interneten vásárolt bútor reklamáció


kotkoda13 # 2022.07.28. 15:59

Kedves Mindenki ! Szeretnék egy kis segítséget kérni : anyukám (72 éves) vásárolt a neten egy ágyat, 80.000 Ft értékben. A cég szlovák. ( zondo.hu) Sajnos az ágy tönkrement 1 év alatt. Próbáltunk reklamálni, legalább 5 hónapja írogatok, de egy asszisztensen kívül nem válaszol senki. Felajánlottak 7 .000 Ft-ot a kellemetlenségért. Nem fogadtam el, 30.000 Ft-ot kértünk. Mindent megcsináltunk, amit írtak : küldjünk fotót, videót, másoljuk le az ágy számláját, papírjait....stb. Állítólag a gyártó azt mondta, hogy az ágyat nem rendeltetésszerűen használta anyukám, ( aki 72 éves és 50 kg), és emiatt ment tönkre. Csomagoljam be az ágyat és küldjem vissza a saját költségemre - ezt írták a legutóbb. Nem hajlandóak kontaktot adni, és azt hiába írtam meg, hogy miután használhatatlan lett, ki kellett dobni és venni egy másikat, csak ezt hajtogatják, hogy küldjem vissza !
Nincs Magyarországon boltjuk/vevőszolgálatuk, ezt írták.
Semmi esélyünk nincs arra, hogy bármennyit is kifizessenek a 80.000 Ft-ból ? Szegény anyukám anyugdíjából rakta össze ezt a pénzt, úszik az egész ? Köszönöm, ha bárkinek van bármi tanácsa !

drbjozsef # 2022.07.28. 19:26

kotkoda13,

Egészen pontosan le van írva a reklamáció menete a honlapon.
Pontosan aszernit kell(ett volna) eljárni.

Nem találtam meg, hogy a szlovák, vagy a magyar jog szerint kell eljárni (felügyeleti szervnek Trencsén van megjelölve, de ha itt értékesítenek, akkor elvileg a magyar fogyasztóvédelmi rendelkezések számítanak).
De mindegy is : a magyar jog szerint is elsősorban javítást vagy kicserélést kérhetsz, szavatossági időn belül fél év után neked kell bizonyítani a hibás teljesítést (tehát azt, hogy a termék vásárláskor is hibás volt), ezt pedig úgy, hogy kidobtad, és másikat vettél, nemigen fogod tudni. Indíthatnál pert, de így minek?

Ez a hajó elment.

kotkoda13 # 2022.07.29. 11:38

Ők a nem rendeltetésszerű használatra hivatkoztak, de nem részletezték, hogy ez egy ágy esetében mit jelent. Nyilván nem ugrált rajta az anyukám 72 évesen....).

A másik : jól értem -e : az én kötelességem, bármekkora méretű áruról is van szó- pl. bútor - szóval becsomagolni és saját költségre elszállítattni Szlovákiába, mert ők nem kötelesek még egy boltot sem fenntartani Magyarországon ? Ez mennyire reális így ? Miért engednek így cégeket forgalmazni ???
Ugyanis 5 hónapja folyó levelezés végén, most írták, hogy küldjem vissza az ágyat bevizsgálásra.

És ahhoz a fogyasztóvédelem semmit nem tesz majd hozzá, hogy egy ágyat 1 évre gyártottak - a garancia is érdekes módon ennyire terjed ki- utána kidobandó ? Ez nem átlátszó kicsit ?

Tényleg semmit se lehet tenni ?
Fogyasztóvédelemhez érdemes azért fordulni ? Ez hogyan zajlik, milyen honlapon lehet esetlegesen a reklamációt benyújtani ?

Köszönöm előre is !

Szomorú örökös # 2022.07.29. 13:43

kotkoda13

A másik : jól értem -e : az én kötelességem, bármekkora méretű áruról is van szó- pl. bútor - szóval becsomagolni és saját költségre elszállítattni Szlovákiába, mert ők nem kötelesek még egy boltot sem fenntartani Magyarországon ?

Senki nem kényszerített rá, hogy Szlovákiából rendelje ágyat.

Szomorú örökös # 2022.07.29. 13:47

Miért engednek így cégeket forgalmazni ??

Én többször vásároltam már a Muziker nevű szlovák cégtől. Nekik sincs áruházuk itt, mégis szállítanak Magyarországra, mi több, teljesen törvényesen.

Szomorú örökös # 2022.07.29. 13:48

Fogyasztóvédelemhez érdemes azért fordulni ?

Ha már kidobtad az ágyat, akkor nagyon felejtős.

drbjozsef # 2022.07.29. 15:43

kotkoda13,

Hát igen. Mégis mit mondanál a Fogyasztóvédelemnek? Hogy isten bizi rossz volt az ágy, tessen elhinni nekem?
Ugye, te sem gondoltad ezt komolyan.

Majordomus # 2022.07.29. 18:13

Felejtős az ügy. Ami péznzbe és energiába kerülne annyiért simán veszel új ágyat a mamának.

Fél havi nyugdija.

Egyéb kJ ént tőled 300 kilométerre miért higgyen neked egy cég látatlanban miután kidobtad az ágyat?

kotkoda13 # 2022.07.30. 14:43

A panasztételkor kértek fotót és videót, valamint a vásárláskor kapott összes papírt : számla ( már ha annak nevezhetem...), az ágy típusát, sőt összeszerelési rajzot is. Mindent elküldtünk.
Akkor fel sem merült, hogy küldjem vissza az ágyat . Megelégedtek a fotóval.
Sajnos nem félhavi nyugdíja a 80.000 Ft, mert a teljes nyugdíja 120.000.
És sajnos nem voltam ott, mikor megrendelte, mert biztosan lebeszéltem volna róla....
De ezt nem gondoltam, hogy pl. egy szlovák cégre nem vonatkozik gyakorlatilag semmi törvény , ami védené a vásárlót. Pl. működtessen itthon boltot....így talán lenne esély a garancia érvényesítésre. De egy bútort az ember nem vesz a hóna alá és indul Szlovákiába vele.....

drbjozsef # 2022.07.30. 15:28

Pl. működtessen itthon boltot...

Az interneten, nagyjából hét és negyed trillió webshop van, ahonnan lehet rendelni, és nem üzemeltet boltot. Ez a lényege.

A saját nyugdíjával édesanyád azt csinál amit akar, he elveri hülyeségekre, majd talán tanul belőle (amúgy nem fog, pont ebben a cipőben járok én is, szerencsére csak párezer forintos hülyeségek rendelésével).

Ha úgy érzed, hogy ez veszélyezteti a megélhetését, de nem tanul belőle, akkor abból az következik hogy nem rendelkezik az életviteléhez szükséges belátással, tehát kérheted, hogy a gondnokságod alá helyezzék. És akkor rendelkezhetsz a nyugdíjával, az ő javára persze.

Szomorú örökös # 2022.07.30. 17:05

kotkoda13

egy bútort az ember nem vesz a hóna alá és indul Szlovákiába vele.....

Mi több, értelmes és okos ember ágyat sem vesz kipróbálási lehetőség nélkül külföldről.