Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Kovács_Béla_Sándor # 2013.10.15. 14:46

Ez szakkérdés. Az ugyanis nem kérdés, hogy ha a hiba tényleg hiba, akkor azt javítani kell.

atttillla # 2013.10.15. 14:06

Erre valaki valamit? A fogyasztóvédelem ősszes felügyeletének írtam már e-mail-t ezügyben, de válaszre nem méltattak.. valaki segítsen!

atttillla # 2013.10.13. 07:13

Ha egy irodai széket visszavittem a boltba több hibával, de csak egyet tudtak megjavítani kérhetem, hogy adjanak egy másikat?

Visszavittem a gázrugó teljes elromlásával és ha hátradőltél recsegett a szék elég zavaróan.. azt mondták a gázrugót megjavították , de a recsegést nem bírták megszüntetni. Kérhetek egy teljesen új terméket? Esetleg egy másikat? A garancia kihat a recsegésre is?

dipo # 2013.07.06. 14:51

Üdvözletem!
3 napon belül jelezve hibás, működésképtelen készülék (90.000.-Ft-os mosogató) (írásban hivatkozva 151/2003 IX.12-re, e-mailben és telefonon is) egy hét után elvitték a terméket. Eltelt azóta bőven 15 nap. (20 napnál tartunk) Most fogalmazom a levelet, hogy nem kell a csere,jelentős kellemetlenség ért stb... és követelem 3 napon belül fizessék vissza az összeget.

Kérdésem
1.Kijelölhetek 3 napot fizetési határidőre nekik vagy innentől még van 30 napjuk visszafizetni?
2.Jól jártam-e el? (3 napon belül jeleztem írásban is, telefonon és e-mailben is, nem elállásra, hanem hogy cseréljék müködő képesre)
3.Amennyiben nem fizetik ki 3 napon (vagy 30 napon) belül, mit tehetek?

Kovács_Béla_Sándor # 2013.06.27. 18:31

Perelhetsz. Aztán majd a szakértő megmondja.

lina79 # 2013.06.27. 18:23

Sziasztok!
Vásároltam egy új mobilt áprilisban, azóta háromszor járt szervizben ugyanazon hibával. Szerintem sípol a hangszórón keresztül. Ezt valaki hallja, valaki nem.(Több emberen teszteltem)
Első alkalommal hangszórót cseréltek, másodikra csak szoftvert frissítettek, harmadikra pedig semmilyen hibát nem észleltek a készüléken. Létezik valamilyen jogszabály arra vonatkozóan, hogyha csak én ítélem hibásnak a terméket akkor cserélik vagy elismerik a hibát? Mit tehetek ebben az esetben? Használható ugyan, de elég zavaró ez a hiba.
Köszönöm.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.06.24. 13:48

Ha te úgy adtad át, hogy nem volt törött, akkor nem felelsz érte.
Most náluk van, és törött. Nekik kell bizonyítaniuk, hogy törötten adtad oda.

pici58 # 2013.06.24. 13:42

A pénzt tulajdonképpen az általuk töröttnek mondott alkatrészért kérik

Kovács_Béla_Sándor # 2013.06.24. 13:23

Cserélhetnek, de nem kérhetnek pénzt érte.

pici58 # 2013.06.24. 13:04

Üdv. Mindenkinek! Sürgős segítségre lenne szükségem garancia ügyben.
A laptopomat a garancia időn belül már harmadszor kellet visszaküldeni
winchester hibával. Most a márkaszerviz „méltányosságból” felajánlotta, hogy egy
gyárilag felújított gépre kicserélik 12eFt ellenében. Mint írták a felküldött gépem törötten érkezett a szervizbe Erről egy fotót is küldtek, amin egy feltűnően jól látható törés van.
Sem én, sem az eladó nem láttunk sérülést a gépen, amikor visszavittem a boltba. A szerviz által küldött képen látható törést észre kellett volna vennie a bolti alkalmazottnak is.
Tudna valaki segíteni, hogy jogosan kérik-e a cseréért a pénzt? Hogyan tudom bizonyítani, hogy a gépet nem törötten adtam be az üzletbe?
Sürgős lenne, aki tud, kérem segítsen!

tamas876 # 2013.04.25. 19:08

sziasztok.
ha pl apródon vásárlok valamit egy magánszemélytől amit ő hibás/használtként hirdet akkor miután megkaptam viszavásároltathatom vele?

monalisa1 # 2013.04.24. 18:01

Legyél még egy kis türelemmel. Jogszabályt "gyártani" könnyű a hivatalban., a javításhoz szükséges alkatrészt meg kell rendelni, valamint lehet h éppen beteg és/vagy szabin van a műszerész aki a gépeddel foglalkozna. (Te írtad h csak ritkán használod azt a masinát...)

Elsősorban a termék javítását kérheted, azzal kapcsolatban meg nem mondták h nem javítható.

A vevőszolgálatos előre nagy általánosságban tudja mi a dörgés...

Kennedy # 2013.04.24. 16:40

2012.09.14-en vettem egy haztartasi robotgepet, Gorenje(habvero stb.) Nem vagyok egy nagy szakacs, ugyhogy csak haromszor hasznaltam 2013. aprilisig es az utolso alkalommal leegett a motorja. Visszavittem es kaptam rola egy jkv-et, hogy atvettek. Ezen az szerepel, hogy "A javitas vagy csereles elvegzesenek ideje ... nap, (legfeljebb 15 napon belul kell elvegezi.)" Ezt a szoveget az ugyintezo athuzta, azt mondta kesobb, amikor erdeklodtem - mert semmilyen ertesitest nem kaptam -, hogy azert is huzta at a 15 napot, mert annyi ido alatt nem szoktak megjavitani.
Kerdes: Kihuzhatja-e a vevoszolgalati eloado az elore nyomtatott szoveget? Ez a 15 nap hivatalos eloiras? Mit tehetek, ha mar harom het eltelt es meg semmilyen ertesitest nem kaptam? Meddig varjak?

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.04.11. 05:48

Igen, nagyon egyetértek Monával.

Az esetleírás beírásonként változott, így felelősségteljesen nem lehet választ adni.

monalisa1 # 2013.04.10. 19:15

"Műszaki ellenőr nem kell." - mondod te. Pl. az esetleges hőhidak kiküszöbölése - ha csak úgy megy a saját feje után a szaki -, azt nagyon el lehet cseszni, miatta évekig járhatsz bíróságra...

Az épületgépészeti dolgokhoz- hát még a kéményhez előzetes hatósági engedélyek szükségesek amennyiben gázról van szó.

A "határidő", a "kötbér" stb., amikor még az sem tudható milyen állapotban van a ház - mondjuk a spontán "szemrevételezés" kerülendő...

Egy jó ügyvéd valamint - ha nem is egy mérnök - de egy építésztechnikus már a kezdetek előtt nagy segítségedre lehet.

cincimóki # 2013.04.10. 18:06

Garanciális visszatartás mit jelent?
Nem fizetek az átadás átvételig?

Erről már az átadás átvételről írjak jegyzőkönyvet?

Új kazán, kémény esetén ki engedélyezi a használatba vételt?
Kéményes, gázos?

cincimóki # 2013.04.10. 18:01

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat.

Igen , tudtommal érinti a tartószerkezetet.
Most régi és fa van, új lesz és műanyag (fa nagyon drága lenne), hol kisebb hol nagyobb lesz az ablak, mint eddig.

Minőségi követelmény?
Huha itt kb mire gondoltál?
Szép burkolás, első osztályú munka?

Lesz falazás, bontás, burkolás, szigetelés, festés, fűtés átalakítás, radiátor csere, parketta csiszolás.
Hőhidak kiküszöbölése a cél, erre van ötletetek ,hogy mit lehetne a szerződésbe írni?

Hol lehet nagyot bukni, persze bárhol de van olyan esetleg amire nemigen szoktak figyelni a szerződésekben?

Megfogadom és a fizetés, munkánként lesz ütemezve, de sajnos 50 % előleget kérnek... ez normális?

Késedelmi kötbért értem, benne lesz.
Hibás teljesítési itt lehet?

nagyon szépen köszönöm
Cinci

guba" # 2013.04.10. 16:03

Felújítás esetén, ha már egyáltalán írásbeli szerződést készítetek, akkor alaposabban jártok el, mint az emberek túlnyomó többsége.:)
Bele kell foglalni az elvégzendő munkákat és a határidőket, a legerősebb garancia, ha részteljesítések után fizetsz, minél részletesebben rögzítsétek a minőségi követelményeket és a késedelemre napi kötbért kössetek ki. (amit majd nagyvonalúan el lehet engedni, ha egyébként szép a munka, de egy kis késedelemmel készült el)

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.04.10. 13:52

A törvény megfelelő szavatosságot biztosít. Késedelmi kötbért, illetve garanciális visszatartást kiköthetsz.

Ablakcsere, sima csere, vagy a tartószerkezetet érinti?

Műszaki ellenőr nem kell. Azt hittem nagyobb jellegű felújítás lesz.

cincimóki # 2013.04.10. 09:04

no, tegyük helyre a dolgokat

az ászf-be nem tudok beleírni

magába a vállalkozási szerződésbe szeretnék
a brigád jónak tűnik, megegyezésre hajlanak
így reményeim szerint a szerződésbe némi garanciát bele tudok vinni

házfelújítás lesz, festés, burkolás, ablakcsere stb.

műszaki ellenőr miért kell?

Cinci

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.04.10. 08:48

Áh, nemcsak ügyvéd kell ide, hanem műszaki ellenőr is, akit neked kell megfizetned.

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.04.10. 08:47

:) Hogy akarsz beleírni, egy előre elkészített ÁSZF-be?

Te is írhatsz külön egyet, és ha a kettő nem zárja ki egymást, akkor mindkettő hatályba léphet.

cincimóki # 2013.04.10. 08:32

Köszönöm a gyors választ!

Ügyvéd sajnos nem jön a képbe, de az ő (vállalkozó) szerződésébe bele írhatunk.
Kötbér hibás teljesítésre, kötbér késedelemre, garancia a kivitelezésre.
Szavatosság, jótállás?
Építési napló kell?

Amitől félek, hogy késni fog az átadás valamint ,hogy a minőség nem lesz megfelelő.

Mit írnál még bele?
Cím szavakkal tudnál segíteni esetleg?

Köszönöm

ius latratus # 2013.04.10. 08:27

Erre fogod azt a választ kapni, hogy keress fel egy ügyvédet.
Minden szempontból megéri egy jól megszövegezett szerződés, mert ha ezen spórolsz, később százszorosan bánni fogod.
A szerződésbe egyébként - ésszerű határokig - bármi belefoglalható,de a neten való keresgélést mellőzném.

cincimóki # 2013.04.10. 08:00

sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem.

Ház felújítás előtt állunk, nagy nehezen megvan a brigád!

A kérdésem az lenne, hogy a szerződésbe milyen garanciális elemeket tehetek be?
Van ÁSZF-jük de igen egyoldalú...
Mit és hogyan lehet el...ni egy felújítás során, amit jó már előre beleírni a szerződésbe.
Kötbér, jótállás, szavatosság???
Hol tudok ennek utána nézni?
Mit javasoltok?
Jó szerződés mintát sajnos nem találtam a neten.

Köszönöm
Cincimóki