Elállási jog személyes átvétel esetén?


Al Bundy # 2012.11.16. 15:31

Online megrendeléssel vettem egy videokártyát egy webshopban. A terméket személyesen vettem át. Otthon kiderült, hogy a videokártya hibás, vagy minimum nem használható az én gépemmel (de valószínűbb, hogy tényleg hibás, mert olyan jelenségeket produkált).

Két nap múlva visszavittem a boltba, az eladó ügyködött valamit a számítógépén, majd közölte, hogy elindította a cserét a nagyker felé. Én ekkor mondtam, hogy nem cserét kérek, hanem a kártya árát, amire ő közölte, hogy azt nem adhatja vissza. Erre háromféle indokot is mondott:

  1. A terméket már kibontottam
  2. A termék hibás, ezért másnak nem tudja eladni
  3. Már elindította a nagyker felé a cserekérést, amit nem tud visszavonni.
  4. Úgy tudom, a 8 napos elállási jog akkor is érvényes, ha a terméket kibontom, hiszen különben honnan tudhatom meg, hogy hibás, vagy hogy egyáltalán megfelel-e nekem
  5. Ezt az érvet nem is értettem, de ő azzal magyarázta, hogy a 8 napos elállási jog csak jó termékekre vonatkozik. Ez nekem kicsit furcsa.
  6. Van-e nekem közöm ahhoz, hogy ő mit és hol indított el a megkérdezésem nélkül? Mert amikor visszavittem, anélkül kezdett ügyködni a gépen, hogy engem megkérdezett volna, hogy mit szeretnék.

Szóval rendben van ez így, szabályosan járt el az eladó, vagy tehetek valamit az ügyben?

Bár azzal nyugtatott, hogy miután a nagyker kicserélte a kártyát, és én azt átvettem, akkor majd azonnal adjam is vissza bontatlanul, és akkor már úgy érvényes lesz a 8 napos elállási jog, és akkor megkapom a pénzem. De én ezek után nem bízok benne, félek, hogy hoppon maradok, kidobok egy csomó pénzt, és a nyakamon marad egy kártya, amit nem tudok használni.

Előre is köszi minden választ.

Al Bundy # 2012.11.16. 15:33

Bocsánat, az előző hozzászólásomban a fórummotor elrontotta a számozást, szóval az eladónak nem 6 érve volt, hanem 3, ezeket akartam felsorolni, majd a másik három pont (4,5,6) az én érveimet tartalmazza az eladó érveire

Atis77 # 2012.11.18. 07:38

3 napon belül köteles visszavenni akár indok nélkül is, de hogy hibás főleg. Azért vicces hogy veszel valamit kifizeted rossz és várjál még két hétig a rég kifizetett termékedre. Azonnali csere vagy pénz jár vissza. Bemenni vásárlók könyvét kérni, talán akkor másképp fog beszélni veled.

Kovács_Béla_Sándor # 2012.11.18. 10:59

3 napon belül köteles visszavenni akár indok nélkül is,
Tudsz erre egy jogszabályhelyet? Vagy Pali bácsi mondta?

eisi73 # 2012.12.16. 10:23

T. Hozzáértők!

Így ünepek alatt ötlött fejembe, hogy a 8 nap, ami 8 munkanapot jelent, mit is takar pontosan?
Naptári munkanapot hétfőtől péntekig? Valós munkanapot, jelen esetben, ha a szombat ledolgozós, akkor azt is, ha a pénteket ledolgoztuk, akkor azt nem? Vagy az üzlet tényleges nyitvatartási idejét? Egy webáruház esetén szinte értelmetlen a munkanap fogalma. :)

Például, ha én most 2012. dec. 17-én veszem át az árút, akkor 2013.jan. 3-án jár le a 8 munkanap? Vagy ha szombat vasárnap is nyitva vannak, akkor már 27-én elérjük a 8 munkanapot?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv eisi73

Kenderice # 2012.12.16. 15:01

Munkanap az a nap, amelyen hivatalosan dolgozni kell.
dec. 24 és 31 nem munkanap, az már le lett dolgozva.
Az, hogy egy bolt nyitva van szombat-vasárnap is nem jelenti azt, hogy ezen napok munkanapnak minősülnének.
Általában hétfőtől péntekig munkanap van, szombat szabadnap, vasárnap pedig munkaszüneti nap.
A tömegközlekedési menetrendekben a 24.-e és a 31.-e munkaszüneti nap lesz, eszerint járnak a buszok, vonatok, stb...

eisi73 # 2012.12.16. 21:15

Tisztelt Kenderice!

Köszönöm a válaszod!
Ez megnyugtató az ünnepekre nézve. Legalább nem kell feltétlen karácsony előtt átadni a meglepit, hogy az ajándékozott kipróbálhassa. :)

Üdv eisi73

alvarzfendero # 2012.12.29. 14:11

Kedves jogász hölgyek/urak!

A következő kérdésem lenne.
Vásároltam egy winchestert, külsőt, mely a leírásban szereplő sebességet nem teljesíti, illetve winchesterhez nem szokványos hangokat ad ki.
A bolt "kivozsgálta" és azt mondta:
működik, tehát nem hibás, nem hajlandóak visszaadni az árát, valalmint a nagykerbe sem küldik vissza, ugyanis szerintök ez nem hibás.
Egyébként nem is szeretnék ugyanezen típusú termékkel újra kísérletezni.
Felkínálták a levásárlás lehetőségét, viszont a bolt nem forgalmaz olyan terméket, mely számomra elfogadható lenne.

A hibát 1 munkanapon belül jelentettem be.
A főnök utasítása szerint a dolgozók pénzt nem adhatnak vissza, csak a levásárlást ajánlhatják fel.

Visszakérhetem-e jogosan a pénzt a fenti esetben?
Milyen jogszabályra hivatkozzam?
Nem online rendeltem, boltban vásároltam.

Köszönettel:

A

alvarzfendero # 2012.12.29. 14:12

Kedves jogász hölgyek/urak!

A következő kérdésem lenne.
Vásároltam egy winchestert, külsőt, mely a leírásban szereplő sebességet nem teljesíti, illetve winchesterhez nem szokványos hangokat ad ki.
A bolt "kivozsgálta" és azt mondta:
működik, tehát nem hibás, nem hajlandóak visszaadni az árát, valalmint a nagykerbe sem küldik vissza, ugyanis szerintök ez nem hibás.
Egyébként nem is szeretnék ugyanezen típusú termékkel újra kísérletezni.
Felkínálták a levásárlás lehetőségét, viszont a bolt nem forgalmaz olyan terméket, mely számomra elfogadható lenne.

A hibát 1 munkanapon belül jelentettem be.
A főnök utasítása szerint a dolgozók pénzt nem adhatnak vissza, csak a levásárlást ajánlhatják fel.

Visszakérhetem-e jogosan a pénzt a fenti esetben?
Milyen jogszabályra hivatkozzam?
Nem online rendeltem, boltban vásároltam.

Köszönettel:

A

fikumikusz # 2015.09.28. 04:39

Kedves jogász hölgyek/urak!

Nemrég vásárolt az édesanyám egy alvószettet ettől a cégtől: http://www.vero-centrum.hu/
Próbáltuk ezt visszaadni mivel a lakásában nincs földelés és a termék használatához szükséges lenne, valamint a mérete sem megfelelő és nem fér az ágyára. Ezért még használatba nem is lett véve. Már a vásárlás után amikor kocsival mind a nagymamámat mind a terméket hazahozták. Már akkor jelezve lett nekik, hogy nem megfelelő a termék és vegyék vissza. Valamint később telefonon, majd tértivevényes levélben. Viszont azt válaszolták a megkeresésünkre, hogy nem adják vissza a pénzt mivel nem termékbemutatón vásároltuk hanem boltban. Ami csak félig igaz mivel termékbemutatón lett véve csak a hely ahol ezt tartották boltként van számon tartva.
Van olyan magyar vagy uniós jogszabály amire hivatkozva követelhetem a pénz visszafizetését.
Előre is köszönöm a segítségüket!

Gyula74 # 2017.02.13. 10:37

Kedves jogász hölgyek/urak!

A napokban vásároltam egy Asus típusú Notebookot a fiamnak.A gépen nem volt operációs rendszer,mi Windows 7-el akartuk használni.Az eladó nem tájékoztatott minket arról,hogy ez a készülék csak Windows 10-el működik.Szerintem ez megtévesztő mulasztás.Más nap vissza vittük a gépet az eladó el ismerte,hogy nem mondta el,mert ö úgy gondolta ezt tudjuk.Sem az üzletben sem a hivatalos oldalukon semmi féle tájékoztatás nincs erről.Ezt jeleztem is a boltban.Az eladok arra hivatkoznak mindenki tudja hogy az ASUS nem csinál drivert Windows 7-re.Mi kértük cseréljék ki a készüléket olyanra amin működik a Windows 7 vagy vegyék vissza a gépet ami 1 napot volt nálam.Ők kapásból rá vágták,hogy a új készülékek,csak Windows 10 használhatok/ami persze nem igaz/,mert van a Lenovonak ilyen felszereltségű laptopja amin ugyan ugy működik a Windows 7.Nem hajlandók segíteni és ordenáré módon elkezdtek kioktatni.Megkerestem egy számítástechnikai szervizt és érdekes módon a szakember sem tudott erről nem csak mint én egyszerű dolgozó..Kérdésem mit tehetek ilyenkor?

ObudaFan # 2017.02.13. 10:42

Választhatsz a békéltető testületi és a bírósági eljárás között. Az utóbbi a hatékonyabb, de a költségesebb is, a te követelésed pedig elég bizonytalan.

lajcsó # 2017.02.13. 11:24

"Sem az üzletben sem a hivatalos oldalukon semmi féle tájékoztatás nincs erről."
Ezt elég nehezen tudom elhinni, ugyanis minden számítógép mellett ott vannak a legfőbb paraméterek, köztük a használható operációs rendszer is.

dipo # 2017.04.26. 10:49

Üdvözletem!

Talán topikba vágó:

Illatszer webáruházból történő vásárlása esetén elállási joga van a vásárlónak vagy a Korm.rendelet 29 (1) e-je alapján ez kivételt képez?:

  1. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
dipo # 2017.04.26. 17:19

Nem úgy értelmezhető a jogszabály hogy amennyiben ebbe az "e" pontba esik a termék akkor mindegy hogy felbontottam-e akkor sem vonatkozik rá az elállás, hisz kivétel?

drbjozsef # 2017.04.26. 17:23

Dehogy.

Általában elállási joga van a vevőnek a vásárolt termékekre, de EZ ALÓL kivételek vannak, például a pelenka vagy egy fecskendő, mert azt nem lehet eladni újracsomagolás után sem.

dipo # 2017.04.26. 18:20

Ez ok, no de a pelenka sem kuldheto vissza ha ki sem bontották ,nem?

Rexor # 2017.04.27. 08:46

Nem teljesen mindegy? Ha a Microsoft adatokat akar szerezni, azt megtheti a Windows 7-el is. Ezért aki tényleg ért az informatikához nem Windowst hanem Linuxot használ.

SchZoli # 2017.06.12. 07:19

T. Hozzáértők!

Bár talán nem teljesen a témába vág, de nem találtam hirtelen jobb helyet a kérdésemnek.

A kérdésem az lenne, hogy rendeltem az internetről telefonon két darab kutyakennelt, amit a kérésemre gyártottak le. Jövőhéten szállítanák hozzám őket, de úgy alakult, hogy nincsen rá szükségem. Fizetni átvételkor kellene. Ebben az esetben ha telefonon szállítás előtt lemondom a megrendelést, akkor követelhet rajtam bármit is az eladó?

Üdvözlettel,
Schmidt Zoltán

drbjozsef # 2017.06.12. 10:36

Persze. Hogy fizesd ki amit megrendeltél.

drbjozsef # 2017.06.12. 10:51

"Visszakövetelhetem a vételárat olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságomra, egyedi utasításaim alapján készítettek, állítottak elő?

Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. ”"

Valszeg az átvételre is ez vonatkozik, nem csak az utólagos elállásra.
Legfeljebb egyezkedni próbálhatsz. Ha esetleg el tudja adni másnak, akkor csak a költségeit kell kifizesd, de erre nem hinném, hogy kötelezhető lenne. Ha nem akar ezzel molyolni, akkor ki kell fizesd.

nonolet # 2017.06.12. 13:09

Schzoli

Fizetni fogsz... ha tökös az eladó.
Mivel egyedi terméktől nem lehet elállni.

ZoDani # 2017.06.20. 10:00

Tisztelt Fórum!
Személyesen vettem egy napszemüveget egy magyarországi optikában.
Ilyen esetben is érvényes a 14 napos elállás joga? Vagyis csomagolásában sértetlenül visszavihetem a terméket?
(kaptam egy ugyanolyat)
Köszöntem válaszukat!
DZ

drbjozsef # 2017.06.20. 11:42

Nem.
Ha személyesen vetted, és a terméknek nincs hibája, akkor a bolt nem köteles semmire.
Ha ugyanolyat kaptál, és hibátlan még az egyik, akkor esetleg ha jó fejek becserélik neked másra, vagy utalványra, hogy levásárold később, de más nem valószínű.

mizsetanya # 2017.09.08. 17:04

segítséget szeretnék kérni,
FB-on meghirdettem egy használt fa ülőgarnitúrát, megírtam benne, hogy javítani kell, mert nincs tökéletes állapotban, de adok hozzá egy felbontatlan vadiúj speciális fa ragasztót. Hamar jelentkeztek is többen, volt valaki aki egyből telefonon azt mondta, már indul is az utánfutójával.megnézték a bútort, próbáltak alkudni,megegyeztünk, utána segítettünk felpakolni,elmentek, több óra múlva felhívtak, hogy megmutatták egy asztalosnak, és nagyon sokat kell majd rá költeni, és vissza akarják csinálni az üzletet.De megtekintették darabonként, elfogadták ,szerintük 24 órájuk van a visszalépésre, szerintem ha már elvitték, Isten tudja milyen minőségi károsodás érte az úton, már nem jár vissza pénz. Szerintetek?