Hibás fényezés


guba" # 2014.09.28. 14:20

Célszerű egy írásbeli nyilatkozatot kérni arról, hogy a javítást végző szerviz nem vállalja a további javítást. Ezt követően a kijavítás költségét lehet rajta követelni, amennyiben kétséget kizáró módon tudja igazolni, hogy az elvégzett munka nem megfelelő minőségű.

Beatrix978 # 2014.09.25. 09:31

Kedves Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérni az alábbi kérdésben.
Az autómon történt egy káreseményből fakadó biztosító által rendezett, teljes jobb oldali karosszéria javítás és fényezés.
A javítást követő átvétel során nem észleltem a hibákat, azonban ez pár napon belül jelzésre került a javító műhelynek.
Az átadás-átvétel során jegyzőkönyvben rögzítettük az észrevételezett hibákat, ami az autó mattulásában, a fényezés karcosságában, "szemetességében", hologramosságában nyilvánult meg. Ekkor a szervíz elismert a hibákat és vállalta a javítást. A javítás során az autót ismételten megpolírozták és mint utóbb kiderült lewax-olták, így a javítást követőe átvétel során az autó makulátlannak tűnt. Ezt követően 3 héten belül - amely idő pont annyira volt elegendő, hogy lemossan az autóról a wax-ot - ismételt előjöttek az elsődleges minőségi kifogást jelentő mattulások, karcok, hologrammok. Ekkor ismét felkerestük a műhelyt és immár jeleztük, hogy újból kifogásunk van és kértük a teljes javítási költség visszafizetését, hogy a szolgálatás ismételt elvégzésével egy új szervízt bízhassunk meg.
Ekkor az eredeti szervíz teljes egészben elzárkózott a hiba elismerésétől, közölte, hogy a jelenségek a helytelen autómosás techikánknak (sima víz) és ajtórányitásnak köszönhető. Fogadjuk el, hogy az autó így néz ki. Hozzáteszem, hogy az autó frissen fényezett oldala rosszabb állapotban van jelenleg, mint a 7 éves, gyári fényezés.
Ezt természetesen nem tudtam elfogadni és felkértem egy igazságügyi szakértőt, aki véleményezte az elvégzett fényezési munkálatokat, egyben az általa készített műszaki szakértői véleményben leírja, hogy a fényezést milyen módon hibás, valamint szakmailag alátámasztottan megfogalmazza, hgoy helytálló a kifogásunk, a munka ismételt elvégzése indokolt.
Jelen esetben tanácsatalan vagyok, hogy mi lenne az ügy leggyorsabb, leghatásosabb lezárása, amelyben elérném a költségeim és a javítási díj megtérítését és nem kell évekig pereskednem azért, hogy mielőbb megcsináltathassam szakszerűen az autómat.
Esetlegesen keresnék olyan ügyvédi irodát, aki korrekt összeg fejében megírná a kapcsolódó ügyvédi, fizetési felszólítást.

Köszönöm válaszotokat.
Beatrix

eisi73 # 2010.12.05. 17:20

Tiszteletem!

Arról szeretném megkérdezni a hozzáértőbbek véleményét, hogy egy karambolos-javítás során az autóm karosszériájának egy része cserére, fényezésre szorult. Javítás után a hét elején kaptam vissza, de sajnos fél 5 körül adták át a kocsit, így a sötétben nem tűnt fel, hogy az újonnan fényezett alkatrészek 2-3 árnyalattal világosabb színűek, mint a kocsi eredeti fényezése. Alig 2 éves autóról van szó, tehát a gyári festék beszerzése nem okozhatott gondot. Véleményem szerint, ez kimeríti a hibás teljesítés fogalmát. Kérdésem a következő lenne, kötelezhetem-e a szerelőt, hogy a saját költségére az eredeti gyári színre fényezze át az új elemeket? Kérhetek-e kártérítést, mivel az újrafényezés esetén már vastagabb festékréteg fedi az autót, ami egy esetleges eladásnál már értékcsökkenést okoz, hisz a vadonat új karosszériaelemek ellenére már törésmentesként nem adhatom.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv, eisi73