Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


elállási jog - számla

szntozs # e-mail 2018.10.08. 12:37

Nem csak szándék, hanem ennyi hónap elteltével is elállhatok?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.10.08. 12:31

Jelezni az elállási szándékot kevés. El kell állni.

www.kbs-ugyved.hu

drbjozsef #   2018.10.08. 11:11

Igen, többszöri sikertelen csere, és ennyi idő után simán elállhatsz a vásárlástól.

Ptk. 6:159§ (b) pont.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

szntozs # e-mail 2018.10.08. 10:35

Kedves Fórumozók!

A visszajelzés a következő volt:

Az eladó visszaküldi bevizsgálásra a terméket, mi jeleztük elállási szándékunkat.

Ebben a helyzetben, ha kiderül, hogy nem a termékkel van a baj, az nem hibás, attól függetlenül kérhetjük a vételár visszafizetését, úgy hogy a terméket többször cserélték, valamint több mint fél év telt el a vásárlás óta?

Köszönöm!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.10.06. 17:39

Te az eladóval vagy jogviszonyban.

www.kbs-ugyved.hu

szntozs # e-mail 2018.10.06. 15:37

Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni.
Vásároltunk egy mobiltelefon akkumulátort interneten keresztül, amit visszaküldtünk,kicseréltek, mert véleményünk szerint hibás volt. Amit újra kiküldtek ingyen ismét nem működött, ez is cserélve lett.
Az újonnan harmadjára küldött akkumulátor sem működik, jelenleg ott tartunk, hogy azt mondta a cég (ahonnan rendeltük), hogy ők viszonteladók, küldjük el bevizsgálásra az akkumulátort mi a beszállítójukhoz, mert lehet nem az akksinak van baja, hanem a telefonnak.

Mi szeretnénk visszakapni a vételárat.

A kérdésem arra irányulna, hogy nekem kell visszajuttatni a terméket a beszállítóhoz, vagy nekik kell eljuttatni? Jogilag mi a helyes?

Előre is köszönöm!

Zolika0965 # e-mail 2018.09.18. 19:42

Köszönöm

Vásárlók könyvébe írtunk, oda válaszolta, hogy a vásárló okozta a sérülést.

Elállás: joga van nem átvenni a terméket? Tudtommal nem.

nonolet # e-mail 2018.09.18. 19:02

A jogrend alapja, hogy: "az BIZONYÍT aki állít!!!

Mégpedig perképesen.
Itt az OÁZIS állít...
tehát ő bizonyít, amihez a saját nyilatkozat és tesztje kevéske.

De mivel nem tudtok meggyezni az csak perben derülhet ki, hogy kinek van igaza.

- -

A kicsit jobb lehetőség, hogy

Átállsz szavatossági/jótállási ügymenetre és kéred

  • kijavítását

vagy

  • a cseréjét

Ekkor a törvény erejénél fogva csak akkor mentesül az OAZIS, ha perképesen BIZONYÍTJA!!!, hogy a vevő általi rongálás vagy szakszerűtlen használat történt.

Azaz tőle független szakértővel, ha nem nyilvánvaló a dolog.

"fizikai hiba van rajta"

EZ BENNE VAN?! az átvételi jegyzőkönyvben?!

HA nincs akkor "fizikai hiba" mentes alaplapot vett át bevizsgálásra... különben rákerült volna a jegyzőkönyvre, hogy "fizikai hibás, sérült"

Ergo: álltasd azt, hogy "már náluk értre sérülés".
Hisz az átvételkor nem jegyzőkönyveztek ilyen hibát.
Ezért te kéred a kijavítást vagy a cserét az eredeti hiba
jelenség alapján.

Persze közös megegyezés híján ekkor sem fogják javítani/cserélni/visszafizetni.

Így marad az, hogy

  • beletörődsz
  • perre mész a 30. nap után

- -*
Ilyen jegyzőkönyvnek kell készülni a szavatossági igény esetén

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Töltsd ki és vidd magaddal...

Zolika0965 # e-mail 2018.09.18. 17:30

Ne viccelj. Az első perctől szar volt. Cserélgettük a megvett memóriákat, hogy biztos azokkal van a gond,mikor nem jutottunk előbbre, elálltunk írásban. Visszavittük, ahol a bolt nekiállt vizsgálni majd megtagadta az átvételt és az elállási jogot. Ezt szerintem nem teheti. Jelen gyártói állásfoglalás alapján, ők nem adnak ki hibás terméket. De ha mégis, Te vagy a hibás és ezt hangoztatja az Oázis Computer is.

drbjozsef #   2018.09.18. 08:11

Ti okoztátok?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Zolika0965 # e-mail 2018.09.17. 19:06

Üdv
Tanácsot kérek.
Vettünk weben egy alaplapot. Sajnos problémás volt, az első naptól, próbáltunk más alkatrészeket, mert azt gondoltuk memória a hibás. Nem az volt. Úgy döntöttünk, hogy elállunk. Bejelentettük, visszavittük, majd nekiálltak vizsgálni. Közölték, hogy fizikai hiba van rajta és gyárból így nem jön ki, mi okoztuk, ezzel gari is ugrott és nem veszik vissza.
Mit tudunk tenni?

nonolet # e-mail 2018.08.24. 01:54

Mondjuk reklamálhattál volna, hogy "nem kaptál számlát!"
Akkor most nem lennél gondban...
Mert lenne bizonyítékod, hogy hiányzott a pakkból.

- -

A 7000 Ft-os cuccra nincs kötelező garancia/jótállás...
Arra csak (kellék)szavatosság van.

Az önként vállalt garancia/jótállás feltételit viszont az eladó szabja meg.

De ez mindegy is mert nem garanciális/jótállási ügyről van szó.

- -

Hanem >> ELÁLLÁSRÓL!

Kérdezd meg tőle, hogy hol látja a törvény szerinti elállási nyilatkozatban ?! a számla bemutatás vayg a számla szám részt...

-

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

-

Tájékoztasd, hogy sokba fog kerülni, ha kekeckedik és nem tartja be törvényt, mert a 15. napon a jogi útra lépsz.

..és tedd is meg!

A közjegyzői "Fizetési meghagyás" kibocsátásával kezdve...

(az 5000 Ft-os díjat előlegezned kell majd, de ezt is kérd)

bnamlak # e-mail 2018.08.23. 19:47

Tisztelt Nononet!

Tanácsát megfogadva írtam az eladónak. Sajnos nem azt a választ kaptam, mint amire számítottam ????

“Mint minden kereskedelmi egység esetében nállunk is a garancia, és a 14 napos elállás esetében is alapfeltétel a vásárlási számla!
A számlát minden esetben a csomagba tesszük, ezt véletlenül sem tudjuk kifelejteni, mivel a csomagolás, és címzés a számla alapján történik!

Természetesen tudunk biztosítani számlamásolatot, de a személyiség védelmi törvények okán csak a számlán szereplő vásárló számára tudjuk kiállítani.
Természetesen, ha bekön az üzletbe a vásárló, és tudja igazolni, hogy az ő nevére szól, szonnal tudjuk pótolni!”

400 kilométer + helyközi járat egy nyamvadt számláért? 7.000, azaz hétezer Ft értékű rádióért? ????

nonolet # e-mail 2018.08.23. 11:26

1.
Miért ne lenne lehetséges a másolat?!

2.
Mivel ÉPPEN nekik kellene a számla csak tán tudják, hogy tőlük vásároltál!!!

- -

Fogyasztóbak minősülsz?
Azaz

  • VÁLLALKOZÁSTÓL (adószámos eladó)

vásároltál

  • MAGÁNSZEMÉLYKÉNT (azaz nem adószámra)

Az "Elállási nyilatkozatot" ÍRÁSBAN és igazolhatóan megtetted az átvétel plusz 14 napon belül?

Akkor jelezd ÍRÁSBAN és igazolhatóan nekik, hogy:

Törvényes HATÁRIDŐ van a visszafizetésre!!!!!

Mégpedig az elállásod közlésétől számított 14 nap.
Aminek letelte után jogi úton fogod behajtani a pénzed.

...és majd tedd is azt.

- -

Olvasmány... (küldd el nekik is!)

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

A 45/2014. kormányrendelet, de főleg a
21. §
22. §
23. §
24. § (2) bekezdés

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.08.23. 11:20

Fizetési meghagyás, per. (Ha sok az időd, akkor próbálkozhatsz a békéltető testülettel is.)

www.kbs-ugyved.hu

bnamlak # e-mail 2018.08.23. 11:08

Tisztelt Jogifórum!

Vaterán keresztül egy bolttól vásároltam egy autó rádiót. Minősége kritikán aluli, ezért előre lebeszélve visszaküldtem nekik. Azonban számla hiányában nem hajlandóak a vételárat visszatéríteni. Minden vele együtt érkezett papírt eltettem és úgy küldtem vissza. Furcsáltam, hogy nincs bent számla, azt hittem, hogy több online forgalmazó bolthoz hasonlóan e- mailben küldik majd a számlát, de nem kaptam semmit. Viszont ők azt mondják, hogy elküldték a csomaggal. Nyoma a rendelésnek van a vaterán rendelési azonosítóval, de az nem elég nekik. Kertem hogy küldjenek egy hitelesített másolatot a számláról, de nem megoldható. Ilyen esetben mit lehet lépni?

Köszönöm előre a tanácsot!

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 21:47

Köszönöm szépen a segítséget, reménykedjünk, hogy jófej lesz! :)

nonolet # e-mail 2018.05.14. 21:13

Fordulhatsz, de nem fogsz pert nyerni.

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 18:44

Ha nem, akkor fordulhatok bírósághoz? Nagy értékről van szó...

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.05.14. 18:38

Vagy megegyeztek, vagy nem.

www.kbs-ugyved.hu

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 18:36

Sziasztok!
2 hete vettem magánszemélytől, magánszemélyként egy használt laptopot, helyszínen megnéztem, akkor mindent rendben találtam, de nem az elvárásaimnak megfelelően működik. Szeretném visszacserélni, milyen lehetőségeim vannak?

nonolet # e-mail 2018.05.01. 12:47

A te szerződésed...

Ezért neked kel tudnod,
hogy konkrétan
kitől és mit rendeltél meg.

szabo.joco # e-mail 2018.05.01. 11:01

Köszönom, csak eddig én azt hittem, h az eladó rendelte a futárt, fizette a szállítást, és nekem majd átvételkor kellett volna az árut a futárdíjjal fizetni. Ehez képest az eladó küld sms-t, h a futárcégnek meddig kell a pénzt elutalni. Most akkor ki jár el ki érdekében, kinek tartozom és kinek mondjam a 14 napos elállási jogot? :)

nonolet # e-mail 2018.04.30. 22:25

Mint már írtam korábban ...

"A labda az eladónál van...
Amit tehet, hogy elkezdi behajtani a pénzét."

Hát elkezdte.

nonolet # e-mail 2018.04.30. 22:24

...és?

A díjbekérő csak azt jelzi, hogy ha kifizeted miről kapsz számlát.

Ha BIZTOSAN nem tartod jogosnak, akkor dobd a kukába szó nélkül.

Ha úriember vagy akkor tájékoztatod is őket erről.
Hozzátéve, hogy csak akkor fizetsz, ha pert nyernek ellened.

Bármi jön is addig nem számít,
amíg
nem érkezik "Fizetési meghagyás"
a MOKK valamelyik közjegyzőjétől

HA érkezik és nem tartod jogosnak,
akkor
annak viszont 15 napon mondj ellent
egy közjegyzőnél!