Államvizsga


hattila # 2005.05.24. 13:53

Üdv!

Elnézést mindenkitől, hogy a személyes csalódottságommal zaklatom az itt fórumozgató kollégákat, de sajnos nem tudom szó nélkül hagyni az államvizsgámat.

Történt ugyanis, hogy az előttem vizsgázó kolléga mind a három tételét kifogástalanul elmondta, fogalmilag minden rendben volt, a terminológia hibátlan, és az utána következő kérdésekre is helyes válaszokat adott.... (Mielőtt elfogultsággal vádolnának, kiemelném, hogy most láttam először az évfolyamtársamat, és még most sem ismerem)

Majd az eredményhirdetéskor a kolléga megtudta: 1, azaz elégtelen. Mint rajta kívül még 8-nak a 15-ből, pedig közülük, akiket hallottam csak egyvalaki "érdemelte ki" ezt a jegyet.

Lehet, hogy csak azért vagyok felháborodva, ezen, mert az én vizsgámat is erőteljesen alulértékelték (mondjuk egy szavam se lehet, hiszen nem buktam meg), de nem értem, miért kellett ez.
A többi vizsgacsoportban csupa 4-5 született, pedig ott sem csak zsenik gyűltek össze...

És ami különösen aggaszt, hogy nemigazán tudom ezek után, hogy mire számíthatok, mi az ami releváns egy vizsgán. Mert hogy a tárgyi tudás nem, az most már biztos.

Köszönöm, hogy meghallgattak

Rexor # 2005.05.24. 14:22

Attila teljesen jogos a felháborodottságod, nekem is volt hasonló élményem államvizsgán, igaz szerencsére nem én voltam a szenvedő fél. A lényeg hogy ne keseredj el, nem minden vizsgáztató, és nem minden tétel egyforma, másodikra biztos meglesz.

hattila # 2005.05.24. 14:25

Hopp, egy kis félreértés, én átmentem, igaz, csak kettessel.

De az évfolyamtársam olyan rosszul lett az eredményétől, hogy a folyosón összeesett

Legislator # 2005.05.24. 14:41

Szegény. Csak nem O. a keresztneve? (Ja, most látom, hogy nem ismered)...


Sunshine after the rain.

Banyamancs # 2005.05.25. 09:27

Hmmm. ez az összeesés fura. Mindig össze fog esni, ha igazságtalanul veszít valahol?

A záróvizsgák pedig igen érdekes eredményeket tudnak produkálni, ennél jobb már csak a szakvizsga, ahogy hallottam... :-(

dr.joci # 2005.05.25. 09:45

Hmmm.Kedves Banyamancs,Te mindig lecsapod kíméletlenül az ilyen ziccereket,ahol valaki nyomorát még cikizni is lehet.
Remélem soha nem fog előfordulni Veled,de ha egyszer valamiért "összeesnél"valahol talán lesz olyan ember aki felsegít.

Banyamancs # 2005.05.25. 10:29

Fáj az igazság? Inkább gondolkoznál el néha az életen is, ahelyett, hogy az észt osztanád...

Banyamancs # 2005.05.25. 10:39

Még valami: ÉN ellentétben VELED, még soha senkinek sem kívántam semmi rosszat. Minősít...

dr.joci # 2005.05.25. 12:38

Komolyan mondom nem értelek.
Én nem kívántam semmi rosszat Neked,csak egyszerűen rosszindulatúnak tartom a kérdésed miszerint:
"Mindig össze fog esni,ha igazságtalanul veszít valahol?"
Az egyetemi éveim alatt sok fiatal lányt és fiút is láttam aki rosszul lett egy vizsga után.
Egyébként kitűnő és értelmes emberek voltak,többnyire törékeny fiatal lányok.
Majd megedződnek,de egyébként is nem kell mindenkinek "keményarcú"törtetőnek lenni.
Persze ismerve a Te véleményedet,természetesen az ilyen szerencsétlen pipogyáknak semmi helyük a jogi pályán.
Egyébként lehet,hogy igazad is van,hiszen a mostani szemlélet szerint,aki összeesik azon még rúgni is kell egyet.
Bocsánat a személyeskedésért,Veled igazából semmi bajom,hiszen nem is ismerlek,értelmes és komoly hozzászólásaidat olvasom itt a fórumon,de utálom ezt a szemléletet.

Martina # 2005.05.25. 12:41

Egy tanártól hallottam a következő sztorit: a vizsgáztató hírét vette, hogy az interneten az ő könyvéből készült kivonatot, kidolgozott tételeket árulnak és ő is vásárolt egyet. Bevitte a záróvizsgára és aki abból mondta azt megbuktatta. Pedig lehet, hogy ennek ellenére az anyagot tudta az illető, de a vizsgáztató hiuságát úgy látszik bántotta a dolog. Egyébként milyen vizsga volt, ha nem titok?

Banyamancs # 2005.05.26. 16:01

dr.joci! Én nem vallom azt a szemléletet, hogy aki a padlón van, abba még bele is kell rúgni. DE azt sem, hogy ha padlóra kerül, akkor a kezemet tördelve álljak felette és ismételgessem, hogy szegény, most mi lesz! (Mielőtt félreértenéd, nem mondtam, hogy te ezt vallod! Az internet amiatt eléggé veszélyes dolog, mert az ember nem látja a másik reakcióit, amikor "beszél", nem hallja a hangsúlyokat, stb. A betűket pedig mindenki úgy olvassa, ahogy a saját lelkivilágának megfelel.) Én azt a nézetet vallom és gyakorlom, hogy ha valaki a padlón fekszik, akkor segíteni kell neki felállni, legyen az átvitt értelemben, vagy éppen összeesett vagy baleset érte, akárhogyan. Több olyan szituációban voltam már, amikor életerős, magukat igen nagyraértékelő emberek (férfiak, nők, mindegy!) csak álltak valaki mellett és sopánkodtak, de nem tettek semmit. Én nem szeretek sopánkodni. Néha ugyan én is beülök a sarokba, néha én is elkezdek panaszkodni és még hisztizni is szoktam, és olyankor jók a barátok, akik az ember mellett állnak, akik nem hagynak belesüppedni ebbe az állapotomba! Azt vallom, hogy az embereknek nem halat kell adni, hanem meg kell őket tanítani halászni. Ha hagyják, mert van aki nem hagyja és azt is nagyon nehéz megtanulni, hogy ilyenkor nem szabad eröltetni a segítséget, csak energiaelvonás. De az jó, ha a másik tudja, hogy jöhet azért a segítségért, ha végre felkészült rá!

A mostani világ borzalmasan kemény. Nem tudom, milyen volt az ókorban, a középkorban, a világháborúkban, nem emlékszem rájuk, de abban biztos vagyok, hogy azok élik túl az életet, akik életrevalóak. Én is törékeny vagyok, már az alkatomnál fogva is, néha nekem is jó lenne, ha valaki átvenné az irányítást, mert nem kellene felelősséget vállalni akkor a döntéseimért, a cselekedeteimért.

Ez a pálya kemény. Nagy a konkurencia, sok az igazságtalanság, iszonyatosan nagy és sok pofont kaphat az ember. Ha összeesik, elveszett. Ha kimutatja, hogy gyenge, akkor elveszett. Vitatkozhatsz velem, kívánhatsz rosszat, kikiálthatsz érzéketlen embernek, de a körülöttünk lévő világ akkor sem fog megváltozni egyelőre. Sajnos vagy nem, ezt nem tudom eldönteni. Azt viszont tudom, hogy inkább vagyok aki cselekszik, és segít, mint aki tördeli a kezét és sír azért, mert a másik összeesett.

Banyamancs # 2005.05.26. 16:03

Martina!
Ezt a történetet azért nem értem, mert ha valaki teszem azt az adott tanár könyvéből készült fel, akkor ugyanazt kellett mondania, mint a kidolgozott tételben lévő infók, hiszen abból készültek... Vagy már az is baj volt az adott tanárnak, ha valaki elolvasta a könyvét? :-)))))

Legislator # 2005.05.26. 17:32

Martina, a jobb vizsgáztatók már kezdőszóról tudják, ha a művükből írt kivonatot adják elő. (Fültanúja voltam egy ilyennek).


Sunshine after the rain.

Legislator # 2005.05.26. 17:33

Én ismerek valakit, aki ebben az évben BJ ZV-n összeesett, ő speciel vizsga előtt, idegkimerültségtől.


Sunshine after the rain.

Banyamancs # 2005.05.26. 17:51

Legislator!
És az baj, ha valaki a művüket használja a tanuláshoz? Vagy arra gondolsz, amikor kivonatol valaki, de rosszul?

Legislator # 2005.05.27. 07:44

Igen, arra, hogy rosszul "vonatolnak ki":))) /hív a vasút, vár a MÁV/. A tapasztalt Docens Asszony ott előttünk buktatta meg a 3. mondat után az évfolyamtársunkat, mondván, hogy neki elege van abból a kézen-közön forgó, 70 oldalas, zömmel hibákból álló sillabuszból, amiből egyesek a szigorlatra akarnak felkészülni.


Sunshine after the rain.

Rexor # 2005.05.27. 08:01

Ha az ő művéből vonatoltak ki (és jól), akkor nem értem miért kell kivágni embereket. Ha nem jól az már más tészta, bár ahhoz már tehetség kell, hogy valaki ezt is rosszul csinálja :) Én is láttam már olyat, hogy valaki eldőlt vizsgán, tény és való hogy nincs olyan "acélidegzetű" ember aki ne lenne ideges vizsga előtt.Jó pár évet elvesz ez szerintem az ember életéből. Jó lenne ha kitalálnák végre a stressznélküli vizsgázást. Én azt mindig szimpatikusnak találtam, mikor "elbeszélgetős" jellege volt a vizsgának, tanár kérdez, elmondhatod a véleményed (és nem csak az amit a könyvből beseggelt ez ember).

Legislator # 2005.05.27. 08:15

Igen, az elbeszélgetős vizsga a legjobb. Én pl. vizsgázni és vizsgáztatni is rühellek írásban.


Sunshine after the rain.

Asus # 2005.05.27. 08:53

Kedves Forunozók!

Nem tudom megállni,hogy ne írjak le pár gondoltot a záróvizsgákkal kapcsolatban.

Megértem attila elkeseredetségét,ma már közhelyé válló válaszom erre:az egyetem ilyen.
Egyik professzorom mondta,hogy 90%protekció 10% tudás.Mielőtt felháborodást váltana ki ezen kijelentésem,megjegyzem előadáson mondta.

Azt hiszem kezdem érteni banyamancs logikáját,ehhez hozzátennék valamit;sok hallgatóval az a gond,hogy soha egy pofont nem kaptak a gimiben.Nekem is voltak olyan évfolyamtársaim,akik harmadévben munkajogból buktak először-persze,hogy igazságtalanul-és sírtak.
Azt kell mondanom,hogy örüljön Attila,ha korábban nem tapasztalt hasonló jelenségeket.

Akkor jöjjön egy saját történet,amit máig nem tudok feldolgozni,de félreértés ne essék nem tölti ki a mindennapos gondolataimat.

2004-ben Európa közepén a demokratikus jogállamban,záróvizsgán az egyik tanító bácsi-
  • elnézést,hogy megbántom a tanítókat-megkérdezte tőlem,hogy "MAGA MELYIK KISEBBSÉHEZ TARTOZIK"?
Kb 2-3 másodperces,megdöbbenés után,azt válaszoltam a nagy megdöbbenés közepette,hogy erre a kérdésre nem vagyok köteles válaszolni.A tanár válásza:"igen,erre valóban nem köteles"A tételt elmondtam,úgy gondoltam kb 4-est kell kapjak.A kihirtetéskor pedig "elégtelent"jutott nekem.

Egy dolog,ami menthette volna a tanárt-megjegyzem a másik két záróvizsgabizottsági tag nem reagált,az elnök nem intette meg,ez a tény a legelképesztőbb-nos az az,hogy a tételem az emberi jogokkal volt kapcsolatos.
Esetleg beugratós kérdés akart lenni?

Nos,otthon összeültünk,s úgy döntöttünk,nem szólunk senkinek.MIÉRT?
Nem akartam,azt megkockáztatni,hogy soha nem kapom meg a diplomámat.

Sokat gondolkoztam,miért tette föl,talán a vezetéknevem miatt ,nem tudom.

Más:
A vizsgarendszerben,mind sima és záróvizsgán is,be kellene vezetni egy olyan rendszert,hogy a zh-t kód alapján kellene írni,a az index-et is ideje lenne már lecserélni,hogy a tanárok ne tudják lapozgatni,amihez semmi közök sincs.
Tudom,hogy költséges lenne az átalakítás,de
a leckekönyvet ki kellene váltani valamivel,ami anonimitást adna a hallagtónak.Ne tudja az a tanár,hogy kinek a zh-t javítja és kit vizsgáztat.(Persze tudom,hogy ismerhetik a hallgatók bizonyos %-át személyesen is)

Na röviden ennyi...........
Üdv!

chabba # 2005.06.13. 22:17

Üdv!

mondjuk nálunk is voltak szemétkedések az államvizsgán, de mivel megvan, már egyáltalán nem érdekel.

Mondhatni, a távozás megszépíti az emlékeket :)

dr.joci # 2005.06.14. 07:43

Ezzel én is így vagyok...

onom # 2005.06.14. 08:50

sziasztok!
szerintem ,ezzel mindenki így van, aki már túljutott a dolgon. ez nem meglepő, az embert már nem érdekli mi történt régen, azt nézi, mi vár majd rá legközelebb és azzal fog leginkább törődni.

szerintem, az természetes, hogy az államvizsgázók rettegnek és elhisznek minden rémtörténetet, de szerintem az államvizsgán már arra mennek rá, amit tudsz és már nem szívatnak agyon, én így látom és ezt tapasztalom.

dr. Bubo # 2005.06.14. 11:30

Nekem rossz tapasztalatom volt a polgári jog államvizsgán (ELTE), pedig jó csapat voltunk (12 fő), tényleg értelmes diákok, akik tanultak is. Ennek ellenére a csapat felét az egyik jelenlegi alkotmánybíró által fémjelzett bizottság új vizsgára röptette...

Dórus # 2005.06.16. 20:22

Sziasztok!
Szerintem a nagy többsegnek van rossz tapasztalata a vizsgakkal (allamvizsgakkal) kapcsolatban.
Arra jo velemenyem szerint az egesz vizsgaztatas, hogy az ember rajöjjön, hogy sajnos nem a tenyleges tudasunk szamit, hanem az, hogyan nezünk ki es van-e protekcionk. A legtöbb ember , aki rosszabb jegyet kap, tökeletesen tisztaban van vele, hogy nem ennyi a tudasa. Az mar mas dolog, hogy sajna az elsö munkahelynel sokszor megnezik az indexet.
En most allamvizsgaztam le nem a legjobb jegyekkel, de tudom, hogy nem ennyi a tudasom es nem erdekel a jegy, mert szerintem nem ér annyit az egesz vizsgaztatasi cirkusz, hogy en ezzel tönkretegyem a napjaimat... :) Nem az szamit, hogy hanyast kaptal, hanem az, hogy mennyi a tenyleges tudasod es ezt csak Te tudod megitelni jozanul.
Üdv. Dórus

praetor01 # 2005.06.17. 09:03

Szerintem ha lexikális tudást olyan módon akarunk mérni, hogy a hallgatók produkcióit egymáshoz is viszonyítjuk, akkor a jelenlegi módszer erre a célra teljesen alkalmatlan. Lexikális tudást csakis azonos feltételek mellett, azonos írásbeli feladatokkal lehet objektívebben mérni, a szóbeli vizsgáknak pedig más szerepet kellene adni. Szerintem szóbeli vizsgán gyakorlati feladatmegoldó készséget kellene mérni, da ha már minden áron ragaszkodunk a lexikális szóbeli vizsgához, akkor arra csak megfelelt vagy nem felelt meg értékelés lenne kívánatos.