téves vételár feltüntetése


Szomorú örökös # 2021.01.09. 04:13

LipT

Online rendeltem egy terméket. 1 hétre jött a válasz, hogy nincs készleten, törölték a megrendelést. Furcsáltam, mert azt írta az oldal, hogy raktáron van. Megnéztem ismét, még mindig raktáron, azonban az ár magasabb lett.

Szerintem helyesbítsünk, nem „még mindig”, hanem „ismét” raktáron van.

Erre egy másik történet jött, az egy bemutató darab volt, csak teljes áron tudom megvenni. Ez sehol nem volt feltüntetve, hogy az egy bemutató darab lett volna. Igazából annyi történhetett, hogy elütötték az árat, egy kettes lemaradt az elejéről és ezekkel a sztorikkal próbáltak lerázni.

No és te ezt hogyan fogod tudni bizonyítani, hogy másként volt? Félek, hogy sehogy. Ha nem akarják neked eladni bagóért a terméket, akkor hiába kalimpálsz, nem fogod megkapni. Ennyi!

Azt szeretném kérdezni, hogy igényt tarthatok-e a lámpára az általam megrendelt áron.

Szerintem te magad másoltad be erre a választ az ÁSZF idézésével:

Ászf:"Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

LipT # 2021.01.08. 19:42

Kedves Szakértők!

Online rendeltem egy terméket. 1 hétre jött a válasz, hogy nincs készleten, törölték a megrendelést. Furcsáltam, mert azt írta az oldal, hogy raktáron van. Megnéztem ismét, még mindig raktáron, azonban az ár magasabb lett. Rákérdeztem, hogy ez hogy lehet. Erre egy másik történet jött, az egy bemutató darab volt, csak teljes áron tudom megvenni. Ez sehol nem volt feltüntetve, hogy az egy bemutató darab lett volna. Igazából annyi történhetett, hogy elütötték az árat, egy kettes lemaradt az elejéről és ezekkel a sztorikkal próbáltak lerázni. Azt szeretném kérdezni, hogy igényt tarthatok-e a lámpára az általam megrendelt áron. Kaptam egy automata visszaigazolást, majd pár napra rá még egy levelet, hogy megkezdték a rendelésem feldolgozását.

Ászf:"Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről."

Azon túl, hogy tényleg tetszik a termék, bosszantó, hogy hülyének nézik az embert.

Előre is köszönöm a segítséget!

Szomorú örökös # 2020.04.25. 04:50

Én anno párszor belefutottam az egyik Praktikerben, hogy amikor a pénztárhoz vittem egy adott terméket, akkor magasabb árat mutatott a pénztárgép. Mikor közöltem velük, hogy nem ez szerepelt a polcon, akkor arra hivatkoztak mosolyogva, hogy „bocsi, változott az ára, de még nem került ki az új címke”. Nos választhattam, hogy elviszem a beütött áron, vagy ott hagyom. Előbbit választottam, mert kellett a cucc akkor és ott. Sőt később pár héttel ugyanezzel a termékkel ugyanez megtörtént. Csak azon múlott, hogy nem indítottam ellenük eljárást, hogy nem volt kedvem velük cirkuszolni, pedig lehet megérdemelték volna, hogy megfircangolják őket. De bevallom, azóta nem nagyon vásárolok náluk, mert rájöttem, hogy így csaltak a rohadékok.

drbjozsef # 2020.04.24. 11:44

Vonatkozik (hiszen a vevő tesz vételi ajánlatot, amit ha elfogad az eladó (és most a megrendelés beérkezéséről visszaigazoló email nem számít nyilván), létrejön a szerződéses kötöttség.

De feltételekkel, akár mentesülhet is a webshop, attól függ mit jelent pontosan a "téves ár".

Lásd :

https://homar.blog.hu/…_egy_teveert

Hibásnak tekinthetünk egy árat, amikor egy termékkel kapcsolatban feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. Jogszabály mondja ki, hogy a kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.

Kovács_Béla_Sándor # 2020.04.24. 11:11

Szerintem erre pont nem vonatkozik az általános kiskereskedelmi szabály. Tehát szól, hogy bocs téves volt, és azzal kész.

PraetorLXXVI # 2020.04.24. 11:03

Webshopon adminisztrációs hiba folytán egy termékhez nem megfelelő árat tüntettek fel, és a termékből többet is rendeltek, mire az értékesítő észrevette a hibát. Mit tehet az értékesítő, hogy az eredeti áron tudja értékesíteni és ne legyen kára? köszönöm a pontos választ.