Nem mai a probléma, de talán mindenre lehet megoldást találni. „De a kocsma bezzeg hangos! Munkálódik a cimbalmos, A legények kurjogatnak, Szinte reng belé az ablak. . . . Megint jőnek, kopogtatnak: „Csendesebben vigadjanak, Isten áldja meg kendteket, Szegény édesanyám beteg.”
Feleletet egyik sem ad, Kihörpentik boraikat, Végét vetik a zenének S hazamennek a legények.”
Az első 4-et 10 perces különbségekkel, az 5.-et meg másnap, különben még egy jó darabig hallgathatod őket. A melóban meg elég sokat lazsálhatnak, ha a nap végére nem dőlnek ki.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy társasházunk mellett lévő szintén társasház pincéjében kocsma, szórakozóhelye fog valószínűleg nyílni. Milyen lehetőségünk van ellene? Ha kapunk papírt a nyitásról (az önkormányzattól) akkor fellebbezéssel mennyi esélyünk megakadályozni a nyitást? A szomszéd társasház albérlőknek van kiadva, egy tulajdonosé az összes lakás, ő nyitná a pince helységet, tehát az ott lakók kiszolgáltatottak, nem fognak tiltakozni ellene. Nekünk viszont nem kell az esti zene, hangoskodás, utcai WC-zés stb. Iskolától milyen messze nyithatnak ilyen egységet, talán 200 méteren belül van éppen az iskola kapuja. Ez elég lehet? Köszönöm!
Ha egyébként tényleg minden úgy van, ahogy gondolod (beleértve a jegyzőt is), akkor borítani kell a bilit és elújságolni a médiának. Aztán magyarázkodjon ott a jegyző.
„Adott egy kocsma, ami történetesen egy óvoda mellett van, kb 10 méterre. Van egy rendelet, ami úgy szól hogy 200 méteren belül oktatási intézmény közelében nem üzemelhet ilyesmi, hacsak....nincs kifőzde is az üzletben....Kérdésem az lenne, hogy egy település jegyzője, hogy az öreg ördögbe tud engedélyt adni egy ilyen üzletnek, hogy működjön?”
Mostmár csak az volna a legfontosabb kérdés, hogy melyik intézmény volt ott előbb? Ha a kocsma, akkor annak nagy valószínűséggel nem fogják bevonni a már kiadott engedélyét csak azért, mert később ott egy óvoda kezdi meg a működését szerintem.
A másik kérdés, hogy biztosan kocsma a kérdéses üzlet? Nem-e esetleg szimplán egy palackozott italáru bolt, ahol esetleg csak azt nem tartják be, hogy az utcán fogyasztanak alkoholt épp a bolt előtt? Mert akkor ez utóbbival kapcsolatban lehet esetleg bejelentést tenni mondjuk a jegyzőnél.
Adott egy kocsma, ami történetesen egy óvoda mellett van, kb 10 méterre. Van egy rendelet, ami úgy szól hogy 200 méteren belül oktatási intézmény közelében nem üzemelhet ilyesmi, hacsak....nincs kifőzde is az üzletben. Na most ilyesmi 100% hogy nincs, az biztos. Kérdésem az lenne, hogy egy település jegyzője, hogy az öreg ördögbe tud engedélyt adni egy ilyen üzletnek, hogy működjön?
Összejöttök 5-en lakók és jól megnézitek az embereket akik zajonganak.
Utána kihívni a rendőröket és kérni hogy igazoltassanak mindenkit, mert csendháborítás miatt feljelentést tesztek. Megtenni a feljelentést írásban leírva hogy mit tapasztaltatok és hogy mikor hívtatok rendőröket valamint a 4 tanú adatait hogy tudják igazolni hogy így volt.
Ezt sűrűn ismételni.
Jó ha egyébként is emailban minden nap megy a bejelentés a rendőrségre, hogy csendháborítás van a xyz címen. Jó ha minél több lakó bekapcsolódik és küldi az emailokat.
Rendőrök meg fogják unni és valamit lépni fognak vagy elárasztja őket a papírmunka.
A csendháborítás mellett a garázdaság is megállhat bizonyos esetekben, de ez hathatósabb ha a rendőr magyarázza el a vendégeknek.
A kocsma (ingatlan) tulaját meg személyiségi jogok sérelme címén lehet perelni, mert az egységének üzemeltetése során megfoszt titeket a nyugalomhoz való jogotoktól, meg a pihenéshez való jogotoktól, stb.
Érdemes lenne birtokháborítási eljárásokat kezdeményezni a jegyzőnél (lakásotok használatát akadályozza a zajongás, zavar a birtoklásban).
Előre szólok, hogy ezzel nem a közös képviselőt kell rugdosni, hogy ezeket csinálja, mert ezeket ő nem tudja megtenni helyettetek. Tehát nektek kell kiállni magatokért.
Egy kérdésem lenne, mit tehet akkor a ház, ha a kocsma előtt zajlik a muri? A tulaj nem hajlandó elismerni a felelősségét. Minden éjjel hajnalig dajdajoznak, néha gitárral, énekelve a részegek, a kocsma előtt dohányoznak, isznak. A kocsma szerint nekik ehhez semmi közük nincs. A rendőröket folyamatosan hívjuk, kijönnek, bemennek, szólnak, nem történik semmi. Nyolcadik kerületről van szó, videót is linkelnék. Mit tehetünk?
Több bejelentés esetén kellene intézkedniük, mint bejelentőt meghallgatni, tanúkat lakókat is és csendháborítás miatt tehetnek feljelentést a rendőrök. A kocsmát bezárathatják a nyitva tartás be nem tartása végett illetve a csendháborítás szabálysértés megszüntetése miatt. A probléma megoldására a rendőrségnek vannak még lehetőségei, eszközei. Mint lakónak aki nem tud emiatt aludni, rendszeresen zavarja ez az állapot akkor fordulhat a jegyzőhöz is. A NAV-ot is érdekelheti a nyitva tartás utáni kiszolgálás stb..
Azt szeretném megtudni, hogy egy zajos és nyitvatartását be nem tartó kocsmával szemben a rendőröknek elméletileg mit kellene csinálni? Mivel nálunk nem csinálnak semmit. Ezt úgy kell érteni, hogy pl. éjjel fél kettőkor kihívjuk őket, mert az "éjfélig" nyitvatartó kocsmától nem lehet ablakot nyitni, de zárt ablaknál se lehet tőlük elaludni, és akkor ha fél órával később kijönnek, akkor sokszor egészen egyszerűen semmi sem történik, kb. 60 másodpercet (Igen, néztem az ablakból, mint a Magdianyus és mértem, ebben benne van az is, hogy kiszállnak a járműből és visszaszállnak) eltöltenek a helyszínen majd elmennek, a kocsma meg továbbra is nyitva van akár két-három órán át is változó zajjal. Ez normális? Vagy ha épp akkor nem üvöltenek, mikor ideérnek a 60 másodperces muszájos látogatásra, akkor azért hagyják őket a fenébe?
Nem teljesen jött át az írásom ezek szerint. Bár nem tudom, hogy milyen intézkedések zajlanak a kocsmával szemben és mely szervek felé jelezték ezt. Ha csak a jegyző nyakára járnak az üggyel az lehet kevés. Nem véletlen írtam a rendőrséget. Ha túl hangosak akkor őket is ki lehet hívni, akár névtelenül akár névvel megtenni a bejelentést. AZ eljárást könnyítheti a név vállalása és későbbi bizonyítgatási folyamat. Amennyi lakót zavar annyit kell bevonni és összefogni velük. A rendőrség, fog intézkedni bírságolni, feljelenteni stb. Jobban megérzi a kocsma ezt mint a jegyző esetleges teszetoszasága. Ahol rendszeresen rendőrök jelennek meg, az a vendég körnek egy idő után nem fog tetszeni és elpártolnak majd nem lesz vendég, nem lesz bevétel nem lesz kocsma. A nyitva tartási időre is érdemes oda figyelni főleg ha azt követően is hangos zajos a kocsma, erről szintén készülhet rendőrségi jelentés ha bevonják az ügybe és tesznek bejelentést.
Ha viszont ez a kocsma zaj probléma el van túlozva akkor ne fussanak ennyi kört, törődjenek bele, hogy a kocsmák bizonyos esetekben napokon estéken hangosabbak. Tolerálni kell vagy megbeszélni vagy elköltözni.
Ami azt illeti, a falu szélén is kopogtatott az uraság is, meg aztán szegény asszony is...:-) Az épületből csak két három lakást érint a dolog, a többieket mi már elszigeteljük a zajtól. Hát amíg nem találunk rajta valamilyen fogást, addig csak a szokásos köröket futhatjuk a jegyzőnél.
Nem egyedi az eset, több településen található hasonló probléma társasház esetében.
Az eset hasonló: Kocsma nap közben szolid vendégek halk zene. Esténként főleg a hétvégi napokon hangos zene szól, gépi vagy élő mikor mi van éppen, a vendégek is zajosabbak. A közvetlen felettük lakók nem tudnak aludni, zavarja őket. Rendőrt hívnak, azok kijönnek figyelmeztetnek első körben. Majd ha hatásos volt a figyelmeztetés akkor minden oké. Ha nem akkor újra zajos a kocsma ugyan ezen éjszakán, a lakók megint rendőrt hívnak. Rendőr újból figyelmeztet vagy bírságol vagy feljelent. ( A feljelentés mellé a lakók lehetnek tanúk indulhat a harc az illetékes szervek előtt idézések stb, és szankciók. ) Ugyan azon az éjszakán ahol meg volt a figyelmeztetés, bírság vagy feljelentés és még mindig ezek után is indokolatlan zaj keltés van ami újból azt eredményezi, hogy a lakók nem tudnak pihenni, megint rendőrt hívnak, és akkor elviszik a hely tulajdonosát vagy aki éppen a kocsmáért felel és előállítják, a helyet bezáratják. ( akkor este ) Aztán egy újabb hétvégén vagy estén, megint hasonló a körforgás. Hosszú távon kialakul egy rossz viszony majd a lakók és a kocsma üzemeltetője között. Ha a lakók jól csinálják és a kocsmát elég sok bírság szankció anyagi és egyéb hátrányokba bele tudják kergetni akkor a kocsma változtatni fog. Ebben az esetben eladták a kocsmát a tulaj megunta nagyon sokat fizetett a bírságokra... A kocsmát idővel egy lelkes emberke idővel megvette és azt hitte, hogy jó hely lesz. Mondanom sem kell, hasonló a történet szintén ilyen olyan bulik, hangoskodás a lakók ugyan úgy reagáltak mint korábban. A kocsma üzemeltető tulajdonosa engedélyt is kért hosszabb nyitva tartásra bulikra stb. mindig kapott engedélyt is az illetékestől. A naiv kocsmáros azt hitte hogy ez a zaj alól is felmenti, de nem, mert a lakók egy éjjel 3-4 alkalommal is rendőrt hívtak míg ezt is sikerült aktuálisan bezáratni. ( egy nap, egy éjjel ) A harc ugyan azt eredményezte, ez a kocsma jelenleg be van zárva, nem nyitott ki hónapok óta és nagy eladó tábla van rajta.
A példa lehet kicsit sarkalatos meg rövid, lehetne részletezni, az első tulaj az talán 2 évig bírta a harcot a második az alig 1 évig. A lakók vs. kocsma 2:0. Ebben a történetben rengeteg rendőrségi ügy volt, majd az továbbítva az illetékeshez. Heti szinten tettek bejelentés a kocsmára, vagyis egyszer sem hagyták hogy a buli hangos maradjon, mindig gondoskodtak arról, hogy a rendőrség kimenjen és intézkedjen.
Amúgy lehet helyre válogatja és ismeretségre olykor, de ebben az esetben a lakóközösség győzött.
Ez a kocsmazaj probléma alighanem örök érvényű. És ráadásul mindig az élő zenével van a legtöbb probléma. „De a kocsma bezzeg hangos, Munkálkodik cimbalmos...”
Kissé komolyabbra fordítva: Nyilván ha hangos a kocsma, az nem csak a te problémád. AZ ügyben a lakógyűlést talán érdemes összehívni, közel sem biztos, hogy zenés táncos szórakozóhelyhez adtak anno hozzájárulást. Az sem lehetetlen, hogy lehetne fordulni a jegyzőhöz, mint kereskedelmi hatósághoz, hogy korlátozzák az üzlet működését, tiltsák be a zeneszolgáltatást és esetleg korlátozzák a nyitva tartást. Az indokolatlan nagy zaj esetén akár a rendőrséget is ki lehet hívni alkalmanként.
A társasház közgyűlése nem gyakorol közhatalmat, tehát bírságot sem határozhat meg joghatályosan. Figyelmébe ajánlok egy nagyon régi közmondást: "Szar a harag hatalom nélkül."
Nem tudom mi hagyta jóvá, a hely régóta működik, csak az üzemeltető és talán az üzemeltetés módja volt más. Egy ideje új gazda van, ő nem tartja fontosnak a párbeszédet azokkal akiket érint a működése.Talán valami önkormányzati hátszele is van. Tehát igen, ez ellen akarok tiltakozni. A kérdés tehát: A közgyűlés határozhat-e meg jogszerűen egy kvázi bírságot a lakóközösség csendháborító tagja(i) ellen? Behajtható lesz-e egy ilyen követelés a közös költséghez hasonló módon?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.