ELMŰ - ÉMÁSZ - > MVM átállás


o-ren ishii # 2022.05.04. 15:57

Kedves Hozzáértők!

Korábban az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál volt versenypiaci szerződésem áram-szolgáltatásra. Ezt - mint mindenki más lakossági, ám versenypiaci ügyfélnek - az ELMŰ-ÉMÁSZ tavaly év végével felmondta. December 14-én érkezett be az MVM-hez, mint kötelezett, egyetemes szolgáltatóhoz az igényem a velük való szerződésre (minden kért iratot hibátlanul megkaptak elsőre).
(Tisztában vagyok vele, hogy küldhettem volna hamarabb is, tudok indokokat mondani, hogy ez miért nem történt meg, de attól nem lesz előrébb semmi....)

Az MVM 02.01-jén küldte csak ki nekem a szerződést, amelynek kezdődátuma ugyanakkor 2022.01.01. és amelyet még ugyanaznap, azaz 02.01-jén megkapott tőlem az ELMŰ Hálózati Kft. is, mint hálózati elosztó. Ez az ELMŰ-nek csak 02.10-én került be a nyilvántartásába (későbbi tájékoztatásuk alapján ők megvárták, amíg az MVM-től is beérkezik a szerződés, illetve mérlegköri bejelentés).
Mindezek után az ELMŰ mintegy négyszeres áron (szerződés nélküli tarifával) számlázta ki nekem a 01.01. és 02.09. között elfogyasztott áramot.

A számlát természetesen befizettem határidőre (ami nem is volt olyan magától értetődő, tekintettel arra, hogy csak előző nap érkezett meg a postával), de írtam reklamációt a tarifát illetően arra hivatkozva, hogy van egy érvényes szerződésem az MVM-mel (magát a számlát csak a szerződés befogadás után állították ki).
Erre azt válaszolták, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a H774/2022 számú határozata (2021.12.27.) alapján a kereskedő a szerződés aláírása után, a megváltozott szabályok alapján csak előre mutató dátummal tehet bejelentést a felhasználási helyre vonatkozóan.
Rákerestem erre a határozatra, egyelőre nem olvastam végig a hozzá tartozó többszáz oldalt, de ilyet például találtam benne:

\" A kereskedőváltás fordulónapja minden esetben a régi kereskedelmi szerződés megszűnésének napja. A piaci szereplők között automatizált adatcsere-folyamatokat kell működtetni a be- és kijelentések, a tömeges kereskedőváltás kezelése érdekében. Ez biztosítja, hogy a szerződések hatályba lépése illetve megszűnése a kereskedő és az elosztói engedélyes informatikai rendszerében konzisztens módon kerüljön leképezésre.\"

Meg ilyet is:

\"Az Aktuális és az Új kereskedő a jogszabályokban és jelen szabályzatban meghatározottak szerint egyeztet az elosztói engedélyessel a felhasználó által kezdeményezett kereskedőváltás feltételeiről úgy, hogy a kereskedőváltás az igénybejelentéstől számított legkésőbb 21 napon belül megtörténjen.\"

Ez alapján legfeljebb január 4-ig lehettem volna szerződés nélkül.

Mit tudok még tenni, illetve milyen szervezet felé lehet jelezni a problémát? A hab a tortán, hogy ismerősöm még később (de szintén decemberben) nyújtotta be az MVM felé az igényét, később is kapott szerződést, mint én, mégis neki normál tarifával számolták el a közbülső időszakot is. Azt gondolom, hogy egyes szervezetek ügyfélszolgálatának a túlterheltségéből fakadó késéseket nem velem kellene megfizettetniük.

Minden javaslatot köszönök szépen!