Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.10. 06:50

Az anyag és az eszközök eladója javítsa ki a kivitelezés vagy a tervezés hibáját?

www.kbs-ugyved.hu

escargot #   2015.02.09. 21:25

Azt, hogy a javítást kifizessék

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sherlock # e-mail 2015.02.09. 20:47

De mit akarsz?

www.klaw.hu - Jogról, érthetöen.
https://www.facebook.com/kovacslaw/

escargot #   2015.02.09. 19:22

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy fogyasztóvédelmi ügyben
Sztori röviden - bementem egy fürdőszoba szaküzletbe, kértem látványtervet, és az utolsó szögig megrendeltem mindent náluk (kivéve, az építési anyagokat, amit nem árulnak)

egyéb problémák mellett (késedelmes szállítás, hiányzó alkatrész, szifon nem kompatibilis a csapteleppel) a nagyobbik probléma, hogy vettem náluk egy zuhanylábat (garanciához muszáj szöveggel), zuhanytálcát ill zuhanykabint és 210 cm csempét a zuhany mögé, burkoló berakta a zuhanytálcát, a zuhanylábbal ill persze csempézett - jött a vízvezeték-szerelő és nem tudta beépíteni a zuhanykabint, mivel az kb 2,5-3 cm-rel a csempeszint fölé lógna (emellett a zuhanykabin oldala egy pont 210 cm-es köztes fal). A 190 cm-es zuhanykabin emellett 193 cm körül van. - (igen, megmérhettük volna mi is, de mivel terveztetett fürdőszoba volt ill a kabin 190 cm-esként lett eladva, ez nem történt meg + sajnos nem én felügyelem a munkálatokat)

Reklamáltam, az üzletkötő kijött helyszíni szemlét tartani majd 3 héttel később mikor rákérdeztem, kaptam egy semmitmondó választ, hogy nem érzik magukat felelősnek, mert kivitelezési hiba történt.

Válaszomban kértem, hogy

  1. igazolják, hogy az üzletkötőnek van megfelelő végzettsége a kivitelezés minőségének megítélésére
  2. kérem a helyszíni szemle jegyzőkönyvét - pontos méretekkel és fotókkal (nem fotózott, az én képeimet kérte el és nem mért)
  3. amennyiben kivitelezési a probléma mondják meg, hogyan lehet beépíteni megfelelően

Viszontválasz szerint

  1. kérik a jogszabályt, mely szerint nekik igazolniuk kéne az üzletkötő végzettségét
  2. közlik, hogy nem az üzletkötő szakértett, hanem a fényképeket készíteni, amelyet más szakemberek fognak megvizsgálni

és természetesen mély hallgatás arról, hogyan kellene beépíteni a cuccokat úgy, hogy jó legyen illetve mély hallgatás arról, hogy hogyan állapították meg a kivitelezési hibát.

Emellett végre felajánlottak egy személyes találkozót, amit kértem már korábban is.

A panaszom elutasítása során elmulasztottak tájékoztatni a jogorvoslati lehetőségeimről (mely békéltető testülethez kell fordulnom).

Kisegítenétek pár jogszabályi hivatkozással, mit tudok tenni, ha nem hajlandóak elküldeni a jegyzőkönyvet a helyszíni szemle megállapításairól ill mit tudok csinálni még mielőtt a békéltető testülethez fordulok.
Van-e illetéke a békéltető testületes eljárásnak?

Előre is köszönöm a segítséget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.09. 15:31

A jótállás és a termékszavatosság jogosultja a mindenkori tulajdonos. De a kellékszavatosság, jogszavatosság minden vevőt csak a saját eladójával szemben illet meg.

www.kbs-ugyved.hu

Rirez30 # e-mail 2015.02.09. 15:22

Tisztelt Fórumozók!

Új (becsomagolt, bontatlan) műszaki terméket szeretnék aukciós oldalon eladni.
Élhet-e majd a leendő vevő az én nevemre kiállított számlával (garanciával) ?

Elnézést a nagyon amatőr kérdésért, nagyon amatőr vagyok a témában.

Üdv.

szabowo # e-mail 2015.02.03. 14:59

Pedig egyértelmű...
Adjon 10 éves garanciajegyet a boltban.
Miért kell külön igényelni?
(a honlapján minimum kijavíthatta volna már a pdf-t)

A Samsung miért csak a privilegizált boltokban biztosítja a 10 évet, ezzel már nem is foglalkozom.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2015.02.03. 12:39

Mi a problémád a válasszal?

www.kbs-ugyved.hu

szabowo # e-mail 2015.02.03. 12:05

Helyesen:
A Samsung Electronics Magyar Zrt. által Magyarországon forgalomba hozott és a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által árusított 256GB Samsung 850 PRO SSD ....

szabowo # e-mail 2015.02.03. 01:54

A Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciával árulja a "hivatalos" viszonteladóik http://www.samsung.com/hu/storelocator
által forgalomba hozott 256GB Samsung 850 PRO SSD (MZ-7KE256BW)-t.
Viszont 1+48 hónap (5év) garanciajegyet ad hozzá:
http://www.samsung.com/…D_warr-0.pdf
Hetek óta levelezek velük -több telefon - képtelenek értelmes választ adni, hogy miért nem adnak hozzá 10 éves azaz 1+108 hónapos garanciajegyet.
Egy válasz a sok közül:
> Szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy az SSD 850 PRO sorozatú termékre a
> Samsung Electronics Magyar Zrt. 10 év garanciát vállal. Abban az
> esetben ha Önnek a jótállási jegyén 5 év szerepel, akkor lehetőség
> van a számla alapján igényelni a jótállási jegynek a pótlását,
> amennyiben a terméket a Samsung Electronics Magyar Zrt. hozta
> forgalomba.
Ezek normálisak?

Há.Zé. # e-mail 2014.11.20. 16:01

Régi emlék: minden garanciapapíron, amit régen megnéztem, szerepelt egy olyan kitétel, hogy fődarab csere esetén újraindul a jótállási idő a teljes termékre (műszaki cikkekről beszélek) és három javítás után jogosult vagyok a cserére.
Ez utóbbiról tudom (?jól?), hogy kivették a garanciával kapcsolatos rendelkezések közül, de mi a helyzet a fődarab (pl. tévénél az LCD panel, notebooknál mondjuk az alaplap stb.) cseréjével? Ez valóban nem volt törvényileg kötelező? Mostanában szűnt meg? Vagy most is benne van csak rossz helyen keresem?

A másik, kapcsolódó kérdés: normális, elfogadható dolog, ha valamit két-három-négy év garanciával árulnak pl. webáruházban (értsd: csak annyi szerepel mellette, hogy "2 év garancia" v. "2 év gyártói garancia") és utólag derül ki, hogy az egy éven túli időre más feltételek vonatkoznak, mint az első évre? (tehát nem az a gondom, hogy más feltételek vonatkoznak rá, hanem, hogy ezt nem jelzik pl. a webáruházban)

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2014.11.06. 11:06

Véleményes. Próbáld meg.

www.kbs-ugyved.hu

sandrow # e-mail 2014.11.06. 09:34

Tisztelt Fórumozók!

Érdekelne, hogy választhatok-e másik szavatossági jogot, elállhatok-e a szerződéstől a következő esetben, amennyiben igen, mire hivatkozzak?

2012 szeptemberében vásároltam egy mobiltelefont a Telekomtól. Az vásárolt készüléken kívül már a harmadikat (tehát összesen 4-et) vittem vissza a szervízbe a készülékek különböző hibája miatt. Mindhárom esetben új készüléket kaptam. A legutóbbit egy hét után kellett visszavinnem, mert nem lehetett bekapcsolni, ez volt Október 22-én. A jegyzőkönyvön vállalt kiadási határidő ma jár le, a készülékről semmi hír.

Köszönöm!

guba" # e-mail 2014.10.31. 19:00

Szabad bizonyítási rendszer van, a bizonyítékokat a bíróság mérlegeli. A "kütyükről" készült fotók bizonyító erejéről én nem mernék nyilatkozni.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

wanger # e-mail 2014.10.31. 05:55

Köszönöm. Tehát hiába írta, hogy új, attól nem új, ha jól értem?
Pontosan mit és hogyan kell bizonyítanom? Átvettem, kipróbáltam, és első használat után kuka. Elég ha fotózom?

guba" # e-mail 2014.10.30. 20:35

Nem köteles. Magánszemélytől új kütyüt nem tud venni, legfeljebb olyat, amelyet ő nem használt. Ön az akit a hiba keletkezési idejének és okának a bizonyítása terhel.

Ügyvéd-Vpm.

www.drguba.hu

wanger # e-mail 2014.10.30. 17:56

Kedves Fórumozók!

Ha vásároltam egy új kütyüt magánszemélytől, de első nap tönkrement, mit tudok tenni? Köteles e visszavenni? Ki állja az oda-vissza postát?

andrea8103 # e-mail 2014.10.28. 13:38

Tisztelt Szakértők,
segítséget szeretnék kérni az alábbiakban.
2013 decemberében vásároltunk egy irodai forgószéket, amiből mostanra kiment a gáz. (rendeltetésszerű használat mellett)
Természetesen visszamentünk az áruházba, ahol azt mondták, hogy majd a gyártótól kijön egy szerelő és megnézi. Addig csereszéket nem tudnak biztosítani, pénzt vissza nem adnak. A gyártó garancialevelén az áll, hogy kérhetem a termék javítását vagy cseréjét.
Nem érzem korrektnek a forgalmazó eljárását. Arról nem is beszélve, hogy a széket visszavinni majd pár nap múlva elhozni nem kis kitérő és idő. Várom véleményüket. Köszönettel

Atis77 # e-mail 2014.05.07. 11:22

Üdv

Tescoban vettem egy kisebb értékű háztartási gépet (5600ft), ami 3 hét után tönkrement. Ugye közölték vásárláskor 3 munkanapig utána szerviz. A legközelebbi szerviz Bp VI. ker(Érden lakom). Nem volt mit tenni 2 x bekocsikáztam parkolás ect (-5000ft költség).Meg is lett javítva, de 1 hónap használat után megint elromlott. Bár addig erőlködtem az áruházban míg át nem vették, de közölték 1-1,5 hónap az átfutás. Köteles vagyok ezt kivárni, ki és mi garantálja hogy a második javítás után tartósan használható lesz-e a készülék? Megmondom őszintén már nem szeretnék foglalkozni vele. Kérhetek cserét vagy pénzt vissza?

Előre is köszönöm a választ.

jucihusi # e-mail 2014.04.20. 15:40

Kedves Forumozok, Par sorral lentebbit, ha vki olvassa szeretnem kiegesziteni, hogy a csomagot atvettem, csugyanolyan ,de hasznalt, masik keszüleket kaptam, gar.level, minden egyeb nelkül...Papirjai elvesztek. Sohivatal? Köszi.

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:06

VAGY HOGY LOPOTT PORTÉKÁT VESZEL !!

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:05

szabeny !

hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Bizony nem árt óvatosnak lenni mert még azt állíthatja az eladó, hogy elloptad tőle azt a készüléket.

De megoldod ügyvéd nélkül is !!

Zoltanuss # e-mail 2014.04.12. 17:01

Az internetről rengeteg szerződés mintát lehet letölteni. De konstruálhatsz magad is.
Pl. így

A.v szerződés

Aluírott XY mint vevő / adatai / megveszi ZW eladó kizárólagos tulajdonát képező szerkentyűt / gyárt. szám stb. 160 millió petákért, amit a készülék átadásával egy idejüleg az eladó rendelkezésére bocsát. Az eladó kijelenti, hogy a szerkentyű kizárólagosan az ő tulajdona, arra senki más igényt nem tart stb. stb.kk. Pl. 126 évig működő képes. A felek kijentik, hogy a szöveget megértették azt szabad elhatározásukból kötötték stb.

pl ha később kiderül, hogy a szerencsétlen vevő csak zsarolás miatt vette meg a készüléket még vissza is csinálhatja azt a szerződést
Dátum aláírás esetelg tanúk.
De hát minden háztartásban csak akad szerződés azt mint mankót lehet használni.

szabeny # e-mail 2014.04.10. 22:53

Tisztelt Ügyvédek!
Egy internetes hirdetőoldalon vettem fel a kapcsolatot egy úrral. Használt mobiltelefonját árulja. Szeretném megvásárolni tőle, azonban vannak fenntartásaim. Többen tanácsolták hogy adás-vételi szerződés készüljön az üzletről, azonban nem tudom hogy ennek a dokumentumnak mit kell tartalmaznia. Volna olyan szíves felvilágosítani ennek a megírásának helyes módjáról egy mobil esetében, hogy mit tartalmazzon?
Illetve szükséges-e még valamilyen iratot, szerződést írni, hogy a telefon megvétele után jogtalanul ne követelhesse vissza?
Válaszát előre is köszönöm!

jucihusi # e-mail 2014.04.09. 16:52

Kedves Forumozok!
Szeretnek tippet, vagy tanacsot kerni ha tudna valaki segiteni az alabbi problemaval: Tavaly vettem egy digitalis belterit(sat,de tud földit is) az interneten. Februarban elromlott, a tuner kampec. Visszaküldtem, majd röpke 1 honap mulva visszakaptam, gyakorlatilag javitatlanul(10mp-re tert magahoz e gep...), ujra szerviz, de egy tertis levellel, mivel serelmeztem a sokaig tarto javitast, es hogy a sajat költsegemen kell Pestre küldenem, mar masodszor. Közben sms-ben azt az infot kaptam, hogy nincs ez a keszülek, hasonlo tudasu van, köteles vagyok elfogadni. Ma meg is kaptam a csomagot fekete csomagolasban. Nem tudom mit veszek at.(meg a postan van) Mit tegyek? Fogytatni a Posta meggazdagodasat(nincs velük bajom, amugy), vagy lehet, hogy a csomagban van a valaszlevel, ki tudja? Az ipse nem kezdte ez lejött hamar, de ez kicsit erös. Ha atveszem elfogadom a cseret, valoszinüleg mas tipusu keszülekket, vagy nem , de akkor meg ö van nyeregben , mondvan, mindent megtett... Nekem elegem van a postazasokbol, meg abbol, hogy 60 napja nem lathatok TV-t. Tudna esetleg valaki valami hasznosat? Nem bontom ki bemegyek a Fogyvedre elöttük bontom ki, es panaszt teszek, vagy nem tudom? Köszi szepen.