Tisztelt Szakértők!
a tények:
2022.03.20-án árajánlatot kértem egy vállalkozástól egy komplett konyhabútor beszerelésére, jelezve, hogy a bútor kb. április elejére-közepére fog elkészülni.Az árajánlat megérkezett, fel van rajta tüntetve, hogy csak árajánlat!
Írásos dokumentum ezen kívül semmi más nincs köztem és a vállalkozás között.
Kb. 2022.04.05-én telefonon egyeztettem a céggel, akkor kértem időpontot a szerelésre. Ez az általuk ajánlott időpont 2022.04.25-e lett.
Ezt az időpontot tegnapi napon (04.15) emailben lemondtam (10 nappal a vállalt szerelés időpontja előtt).
Mai napon érkezett egy email, miszerint 20.000 HUF lemondási díjat vagyok köteles fizetni, idézem:
"Lemondási feltételeinket diszpécser kollégánk által, email-ben küldött, szerelési megrendelőben olvashatja."
Viszont, ahogy írtam is: ilyen dokumentumot (Szerelési megrendelő) nem küldtek, csak és kizárólag árajánlatot.
Az árajánlaton valóban szerepel ilyen kitétel:
"Megrendelést törölni a megrendelést követő 24 órán belül, az xyz Kft.vel
történt egyeztetés alapján írásban (Email) díjmentesen lehetséges. Ezen határidőn túli törlés esetén a megrendelő lemondási díjat köteles fizetni, melynek összege 70000 Ft szerelési munka erejéig 10000 Ft, 70000 Ft szerelési munka felett 20000 Ft."
Értelmezésem szerint az árajánlat nem egyenlő a szerződéssel, amire a munkatársuk hivatkozik.
Kérdésem az: köteles vagyok kifizetni a 20.000 HUF lemondási díjat?
Köszönöm.