Sziasztok,
A következő helyzettel kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.
Vásárló (magánszemély) egy Webáruháztól (jogi személy) terméket rendel utánvétes fizetéssel, a legolcsóbb kiszállítási módhoz képest egy drágább, házhoz szállítást biztosító módon.
Az első kiszállítási kísérlet meghiúsul, mivel a vevő nem rendelkezik az utánvét összegével,de újbóli kiszállítást kér. Az újbóli kiszállításkor a vevő nem elérhető a kézbesítési címen. (A kiszállítást végző cég az időpontról előzetes értesítést küldött, és nem kapott visszajelzést, hogy az időpont nem megfelelő.)
A kézbesítés meghiúsulását követően a Webáruház felvette a kapcsolatot a Vásárlóval telefonon, hogy megtudja, mi okozta a gondot, és újbóli kiszállítási költség felszámítása ( az utánvét összegének megemelése) feltételével kéri-e az ügyfél az újbóli kiszállítást. A Vásárló kérésére a Webáruház ismét feladta a csomagot.
A kiszállítást végző cég tájékoztatása szerint az első kézbesítési kísérletkor a vevő megtagadta a csomag átvételét, és nem kért újbóli kézbesítést, így a csomag visszairányításra került a Webáruházhoz.
A Webáruház kétszeri kézbesítési összeget fizetett a kézbesítési cégnek, a Vásárló nem fizetett semmit.
A Webáruház email-ben érdeklődött a Vásárlónál, hogy el kíván-e állni a megrendeléstől, ám választ nem kapott.
A kérdések:
- az elállási joggal kapcsolatos vevői nyilatkozat hiányában, mindössze az átvétel megtagadása vagy meghiúsulása esetén a Webáruház tekintheti-e a megrendelést érvényesnek, és
- követelheti-e a Vásárlótól legalább a szállítási költségei (vagy legalább az ismételt kiszállítás költségének) a megtérítését?
Kíváncsian várom a véleményeket.
EuG.