biztosíto


Niki2025 # 2025.07.12. 14:30

Szomorű örökös
Igen, most már én is kíváncsian várom, hogy a kérdező előkerüljön.

  • elnézést az off topic kérdésért, de a többi területet nézi szerinted valaki hétvégén? Tűkön ülök, mert ott meg én lennék a kérdező, de nincs senki az éterben :-(
Szomorú örökös # 2025.07.12. 14:23

Niki2025

azt írta, hogy kizárólag márkaszervízben engedik javíttatni. Garanciális kell legyen az autó, ez ezért van
Szerintem inkább ne találgassunk, mert a kérdező által leírt történet lehet akár a lízing-cég kukacoskodása is.

Niki2025 # 2025.07.12. 14:03

szomorú örökös,
Újra ördög a részletekben :-) Valóban nem említette a kérdező, de azt írta, hogy kizárólag márkaszervízben engedik javíttatni. Garanciális kell legyen az autó, ez ezért van.

Szomorú örökös # 2025.07.12. 12:55

Niki2025

a kérdező leírása alapján én egy új, még garanciális autó esetéről beszéltem

Ő viszont egy szóval nem említette, hogy új autó lízingről lenne szó

Niki2025 # 2025.07.12. 07:39

Kedves Szomorú Örökös! Nem vonom kétségbe amit írsz, de a kérdező leírása alapján én egy új, még garanciális autó esetéről beszéltem, te pedig használt autókról, ennyi a különbség csupán. Annyival kiegészíteném még, hogy bizonyos javításokat új autó esetében is elvégezhet nem-márkaszervízben , amennyiben adott szerviz szerződött partnere a lízingcégnek, ezt az infót tegnap kihagytam.

De, hogy a kérdezőnek biztos válasza legyen : én azt javaslom: 1. nézze meg ki / kik vannak, milyen jogcímen bejegyezve a forgalmiba 2. utána nagyon tüzetesen nézze meg a lízingszerződés vonatkozó részét.

Szomorú örökös # 2025.07.12. 06:06

Niki2025

jelenleg nem tudjuk, hogy a kérdéses ügyben be van- e jegyezve üzembentartónak a használó, gyakrabban nincs mint igen
Kénytelen vagyok cáfolni! Én mindkét esetben üzembentartó voltam, de mint jeleztem, használt autók voltak és zártvégű pénzügyi lízing volt. Ugyebár a kérdezőnél ez sem derült ki, hogy milyen lízingről van szó.

A használónak be kell jelentenie a kárt a Tulajdonos felé, engedély kell a javításhoz, köteles javíttatni, és amíg garanciális az autó , tehát új autó esetében, ezt márkaszervízben köteles megtenni
Szerintem azt én is írtam, hogy új autó esetén másként lehet, mint nálam volt, tehát ezen felesleges rugózni.

Nincs joga felvenni pénzt
Esetemben két autó fordult meg a kezem alatt. Vásárláskor az első (Egy Opel Combo) 10 éves volt, a második meg (Dacia Dokker) 2,5 éves. Elsővel soha nem mentem márkaszervízbe, mindig az általam választott szervízben volt javítva. A másodiknál is csak egyetlen alkalommal mentem márkaszervízbe, mert az még hivatalosan garanciás volt és a 60 ezres garanciális szervízzel gondoltam, hogy muszáj lesz oda menni...kár volt. Gyertyacserét végeztek, amiből az egyik gyári hibás lett és csak másnap voltak már hajlandók kicserélni, ott hagytak délután azzal az ürüggyel, hogy már bezárt a raktáruk (lett volna lehetőségük még aznap kicserélni, csak hát a hibakód törlése egyszerűbbnek tűnt). Na kb. ekkor döntöttem el, hogy többet nem teszem a lábam abba a márkaszervízbe. Azt egyébként is nagyon körülményes volt javítani.

Viszont volt másik két autóm - szintén használt autók voltak - amit hitelre vásároltam. Az egyik K&H Pannonlízing volt, ott egy javítás ellenértékét csak a bank engedélyével vehettem fel, pedig ott tulajdonos voltam, nem üzembentartó, mindössze egy eladási opció volt fenntartva. A második pedig Lombard hitel volt, ott simán kifizették a káreseményt nekem, mint szenvedő félnek.

Mindezeket azért írtam le, mert az általad határozottan állított dolgok jól láthatóan csakis korlátozottan érvényesek egy-egy egyedi esetben. Új autó esetén pedig egyáltalán nem biztos, hogy zártvégű lízinggel kötnek szerződést. Nyílt végű lízing esetében pedig ugyebár végig a bank rendelkezik az autóval és a használója a lejártakor maradványértéken megveheti. Első esetben 99%-ban üzembentartó a szerződéses fél és a lízing lejártakor tulajdonjog átruházási nyilatkozatot kap a lízing-cégtől, amivel mehet okmánycserét (forgalmi és törzskönyv) intézni, mivel az átírást már a lízing kezdetekor kifizettetik vele.

Niki2025 # 2025.07.11. 21:37

Ami a nekem írt válaszodat illeti : ezekben a szerződésekben is vannak az üzembentartónak jogai és kötelezettségei. Az üzembentartó felel a kárért kifejezés így nem helytálló. Köteles javíttatni, szerződésben le van írva milyen határidőn belül, és hol! Nincs joga felvenni pénzt. Új autó esetében egész biztos. Higyj nekem, hiteles forrásból :-)
Jó éjt

Niki2025 # 2025.07.11. 21:32

Kedves Szomorú örökös! B józsefnek írt válaszodban tévedsz, még akkor is ha 2 lezárt lízing van a hátad mögött. Az örödög a részletekben rejlik. 1. jelenleg nem tudjuk, hogy a kérdéses ügyben be van- e jegyezve üzembentartónak a használó, gyakrabban nincs mint igen. 2. nem látjuk a lízingszerződést, bár ezek általában hasonló paraméterekkel vannak megkötve. A használónak be kell jelentenie a kárt a Tulajdonos felé, engedély kell a javításhoz, köteles javíttatni, és amíg garanciális az autó , tehát új autó esetében, ezt márkaszervízben köteles megtenni. 3. ha egyezséget köt valaki a SAJÁT autójára, abban az esetben érvényes, hogy neki fizet a biztosító, aztán csinál a pénzzel amit akar, és javíttat ahol akar- vagy nem. Fenti pontok nem teljesülése esetén ez valóban lehetséges.
Ezenkívül: a biztosító minden esetben ugyanúgy készít a kárra kalkulációt mint ahogy egy normális szervíz is, ugyanabban a programban. A különbség a munkaóradíjban, és az alkatrész árában ( haszon) lesz. Tehát ha a bizti pl 5000 Ft - os óránkénti munkadíjjal számol de a szervíz 15000 Ft / óradíjjal dolgozik, akkor rosszul jársz. És fordítva. Általánosságban a Bizti alulkalkulál MINDIG, mert ez éri meg.Te meg találsz egy olcsó sufnituningot, és örülsz ha marad pénzed, De 90 %-ban nem marad.

Szomorú örökös # 2025.07.11. 20:48

Niki2025

Ha egyezséget akarsz kötni, kell a lízingcég engedélye, és valószínúleg nem kapod meg.
Akkor neked is: az üzembentartó felel a biztosítási káresemények lerendezéséért.
Nekem két sikeresen kifutott zártvégű pénzügyi lízingem volt eddig autóra,
egyetlen esetben se szólt bele a tulajdonos - a lízingbeadó - igaz egyik sem új autó volt.
Szóval új autó esetén lehet esetleg kicsit más a helyzet.

Szomorú örökös # 2025.07.11. 20:44

drbjozsef

De ha száezer is, miért ajánlott a biztosító 260ezret?
Miért ne ajánlhatna többet? Engem egyszer hátulról törtek össze.
110 ezer volt festéssel együtt a javítás, a biztosító pedig megajánlott összegben 230 ezret fizetett rá.
Nem ördögtől való ez a számla nélküli megajánlott összeg a biztosítóknál.

Ha lízing, akkor nem te vagy a tulajdonos, neked miért ajánlott fel bármit is a biztosító?
Az üzembentartó köti a biztosítást is, nem a tulajdonos.
És a megajánlott összeget is nekem fogja kifizetni, ha elfogadom.
Magyarul az üzembentartó az, aki bármilyen ügyet el tud intézni a kocsival kapcsolatban.
Immáron két sikeresen kifutott lízinggel a hátam mögött ugye elhiszed nekem?

Niki2025 # 2025.07.11. 20:17

Én nem vagyok ügyvéd, de ez a szakterületem, így reagálok. dr Bjózsefnnek teljesen igaza van, nézd meg a forgalmit, nem te vagy a tulajdonos . Ha egyezséget akarsz kötni, kell a lízingcég engedélye, és valószínúleg nem kapod meg. Továbbá a szerződésedben is van javítási kötelezettség. Ami a 10 ezret illeti, ez kb teljesen kizárt. Lehet, hogy van rajta egy 10 centis karcolás, de ha nem lehet polírozni akkor teljes elemfényezés pl.. A biztosító által ajánlott egyezség SOHA nem fedezii a márkaszervizben történő javítás költségét, ezért egyezség. Gyorsan pénzt ajánlanak, és akinek erre felcsillan a szeme és elfogadja, később tördeli a kezét, hogy nem elég. Ez akkor elfogadható ha valakinek saját, régebbi autója van , és nem vagy nem teljesen akarja megcsináltatni a javítást.
Tehát kérdésedre a válasz: kénytelen vagy a szerződésed szerint márkaszervizben javíttatni, benyújtani a számlát , meghati kell hogy szerviz intézheti, és a biztosító a szervíznek a költséget, lesz amennyi lesz. Neked pedig nem marad a pénz a zsebedben. Ha már nem lenne lízinged akkor mást válaszoltam volna.

drbjozsef # 2025.07.11. 19:46

Tízezer? Biztos?
De ha száezer is, miért ajánlott a biztosító 260ezret?

Ha lízing, akkor nem te vagy a tulajdonos, neked miért ajánlott fel bármit is a biztosító?

avkv # 2025.07.11. 18:21

Üdv! az autónkba belecsúsztak , a kár kb 10000.- a biztosító felajánlott 260000.- de az autóra még 13 hónap lizing idő van a lizingelő cég csak a márkaszervíz javítást engedélyez kivárhatom a 13 hónapot vagy kénytelen vagyok márkaszervízben javítatni?