Online megrendeléssel vettem egy videokártyát egy webshopban. A terméket személyesen vettem át. Otthon kiderült, hogy a videokártya hibás, vagy minimum nem használható az én gépemmel (de valószínűbb, hogy tényleg hibás, mert olyan jelenségeket produkált).
Két nap múlva visszavittem a boltba, az eladó ügyködött valamit a számítógépén, majd közölte, hogy elindította a cserét a nagyker felé. Én ekkor mondtam, hogy nem cserét kérek, hanem a kártya árát, amire ő közölte, hogy azt nem adhatja vissza. Erre háromféle indokot is mondott:
- A terméket már kibontottam
- A termék hibás, ezért másnak nem tudja eladni
- Már elindította a nagyker felé a cserekérést, amit nem tud visszavonni.
- Úgy tudom, a 8 napos elállási jog akkor is érvényes, ha a terméket kibontom, hiszen különben honnan tudhatom meg, hogy hibás, vagy hogy egyáltalán megfelel-e nekem
- Ezt az érvet nem is értettem, de ő azzal magyarázta, hogy a 8 napos elállási jog csak jó termékekre vonatkozik. Ez nekem kicsit furcsa.
- Van-e nekem közöm ahhoz, hogy ő mit és hol indított el a megkérdezésem nélkül? Mert amikor visszavittem, anélkül kezdett ügyködni a gépen, hogy engem megkérdezett volna, hogy mit szeretnék.
Szóval rendben van ez így, szabályosan járt el az eladó, vagy tehetek valamit az ügyben?
Bár azzal nyugtatott, hogy miután a nagyker kicserélte a kártyát, és én azt átvettem, akkor majd azonnal adjam is vissza bontatlanul, és akkor már úgy érvényes lesz a 8 napos elállási jog, és akkor megkapom a pénzem. De én ezek után nem bízok benne, félek, hogy hoppon maradok, kidobok egy csomó pénzt, és a nyakamon marad egy kártya, amit nem tudok használni.
Előre is köszi minden választ.