. fokon.

monalisa1 # 2006.08.25. 20:24

De a rendőr lesben állhat és mérhet...
Tegnap Vas megyében jártam és több község előtt és/vagy után kint volt a 30-as tábla, de útmunkás az egy se!...

Nem is vette senki komolyan a ezeket a sebességkorlátozó "mobil" táblákat, ment mindenki ahogy tetszik...

világesze2 # 2006.08.25. 20:06

Az "Úthibák" tábláról:
Valamelyik törvényünkben (talán 1988. évi I.? Közúti közlekedésről és nemtudommiről?) van egy szakasz, ami azt mondja, hogy a közútkezelő az útban keletkezett hibát köteles azonnal kijavítani.

Ezek szerint azzal, hogy kitette az úthiba táblát, csak azt ismeri el, hogy tudatában is volt a dolognak.

Szóval szerintem ha kellően végére járunk a dolognak, az úthiba táblával a közútkezelő öngólt lő.

(Legalábbis akkor, ha logika is van az eljárásokban)

KaranyiczB # 2006.08.17. 11:37

Okt. 05 a tárgyalás az eredményt majd írom...

KaranyiczB # 2006.07.10. 07:53

Akkor amint eredmény lesz az ügyben megírom és ha pozitív akkor ez egyfajta precedens értéket is képviselhet a későbbiekben, amivel remélhetőle sok autóstársamnak segítségére lehetnék.

Zummike # 2006.07.06. 07:57

Hali!
én olyanról hallottam, hogy egy hölgy valamelyik pesti bíróságon pert nyert a főváros ellen. a per tárgya az volt, hogy a hölgy szerint a fővárosi utak akadályozzák az ő nyugodt autobirtoklását, tekintettel arra, hogy az utak rossz állapotúak, kárt tesznek az autójában. azt már sajna nem hallottam, hogy másodfok lett-e az ügyből, vagy valamilyen kártérítést is kapott volna.

üdv

Banyamancs # 2006.07.02. 04:28

Ez ellen egyébként lassan ki kellene találni valamit, mert egyre több helyen hallom, hogy kiraknak egy táblát úthibák jelzéssel és a dolog elintézettnek tekinthető, ha meg az autós belemegy valamibe és a felnije, gumija bánja, akkor még őt vonják szabálysértési eljárás alá, mondván, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett. Néhány gödröt 15-20km/h-ás sebességgel se lehetne megúszni, ha az ember véletlenül belemegy.

the big cat # 2006.06.30. 10:37

Az egyetlen támpont a két veszélyes üzem ütközésére vonatkozó felelősségmegosztási szabály.

Kovács_Béla_Sándor # 2006.06.30. 09:56

Attól tartok, erre csak a bíróság tud biztis választ adni. És még az sem kizárt, hoyg egyik bíróság ilyen, a másik meg olyan választ ad.

KaranyiczB # 2006.06.30. 08:11

Lenne egy kérdésem.
Éppen most perelem a közútkezelőt kátyúperben.
A közútkezelő azért nem akarja kifizetni a kárt, mert az "egyenetlen úttest" veszélytjelző tábal volt kihelyezve az adott útszakaszon sebességkorlátozó és úthibák kiegészítő táblák nélkül.
Kérdezem Én.
Ez a tábla felmentést ad-e a közútkezelőnek a 60cm X 100cm X 10cm méretű kátyú miatt történt felnitörés és gumiszakadás alól?

Főlökött # 2006.06.04. 05:04

Tisztelettel.

Nem értem a problémát. Jelen eset az, hogy a közutakon néha található, de egyre ritkábban, egyenes, sima útfelület is........... ez a probléma?

A Közútkezelő megoldotta rendesen, olcsó megoldást választotta. Teljes útszakaszra kirakott 60 km/h táblát, 60 km hosszban. Ez számukra a "járható út", s a legjobb megoldás.

----------------------
  • Löki
monalisa1 # 2006.05.21. 12:24

Laikusként én azt nem tudom differenciálni, hogy mi a különbség az "egyenletlen út" és az "úthibák" közt, szerintem nagy általánosságban a pocsék magyar utak meghatározásba egyaránt mindkettő beleértendő - akár van kiegészítő "úthibák" tábla akár nincs.

Egyébként pedig javaslom olvass vissza az ezen topik legkeztetétől - sajnos nem csak te jársz hasonló cípőben., kátyú miatt másokat is ért már károsodás.

Érdembeli hasznos hozzászólás több is akad lentebb.

Tibee # 2006.05.21. 11:19

sziasztok. kátyúbalesetet szenvedtem egy olyan útszakaszon ahol a közútkezelő felváltva alkalmazza az "egyenetlen út" táblát az "egyenetlen út" + "ÚTHIBÁK" kiegészítő táblával. az én balesetem egy olyan szakaszon történt ahol csak az "egyenetlen út" tábla volt érvényben,a közútkezelő elutasította a kártérítési kérelmemet,szerintetek elég az "egyenetlen út" tábla a kátyúk,úthibák jelölésére? van-e esélyem ,hogy megítélik nekem a kártérítési összeget? becsapva érzem magam,mert a táblák szerint nem volt úthiba az úton...

obsitos # 2006.01.09. 13:21

A fene se védi a közutkezelőket., ők mindig "felkészültek", aztán az országút esetenként szinte meg járhatatlan.

Royal pedig ne tévessze össze azt a lényeges különbséget: a Lajtán innen vagyunk vagy azon túl - és ez vonatkozik a közutak állapotára is.

Gy.M.S. megyében a közútkezelőnek vélem elsődlegesen a Hegyeshalom - Komárom közötti M1-es autópálya szakaszra van figyelme, aztán ha az valamelyest járható, következhet a többi út.

Helkis elismerést érdemel amiért abban a cudar időben a Bakonyt rendben abszolválta, később a megcsúszás- és legfőbb a sajnálatos személyi sérülések okán érthető a kifakadása.

No persze - és bárhogy is van - ciki pont egy rendőrautót telibetalálni...

Rossz helyen rossz időben, és ahogy alant Big Cat helyesen megjegyezte: "... lehet, hogy nem is lehetett volna közlekedni."

És legyen szabad még egy megjegyzés:
ha jól emlékszem UGYANABBAN az időben az M1-es-en a Győrt elkerülő autópálya szakaszon tömegkarambol volt!
Mindkét irányból...

Royal # 2006.01.09. 08:10

"Hát Gy.M.S. megye is elég nagy azért, és aznap délután az egész megyében havazott, intenzíven."

Hát nem tudom, én nem egyszer közlekedtem télen farkasordító hidegben havazásban az osztrák utakon-autópályákon, érdekes módon azok az utak szinte mindig jól járhatóak voltak, pedig az alpokban ha havazik az igazi havazás, nem olyan mint nálunk. Igaz munkagépeket sem félnaponta egyszer lehet látni, ilyenkor nagyon intenziv a hóeke jelenlét. És mindig nagyon kontrasztosnak éreztem mikor hazafelé jövet átléptem a magyar határt... onnantól valahogy hirtelen mindig keresztbe közlekedett az autó, és folyton le akart esni az útról.

Osztom Helkis véleményét, itthon mindenre az a válasz, hogy én vagyok a hibás azért is mert megszülettem. Amivel semmi gond. Ha a közútkezelőnek nem feladata, illetve nem tudja vállalni a kátyúk betömését, és a közút autózhatóvá tételét, akkor meg kell szüntetni az egészet, annyival is kevesebb pénzt dobok ki adó formájában az ablakon, és talán könnyebben veszem tudomásul hogy nem az útviszonyoknak megfelelően autóztam.

helkis # 2006.01.08. 21:44

A példákat azért említettem, mert szerintem ebból kiderül, hogy a profi, hivatásos sofőröknek is nehezükre esett "az út és látási viszonyoknak megfelelően" közlekedni, vagy hirtelen mindenki elfelejtett a 82-esen vezetni? Természetesen nem akarom másra hárítani a felelőségem, nem is jelentettem ki semmit hanem érdeklődöm a lehetőségeimről. Ha esetleg lett volna már hasonló megnyert per, akkor én is belevágnék. Abban az időben levezettem 100Km-t Siófokról a bakonyon keresztül, ahol sokkal dúrvábbak az útviszonyok, érdekes hogy a veszprémiek sószórójával találkoztam a 82-esen.. na mindegy. Ezt az okos védekezést kifejtenéd? Előre is köszi! jöhet mailban is.

the big cat # 2006.01.08. 19:14

Egyébként GYMS megyében kb 1600 km közút van, amit a közút kezelőnek kell tisztán tartani, erre esik ha jól tudom 8 telephely, ami telephelyenként 200 km-t jelent. Ha két hókotró van telephelyeneként (több van), akkro is hókotrónként 100 km, ami kb. 2-3 órányi munka. ha reggel 6-kor elindultak volna, amikor már hatalmas hó volt, 9-re végeztek volna, du 3-ra 3-szor tudták volna az utakat takarítani. Nyilván nem ez történt, a közútkezelő alig 4-5 hókotrót indított, azt is csak miután a hófúvás járhatatlanná tett több utat. Ezek után a sajtóban azt hazudják, mindent tettek. Ez rendszeres ebben az országban. A télre felkészültek, csak a hó lepte meg őket, igaz egy nappal előtte tudni lehetett mi következik. Mindezt a mi pénzünkből.

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.08. 19:13

Az előző cikk vége helyesen:
"az általad vezetett gépkocsinak."
Elnézést!

autojogasz (törölt felhasználó) # 2006.01.08. 19:12

Illetve azt kell bebizonyítanod, hogy a közút kezelője az adott helyzetben nem úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható lett volna, és így a baleseted az ő jogellenes, felróható magatartása (pl. mulasztás) miatt következett be.
Hát, sok sikert... :(

Szerintem okos védekezéssel a büntetés enyhítését kellene inkább megcélozni, figyelemmel arra, hogy a sérültek a családtagjaid, és a keletkezett károdat így rendezni:

A sérült, illetve egyéb kárt szenvedett családtagoknak az őket ért személyi sérülés miatt a biztosítód kártérítést nyújt a gépkocsid felelősségbiztosításának terhére, kivéve, ha valamelyik sérült maga is üzembentartója a az általa vezetett gépkocsinak.

the big cat # 2006.01.08. 19:09

Tökmindegy, hogy a közútkezelőnek mi a feladata, az ok-okozati láncban, ami a balesethez vezetett az közútkezelő esetleges hanyagsága után még volt legalább egy pont, a vezető döntése a sebesség megválasztásáról az utviszonyok ismeretében, ami 100%-ban befolyásolta a baleset bekövetkeztét. A vezető kötelezettsége, hogy megygőződjön az útviszonyokról, aztán ennek megfelelően válassza meg a sebességet. Ebben a sorrendben. Ha nem biztos benne, vagy nem képes rá, kötelessége megállni.

Egyébként mi sem bizonyítja jobban, hogy a dolog a vezetőn múlott, minthogy nem az összes autó csúszott ki abban a kanyarban.

obsitos # 2006.01.08. 18:52

Hát Gy.M.S. megye is elég nagy azért, és aznap délután az egész megyében havazott, intenzíven.

Bizonyára az öszes kotró- és sózógép kint volt terepen.

ALAPVETÕEN NE MÁSBA KERESD A HIBÁT!

Egyszerűen TULZOTT sebességgel közlekedtél ott, ahol tán éppen nem is lett volna szabad...

És még csak annyit: a mentő ha lasssan is, de kiért és mentett, pedig köztudomású, hogy OMSZ gépkocsijain nyári gumi van...

helkis # 2006.01.08. 18:32

Na éppen ez az, hogy a közútkezelőnek az a dolga szerintem, hogy bármikor lehessen közlekedni az úton, ezt az állapotot kell fenntartania, nem? Vagy akkor egyáltalán minek vannak? Kátyut sem kell foltozni, egyszerüen nem kell közlekedni!