Idén nyertem felvételt az ELTE doktori Iskolába, nappali tagozatos ösztöndíjas hallgató vagyok. Azonban december közepétől lenne arra lehetőségem, hogy teljes munkaidőben dolgozzam egy teljesen más cégnél és más irányban (Jelenleg Földtudományi Doktori Iskolába járok, viszont az IT Servicieshez szeretnék menni dolgozni).
Viszont a hallgatói jogviszonyom megszűnését csak a félév lezártát követően tudom megszüntetni,mert ha félév közben teszem ezt, akkor az eddig kapott ösztöndíjat vissza kellene fizetnem. Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben nem szeretném folytatni doktori tanulmányaimat, hanem teljes munkaidőben szeretnék dolgozni, és nem szeretnék semmit visszafizetni az egyetemnek,ebben az esetben mi a teendő?
Például van-e arra mód, hogy a januári és februári ösztöndíjról lemondjak, munkába álljak és a következő félévben pedig megszüntessem a jogviszonyomat? Vagy ebben az esetben is vissza kell fizetnem az eddig kiutalt ösztöndíjakat?
Vagy mindenképp engedélyeztetnem kell a munkába állást a kar vezetőjével és bizonyos szabályok mellett dolgozhatok csak? Ebben az esetben már most el kell indítanom a folyamatot, vagy majd csak akkor, ha biztosra tudom, hogy felvettek az IT-hoz?
Esetleg az mennyire megtehető, hogy arra a 2 hónapra senkinek nem szólok semmi (mert eleve mire lepapírozom a dolgokat egy hónap), elvállalom a munkát, közbe teljesítem a felvett tárgyakat is és a félév lejártát követően csak szimplán megszüntetem a jogviszonyomat....vagy erről tudomást szerezne valaki, hogy én dolgozom és mellette ösztöndíjat kapok és fordítva?Ebben az esetben milyen következményekkel jár az, ha én nem szólok senkinek, de kiderül a dolog? Csak az egyetemtől tiltanak el, esetleg a munkahelyemnek vagy nekem is származhat belőle valami jogi dolgom?