Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

nonolet # e-mail 2017.12.04. 17:01

Hal932

Szerinetm,

Ritkán látni ennyire tudatlan-tájékozatlan hülyét...

Aki közben okoskodik a saját zokni agyával.
Aztán hülyeségeket talál ki és azt hiszi az úgy is van.

Okosodj-tanulj és addig ne akarj perelni,
amíg
azt sem tudod kivel vagy jogviszonyban és miért.

Nacsá!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2017.12.04. 16:48

Ja, ha te jobban tudod... (Azért a jogi személy mibenlétének utána nézhetsz, ha lesz egy kis szabadidőd.)

www.kbs-ugyved.hu

Hal932 # e-mail 2017.12.04. 16:29

"Miért lenne a tulajdonos az alperes?!
Nem vele kerültél "Fogyasztói" jogviszonyba!!!"

Ez teljesen illogikus, hisz ha a tulajdonos a vállalkozás tulajdonosa akkor ha jogsértő a vállalkozás nyílván nem a vállalkozás sértette a fogyasztói jogaimat hanem a vállalkozás tulajdonosa, tehát gondolom nem szegény "vállalkozás" -t fogják megbírságolni vagy börtönre ítélni, az hogy a gazdája szegény vállalkozást rosszul üzemelteti, nem a vállalkozást fogom be perelni, hanem a tulajdonosát. Így logikus. Ha nem a tulajdonos a felelős ami a vállalkozás teljeskörű üzemeltetéséért felel, akkor ki?

"Hanem a vállalkozással." - ez olyan kijelentés, ha valaki meglőtt engem és majdnem belehaltam, nem a gyilkos sebzett meg hanem a pisztoly, pereljük be| ültessük le a pisztolyt. Gonosz pisztoly, ő sebzett meg, a gyilkos keze tiszta marad, hisz ő csak tőlem távolt egy ravaszt meghúzott amihez "joga van" . Baromi nagy baromság.
"(- -)"
"Amúgy pedig a cég tulajdonosi adati nyilvánosak.
A cégjegyzékben megtalálod.
Egyéni vállalkozók címei szintén nyilvánosak." elég csak egyéni vállalkozókat írni, mert a cég is beletartozik az egyéni vállalkozásba, de kösz az infót! ez igaz, erre gondolhattam volna.
"- -"
"Biztos, hogy jó ötlet a per ilyen tudatlanul...?"
- nem úgy születtem, hogy mindenre (főleg amit külön kell megkérdezni, mert még a birosag.hz GYIK (gyakran föltett kérdések) oldalában sem található meg.)) tudom a választ. Valahol el kell kezdeni az információszerzést, mert azt hiszem te is tudod hogy születése előtt mindenki kb. ugyanolyan tudatlan volt! csak voltak azok, akik fölépítették a tudást, és vannak azok akik fölépítik, attól mert valamiről nincsen teljeskörű tudomásom nem jelenti azt hogy ne szerezhetnék róla tudomást és indíthatnék pert a megfelelő infókkkal bírva.

nonolet # e-mail 2017.12.01. 21:06

Miért lenne a tulajdonos az alperes?!

Nem vele kerültél "Fogyasztói" jogviszonyba!!!
Hanem a vállalkozással.

- -

Amúgy pedig a cég tulajdonosi adati nyilvánosak.
A cégjegyzékben megtalálod.

Egyéni vállalkozók címei szintén nyilvánosak.

- -

Biztos, hogy jó ötlet a per ilyen tudatlanul...?

Hal932 # e-mail 2017.12.01. 18:22

fogyasztóvédelmi polgári pert szeretnék indítani, állítólag keresetlevéllel kell megindítani aminek tartalmaznia kell az alperes címét és nevét, de mivel az alperes jelen esetben a jogsértő vállalkozás tulajdonosa, semmit nem tudok róla így a keresetlevelet nem tölthetem ki megfelelően. mi a helyzet ilyenkor? bizonyítékom sincs a tulaj ellen, mert a boltban jogtalan digitális bizonyítékot készíteni, a bíróságot szeretném ha végzést indítana vagy mi ennek a pontos neve, ellenőrzést a megbízásomra hogy bizonyítást nyerjen a jogsértés ténye a helyszínen. hogyan kell ilyen bírósági kivizsgálást kérni a tulaj ellen hogy bizonyítékom legyen, és hogyan nyújtsam be a keresetlevelet?

nonolet # e-mail 2017.12.01. 18:19

"Olyan jogi fogalom, hogy garancia, nincs.
Van a törvény szerinti kellékszavatosság, vagy szavatosság."

Ez így hülyeség...

Van garancia is "Jótállás" a magyar neve.

- -

Szavatosság:
Az eladáskor MÉG jó volt!!! szerződésszerű volt a TELJESÍTÉS.

Jótállás/Garancia:
Az eladástól számított ... ideig NEM FOG ELROMLANI.

Szóval, két nagyon különböző dolog ez!

- -

Szavatosság a törvény erejénél fogva mindig van!!!

Jótállás/Garancia a törvény erejénél fogva alapban NINCS!
Az eladó/gyártó ÖNKÉNT vállalhat, ha akar.

Kivétel az lista, amit a "Kötelező jótállásról" szóló törvényben van.
Mivel ez törvény a KÖTELEZŐ tett ÖNKÉNTESSÉG MINIMUM esete :-)
Az abban felsorolt termékekre.

drbjozsef #   2017.12.01. 18:04

Majdnem.

Olyan jogi fogalom, hogy garancia, nincs.

Van a törvény szerinti kellékszavatosság, vagy szavatosság. Ha elromlik a tűzhely, javítaniuk, vagy ha azt nem lehet, cserélniük kell. Ez az 1 év.

Erre vállalnak +1 év jótállást, ha általuk megjelölt szerelővel kötteted be.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Brianza #   2017.12.01. 17:15

Nagyon köszönöm a választ!

Jól értem akkor, hogy a törvényben előírt 1 év jótállást akkor is biztosítania kell az eladónak, ha nem az általuk delegált szakember kötötte be a tűzhelyet hanem egy független gázszerelő?

Amúgy 2 év garancia lenne rá, így akkor a második évet bukom majd, ugye?

drbjozsef #   2017.12.01. 17:04

Ha a szerződés úgy szól, akkor igen, előírhatja a szerelőt a jótállásra.

Ez a bolt által vállalt külön "garancia". Ha mással kötteted be, az nem befolyásolja a termék normál, törvények szerint járó szavatosságát. De a bolti garanciát elvesztheted.

Írásban kellett volna kérni a 3-4 napot.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Brianza #   2017.12.01. 14:32

Üdvözletem!

Mi a véleményetek azzal kapcsolatban, hogy egy üzlet jogosan megtagadhatja-e a jótállást az eladott termékkel kapcsolatban, ha azt nem az általuk előírt szerelő helyezte üzembe?

Vásároltunk egy új gáztűzhelyet, a régi tönkrement, azt le is adtuk a szállítóknak kiszállítás során. Az üzletben az eladó 3-4 napos igen határozott szóbeli ígéretett tett a bekötésre határidejére.

Felhívták a figyelmet, hogy a garancia csak akkor él, ha az ő szerelőjük köti be a készüléket. Az általuk megbízott szerelőt ők küldik ki, kontaktot nem hajlandóak kiadni. A bekötés díját előre elkérték a termék vásárlásakor.

Már egy hete megtörtént a kiszállítás de a szerelő nem jelentkezik. Az üzlet ismételt hívogatása során csak annyit ismételnek, hogy majd megsürgetik, mást nem tudnak tenni. Egy hete a család nem tud egy kávét sem megfőzni és most hétvégén pedig családi ünnepség miatt mindenképp szükség lesz a készülékre. Ezért az a döntés született, hogy kihívunk egy független szakember gázszerelőt, aki el is vállalta a bekötést még a mai napra.

Két kérdésem lenne:

  • Az üzlettől hétfőn visszakövetelhetjük-e a már kifizetett szerelési díjat, arra hivatkozva, hogy a megbeszélt határidőt bőven túllépték, nem teljesült a szolgáltatás?
  • Ha a jövőben garanciális probléma merülne fel és megtagadják a jótállást, mert nem az ő emberük végezte a bekötést, akkor jogilag van-e esélyünk megtámadni az üzletet ezért és megnyerni az ügyet?

Vajon mennyire jogosan várható el a vásárlótól, hogy a kifizetett és kiszállított készüléket hetekig nem tudja használatba venni, mert az üzlet nem küldi a saját szerelőjét?

KozákA # e-mail 2017.11.28. 21:08

Tisztelt Jogászok!

Az alábbi jótállással kapcsolatos kérdés kapcsán szeretném kikérni véleményüket.

Internetes webáruházban vásároltam kb 5000 forint értékben egy külső aksit, amire ugye nincs kötelező jótállás, de a gyártó 12 havi jótállást vállalt (ez egyébként a webáruház hirdetésében is szerepelt).

Személyesen vettem át a külső aksit a boltban, de ott nem töltötték ki és nem írták alá a jótállási jegyet (sajnos nekem is kiment e fejemből). A kitöltetlen, aláíratlan jegy benne van a dobozban, amin szintén szerepel, hogy 12 havi jótállás van, de a jótállási jegyen a gyártón kívül lényegében semmilyen azonosítási adat nincs (tehát még a termék fajtája sem), vagyis akár én is nyomtathattam volna itthon. A számla természetesen megvan, saját nevemre szólóan.

A kérdésem az lenne, hogy ilyen jótállási jeggyel tudom-e vajon érvényesíteni az igényeimet, ha esetleg elromlana az aksi? Vagy mondhatja a cég, hogy mivel nincs aláírt jótállási jegy (és egyébként kötelező jótállás sem), ezért nem foglalkozik velem? Vagy én tudom bizonyítani így, hogy vállaltak egyáltalán jótállást?

A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletet olvastam, de az csak a kötelező jótállás esetén írja elő, hogy számlával is elég igazolni, hogy ott vettem a dolgot, de itt ugye nincs kötelező jótállás.

Köszönöm

rumon # e-mail 2017.08.02. 23:13

Jóhiszeműségből. Gondolotam szólok a boltnak, hogy típushibás a lap. Mások ne járjanak így. Azóta külföldi tesztek és felhasználók is megemlítik sajnos.
A gond, hogy használnám a gépet pénzkeresére, de sajnos a hibás alkatrész miatt erre alkalmatlan.

nonolet # e-mail 2017.08.02. 22:26

A hiba az garanciális kérdés!!!
Nem ad alapot az elállásra.

Azonban elállhattál volna indoklás nélkül! a 14 napig.

De te túl buzogtad a dolgot... minek?!

Nem lett volna egyszerűbb indoklás nélkül elállni?
(a posta költségért cserébe)

De a mi a gond? Majd adnak egy másikat gariban.

Egyébként alaplapban a típus hibás ritka, mint a fehér holló, szóval kétlem, hogy típushiba lenne.

rumon # e-mail 2017.08.02. 21:16

Tisztelt fórumozók!

Vettem egy alaplapot, amely hibásan működik. Internetes vásárlás volt és futárszolgálattal kaptam meg a terméket. Az üzembehelyezés után kiderült, hogy hibás a termék (vélhetően típushiba). Jeleztem a boltnak, hogy hibás. Majd azt is jeleztem feléjük, hogy élnék az elállási jogommal mivel nem tudom használni a terméket (bőven a 14 napon belül). A bolt azt reagálta nekem írásban, hogy ezt nem tehetem meg ebben az esetben.
Valóban így van? A válaszokat előre is köszönöm.

zsulusz # e-mail 2017.06.26. 22:05

Tisztelt Fórumozók!
Nemrég sajnos elromlott a telefonom (nem lehet hozzá csatlakoztatni fülhallgatót/hangszórót). Volt még rá garancia, így írtam emailt az ügyfélszolgálatnak, akik küldtek egy papírt, hogy írjam rá az adataimat és a telefonét és a címükre a jótállási jeggyel küldjem vissza.
Ha visszaküldöm, honnan tudom, hogy ők is vissza fogják küldeni nekem? Be lehet azt bizonyítani, hogy egyáltalán náluk van éppen? Sosem küldtem még így vissza semmit. A választ előre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2017.06.22. 23:38

Az eladó CSAK
egy tőle FÜGGETLEN akkreditált szerviz/labor
jegyzőkönyve alapján tudja
HITELT érdemlően bizonyítani, hogy

rongáltál
vagy
szakszerűtlenül használtad

Mivel ilyen bevizsgálási jegyzőkönyve aligha van neki.

Hát, írásban közöld (és vetesd át),
hogy
nem értesz egyet a jegyzőkönyvükkel
és nem fogadod azt el, mert
nem követtél el semmit,
ami miatt ugrana a gari.

HA mégis ezt állítják,
akkor
mutassák be a független-akkreditált bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami ezt a tényt HITELESEN bizonyítja.

HA nem tudják (és nem tudják, mert aligha van nekik),
akkor lazán közlöd, hogy 15 napon belül
vagy megjavítják
vagy kicserélik
Mert a 16. napon ELÁLLSZ és kéred vissza a pénzed.

Ha netán nem ellenállnak... akkor
első lépésként az illetékes kereskedelmi kamara
békéltető testülete (ez ingyen van) elé idézed.

HA ez sem hat, akkor beperled és rávered a perköltséget is.

Tymy181 #   2017.06.22. 21:42

Tisztlet Fórumozók!
Segítésget szeretnék kérni telefon kijavításával kapcsolatban. Van egy Apple iPhon, amit 10 hónapja vásároltunk, még garanciás. Túl melegedett és szervíbe küldtük. A szervíz visszaküldte, hogy idegen eredetű anyag került bele (amit nem tudunk, hogy mi mert nem írták le) és ez miatt nem javítják ki, csak pénzért. Viszont biztosak vagyunk benne, hogy nem került bele idegen eredetű anyag, mindig vigyáztunk rá, rendeltetésszerűen volt használva. Ilyen esetben mi a teendő? Lehet még tenni valamit az ügy érdekében? Lehet követelni a jótálás keretében a kicserélést?
Segítésget előre is köszönöm!

jucihusi # e-mail 2017.02.24. 22:44

Kedves Forumosok, vettem egy autot(szalonbol kialitott db) , elvileg ködlampaval, de nem jött meg. Közben kiderült , hogy gar sem ervenyes , mivel az auto 1,1 eve all ott, de a kötelezö inspekciot nem csinaltak meg, igy a gyari gar ugrott. 12 napmulva mejött vmi lampa, de nem lett jo az autoba. Jelezetem a kereskedö fele(meg 14 napon belül), hogy ez igy nagyon nem ok, de nem valaszolt, majd ujabb 2 het mulva(miutan bejelentettem a Fogyvednel, de mar a 31 . napon az auto atveteltöl) jelentkezett emailben, hogy megis beszerlne a ködlampat.. Megteheti? Nagyon köszi. Igen olvastam az alap dolgokat, 30 nap, meg minden , de hatha...Üdv

drbjozsef #   2017.02.20. 19:40

Karbantartásért annyit kér a gázszerelő, amennyit akar. A Lőrinc lehet, hogy kétmilliárdot kérne.

Szerintem ilyet 5ezer körül szoktak csinálni, keress másik céget.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Bea1 # e-mail 2017.02.20. 19:27

Velem közölték a Praktikerben, hogy ha nem az ő gázszerelőjük szereli be, nincs is garancia!!!

mobil # e-mail 2017.02.20. 18:14

Üdvözletem!

Érdeklődni szeretnék.
2015 júliusban vásároltunk egy kombi gázbojlert, több mint 400 ezer forintért, 5 év garanciával. Vásárláskor csak egy számlát kaptunk. Ma -2017.02.20- hívtuk a céget, akitől vásároltuk a készüléket,karbantartás miatt. Azt a választ kaptam, hogy mivel egy év után nem lett karbantartás végezve, így ez 20 ezer forintba fog kerülni. Azt szeretném megtudni, hogy jogosan kérhetik ezt az összeget?
Köszönöm a segítséget.

Immaculata # e-mail 2017.02.01. 09:16

Felszámolást nem, de a végrehajtó épp elég a behajtásra.

Vléna # e-mail 2017.02.01. 00:36

Tisztelt Fórumozok!
egyéni vállalkozóval szemben nyertünk kártérítést bíróságon magánszemélyként. A végrehajtón kívül más behajtási lehetőségünk van-e? Felszámolást indíthatunk egyéni vállalkozó ellen?(nincs fizetési hajlandóság az egyéni vállalkozó részéről)
segítségüket előre is köszönöm.

kismukk # e-mail 2017.01.26. 13:38

immaculata

A fogyasztóvédelem honlapján (OFE) közölt jogszabály csak annyit mond, hogy a 10 ezer Ft-ot meghaladó értékű termékekre 2 év. Van még más is?

nonolet

a gyártó nem vállalt többet, hiszen épp ez a probléma!

Immaculata # e-mail 2017.01.26. 10:38

kismukk

A jótállásnak (gyártói garancia) nézz utána, azt jogszabály írja elő termékenként.