Kedves Mindenki ! Szeretnék egy kis segítséget kérni : anyukám (72 éves) vásárolt a neten egy ágyat, 80.000 Ft értékben. A cég szlovák. ( zondo.hu) Sajnos az ágy tönkrement 1 év alatt. Próbáltunk reklamálni, legalább 5 hónapja írogatok, de egy asszisztensen kívül nem válaszol senki. Felajánlottak 7 .000 Ft-ot a kellemetlenségért. Nem fogadtam el, 30.000 Ft-ot kértünk. Mindent megcsináltunk, amit írtak : küldjünk fotót, videót, másoljuk le az ágy számláját, papírjait....stb. Állítólag a gyártó azt mondta, hogy az ágyat nem rendeltetésszerűen használta anyukám, ( aki 72 éves és 50 kg), és emiatt ment tönkre. Csomagoljam be az ágyat és küldjem vissza a saját költségemre - ezt írták a legutóbb. Nem hajlandóak kontaktot adni, és azt hiába írtam meg, hogy miután használhatatlan lett, ki kellett dobni és venni egy másikat, csak ezt hajtogatják, hogy küldjem vissza !
Nincs Magyarországon boltjuk/vevőszolgálatuk, ezt írták.
Semmi esélyünk nincs arra, hogy bármennyit is kifizessenek a 80.000 Ft-ból ? Szegény anyukám anyugdíjából rakta össze ezt a pénzt, úszik az egész ? Köszönöm, ha bárkinek van bármi tanácsa !
interneten vásárolt bútor reklamáció
kotkoda13,
Egészen pontosan le van írva a reklamáció menete a honlapon.
Pontosan aszernit kell(ett volna) eljárni.
Nem találtam meg, hogy a szlovák, vagy a magyar jog szerint kell eljárni (felügyeleti szervnek Trencsén van megjelölve, de ha itt értékesítenek, akkor elvileg a magyar fogyasztóvédelmi rendelkezések számítanak).
De mindegy is : a magyar jog szerint is elsősorban javítást vagy kicserélést kérhetsz, szavatossági időn belül fél év után neked kell bizonyítani a hibás teljesítést (tehát azt, hogy a termék vásárláskor is hibás volt), ezt pedig úgy, hogy kidobtad, és másikat vettél, nemigen fogod tudni. Indíthatnál pert, de így minek?
Ez a hajó elment.
Ők a nem rendeltetésszerű használatra hivatkoztak, de nem részletezték, hogy ez egy ágy esetében mit jelent. Nyilván nem ugrált rajta az anyukám 72 évesen....).
A másik : jól értem -e : az én kötelességem, bármekkora méretű áruról is van szó- pl. bútor - szóval becsomagolni és saját költségre elszállítattni Szlovákiába, mert ők nem kötelesek még egy boltot sem fenntartani Magyarországon ? Ez mennyire reális így ? Miért engednek így cégeket forgalmazni ???
Ugyanis 5 hónapja folyó levelezés végén, most írták, hogy küldjem vissza az ágyat bevizsgálásra.
És ahhoz a fogyasztóvédelem semmit nem tesz majd hozzá, hogy egy ágyat 1 évre gyártottak - a garancia is érdekes módon ennyire terjed ki- utána kidobandó ? Ez nem átlátszó kicsit ?
Tényleg semmit se lehet tenni ?
Fogyasztóvédelemhez érdemes azért fordulni ? Ez hogyan zajlik, milyen honlapon lehet esetlegesen a reklamációt benyújtani ?
Köszönöm előre is !
kotkoda13
„A másik : jól értem -e : az én kötelességem, bármekkora méretű áruról is van szó- pl. bútor - szóval becsomagolni és saját költségre elszállítattni Szlovákiába, mert ők nem kötelesek még egy boltot sem fenntartani Magyarországon ?”
Senki nem kényszerített rá, hogy Szlovákiából rendelje ágyat.
„Miért engednek így cégeket forgalmazni ??”
Én többször vásároltam már a Muziker nevű szlovák cégtől. Nekik sincs áruházuk itt, mégis szállítanak Magyarországra, mi több, teljesen törvényesen.
„Fogyasztóvédelemhez érdemes azért fordulni ?”
Ha már kidobtad az ágyat, akkor nagyon felejtős.
kotkoda13,
Hát igen. Mégis mit mondanál a Fogyasztóvédelemnek? Hogy isten bizi rossz volt az ágy, tessen elhinni nekem?
Ugye, te sem gondoltad ezt komolyan.
Felejtős az ügy. Ami péznzbe és energiába kerülne annyiért simán veszel új ágyat a mamának.
Fél havi nyugdija.
Egyéb kJ ént tőled 300 kilométerre miért higgyen neked egy cég látatlanban miután kidobtad az ágyat?
A panasztételkor kértek fotót és videót, valamint a vásárláskor kapott összes papírt : számla ( már ha annak nevezhetem...), az ágy típusát, sőt összeszerelési rajzot is. Mindent elküldtünk.
Akkor fel sem merült, hogy küldjem vissza az ágyat . Megelégedtek a fotóval.
Sajnos nem félhavi nyugdíja a 80.000 Ft, mert a teljes nyugdíja 120.000.
És sajnos nem voltam ott, mikor megrendelte, mert biztosan lebeszéltem volna róla....
De ezt nem gondoltam, hogy pl. egy szlovák cégre nem vonatkozik gyakorlatilag semmi törvény , ami védené a vásárlót. Pl. működtessen itthon boltot....így talán lenne esély a garancia érvényesítésre. De egy bútort az ember nem vesz a hóna alá és indul Szlovákiába vele.....
„Pl. működtessen itthon boltot...”
Az interneten, nagyjából hét és negyed trillió webshop van, ahonnan lehet rendelni, és nem üzemeltet boltot. Ez a lényege.
A saját nyugdíjával édesanyád azt csinál amit akar, he elveri hülyeségekre, majd talán tanul belőle (amúgy nem fog, pont ebben a cipőben járok én is, szerencsére csak párezer forintos hülyeségek rendelésével).
Ha úgy érzed, hogy ez veszélyezteti a megélhetését, de nem tanul belőle, akkor abból az következik hogy nem rendelkezik az életviteléhez szükséges belátással, tehát kérheted, hogy a gondnokságod alá helyezzék. És akkor rendelkezhetsz a nyugdíjával, az ő javára persze.
kotkoda13
„egy bútort az ember nem vesz a hóna alá és indul Szlovákiába vele.....”
Mi több, értelmes és okos ember ágyat sem vesz kipróbálási lehetőség nélkül külföldről.