gépjármű vásárlásától való elállás


nonolet # 2017.08.29. 10:10

A forgalmiban szerintem NEM szerepel a gyártási év.
(az csak az alvázszámból derül ki, modell évként)

Mi van a B rovatban a forgalmiban?
Az az ELSŐ FORGALOMBA helyezés éve valahol a világban.
(de nem a gyártási évé)

Az I rovatban pedig az első HAZAI (magyar) forgalomba helyezés éve. Ami eltérhet a B rovattól egy behozott autó esetén.

-

Mégis mire figyeltél a vételkor, ha még ez sem tűnt fel?!

robkovne # 2017.08.29. 10:40

Elnézést, rosszul írtam, a törzskönyvön szerepel a gyártási év. A forgalmin valóban nincs rajt. Az alvázszámból hogy derül ki?
Én az ügyfélkapun keresztül kaptam Belügyminisztérumi határozatként egy dokumentumot, amiben 1999-es gyártási év szerepel. Az eladó bement a kormányhivatalba lekérdezni, neki ott kiadtak egy papírt, hogy 2005-ös gyártású az autó.
Nem tudom ilyenkor melyik adat valós.

nonolet # 2017.08.29. 11:39

Meg kell nézni azt a papírt,
hogy
mit is ír PONTOSAN és valójában.

Vélhetően az első MAGYAR forgalomba helyezést.
Azaz a külföldről behozás évét.

Ami ugye nem feltétlenül a gyártási év.
Ha nem új autóként került be ide anno...

nonolet # 2017.08.29. 11:43

Az alvázszámból hogy derül ki?

Az interneten van alvázszám decoderek-nézegetők.
Bár az ennyire öreg autókra néha nehéz találni.
pl. http://www.vindecoder.net/

Vagy egy jobb szervizes, autósboltos is megmondja a számból.

Zoli_82 # 2017.09.21. 21:34

Kedves Fórumozók,

A következő történt meg velünk.
Pár hete vásároltunk egy gépkocsit. Elmentünk megnéztük, átnéztük, egyeztettem a szerelőmmel, és mivel az autó a maga 10 éve ellenére kifogástalan állapotban volt, leszámítva az egyébként is vásárláskor cserélendő alkatrészeket (vezérlés, fék, olaj), ezért meg is vettük az autót.
Nemrég viszont, mivel a tél közeleg, elkezdtünk acélfelnit keresni a kocsihoz. Mivel ez nem egy átlag autó (cabrio), ezért a fórumos társak nem tudták megmondani, milyen felni is megy rá télre. Ezért, meg azért mert már esedékes volt a dolog, elmentünk egy márkakereskedésbe, hogy lekérjük az autó adatait.
Végül is a kerékméretet nem kaptuk meg, de kiderült, hogy az autó Angliából származik és helyezték elsőre forgalomba, jobb kormányos járműként.
Nem hittem el. De azóta sajnos bebizonyosodott, hogy bezony az volt valaha az autó.
Ma voltunk egy másik márkakereskedésben, hogy mégis vizsgálják már meg az autót, hogy egyáltalán rendben van-e minden. Ezt nem vállalták, mondván, ők erről nem tudnak papírt adni, nem tudják megállapítani, hogy az autó szakszerűen lett átépítve.
Amit azóta szerelőktől, rendőr ismerőstől megtudtam, hogy az autóról le tudom kérni, hogy hogy vizsgázott, illetve, hogy Magyarországon az ilyen átépítés, terv, és engedélyköteles.
Magyarországon ez a gépjármű már bal kormányosként vizsgázott, a KPM-nek nem volt tudomása arról, hogy ez valójában egy jobb kormányos autó volt valaha. Engedélyt, tervet az eladó pont úgy adott, ahogy elmondta azt is, hogy az autó milyen volt valaha.
Az lenne a kérdésünk, hogy ilyenkor mi van?
Mert ugye jelenleg senki nem tudja, hogy ez az átépítés hogy történt, megfelelően beépítettek e, csatlakoztattak e mindent. Az átépítéshez az autó teljes kábelezését is cserélni kellene. Kérdés hogy ezt megtették-e, vagy csak összekötöttek pár drótot valahol, hogy minden úgy működjön, ahogy egy balkormányos európai autóban az szükséges (pl. tolatólámpa, hátsó ködlámpa megcserélése).
Valamint, nem lehanyagolható dolog az sem, hogy ha egyszer mi is szeretnénk megválni a gépjárműtől, akkor be kéne ezt az apró átalakítást vallani. Letagadni nem éri meg, hiszen mint a példám is mutatja, előbb utóbb kiderül. Szóval, ha a piacon kapható nem mókolt/átépített autó ezt normális áron nem tudjuk eladni, és még olcsón is kérdés, hogy megveszik-e.
Szóval, ha felhívjuk az eladót, hogy ez az autó így nem kell nekem, hiszen elfelejtette közölni azt az apró tényt, hogy az autót (feltehetően) házilag építették át (a mai világban nem nehéz utána járni ennek, egy facebook csoportban megtaláltam a post-jait, hogy ilyen autóhoz keres műszerfalat, és egyéb alkatrészeket), szeretnénk visszaadni, amit ő valószínűleg el fog utasítani, mit tehetünk?

Üdv,
Zoli

Jockó # 2017.10.22. 09:14

Tisztelt Fórumozók,
Egy hónapja vettem egy autót egy nagyon nagy nevű használtautó kereskedésből. Az autó motorja és váltója hibás volt. Visszavittem, "javították". Aztán újra nem jó. Trailerrel ők vitték vissza. E-mailben kértem, hogy vásárolják vissza. Telefonon értesítettek, hogy visszafizetik az autó vételárát. Minden korrekt.
A kérdésem a következő lenne; az átírási/vagyonszerzési illetékkel mi a helyzet? Azt a 131.000 forint így engem terhel? Azt is vissza kérhetem tőlük? Ők intéztek mindent. Névre írva kaptam tőlük az autót.
Köszönöm előre is a segítséget.

nonolet # 2017.10.22. 13:19

Mivel SZAVATOSSÁG (ugye?!) keretben állsz el
így kérheted a bizonyítható járulékos károd megtérítését is.

Szavatosság: hibás teljesítés történt

- -

HA garancia/jótállás keretében állnál el
akkor meg nem kérhetnéd.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.10.22. 16:44

Elvileg visszajár az illeték az államtól. Gyakorlatban ezt nem könnyen látják be.

Jockó # 2017.10.23. 08:28

Sajnos nem tudom hogy garancia/jótállás/szavatosság jogcímen vásárolják-e vissza.
• Mire kell hivatkoznom, ha a kereskedőnek kell visszaadnia az átírás költségeit?
• Illetve, ha az állam adja vissza, hova kell forduljak?
• A teljes átírás költsége követelhető, vagy csak a vagyonszerzési illeték?
Hálásan köszönöm a segítséget!

nonolet # 2017.10.23. 09:52

Ne légy már ennyire hülye ...

Már hogyne tudnád!!!

Hisz te mentél oda javítást majd visszavásárlást kérni.

És te mondtad meg, hogy az igényed

  • garancia/jótállás alapján

vagy
szavatossági alapján
kéred-e teljesíteni.

- -

Kaptál rá garanciát/jótállást vagy nem?
Ha kaptál az alapján léptél fel vagy nem?

Ha nem kaptál akkor nyilván a szavatossági igényed van.
Amit maga a vásárlás ténye alapoz meg.

- -

Minden károd követelhető.

Ésszerűen előbb vidd végig a visszafizetést.
Amikor az lezárult után jelentsd be a többi károdat is.
És kérd azok megfizetését is...

Így, ha vita támad is ezekről,
akkor is már csak ez lesz a vita tárgya.

Az autó ára viszont már nálad lesz, biztonságban.

Jockó # 2017.10.23. 13:20

A stratégiát én is így építem fel. Telefonbeszélgetések során a jótállás szavakat használtuk az értékesítő kollégával. Semmi más papírt adás/vételekor nem kaptam, csak a tulajdonjog átruházási szerződést kaptam meg. Az első javítás során keletkezett üzemanyag, autópálya matrica, hazaút költségét nem terveztem visszatéríttetni. De felhozni fel fogom.
Egyelőre észszerűen ahogy említette, csak az autó vételára a téma.

nonolet # 2017.10.23. 18:36

Akkor ez: SZAVATOSSÁGI igény ... mikor leíródik.

Ne használd a jótállás/garancia szavakat az ügy során.

HUNited # 2017.10.24. 14:30

Üdv. Vettem egy autót. Minden rendben van vele, de nem akarom mégsem megtartani (túl nagy nekem a teljesítménye, mint kiderült, drága fenntartani). Még nem írattam át a nevemre, mert 15 napon belül vagyok.

Találtam rá egy vevőt. Mi a legegyszerűbb legális módja, hogy az átírási költségek megfizetése nélkül (ennél az autónál ez nem két forint) adjam el harmadik félnek az autót?

Azt már tudom, hogy ha tőlem veszi meg az autót, akkor feltétlen ki kell fizetnem a vagyonszerzési illetéket (110.000 Ft).

És mi a helyzet akkor, ha az eredeti eladóval felbontjuk a szerződést (ő már bejelentette a tulajdonosváltást az okmányirodában), és ő adja el az autót az új tulajdonosnak?

Illetve ha az átírást elmulasztom, a maximális 30.000 Ft-os bírságon túl a vagyonszerzési illetéket is meg kell fizetnem?

Tudom ez most trükközésnek tűnik, nem jellemző rám ez a fajta eljárás, de két kisgyerek mellett nem egyszerű fenntartani egy ekkora teljesítményű autót (igen, miért nem gondolkodtam korábban, tudom...).

Köszönöm a gyors segítséget előre is.

Sanyi.

Szomorú örökös # 2017.10.24. 17:11

HUNited

Úgy gondolom, hogy hamarabb kellett volna talán ezen gondolkodni. Én minden autó vásárlás esetén hosszan szemlélődök, keresgélek, hogy mi is az elképzelésem. Minden egyes újabb autónál újabb és újabb feltételek merülnek fel, amelyeket a keresésnél felhasználok. Szóval nem hinném, hogy úgy kell menni autót vásárolni, ahogy a tisztelt kérdező is ment, azaz megnézte, aztán egyből beleszeretett, majd mikor rájött, hogy ez túl sok neki, akkor jönnek az ilyen (törvénytelen) ötletek.

Csaba0828 # 2017.11.03. 17:13

Üdv mindenkinek!
2017 10 07-én vásároltam egy toyota celica szgk-t, az autó kiválasztásánál az volt a legfontosabb, hogy 143 kw azaz 193 lóerő teljesítményű legyen, a forgalmi engedélyében ez is szerepelt és így nyugodt szívvel meg is vettem és át is irattam a nevemre. Az autón voltak aprobb hibák így a próba során nem derült ki az, hogy az autó valójában csak 105kw azaz 140 lóerős, ez egy márkaszervízben derült ki a vásárlás után 3 héttel ,Erről ki is allitottak egy szakvéleményt és az autófelügyelettől is beszereztem egy szakvélemenyt, hogy az autó teljesítménye hibásan szerepel a forgalmiban. Ezek után kérhetem az eladótol, hogy vásárolja vissz az autót vagy, hogy csökkentse az autó eladási árát ?
Az eladó valószínűleg nem tudott róla, hogy nem 143kw-os az autó bár ezt nem tudom biztosan.
Válaszaitokat előlre is köszönöm

Dr.Attika # 2017.11.04. 09:14

A forgalmi engedély közokirat. Az abban foglaltak teljes bizonyító erővel bizonyítják az abban foglaltak valódiságát. Ezért az eladóval szemben Ön nem élhet semmilyen polgári jogi igénnyel. Annyit tehet, hogy közokirat-hamisítás miatt büntetőeljárást indít. Ha ez az eljárás konkrét közszolga büntetőjogi felelősségét megállapítja akkor kérheti a forgalmi kiállításáról rendelkező határozat semmisségének megállapítását és új határozat hozatalát. Ekkor ha szerencséje van, akkor megállapítják a helyes "lóerőt". Viszont semmivel nem jut előbbre.

Csaba0828 # 2017.11.04. 09:53

Tisztelt ügyvéd Úr
A forgalmiban egy elírásnak köszönhetően szerepel a 143 kw teljesítmény, ezt az okmányiroda a szakértői nyilatkozat alapjan teljesen díjmentesen kijavítja. Ami érdekelne az az, hogy vkérhetem e az autó visszavásálását az eladótól? Mivel én azért ezt az autót vásároltam meg , mert 143 kw teljesítményü . Ezt tanukkal tudom bizonyítani,
Egyszóval nem azt kaptam amit kértem.
Jogi útra terelem az ügyet, mert megkárosítva erzem magam. A ket külömböző teljesítményű autó között kb 500 ezer forint külömbség van .
Tisztelette Csaba

K3f31989 # 2017.11.08. 12:30

Tisztelt ügyvéd Úr!
Nemrég vásároltunk egy 2008as gépjárművet 1.190.0000ft-ért, amire egy év garancia van,használt autó kereskedőtől! Haza úton semmi probléma nem volt, másnap egy hosszabb úton kiderült, hogy teljesen kuplung hibás! Ennek javítási ára közel 300.000 Ft! Vissza vittem a kereskedésbe, ahol azt mondtak , hogy a motorra és a váltóra vonatkozik a garancia! A kuplung a váltó hoz tartozik! Azt mondtak, szét szedik és javítanak rajta!
De váltó és kettős tömegű cserét nem csinálnak! Kvázi 1.190.000 Ft-ért egy már hibás autót vásároltunk!
Ilyen esetben mit tudunk tenni?

nonolet # 2017.11.08. 12:51

Csaba0828

A károd nem az eladó okozta!

Ráadásul, ha ez elvárható alapossággal vetted volna át az autót, akkor a motor típus eltérést alighanem észlelned is kellett volna.

- -

Szerintem kárigénnyel az ellen léphetsz fel,
aki miatt anno az elírás létrejött...

Az pedig aligha az eladó.

nonolet # 2017.11.08. 13:06

K3f31989

Azt tudod tenni, hogy nem hagyod lerázni magad!

Biztosan garancia/jótállás van rá?
Van erről garancia/jótállási papírod is?

Ha igen, akkor a garancia/jótállás ugyebár arról, szól, hogy:
1 évig nem fog elromlani, ha mégis akkor
az eladó ingyen javít/cserél/visszavesz.

HA a garancia/jótállási papír szerint valóban nem tartozik az eladó által vállalt garancia körébe a hiba, még akkor sincs baj.

Hisz van az autóra 1 év SZAVATOSSÁG IS!
(az önként vállat garancia/jótállás mellett)

HA!!! pedig

  • magánszemélyként vetted meg

ÉS

  • az eladó VALÓBAN a kereskedő a szerződésen

Ekkor ráadásul "Fogyasztón"-nak minősülsz!!!!

Ami miatt az első 6 hónapban a szavatosság is garancia/jótállás módjára viselkedik :-)

- -

Tehát: térj át a garancia/jótállásról a SZAVATOSSÁG-ra!

Azaz szavatosság keretében kérd tőlük
az ÖSSZES hiba díjtalan kijavítását!!!!

Az első 6 hónapban (ha "Fogyasztó" vagy)
ez alól nem is tudnak kibújni gyakorlatilag.

Hisz a kibújáshoz nekik kellene bizonyítani,
hogy
a hiba oka az eladáskor még nem állt fent...

Ami aligha fog menni.

- -

Szóval éj a jogaiddal, ne hagyd magad.

blake # 2017.11.10. 09:37

Kedves Forumozok!

Nemreg vasaroltunk egy hasznalt autot, amit a vasarlas elott elvittunk allapotfelmeresre, ahol semmilyen komolyabb hibat nem allapitottak meg.

A vasarlas soran a tulaj nem adott at torzskonyvet, mivel azt allitotta, hogy passziv, igy megsporolva annak 6,000 forintos kiallitasi koltseget.

A meglepetes akkor ert minket, mikor az okmanyirodaban atirataskor kozoltek, hogy igy csak kereskedo adhat el autot, az elado pedig egyeni vallalkozo, kereskedo.

Ezt nekunk nem emlitette, igy felmerult bennunk a gyanu, hogy valamilyen rejtett hibaja lehet az autonak.

A szerzodes egy atlagos iroszer boltban vasarolhato adasveteli, melyen az elado, mint termeszetes szemely van megjelelolve.

Erdeklodnek, hogy amennyiben elojon valamilyen rejtett hiba, nekunk kell bizonyitani, hogy az mar a vasarlas pillanataban is jelen volt a gepjarmuben, vagy az eladonak?

Valamint, ha nekunk kell bizonyitani, erunk-e valamit az allapotfelmeresen kapott dokumentummal, hogy legjobb tudasunk szerint jartunk el, hogy az auto hibait megtudjuk?

Elore is koszonom a valaszokat!

Rexor # 2017.11.10. 09:49

Én nem az autó állapota miatt aggódnék jobban a helyetekben.

blake # 2017.11.10. 10:01

Ez biztatoan hangzik.

Mi miatt kellene aggodnunk inkabb?

Rexor # 2017.11.10. 12:06

Leginkább hogy miért nincs törzskönyv, ennek elég sok olyan oka lehet (pl. lopott gépjármű).

blake # 2017.11.10. 12:09

Mert, mint utolag kiderult, kereskedo volt az elado.

Eredetiseg vizsgalat es atiratas mar megvolt, tehat ezekkel a dolgokkal nincs problema. (elmeletileg)