Fórum polgári jog újabb elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

Tomi86 # e-mail 2019.05.16. 07:33

Remek, meg is van az eredmény. Valami csoda folytán azonnal elkészült a javítás és már érkezik is vissza a drágább termékem. Mostmár a kérdés csak az, hogy meg is lett-e javítva, vagy küldhetem vissza és kezdődik előről ez a hajtépés. Arra ugyanis nem találtam utalást, hogy korábbi hiba ismételt megjelenésére vonatkozóan kérhetek-e azonnali csereterméket vagy megint ketyeg az idő és majd másfél hónap múlva megint a kapkodás. Meglátjuk!

Zsolesz111 # e-mail 2019.08.27. 13:24

Üdv,

Szükségem volna némi tanácsra. A történet: 2019. június 26-án vásároltam egy műszaki terméket, amelynek vételára meghaladta a 10 eFt-ot. Két hetet követően meghibásodott. Jeleztem az eladó üzletnek. Visszavittem, leadtam. Jegyzőkönyvet, hogy mi a hibája nem vettek fel. Hogy miért nem, az volt a válasz, a szerviz majd úgy is megállapítja. Siettem, mentem munkába, illetve akkor még nem voltam kellően tájékozódott. A számlára került felírásra, hogy a készülék szervizelés miatt 2019. július 19-én átvételre került. Aláírás, pecsét. Teltek múltak a napok, érdeklődtem, hogy megtudják-e javítani vagy csere lesz. Az volt a válasz, hogy mivel nem tudták felvenni a kapcsolatot a hivatalos magyarországi szervizzel ezért cserélni fogják, de mivel külföldről szerzik be, várni kell az újra. Eltelt két hét, írtam nekik, hogy megérkezett-e az új készülék. Az volt a válasz, hogy közben sikerült felvenniük a kapcsolatot a szervizzel, így elsősorban a javítás élvez prioritást és ha ez rövid időn belül nem lehetséges, akkor lesz csak csere. 2019. augusztus 16-án írtak egy e-mail-t, hogy elkészült a készülék. Válaszomban jeleztem, hogy remélem jótállási jegy kerül majd kiállításra, ha már a jegyzőkönyvet elmulasztották felvenni. Itt már jogszabályból hivatkoztam. Erre az volt a reakció, hogy ha ilyen mélységű dokumentációra van szükségem, azt előre is jelezhettem volna, mert így ők is csak egy számlát kaptak a javításról. De a hivatalos magyarországi forgalmazó végezte a javítást és természetesen új alkatrész került bele, a lézerfejet kellett cserélni, de a pirossal egyébként is sok gond van, gyakran tönkre megy. Írtam nekik, hogy ezt nekem feléjük nem kell előre jeleznem, hanem a törvény kötelezi őket arra, hogy a jótállási jegyen miket kell szerepeltetni és ez véd engem, mint fogyasztót. Jótállási jegy nélkül nem vagyok hajlandó és köteles átvenni a javított készüléket. Mi legyen? Lesz jogszabály szerint kitöltött jótállási jegy vagy nem? Illetve, ha igen, akkor mikor? Erre azt a választ kaptam, hogy Ez egy annyira senkit nem érdeklő papír, hogy a HIVATALOS forgalmazó sem ad ha nem kérünk külön. (4 éve dolgozom a szakmában és Ön az első aki ilyen miatt problémázik)
Az Auchanban is és a legtöbb webáruházban a számla a garancia, és szerintem kapott garanciát, mivel a termék a mi költségünkön javítódott. A tökéletesen működő készülék átvehető.

Gyanúm: valakivel csináltattak rajta valamit, hogy addig működjön, amíg átveszem. Utána, ha újra jelentkezek, hogy probléma van, elhajtanak, hogy én szedtem szét, cseréltem ki benne valamit.

Mit lehet ilyen esetben tenni?
Köszönöm!

Ugyvedvalaszol.com # e-mail 2019.08.27. 13:47

Zsolesz111

A szerviz köteles dokumentálni az elvégzett javítási munkálatokat. Amennyiben Önnek nem adják meg a szerviz elérhetőségét, akkor ott kell a dokumentációt kérni, ahol Ön elakad. Tehát ahonnan tovább nem tud jutni már a kérésével, mert nem adják ki például a szerviz címét, elérhetőségét.

Azt, hogy a szervizben ténylegesen mi történt, senki nem tudhatja, csak aki szervizelt. Itt nem az a kérdés, hogy Ön megbízik-e a szervizben, hanem hogy a visszakapott eszköz rendeltetésére alkalmas állapotba került-e.

AZ ÜGYVÉD VÁLASZOL
Jogorvoslat Azonnal
https://ugyvedvalaszol.com

Tibi89 # e-mail 2019.09.02. 16:53

Sziasztok!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy elvittem a 10 éves monitoromat egy számítógép szervízbe. Ahol azt az előzetes tájékoztatást kaptam, hogy 10 000 Ft-ért ki tudják javítani a problémát. Meg is csináltattam és 1 óra használatbavétel után egy másik probléma jelentkezett.
Ismét elvittem a szervízbe, ahol arra hivatkoztak, hogy teljesen független a mostani meghibásodás oka az előzőtől és körülbelül 25 000 ft-ért megjavítják.
Nyílván ha a szervízelés előtt azt közölték volna, hogy 35 000 ft a javítási költség, akkor nem igényeltem volna a szolgáltatást. Jeleztem, hogy ebben az esetben szeretném visszakérni a javítási költséget, de nem hajlandóak fizetni, mivel a két hiba ok között nincs összefüggés.

Mit tudok tenni ebben az esetben ?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Szomorú örökös #   2019.09.02. 20:33

Tibi89

Jeleztem, hogy ebben az esetben szeretném visszakérni a javítási költséget, de nem hajlandóak fizetni, mivel a két hiba ok között nincs összefüggés.

Szerintem az első hiba javítását ha elvégezték, akkor azért ők megdolgoztak. Ha a második hiba ettől függetlenül következett be, akkor nem hinném, hogy jogod van bármit is visszakérni, mert nem ők hibáztak. Ez kb. olyan, mint ha a gyertyacserék árát követelném vissza egy autószerelő műhelyben, mikor később a kuplung meghibásodik. De ez csak az én laikus véleményem.

drbjozsef #   2019.09.03. 09:19

Tibi89,

Ha igaz amit leírtál, nyilván nincs keresnivalód, a(z első) hibát kijavították, ha a második független hiba, akkor nem teljesítettek hibásan.

Ha szerinted nem független a hiba, vagy nem jól javították meg, akkor felszólíthatod őket, hogy csinálják meg, visszakérheted a pénzedet, de ha erre nem hajlandók, akkor neked kell pert indítanod, és ott bizonyítanod. A leírásod alapján erre csekély esélyt látok.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drsza # e-mail 2019.11.24. 20:20

Az alábbi ügyben kérem a segítséget Tőletek:

Magánszemélyként bontatlan terméket küldtem futárral a vevőnek, NAS HDD-ket, a hirdetésben pontosan megjelölve, hogy a termékre OEM gari van, amit végfelhasználó nem tud a gyártónál közvetlenül értékesíteni, esetleges probléma esetén szükség van boltos ismerős közbenjárására. Az elküldött 4 HDD-ből állítása szerint 3 hibás, ami szinte lehetetlen - gyári, bontatlan termékekről van szó. Nyilván, nem kizárt, de életszerűtlen számomra.
Annak ellenére, hogy tudomásul vette és többször tisztáztam vele, hogy nem áll módomban garit vállalni és ő sem fog tudni gariztatni, mint végfelhasználó, OEM termékeket, kéri vissza a termékek árát, feljelentéssel, miegymással fenyegetőzve. Mi a helyes lépés részemről? Nem tudom, hogy nem ejtette-e le a HDD-ket stb., 4-ból 3 DOA, az szinte képtelenség. A bontatlan termék igazolja azt, hogy hibátlan állapotban adtam át?

drbjozsef #   2019.11.25. 10:11

drsza,

Ha magánszemélyként adsz el valamit, akkor kizárhatod a kellékszavatosságot. Kérdés, hogy ezt tudod-e bizonyítani?
Ez a "többször tisztáztam" írásban is megvan?

Ha magánszemélyként adsz el valamit, akkor a hibás teljesítést a vevőnek kell bizonyítania vita esetén. Az, hogy bontatlan gyári terméket küldtél, önmagában nem számít, ha nem zártad ki a szavatosságot a fentiek alapján, akkor ugyanúgy szavatosságot kell vállalj rá, mindegy hogy új, használt, gyári, vagy akármilyen. Az, hogy bontatlan, nem bizonyít semmit.

Az, hogy a vevőd tud-e bizonyítani, az kérdéses. Általában erre akkor van esélye, ha a csomag átvételétől a kipróbálásig végig mondjuk videózta az egészet. Egyébként nemigen, hacsak nem hoz tanúkat, akik igazolják, hogy nem ejtette le, nem tett kárt benne, nem ő rontotta el, rossz volt az már eleve.

Feljelentés hülyeség (ebből legfeljebb az látszi, hogy nincs is igazán tisztában a jogaival, vagy csak bepróbálkozik, hátha rád tud ijeszteni), nem ér el vele semmit, ez nem bűncselekmény, csak polgári jogi vita, el fogja hajtani a rendőrség.

Ha biztos vagy benne, hogy minden tőled telhetőt megtettél, hogy hibátlan terméket küldj (amit ugye nem tudhatsz biztosra), akkor megírhatod neki, lehetőleg tértivevényes levélben, hogy a szavatossági igényét nem ismered el, a termék amit küldtél neki hibátlan volt, a vételárat visszafizetni nem áll módodban.

Ha békéltető testülethez vagy bírósághoz fordul, neki kell majd mindent bizonyítania, és ez igen nehézkes finoman szólva is ilyenkor. Persze, Te tudod, esélye azért van nyerni, ha nem is sok szerintem, és akkor a vételáron felül az eljárás költségeit is Te fizeted.

Én, a magam részéről, elhajtanám.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

barbrady # e-mail 2019.11.28. 13:57

Sziasztok!

Következő a problémám: Whirlpool klíma garanciaidőn belül meghibásodott, augusztus végén ki is jött a szerelő, megállapította, hogy alaplap hibás a gép, és közölte, hogy megrendeli és 3-4 héten belül kicseréli. A központi szervíztől kaptam is augusztus 27-én egy emailt, szervíz megbízás címmel. Eltelt egy hónap, hívtam a szerelőt, mondta, hogy még nem jött meg alkatrész. kb 2 hét múlva próbáltam újra, de azóta nem veszi fel a telefont. Néhány hete hívtam a központi számot, ahol azt mondták, hogy a szerelő kórházba került, ezért csúszik a dolog, de most már hamarosan jelentkezni fog. Azóta sem jelentkezett, a központot minden héten hívom, mindig megígérik, hogy intézkednek, de azóta sem történt semmi. Kihez fordulhatok ezzel a problémával?

Köszönöm!

Lujzabp15 # e-mail 2019.12.02. 13:08

Sziasztok!

Abban szeretnék segítséget kérni,hogy a telefonom lassan 30 napja szervízben van és nem kapok semmilyen tájékoztatást. Extrém digitalban vettem a telefon 6 hét után szoftveresen (a jelek szerint) megadta magát. 5.-én jár le a 30 nap. Ha addig nem keresnek utána milyen lépéseket tudok tenni,hogy esetleg egy új telefont kapjak?

Köszönöm a segítséget!

drbjozsef #   2019.12.02. 14:21

Lujzabp15,

Pont azt, amit most is. Honnan veszed, hogy 30 nap az valamilyen határidő?

Írhatsz nekik levelet, hogy nem lesz ez így jó.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

FDToth # e-mail 2020.01.08. 22:07

Tisztelt Fórumozók,

19.11.23-án jeleztem a bejárati ajtónk forgalmazójának, hogy az ajtó rosszul záródik, belül páralecsapódás van, a kukucskáló is full vizes. Küldtem hőkamerával készült képet is, ahol látszik, hogy rosszul építették be (tok és fal között). Ígérték, hogy megoldják a problémát. Most, 1,5 hónap után még semmi. Ez gondolom eléggé kimeríti a 15 napot. Joggal kérhetem az ajtó teljes cseréjét és az ehhez kapcsolódó költséget (bontás, utómunkák, kötbér, stb) megtérítéset?

Köszönöm!

Nizsaszór Nibor #   2020.01.09. 01:10

Akkor még egyszer.

Tisztelt Fórumozók!

Érdekes kérdésben szeretnék segítséget kérni.

Volt egy telefonom, márkája Apple (a márka lényeges szempont lesz). akadt vele egy apró hiba, ezért szervizbe vittem. Kicserélték egy teljesen új készülékre. De a hiba azzal is jelentkezett. Ezért nyomott áron eladtam a telefont, és vettem egy szintén Apple, de teljesen más modell telefont, újonnan, bontatlanul. Ám a hiba már a kicsomagolás napján újra jelentkezett. Ebből az derül ki, hogy ez egy egyedi, csak engem súlytó szoftveres hiba (hibás Apple fiók, amibe hibás biztonsági mentés kerül, ezt visszatöltve reprodukálódik a hiba, stb.).

A kérdésem az lenne, kit kell "ütnöm" ebben az ügyben? A kiskereskedő elhajt, hogy menjek a szervizbe. A szerviz nem tud mit kezdeni a jelenséggel. Az Applenek nincs képviselete Magyarországon, csak egy hivatalos nagykereskedője. Nagyon úgy néz ki, hogy együtt kell élnem ezzel a hibával, viszont ebben az esetben szeretnék árleszállítást, mert már így is sokba került nekem ez az ügy. Tehát kihez menjek, ki a ludas?

Köszönöm a válaszokat!

Szomorú örökös #   2020.01.09. 06:16

Nizsaszór Nibor

Ebből az derül ki, hogy ez egy egyedi, csak engem súlytó szoftveres hiba (hibás Apple fiók, amibe hibás biztonsági mentés kerül, ezt visszatöltve reprodukálódik a hiba, stb.).

Akkor lehet új Apple fiókot kéne készíteni, hátha az már nem lesz hibás.

Nizsaszór Nibor #   2020.01.09. 08:41

Kedves Szomorú Úr!

Próbáltam azt is, nem segít. Ahogy írtam, nem megoldható, nem elhárítható a probléma. Ezért vagyok arra kíváncsi, hogy mivel a kereskedő a szervizhez küld, a szerviz nem tudja javítani a dolgot, hogy ez esetben ki az aki ellen fogyasztóvédelmi eljárást kell kezdeményezi, ki az akit perelni kell, ha idáig jut a dolog.

drbjozsef #   2020.01.09. 08:48

Nizsaszór Nibor,

Érdekes probléma, tehát esetedben fennáll egy olyan szoftveres hiba, ami új készülék és új fiók esetén is jelentkezik, úgy, mintha valaki bemenne és venne egy új készüléket, és regisztrálna új fiókot. De másnál ez nem jelentkezik. Érdekes.

A kérdésedre viszont a válasz az egyszerű : ha jogorvoslatot keresel, ha pereskedni akarsz, ha a pénzedet akarod vissza, azt csak és kizárólag egyvalaki ellen teheted : akinek a pénzedet odaadtad. Vagyis az eladód, legyen az bolt vagy magánszemély. A szervízzel vagy bárki mással neked jogviszonyod nincs. Hogy a siker esélyével pereskednél-e, az a fentiek tükrében számomra eléggé kérdéses, de ez már más történet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Nizsaszór Nibor #   2020.01.09. 08:52

Kedves drbjozsef Úr!

Köszönöm szépen, ennyit szerettem volna tudni.

niki_illes # e-mail 2020.01.29. 13:19

Tisztelt Fórumozó!

2018.novemberében vásároltam az Euronics-ban egy Nokia telefont, aminek az ára 42000Ft volt. Plusz biztosítás 7000Ft-ért). 3 hete elesett, betört a képernyő. Az Euronics elküldött, mondván ezt a biztosítóval rendezzem(Fény-Hang Kft.). Fel is hívtam őket, küldték a futárt, elvitte a telefont, hogy 5-15 munkanap és kész. 2 napja telefonál a biztosító, hogy mivel a javítás meghaladja a telefon árának 45%-át,ezért nem javítható. Visszaküldi és mellé küld egy 20000Ft-os utalványt, amit levásárolhatok az Euronics-ban. Ma jött is a futár, hogy hozott egy csomagot 22000Ft utánvéttel... Természetesen nem vettem át.
Felhívtam a biztosítót, mire közölték, hogy át kellett volna vennem a csomagot, mert a csomagban benne van az utalvány a készülék teljes vételáráról amit levásárolhatok. Tehát mire fizetnék még 22000Ft-ot a csomag ért mikor nem csináltak semmit?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2020.01.29. 13:48

Szerintem el kellene olvasnod a biztosítási feltételeket. Legalább most.

www.kbs-ugyved.hu

FDToth # e-mail 2020.02.04. 17:37

Tisztelt Fórumozók,

kettő kérdés:

  • kivitelező hibája miatt pince beázott, 4 ajtó emiatt cserére szorult. A kivitelező elismerte a hibáját. Az ajtókat én szereltettem be anno, nem a generálkivitelezés része volt. Az ajtókat újból megrendeltem, kivitelező fizette az ajtókat és a beszerelést. Kérdés: kit illet a régi ajtók tulajdonjoga?
  • netes rendelés eu-s országból, karácsonyra. Amikor megérkezett, akkor a termék csomagolása szakadt volt, sem magyar nyelvű használati (magyar a weboldal, üzemeltető eu-s) és számla nélküli. Így ajándékként nem volt odaadható. Hibás teljesítésre hivatkozva elálltam. A saját költségemen visszaküldtem, de ezt a költséget a webáruház nem téríti meg. Van egy olyan érzésem, hogy ez jogos (mármint h külföldi webáruházból vásárolsz, akkor a visszaküldés esetleges költséges bukó), de nem találom az erről szóló passzust.

Köszönöm!

Szomorú örökös #   2020.02.04. 18:41

FDToth

Anno én egy használt kuplungszerkezetet vettem interneten egy cégtől. Amikor megérkezett, akkor a szerelőm javasolta, hogy ne tartsam meg, mert túlságosan kopott és küldjem vissza. Nyilván saját költségen visszaküldtem, ill. mellékeltem egy vásárlástól elállást jelző nyilatkozatot. Ezt a postaköltséget buktam, de az árát és az első postaköltséget, amivel hozzám eljutott, visszafizették. Ez egy magyar cég volt, de nekem már ez is jobb volt, mint a teljes bukó.

FDToth # e-mail 2020.02.04. 20:24

hát itt azért kacifántos, mert a termék értéke volt 9eft, szállítás ingyenes, a visszaküldés volt 7,5eft (szüleim küldték így vissza, magyar postával). szerintem is bukó ez a visszaküldési költésg, max a céget meg lehet fenyegetni, hoyg mivel se magyar nyelvű, se számla, így felnyomod őket EU-s fogyasztóvédelemnél, hátha...

Szomorú örökös #   2020.02.04. 20:29

FDToth

max a céget meg lehet fenyegetni, hoyg mivel se magyar nyelvű, se számla, így felnyomod őket EU-s fogyasztóvédelemnél, hátha...

Akkor akár a LIDL-nél is lehetne ezzel kezdeni. A legtöbb esetben náluk sem szerepel a terméken magyarul, hogy miről is van szó.

bermuda háromszög #   2020.02.04. 22:17

Kimész a piacra és ott is kaszálhatsz ezzel, hogy nincs kiírvan hogy mi is az a piros gömbölyű

Szomorú örökös #   2020.02.05. 06:12

Kimész a piacra és ott is kaszálhatsz ezzel, hogy nincs kiírvan hogy mi is az a piros gömbölyű

Egy üzletben, ami ráadásul egy multinak az üzlete, erre sokkal jobban kell figyelni. Magyarul fel kell tüntetni a csomagoláson a termék típusát és megnevezését. A piac azért nem ugyanez a kategória, ahol éppen Kovács Pista bácsi is, mint őstermelő épp a saját termését árulja. :-D