Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


A termék át nem vétele elállásnak minősül?

drbjozsef #   2019.10.17. 14:50

szntozs,

Sehol semmilyen érdemi infó? Miért nem olvasod el a törvényt?

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

20§ szabályozza az elállást

22§ az elállás gyakorlását - a szabályszerű elállást szabályozza

Külön kiemelném :

22§(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

Költség :

24.§(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

Ha szabályszerűen állt el, követelheted a visszaszállítás költségeit. Minden más költség az eladó üzleti kockázata. Ha olyan mértéket ölt a probléma, ne fogadj el utánvétet, csak előre fizetést. Abból visszatartod ami jár.

Ha nem szabályszerűen állt el, akkor követelheted, hogy a szerződéseteknek megfelelően a terméket vegye át, a vételárat és a költségeidet fizesse meg.

Felszólítod igazolhatóan a fizetésre határidővel, utána közjegyzőnél fizetési meghagyást indíthatsz.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

szntozs # e-mail 2019.10.17. 12:37

Tisztelt Fórumozók!

Átvétel megtagadása címen visszaérkezett csomag esetén az oda-vissza szállítás díja jogosan követelhető-e az ügyfélen?

Információim szerint elállási nyilatkozatot kell minden rendeléstől való elállás esetén küldeni vagy e-mailben vagy postai úton még a rendelés kiküldése előtt!! Mivel egyik sem valósult meg, ezért a csomag kiküldésre kerül.

A kereskedőt mi védi ilyen esetben? Jogilag mit tehet a kereskedő? Hiszen kár éri, az oda-vissza szállítás is pénzbe kerül. Erre vonatkozóan sehol nincs semmilyen érdembeli információ.

Sajnos egyre több ilyen eset van, és mindenki csak mossa kezeit, vagy akad olyan aki a fogyasztóvédelemmel fenyeget...

Köszönöm előre is!!

SzS

drbjozsef #   2018.12.01. 12:01

A szerződés távollévők között létrejön, amikor a bolt visszaigazolja a megrendelést (nem a rendelés beérkezését visszaigazoló email, hanem utána még egyet kell küldeni, részletes adatokkal).

Az elállásnak határozottnak és kifejezettnek kell lennie, nincs ilyen, hogy csak úgy nem veszi át a csomagot.

Ha a bolt bizonyítani tudja a leírtakat, és a kellő gondossággal járt el, akkor szerintem igen, követelhető a szállítási díjak megfizetése - akár átveszi a rendelését, akár nem.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

eugenius # e-mail 2018.11.22. 13:05

Sziasztok,

A következő helyzettel kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

Vásárló (magánszemély) egy Webáruháztól (jogi személy) terméket rendel utánvétes fizetéssel, a legolcsóbb kiszállítási módhoz képest egy drágább, házhoz szállítást biztosító módon.

Az első kiszállítási kísérlet meghiúsul, mivel a vevő nem rendelkezik az utánvét összegével,de újbóli kiszállítást kér. Az újbóli kiszállításkor a vevő nem elérhető a kézbesítési címen. (A kiszállítást végző cég az időpontról előzetes értesítést küldött, és nem kapott visszajelzést, hogy az időpont nem megfelelő.)

A kézbesítés meghiúsulását követően a Webáruház felvette a kapcsolatot a Vásárlóval telefonon, hogy megtudja, mi okozta a gondot, és újbóli kiszállítási költség felszámítása ( az utánvét összegének megemelése) feltételével kéri-e az ügyfél az újbóli kiszállítást. A Vásárló kérésére a Webáruház ismét feladta a csomagot.

A kiszállítást végző cég tájékoztatása szerint az első kézbesítési kísérletkor a vevő megtagadta a csomag átvételét, és nem kért újbóli kézbesítést, így a csomag visszairányításra került a Webáruházhoz.

A Webáruház kétszeri kézbesítési összeget fizetett a kézbesítési cégnek, a Vásárló nem fizetett semmit.

A Webáruház email-ben érdeklődött a Vásárlónál, hogy el kíván-e állni a megrendeléstől, ám választ nem kapott.

A kérdések:

  1. az elállási joggal kapcsolatos vevői nyilatkozat hiányában, mindössze az átvétel megtagadása vagy meghiúsulása esetén a Webáruház tekintheti-e a megrendelést érvényesnek, és
  2. követelheti-e a Vásárlótól legalább a szállítási költségei (vagy legalább az ismételt kiszállítás költségének) a megtérítését?

Kíváncsian várom a véleményeket.
EuG.