Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

nonolet # e-mail 2018.06.25. 16:33

3 módon zárható le avita, uygebár!

1.

Beletörődéssel.

2.
Közös megegyzéssel

3.
Perben ítélettel.

HA a vevő pere megy a GARANCIA időn belüli hiba okán
Akkor az eladónak kell bizonyítania PERKÉPESEN!!!,
hogy a vevő szakszerűtlensége/rongálása okozta a hibát.
Ezt nem könnyű perképesen bizonyítani!

Ugyanez a helyzet a szavatossággal is
az első 6 hónapban, ha a vevő "Fogyasztó"-nak minősül!

Fogyasztó = aki magánszemélyként vette meg egy vállalkozástól.

Szóval:

1.
Él még a garancia?!

2.
Az előző javítástól 6 hónapon belül van még?
ÉS a hiba ugyanaz?!!

Ha valamelyik igaz, akkor van esélye pert nyerni.

Egyébként pedig így járt.

Máskor majd ne vegyen PHILIPS vackot.
JÓ kávégépet mások gyártók tudnak gyártani...

- -

Ja és az EMAG egy román cég.
Amit magyar ember nem hizlal!!!

Bambusz83 # e-mail 2018.06.25. 15:15

Tisztelt Jogászok!

Vevő vásárolt egy Phillips kávéfőzőt az Emagon közel 100 000 Ft-ért. A 2 év szavatosság mellé vett 2 év garit. A gépet vízkőtelenítette a gyártó által előírt rendszerességgel, a gyártó által előírt vízkőoldóval és csak saját célra használta azt. Februárban, a vásárlástól számított 2 éven belül a gép elromlott és a Phillips szervizbe került. Ott javították, azt állították, hogy azért romlott el, mert nem vízkőtelenítették rendszeresen és a vevőnek mellékelt levélben lecseszték őt, hogy legyen kedves rendszeresen vízkőteleníteni és ne főzzön napi 20-30 kávét, mert ez a gép nem arra való. Májusban - kevesebb, mint 3 hónap múlva - előjött ugyanaz a hiba, de a vásárlástól számított 2 évből kicsúsztak, ezért az Emag szerződött szervizéhez került a gép. Vevő kapott egy levelet az Emagtól, hogy a kávéfőző belsejében külső mechanikus behatás következtében törés van. Vevő a gépet sosem ejtette le, nem csapta hozzá semmihez. Kérdéseim: 1) Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától? Tehát nem a Phillips szervizbe kellett volna visszaküldenie az Emagnak a terméket? 2) Mit tehet most a vevő? A gépe szar, ráadásul valahol vagy a szervizben vagy a szállításkor megsérült. A vevőnél nem szenvedett balesetet a gép és ő nem tört el benne semmit.

Előre is köszönöm a választ!

nonolet # e-mail 2018.06.09. 09:58

andras1111

Minek bonyolítod így túl ezt az ügyet?!!!

Az eladónál elállás, kérd vissza a pénzed!
HA kell perben...

Ennyi.

- -

Az első lépés a "hivatalos útra" terelés.

Amihez tölts ki egy ilyet és írásban vetesd át az eladóval.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.06.09. 09:41

Én hülye, végigolvastam, mert csak ott derült ki, hogy nincs is kérdésed, mert mindent tudsz. Sőt, mindent jobban tudsz.

www.kbs-ugyved.hu

andras1111 # e-mail 2018.06.09. 00:17

Tisztelt Fórumozók,

Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.)
Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált.
Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.

Fényes (matt fólia nélküli cseredisplay):
http://i63.tinypic.com/2u7yn7o.jpg
http://i65.tinypic.com/2i9phxw.jpg
http://i68.tinypic.com/30k3vq9.jpg

Pixelhibák (összesen 5 db van legalább):
http://i67.tinypic.com/2ilhlxf.jpg
http://i65.tinypic.com/2ldunv9.jpg

Vibrálás, töltsék le a videokat innen:
https://drive.google.com/…sRCjTOt/view?…
https://drive.google.com/…cXcZ_B_/view?…

Karcok amiket a TMX okozott:
http://i64.tinypic.com/4ttv6s.jpg
http://i67.tinypic.com/64jn0k.jpg

Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak.
Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".

Mivel

  • használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset),
  • nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is),
  • azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t,
  • semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal"
  • a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,

ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban.
Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.

A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket):
https://forums.lenovo.com/…/m-p/4095231
Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.

Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.

2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.

Tanulság számomra az eddigiek alapján:

  • a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait
  • a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).

Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.

Üdvözlettel és köszönettel,
András

rqbrqb # e-mail 2018.05.31. 17:35

Köszönöm a válaszokat. Nem szeretnék perre menni ezért, annyit nem ér. Alkudozás céljából bújtam a fogyvéd. tv-t, meg rendeleteket, de nem találtam olyat, ami megfelelő alkudozási alapot adhatna.

nonolet # e-mail 2018.05.31. 16:41

rqbrqb

Az eset inkább kártérítésre ad alapot.
HA van perképesen BIZONYÍTHATÓ valós károd.

Alkudozni persze lehet... hátha bejön alapon.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.05.31. 15:51

Milyen indokkal kérnél árleszállítást?

www.kbs-ugyved.hu

rqbrqb # e-mail 2018.05.31. 15:16

Üdv!

A történetem, hogy megrendeltem 2 méretre gyártott beltéri ajtót, ami 8 helyett 9 hét alatt érkezett meg. Csak sajnos hibásan, így újra le kell gyártani, amire még 3 hetet mondanak. Természetesen elismerik, hogy hibázott a gyár, viszont nekem így húzódik a felújítás.

  • Az ajtó cseréjén kívül tudok még kártérítést is kérni (20% visszatérítésre gondoltam)?
  • Bizonyos háztartási/tartós fogyasztási termékek esetén a javítás/cserére van 15 napos határidő, de beltéri ajtónál mi a helyzet?

Köszönöm,
R.

nonolet # e-mail 2018.05.27. 20:42

Viszont 6 hónap után már a vevőt terheli a bizonyítás,
hogy
kellék hibás volt... ha kellék SZAVATOSSÁGI igénye van.

Azaz nem lesz sima ügy.

drbjozsef #   2018.05.27. 20:30

rebel,

Boltban vetted, tehát fogyasztói szerződés, így a 2. pont szerinti 2 év vonatkozik rád.
Mivel kicserélték, a teljes darabot nyilván, így az egészre újra kezdődik a két év.

Küldd el nekik ezeket a passzusokat, és hogy ez alapján két év kellékszavatosságon belül vagy, kéred a termék kijavítását, vagy kicserélését.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

rebel #   2018.05.27. 19:58

Üdv,

2016 novemberében vásároltam egy Apple fülhallgatót ami elromlott és a a forgalmazó cserélte az eszközt 2017 márciusban. A cserélt fülhallgató ebben a hónapban (2018 május) megint elromlott és közölték velem a boltban, hogy kicsúsztam az egy év garanciábol. Illetve azt is mondták, hogy cserélt darab esetén a 2 éves kellékszavatossági jog már nem érvényes hanem csak az 1 év. Megnéztem a Ptk ide tartozo rendelkezését:

6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]

(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik

Ebből nekem nem világos, hogy az új kicserélt eszközre 1 vagy 2 év szavatosságot vállal-e a forgalmazó?

köszönöm,
á

nonolet # e-mail 2018.05.12. 02:53

fanthomas022

Nem eszik olyan forrón a kását...

Olvass el ebből a fórumból úgy 20-25 oldalt, figyelmesen és értőn!

Abból minden szükségest megtudsz.
Az ügyvédje se talál rajtad fogást utána, alighanem.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.05.11. 19:38

Na de perben, egy hónap alatt?! :D

www.kbs-ugyved.hu

fanthomas022 # e-mail 2018.05.11. 19:19

Igen ezt mondta az ügyvédje neki, hogy mindenképpen én leszek aki fizet majd!! Elméletileg mivel ma nem hívott megtette a feljelentés vagy mit... Nagyon nem szeretnék egy ilyen olcsó autó miatt futkozni plusz fizetni.. nem ér annyit!!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.05.11. 14:15

beperel és 1 hónap alatt vissza kapja majd

:D

www.kbs-ugyved.hu

fanthomas022 # e-mail 2018.05.11. 12:59

Üdvözletem!
Eladtam 12 napja a 16 éves autóm 438000km-rel nem volt jó állapotban de az árat is úgy kalkuláltam ki. 500.000ft a legolcsóbb abból a tipusból én 430-ért hirdettem végül 300-ért vették meg! Az autót én vittem fel Pestre mivel azt ígérték garantáltan kifizetik ezt az összeget függetlenül a kocsi állapotától.. 150km-t mentem vele autópályán semmi nem utalt rá hogy baj lenne vele.. ott ők neki ugrottak pörgették, nézegették kóstolták a kiegyenlítőtartályt majd kifizették és beleírtuk az adásvételibe, hogy az autó megtekintett állapotban lett átadva garancia nincs.. Ennek ellenére 10 nap múlva hívott hogy az autót vegyem vissza, már kuplungot cserélt rajta, valamint 40km-t mentek vele és hengerfejes nem indul füstöl stb...Már szétszedték az autót és 240ezerft-os árajánlatot kapott rá.. azt mondta 3 lehetőségem van: Elviszem tőlük az autót amivel akarom és vissza adom a pénzt, vagy beszállok a költségeibe, vagy ügyvéddel már beszélt azt mondta beperel és 1 hónap alatt vissza kapja majd mert a bíróság biztos hogy neki fog hinni, papírjai vannak az autó állapotáról!! Tekintettel arra hogy áron alul kapta meg az autót és 438ezerkm van benne köteles vagyok még fizetni neki? Vagy az autót amit szétszedtek a tudtom nélkül vissza kell vennem? Az autó egy Vectra c 2002-es szóval jó áron kapta meg!! Köszönöm a segítséget!

nonolet # e-mail 2018.05.08. 22:57

Írásban állj el a vételtől és kérd vissza a pénzed.
A többedik javítást nem vagy köteles elviselni.

Esetleg elfogadhatsz egy vadiúj készüléket is.

- -

A visszakapott pénzt nem vagy köteles náluk levásárolni.
Annyit kell visszakapnod, amennyiért vetted.

adapet # e-mail 2018.05.08. 22:52

Üdv. Mindenki !!
Segítséget szeretnék kérni, hogy tisztán lássam milyen lehetőségeim vannak. Adott egy mobiltelefon amit flottás előfizetéssel vásároltam amire még május közepéig van jótállás. Már 2 alkalommal ugyanaz a probléma jelentkezett a kijelzővel. Mindkét alakalommal orvosolták is a problémát de valahogy 1-1,5 hónapnál újra jelentkezett. Most megint eljött a szervíz ideje megint ugyanaz a probléma jelentkezett, viszont ha most leadom szervízbe az már az utolsó garanciális javításom lehet mert május közepén lejár a jótállás . Az elöző javításkor kérdeztem a szolgáltatót van e lehetőség a telefon cseréjére mivel már 2 alkalommal ugyanazzal a hibával adtam le a telefont. Az ügyintéző csak annyit mondott akkor élhetek csere lehetőségével ha nem tudnak biztosítani alkatrészt a hiba kijavításához.Ebben az esetben mivel most már a harmadik alkalommal adom be ugyanazzal a kijelző problémával,van lehetőségem kérni a cserét vagy kártérítést? Köszönöm a segítséget

Kenderice #   2018.01.31. 21:55

Új vétel volt.
Egy kb 400.000 Ft-os műszaki cikk.
Elromlott. A vevő visszavitte a boltba, ahol szó nélkül cserélték neki de nem újat kapott, hanem egy megjavított használtat. Ez viszont vagy egy évvel idősebb, viseltes darab.
Sajnos sehol nem találok a vonatkozó jogszabályban olyat, hogy csere esetén újat kell adni. Csak annyit, hogy csere esetén a jótállás újraindul.
Tudnál jogszabályt megnevezni, hogy legyen mire hivatkoznia a vevőnek amikor reklamál?
Köszi előre is.

Kenderice

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.01.31. 21:12

Ha újat vettél, akkor a cserélni is újra kell. De nem kötelesek cserélni, javíthatnak is.

www.kbs-ugyved.hu

Kenderice #   2018.01.31. 19:25

Üdv.
A fogy.véd. törvényben már nem szerepel az, hogy jótállás ideje alatt cserélt terméket csak új és ugyanolyan típusú termékre lehet cserélni?
Csere esetén adhatnak használt, megjavított terméket is?
Csak mert a törvényben sehol sem találom pedig tudom, hogy régen így volt.

Kenderice

nonolet # e-mail 2018.01.17. 10:13

Ne foglalkozz a múlttal...

A te ügyed egy új ügy.

Vidd vissza 3 munkanapon belül
és
kérd az azonnali cserét
vagy a pénzed vissza (ha nem tudják azonnal cserélni)

Eleonóra24 # e-mail 2018.01.17. 05:59

Tisztelt válaszadók!

Tegnap vettem egy ismert üzletben egy akciós led lámpát, 30% kedvezmény volt rá így 4000ft helyett 2800ft-ért jutottam hozzá. Amikor hazaértem, és bontottam a csomagot, láttam hogy nem én vagyok az első, aki kibontja, sőt nem is én leszek aki először visszaviszi, ugyanis a dobozában egy decemberi visszáru bizonylat lapult, amin a termék neve alatt a DEFEKT szó áll. A termék nem működik, a led harmada nem ég, amiről nyilvánvalóan a bizonylat kiállítója tudomást szerzett amikor visszavette az árut, a kérdésem az lenne hogy selejtes terméket van-e joga forgalomba visszahelyezni az áruháznak,és egyáltalán vissza fognak-e tőlem venni egy olyan terméket amit már egyszer visszavittek? A terméken nem volt feltűntetve, hogy azért kedvezményes, mert nem működik.

Szomorú örökös #   2017.12.05. 18:53

Rexor

A témához esetleg nem akarsz hozzá szólni? Bocsi, én legalább azt elolvastam előtte. Nem is értem, miért velem foglalkozol, nem én vagyok a kérdező. ;-)

Mellesleg ehhez a témához nem is kell különösebben jogásznak lenni, hogy lássuk, mekkora nagy agyament baromság, sajnálom, ha téged ez nem foglalkoztat.