Egyéves az új Polgári Perrendtartás - Lehetőségeket vagy akadályokat teremt az új törvény? - Szakértők válaszolnak | Budapest, 2019. március 20. szerda | Regisztráljon most!

Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

eszes66 # e-mail 2019.02.12. 16:56

Tisztelt drbjozsef!

Önnek is köszönöm szépe a segítségét.

Üdv

eszes66 # e-mail 2019.02.12. 16:53

Tisztelt rigoz!

Köszönöm szépen a segítségét.

Üdv

rigoz # e-mail 2019.02.12. 08:41

Tisztelt eszes66!

"A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy 15 napon belül a hibát kijavítsa vagy a terméket kicserélje".

Ez a határidő ugyan nem kötelező érvényű, de a kialakult joggyakorlat szerint azon túl elállhat és a vételár visszafizetését kérheti, illetve árleszállításra tarthat igényt, avagy a hibát saját költségén kijavíttathatja és az így felmerült költsége megtérítését igényelheti.

Esetleges ilyen irányú igényét polgári perben érvényesítheti, a lakóhelye szerint területileg illetékes járásbíróság (kerületi bíróság) előtt.

drbjozsef #   2019.02.12. 06:48

ld. 2018.10.18. 14:01

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

eszes66 # e-mail 2019.02.11. 22:21

Tisztelt Fórumozók!

Tudom, hogy volt hasonló kérdés, de legyenek szívesek segíteni az alábbi probléma megértésében.
5 hónapja vásároltam egy cipót, amely felső részén a bőr felhólyagosodott. Az eladó cég e-mail-ben reagálva elismerte a meghibásodást, s a jelen főrumon is idézett Ptk. 6 159.§(2) bekezdésre hivatkozva a javítást vállalta. Kérdésem az lenne, hogy mennyi az a határidő, amely alatt el kell végezniük a javítást, s mi van abban az esetben ha a javítás minősége nem megfelelő. Tudni illik, bár nem vagyok cipész, de el sem tudom képzelni, hogy nagy területen felhólyagosodott bőr felsőt hogyan lehet nyomtalanul javítani. Illetve mikor lehet élni ez esetben az elállással.

Segítségüket előre is köszönöm

Gege__ # e-mail 2019.01.31. 17:17

Sziasztok!

Pontosan egy hete érkezett meg a Samsung Galaxy S9-em, és épp a mai napon vezetés közben kiesett a készülék a telefonos tartóból, nem esett nagyot, viszont a bal oldalon az edge része bepókhálósodott még annak ellenére is, hogy üvegfólia volt rajta. :(

A készülékre kötöttem biztosítást, mégpedig ilyet Prémium Garancia Baleset

A választott biztosítási időszakon belül szervizszolgáltatást nyújt a termék baleseti eredetű meghibásodása vagy sérülése esetén (legyen az törés, stb.) a biztosítási feltételekben meghatározottak szerint.

Viszont a szerződés létrejöttekor kapott e-mailben meg van határozva, hogy mire nem jár ez a baleset garancia, mondjuk ahogy elolvastam jóformán semmire sem...
Mellékelek 2 db képet arról amit kaptam szerződéskötéskor az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt-től.

https://prohardver.hu/…_bizti_1.jpg
https://prohardver.hu/…_bizti_2.jpg

Namármost, a 2. kép alján szerepel olyan, hogy...

Mi a teendő, ha meghibásodik a termék?

Amennyiben a gyári garancia / jótállás még érvényes a termékre, úgy keresse fel a gyártó által ajánlott márkaszervizt.
Amennyiben a gyári garancia / jótállás már nem érvényes, illetve baleseti meghibásodás esetén:

1. A meghibásodást követő 2 munkanapon belül, kérjük jelentse be a kárt

... természetesen van rajta gyári garancia, mivel 1 hetes a készülék, egyébként notebook.hu-s termék.

A fentiek tudomásulvétele szerint, szerintetek mit lehetne csinálni ebben a helyzetben?
Az bosszant tényleg, hogy egyáltalán nem esett nagyot, és lényegében túlzottan kemény helyre sem, csak gondolom pont rossz helyen kapta az edge rész..

Válaszaitokat előre is köszönöm!

vlflp # e-mail 2019.01.29. 21:42

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a témában. Híres neves almás szaküzletben vettünk egy szilikon telefontokot több mint 10000 Ft-ért, amire egy év garanciát ígértek, amennyiben bármi történik a tokkal, amennyiben az rendeltetésszerűen van használva.

A tokot(és nyilván benne a telefont) külön zsebben hordtuk vigyázva arra, ennek ellenére körübelül fél év után nem csak teljesen kifényesedett, de a sarkai elkezdetek szétjönni illetve az egész tok elkezdett szétesni.(A családban egy másik telefon egy 1500Ft-os szilikon tokban több éve boldogan elvan, és a toknak semmi baja, a tanúságot levontuk...) Mikor visszavittük az üzletbe először azzal próbáltak kibújni a csere alól, hogy "nem hoztuk vissza a teljes terméket", mivel hiányzik egy a tokból kiesett darabkra. Szerencsére ezt félreraktuk és bemutattok. Ezt a kis körübelül 1 cm-es darabkát a hölgy odaillesztette a hiányzó területre, majd megállapította, hogy körbelül fél miliméternyi anyag még midnig hiányzik, így hiányos a tok. (...szétproladt a szilikon, lehetetlen lett volna megőrízni ennél többet belőle) Nagy szerencsénkre, a hölgy leejtette az általunk megőrzött kis 1 cm-es darabkát (már ez is olyan apró volt, hogy csoda hogy megőriztük) és hosszas keresés után sem találta meg. Közben a szervízes kollégával beszélt, akitől átvettem a telefont. A szervíes kolléga szerint nem is fontos, hogy megvan-e a teljes termék vagy sem, ha anyagfáradásról van szó azt majd úgyis felismeri az almás cég és kapunk helyette egy cseretokot. Így aztán nagy nehezen sikerült elküldenünk a szervízbe (vagy nem tudom pontosan hova, ahol elbírálják, hogy garanciális probléma-e vagy sem) a tokot, illetve egy papírt is kiállítottak nekünk, amelyben sikerült rávennem őket, hogy írjanak le több hibát is a tokkal kapcsolatban. Körübelül egy héttel rá azonban kaptunk egy levelet, hogy a cserekérelmünket elutasították. Mit lehet csinálni ilyen esetben? Felháborítónak tartom, hogy egy több mint tíz ezer forintis vacak szilikon tokot megvettünk, amiről meggyőztek minket, hogy megéri hiszen minőségi almás tok, és 1 év garancia is van rá, és amikor fél év után szétesik a tok, akkor nem hajlandóak kicserélni nekünk a terméket. (hát még a kicsinyes fél mm-es hiányzó darabkára vonatkozó kifogásuk...) Még a szétesett tok sincs nálunk, megtartották maguknak..
Ha visszamegyek mit tudok mondani, milyen jogaim vannak és hogyan tudom őket érvényesíteni?

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Rék # e-mail 2019.01.25. 11:59

Sziasztok!
Jogi segítségre lenne szükségem.
A történet röviden:
A laptopom 3év garanciája 2018 nov 20-án lejárt. A garancia lejárta előtt 9nappal alaplapot cserélt benne a hivatalos hp onsite szerviz egy meghibásodás miatt.
A gép alaplapja újra tönkrement. (4 alkalommal cserélték ugyanazért az alaplapot 2,5év alatt) Viszont már hivatalos garanciám nincs.
Kérvényeztem a panaszkezelési osztálynál, hogy cseréljék ki az egész gépet mert a szervizes azt mondta nekem az utolsó alaplapcsere idején, hogy főalkatrész cserére jár valamennyi garancia. (nem mondott pontosat)
A kérvényemet elutasította a HP azzal a dumával, hogy lejárt a garanciám ezért nem tudják cserélni.
Véletlen nem tudjátok, hogy milyen jogszabályokkal tudnék érvelni, hogy mégse járjak pórul?
Köszönöm a segítséget!

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 18:24

Értem! köszönöm, kicsit el vagyok veszve a jogi dolgokban (szerencsére sosem kellett belaásnom magam eddig). Az eladó sem tudott a hibáról, előtte, vagyis a hirdetésben voltak képek is,amin működik..én is lefényképeztem, hogy működik, és sajnos hiába mondom a vevőnek, nem enged, de már nagyjából átlátom a dolgokat. Valahol megértem mind a 2 felet egyrészről egy eladó,aki utolsó értesülései szerint működő dolgot adott el,és egy vevő,akinek pár használat után bedöglött a vásárolt termék... megy az adok kapok,hogy ki hibázott, csak sajnos bele lettem vonva én is a dologba. Én mondjuk személy szerint járulékos veszteségként könyvelném, én is vettem használt cikket, számítástechnikai alkatrészt, sőt laptopot is használtan, volt ami nem működött, szerencsére többségében hiba nélkül mennek a mai napig is, szerintem ez a használtcikk adás-vételben benne van :O

rigoz # e-mail 2019.01.21. 18:16

Ez a hozzáállás eladói oldalról lehet büdös, de ismételni tudom magam, Ön legfeljebb tanúként kerülhet bele az ügybe, ha egyáltalán a nyomozást elrendelik és előtte a feljelentést hajlandók jegyzőkönyvbe venni.

De ez a leírtak alapján nettó polgári jogi jogvita, ami bíróság elé utalt polgári peres ügy.

Ön a vevőt képviselte, nem tudhatott arról, hogy milyen hibája van annak, amit átvesz, így semmilyen felelősség nem terheli a közreműködésért, akkor is csak polgári jogi terhelné úgy, hogy a hibákról nem tudott és nem is tudhatott, ha az eladó képviseletében járt volna el.

A szabálysértési értékhatár egyébként 50.000Ft fixen a minősített eseteknél meg értéktől függetlenül bűncselekmény, de akár szabálysértési, akár büntetőeljárásra tartozna a feljelentés, kapásból az elutasítására lehet számolni, hiszen a leírtak alapján sem szabálysértés, sem bűncselekmény nem valósult meg, hanem polgári jogi jogvitáról, termékszavatossági igényérvényesítésről van szó.

Az is lehet, hogy a hibáról még az eladó sem tudott, no és akkor ki lenne a bűnbak? (a kérdés költői, de nyugodtan felteheti a kedves ismerősének, aki ennyit nem bír önként józanul végig gondolni magától, már bocsánat, nem akarok sértegetni senkit, pedig mint írtam, pl. az anyám sem viseli a kellemetlenségeket túl jól, néha szeret Ő is feljelentéssel fenyegetőzni...)

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 18:02

Oh...értem...ez 55.000Ft. volt, az nem gond akkor? :O
Felajánlottam ismerősnek, hogy ha nagyon úgy van, akkor max én bevállalom a "béka" felét, nekem sem olyan nagy összeg, meg akkor ő is kap vissza valamit a dologból, de hallani sem akar róla, csak a feljelentés :(
Közben az eladó is jelentkezett...az előbb, de hallani sem akar a dologról, ő egy jó, működő gépet adott át, mi is megnéztük, írtuk, hogy okés, azt mondta innentől nem szeretne foglalkozni a dologgal, mert ha ő most mégis vissza venné, akkor ő adjon pénztegy nem működő dologért! Persze..megértem én, hogy senkinek sem jó, csak mindenhonnan én szorulok, meg ugye maga az adás-vétel rajtam keresztül zajlott :(

rigoz # e-mail 2019.01.21. 17:54

a minősített esetek kivételével, de ez nem az a kategória amúgy sem...

rigoz # e-mail 2019.01.21. 17:54

50.000Ft értéket meg nem haladó kár esetén amúgyis csak szabálysértés lehet, de csak a tényleges károkozó magatartást megvalósító terhére...

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 17:42

Köszönöm a gyors segítségbet és bízom benne, hogy békésen megoldódik a dolog, meg remélem, hogy akkor tényleg nem leszek érintett a dologban! Nem nagy összeg, nem arról van szó, de már rém kellemetlen sajnos nekem is :/

További szép napot!
Üdv!

rigoz # e-mail 2019.01.21. 17:07

@adidasboy86: Ha elutasítják a feljelentését, akkor nem lesz semmi.

Addig amúgy nem kell mennie sehova, amíg nem idézik, de az esély erre nagyon minimális.

Akkor is először várhatóan tanúként fogják, arra meg a minimálisnál is csekélyebb az esély, hogy meggyanúsítanák.

Amúgy nem kell vinni semmit, ha indulna eljárás, akkor Önre kellene az ügyészségnek, illetve a nyomozati szakaszban a rendőrségnek rábizonyítani a bűnösségét,, büntetőeljárásban a vádemelési javaslattétel előtt a bizonyítékokat a rendőrség szerzi be, vádemelés után indítványra a bíróság azzal, hogy arra rendszerint ügyészi indítványra csak kivételesen kerülhet sor...

Jó eséllyel még jegyzőkönyvbe se veszik, hanem anélkül tanácsolják el...

De nem zárható ki - anyám is szokott ilyen hepciás lenni sajnos -, hogy csak a szája jár.

Fogadni mernék rá, hogyha tesz feljelentést és azt hajlandó felvenni - bár abba is kételkedem -, akkor el fogják utasítani, aztán örülhet, ha pótmagánvádlóként felléphet a végén, de ahhoz olyan ügyvédet is kell találnia, aki ezt bevállalja, amit végképp kötve hiszek.

Arra lehet jó ez a nagy hepaj, hogy hülyét vagy hamis vád miatt felelősségre vontat csináljon magából, ha sokat hepciáskodik, még talán egy gondnokság alá helyezési pert is nyerhet magának a gyámhatóságtól vagy az ügyészségtől...

De a gondolatmenet már végképp messze visz.

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 16:56

Még annyi, hogy nem tudom, hogy kell a mennem rendőrségre, vagy más illetékes szervhez, ott mikre lehet szükség? Csak mert papír nem készült sajna semmiről...sem részemről, sem az "ismerős" részéről, hogy mi volt, vagy mi mennyi, nem tudom, hogy mivel tudnám esetleg igazolni a magam igazát? :O

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 16:49

@rigoz: Köszönöm a gyors választ! Én is hasonlóképp gondoltam, és mondtam is az "ismerősnek", de ő nem tágít :(
Holnap reggel feljelent a rendőrségen! Akkor azért annyira nem aggódom, de így akarjon jót az ember :( Cserébe még én futkoshatok bíróságra, rendőrségre...vagy ez addig nem jut el? :O Minden esetre az eladónál még folyamatosan próbálkozom, mert nekem is kellemetlen a dolog, és nem is volt szándékomban megkárosítani senkit...főleg nem szándékosan...csak ez kellemetlen! Esetleg készülnöm kellene valamilyen iratot bemutatni? Talán a netes beszélgetés még megvan, de a csomaglevél már nem hiszem..persze erre is megkaptam, hogy biztos azért, mert át akartam verni az "ismerőst" azért dobtam el...:/

rigoz # e-mail 2019.01.21. 16:42

@adidasboy86: A leírtak alapján semmiképpen sincs.

Nyerhet magának esetleg egy Be. 381. § (1) a) pont (cselekmény nem bűncselekmény) szerinti elutasítást és a hamis vádért való felelés sem kizárt.

De inkább amúgy amondó vagyok, próbálja meg lehűteni az érintettet, az volna minden tekintetben a legjobb és próbálják meg együtt az eladót utolérni (ha magánszemély volt, akkor ne fűzzenek hozzá sok reményt)...

adidasboy86 # e-mail 2019.01.21. 16:34

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, és várnám az ötleteket, hogy:
December elején vásároltam egy használt laptopot, egy internetes portálról, magánszemélytől, egy ismerősöm kért meg rá, mert ő nem értett a témához. Meg is lett a kiszemelt, le is beszéltünk mindent. Utánvéttel jött, ismerősöm oda is adta rá a pénzt. Miután megjött a használt termék, nem volt gond vele, kipróbáltam, átvittem ismerősnek, ő is kipróbálta, működött. A gondok ott kezdődtek, hogy a termék pár nap/hét (nem tudom már pontosan), egyszer csak nem működött tovább, nagyobb baja lehet...azóta megpróbáltam elérni az internetes portálon az eladót, sajnos sikertelenül, a laptop azóta hol működik, hol nem, de inkább az utóbbi, és sajnos abba a helyzetbe kerültem, hogy az "ismerős" már engem akar feljelenteni csalásért, hogy megkárosítottam :( Kérdésem az lenne, hogy van e jogalapja ennek az egésznek, vagy mint köztes fél, jól megszívtam a dolgot? Esetleg mit tehetek? Válaszokat előre is köszönöm!
További szép napot! Üdv!

wers # e-mail 2019.01.18. 11:53

:) én akkor még csak Rita10 bejegyzését láttam, de blod001-nak is hasonlót válaszolnék.

OFF
nálatok is van, hogy egy-egy bejegyzés sokkal később jelenik meg?
ON

rigoz # e-mail 2019.01.18. 11:47

Tisztelt blod001!

Wers-hez hasonlóan az Én álláspontom is az, hogy ez az időtartam aránytalan.

Javaslom magam is, hogy éljen panasszal a vállalkozás felé, illetve jelezze a fogyasztóvédelmi hatósági jogkörében eljáró, lakhelye szerint területileg illetékes járási (fővárosi kerületi) kormányhivatalnak azt, hogy a javítás elhúzásával visszaél erőfölényével a vállalkozás, az ugyanis objektív fogyasztóvédelmi jogsértést is megalapozhat.

Emellett fordulhat a saját lakhelye szerinti járásbírósághoz keresettel a teljesítésre kötelezés érdekében, illetve ideiglenes intézkedés megtételét is kérheti az ügy végleges lezárásáig.

wers # e-mail 2019.01.18. 11:28

Én megreklamálnám, legfeljebb elutasítják. Rosszabb helyzet nem lesz.

Szerintem a rozsdamentesnek sem szabadna, de annak is vannak változatai.

blod001 # e-mail 2019.01.18. 11:25

Sziasztok!

Garanciális javításban szeretném kérni a segítségeteket. Vettem az eMag-tól egy TV-t, ami meghibásodott. Mivel érvényes a garancia elindítottam a garanciális javítást, jött is érte a DPD, hogy felvegye és elvigye a román szervizközpontjukban, ahol javítják a TV-t. Eddig nem volt semmi probléma, azonban mióta elvitte a futár a TV-t, semmit se hallottam felőle (2018.12.27-én vitte el). E-mailben értesíteniük kéne a főbb lépésékről mint például hogy megérkezett a szervizbe, azonosították a hibát, javítás alatt van stb. Az írásos üzeneteimre nem válaszolnak, szerencsére a telefonos ügyfélszolgálatot sikerült elérnem, ahol végül azt mondták hogy megérkezett a szervizközpontba, de egy kicsit gyanús, hogy akkor miért nem értesítettek erről előzetesen email-ben.

A kérdésem arra irányulna, hogy mennyi ideig húzhatják még ezt az egészet és milyen lépéseket tehetek? Tudom, hogy ez egy hosszabb folyamat, de elég aggasztó, hogy eltelt 3 hét úgy hogy azt se tudom biztosan hogy egyáltalán dolgoznak-e az ügyön és az ügyfélszolgálatos csak annyit mond, hogy várjak türelemmel.

Rita10 # e-mail 2019.01.18. 10:07

Kedves Drbjozsef!

Nem rozsdamentes, hanem gránitból kéne lennie... Annak vettem.

drbjozsef #   2019.01.17. 14:05

Nem hinném.

A rozsdamentes mosogatótálca nem sütőlap, nem kedveli a meleget, nem tartom valószínűnek, hogy rendeltetésszerű használatba beletartozik az izzítása.

Az acél elszíneződik hőhatásra, de ha nem lyukadt ki, nem fogja befolyásolni a használatot. Ahhoz picit nagyobb hő kellene.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.