gépjármű vásárlásától való elállás


wers # 2017.11.10. 12:13

Ne izgulj, a törzskönyv nem garancia igazolás.

blake # 2017.11.10. 12:27

Ezt ertem, csak mivel kereskedoi mivoltat is eltitkolta, felmerult bennunk, hogy nem ez volt az egyetlen dolog, amirol elfelejtett tajekoztatni minket.

wers # 2017.11.10. 12:41

Azt írtad, átvizsgáltattátok a kocsit.

drbjozsef # 2017.11.10. 13:03

Egy kereskedő is adhat el autót magánszemélyként.
A sajátját. Ez az volt?

Ha nem, ami a forgalmi és a törzskönyv miatt valószínű, az neked csak jó : ha kereskedőként adta el, az első 6 hónap bizonyítási terhe az övé.

Az, hogy "mit titkolt még el", nem annyira jogi kategória, de amúgy is megválaszolhatatlan.

Bali29 # 2017.11.10. 17:53

Üdv mindenkinek. Az alábbi dologban kérném a segítséget.

Kb 1 hónapja adtam el egy papírok nélküli veterán motorkerékpárt adásvételivel amit nem dátumoztunk ki.Ebben hibás vagyok tudom.Megbeszéltük hogy utánanézek hogy papirozható -e.A vevő megtekintette,átnézte,hosszas alkudozás közepette.
A mai nap felhívott a vevő hogy őneki mégsem ér annyit a motor amennyiért megvette, ha nincsenek meg a papirjai visszahozná.

Kérdezem hogy ilyenkor mi a teendő.Adat hiányában az adásvételi érvényes?

wers # 2017.11.11. 11:56

Miért nincsenek papírok?

Bali29 # 2017.11.11. 14:05

Mivel veterán 1962-es motorról van szó,a papirjai lelettek adva abban az időben.Na mostmár jelenleg másik rendszer van így nehézkes utánajárni.

bika64 # 2017.11.11. 15:35

Tiszteletem! 2 hónapja beadtam az autómat egy szerelőhöz,mert ette az olajat és füstölt. 3 hét múlva megállapították, hogy motorhibás, ki kell cserélni a motorját. Kaptam egy árajánlatot 330.000Ft-ról. Megkérdeztem a szerelőt, hogy gazdaságos-e megjavítani, mert 5-600-ért hasonló évjáratú és ugyanilyen típusú autót lehet venni. Ha eladnám motorhibásan, lehet, hogy nem kellene 300 ezerrel kiegészíteni. A szerelő azt írta, hogy lenn aki megvenné, az eddig felmerült költségem 30.000Ft, ami a szétszerelés díja. Első kérdésem: nem sok ez egy kicsit szétszerelési díjnak? A másik, azt mondta nekem egy ügyvéd, hogy vállalkozás /szerelő/ és köztem egy speciális vállalkozási szerződés (szerelési szerződés) jött létre. Ebben a kötelemben a szerelő kötelezettséget vállalt arra, hogy a hibás autót megjavítja, én pedig ennek az ellenértékét kifizetem.
Egy konkrét hiba javításával bíztam meg, illetve konkrétan az olajfogyasztás- és a füstölés teljes mértékben történő javításával. 
2 hónap telt el, sem az olajfogyasztás, sem a füstölés nem szűnt meg, sem a motor nem lett kicserélve és fogalmam sincs meddig állna még ott az autóm. Tehát nem teljesítette a szerződésben vállaltakat, az autómat nem javította ki, használhatatlan, ezért a felmerült költség -30.000Ft- kifizetése nem esedékes. Csak a hiba megszüntetésekor, a teljesített szerződés esetén esedékes a díj. Jól mondta az ügyvéd?
Üdvözlettel:bika64


2007-ben bírósági végzés alapján a Groupamagar.Bizt.elvesztette a pert ellenem, jutalék visszaírás miatt.Velük 2004-ben szerz?dtem, de 2004.1o.hóban

nonolet # 2017.11.11. 16:44

Nem mondta jól.

Jelenleg az ügy függőben van.

A hiba feltárása után éppen
te döntésedre vár!!!! a szerelő,
hogy
befejezze-e a javítást vagy ne.

Ha rábólintasz az ajánlatra befejezi és te kifizeted a 300 ezret (vagy amennyi éppen lesz a végösszeg).
Ezzel a megbízás teljesül.

Ha nem bólintasz rá akkor meg a megbízást visszavontad.
Tehát NYILVÁN!!! el KELL számolnotok egymással.
Azaz ki kell fizetned ez eddigi munkadíjat+költséget.
Ami a hibafeltáráshoz kellett ugyebár.

Ha összerakatod javítás nélkül,
akkor azt is fizeted, nyilván.

- -

Azon, hogy 30 eFt sok-e lehet gondolkodni.

Normális helyen 6-10 eFt/óra az autószerelés díja.
Hamar összejön 30 eFt...

- -

Amúgy te mit szólnál, ha te dolgoztál volna rajta órákig?

Aztán jönne a szarrágó fasz,
hogy
nem fizeti ki a melódat?!

nonolet # 2017.11.11. 16:48

"ezért a felmerült költség -30.000Ft- kifizetése nem esedékes. Csak a hiba megszüntetésekor, a teljesített szerződés esetén esedékes a díj."

Azért azt nem nevezném ügyvédnek,
aki ezt a tanácsot adta neked.
Csak egy kókler-fasznak...

HA így gondolkodtok, akkor NE akadályozd meg a javításban!!!!

Rendeld meg a készre javítást és fizesd ki a 300 ezret.

Szomorú örökös # 2017.11.11. 17:46

bika64

2 hónapja beadtam az autómategy szerelőhöz,mert ette az olajat és füstölt.3 hét múlva megállapították, „hogy motorhibás, ki kell cserélni a motorját.

Nem tudom, csak nekem tűnt fel ez a baromi "rövid" határidővel dolgozó szerelő? Én ennek egy huncut ganyi vasat se fizetnék, főleg ezek után:

Ha eladnám motorhibásan, lehet, hogy nem kellene 300 ezerrel kiegészíteni. A szerelő azt írta, hogy lenn aki megvenné, az eddig felmerült költségem 30.000Ft, ami a szétszerelés díja.

Szóval itt szintén csak nekem tűnik fel a svindli-gyanú? Nem lehet, hogy szándékosan mondott nagy árat a motorcserére, hogy aztán a töredékéért megcsinálja, miután egy havernak átjátszotta bagóért a tulajdonjogot, akinek éppen kell ez a kocsi? A 3 hét tökölés alatt simán szemet szúrhatott valakinek, aztán rávetette a hálóját. Szóval én lehet keresnék egy másik, sokkal korrektebb és gyorsabb szerelőt. Egy ekkora munkára előre szokás az enyémnél is bejelentkezni úgy, hogy addig egyáltalán nem nála dekkol a kocsi, hanem itt az udvarban, amíg hozzá nem fog.

Szomorú örökös # 2017.11.11. 17:50

nonolet

Amúgy te mit szólnál, ha te dolgoztál volna rajta órákig?

Ha egy kicsit értenél hozzá - special nekem a végzett szakmám épp motorszerelő - akkor tudhatnád, hogy nem kell totál szétszerelni egy motort az olajfogyasztás okának megállapításához. Erre léteznek különféle diagnosztikai módszerek és azokkal ugyanúgy meg lehet a hibát állapítani a motor szétszerelése nélkül is, és még csak 3 hét se kell hozzá. :-)

Maradjunk annyiban, hogy aki itt „kókler-fasz”, az nem az ügyvéd, hanem az a szerelő, aki ilyen határidővel gyakorlatilag még semmi érdemlegeset nem tett a javítás érdekében. :-)

Bali29 # 2017.11.11. 18:10

A nagy olajfogyasztás nem feltétlenül jelenti azt hogy az egész motor kuka. A legkisebb gond a szelephézag,ettől is lehet és így tovább a komolyabb dolgokig.Egy biztos.Hozzáértő szerelő kell és rendes diagnosztika.Rakja össze inkább ahogy volt és nézze meg más is.Ne csak azt mondja hogy motorhibás mert ennyi esze mindenkinek van hogy valami nemstimmel. hanem azt mesélje el hogy mi az ami okozza.

Bali29 # 2017.11.11. 18:13

És ha tényleg menthetetlen lesz a motorja akkor nézz te egy bontott jó állapotút.Biztos nem 300ezerbe fog kerülni.Sok szerencsét.

Szomorú örökös # 2017.11.11. 18:31

Bali29

A legkisebb gond a szelephézag

...amit ugyebár már eléggé régóta hidrotőkék automatikusan szabályoznak, azon sok állítási lehetőség nem igazán van, max. a kopott hidrotőkék cseréjével szabályozható. ;-)

Bali29 # 2017.11.11. 19:05

Igen.Suzukimnál pl nem hidrotőkés :) de amúgy a lényeg hogy nem feltétlenül kuka egy motor mert a szerelő azt mondja.

Szomorú örökös # 2017.11.12. 05:34

Bali29

Suzukimnál pl nem hidrotőkés :)

Na ja, vannak még kőkorszaki technikák az űrkorszakban. Ugye ugyanaz az évjárat a Suzukinál 1.0 verzióban hidrotőkés szabályozású, az 1.3-as viszont nem az. Fogalmam sincs, hogy miért így gyártották le.

De egyébként valóban egy motor gyűrűzés, hengerfej-felújítás szükség esetén megoldja a problémát. Ha még mellette a kuplungot is felújítják - ha már ennyire szét van szerelve a motor, akkor érdemes megcsináltatni - akkor is max. a fele lesz a költség egy normális szerelő esetében. Én mondom, svindlit érzek a történetben, ez a baromira lassú szerelő valaki havernek akarja átjátszani. Ekkora munkánál érdemes volna előtte részletes árajánlatot kérni, hogy mi és miért kerül annyiba, ezt én mindenképp meglépném.

Az már más kérdés, hogy amennyiben a motorblokk vagy a hengerfej valahol repedt, akkor hiába lesz felújítva, egy kalap hajítófát nem fog érni, ugyanúgy eszi tovább az olajat és forralja a hűtőfolyadékot. :-O

Egy ismerősöm is régebben egy 524-es BMW-vel járt úgy, hogy megfőtt a motorja. A márkaszervíz közel egy milliós költséggel motorcserét javasolt. Ő inkább keresett egy szerelőt, aki szépen szétszerelte és megcsinálta párszázezerért. A végén így adta el.

Meryke61 # 2017.11.21. 18:19

Üdvözlöm Önöket! Segítségüket szeretném kérni. Szombati napon vásároltam egy kereskedőtől az autót. Természetesen megtekintve, kipróbálva adás-vételi szerződés alapján a vételárat készpénzbe kifizettem az eladónak. A forgalmi engedélyben tulajdonosként nem volt feltüntetve, hanem a "Hivatalos feljegyzések"-nél szerepelt a kereskedő neve, melyet azzal magyarázott, hogy a törzsköny passzivitása miatt. Én hittem neki, lehet nem kellett volna.
A mai napon felhívott azzal a kereskedő, hogy az előző kereskedő akitől hozzá került az autó felszámolás alatt van és inkasszót tettek az autókra, ami az én autómat is jelenti. Azt kérdezte, hogy voltam-e az okmány irodába, kérdeztem, hogy miért. Azzal riogatott, hogy elveszik a papírjait a kocsinak, nem tudom átiratni és vihetem majd a bontóba, de ő egy fillért se ad nekem. Kérdeztem, hogy ez most hogy lehetséges. A válasza az volt, hogy felhív 1,5 órával később és majd megmondja, hogy mennyit kell még fizetnem, nekem meg neki, hogy az autóról levegyék az inkasszót. Kérdem ez valóban lehetséges. Mi a teendő ilyenkor. Természetesen mivel szombaton délután vásároltam az autót, még nem indítottam el az átiratási dolgot, csak a biztosítást indítottam el.

Mici87 # 2017.11.25. 14:59

Sziasztok! Ha egy markakereskedesben leelolegeztunk egy hasznalt autot (700.000 ft az ara es 100.000-et tettunk le mivel szombat van igy nem tudtak volna atadni a forgalmit es atiratast intezni), de itthon meggondoltuk magunkat akkor hetfon elallhatunk a vasarlastol es visszakaphatjuk a letett szazezer forintot vagy mar mindenkepp buktuk?

nonolet # 2017.11.25. 16:51

Meryke61

Ha VALÓBAN AZ a kereskedő az eladó akinek fizettél,
akkor semmi köze se neki se neked ez előző kereskedőhöz/tulajhoz.

Ezért....

Egy biztos: NE FIZESS NEKI egy fillért sem!!!!
Bármi is a meséje..

Ellenben írasd át mielőbb a nevedre.

Aztán, ha kiderül valami, akkor majd egy
perben tudsz futni a pénzed/autód után.
Sajnos.

Minden más megoldás rossz!!!!

Kivéve, ha (netán) visszaadja a pénzed és eldobjátok szerződést.

nonolet # 2017.11.25. 16:53

Mici87

HA "előleg" volt az írás szerint, akkor vissza kapod.
(de lehet esetleg kártérítési igénye, attól függ mit írtál alá)

HA "foglaló" volt akkor nem.

hínársrác # 2018.02.09. 15:01

Kedves fórumozók.
Véleményeket kérnék az alábbi foglalóról hogy ilyen formában mennyire hiteles?

https://drive.google.com/…vfp-VR0/view?…

Vadsuhanc # 2018.02.09. 15:22

hínársrác

Talán, ha leírnád mi a konkrét problémád, könnyebb lenne segíteni.

hínársrác # 2018.02.09. 15:54

Kedves Vadsuhanc

Két hete kinéztem egy patika állapotú 13éves kettes kombi focus-t egy debreceni kereskedésben, melyet a foglaló után pár nappal átnézettem egy szervízben, tudom előtte szokás. Azért döntöttem a szervízes átnézés mellett mert a foglaló után kíváncsiságból lekérdeztem az autoDNA weboldalról az autó ekőéletét és azt láttam hogy németben egy éve sérűlt volt. A szerelő átnézte a karosszéríát, és a futóművet is. Kiderűlt hogy a hátsó sárvédő ívei újra lettek fújva amit a kereskedő be ismert, bár azzal védekezett hogy nekem ezt mondta a megtekintés alkalmával, amire én nem emlékszem. A féktárcsák hullámosra koptak, de ezt nem cseréltete le csak a betéteket. A lengéscsillapítók porvédői is hiányosak, rohadtak, sőt az olaj szivárog is az egyikből, és a toronycsapággyal sincs minden rendben. A hátsó szilentekből is csak az lett cserélve ami nagyon kritikus állapotban volt. Az autót 4napja műszakiztatták. A kereskedő a foglaló napján azzal biztatott hogy ő mindent cseréltetett rajta amit szükségesnek látott. A szervizes szerint a fékbetéteken és az első két rugón kívűl ő mást nem látott hogy cserélve lett volna..
A motorban meg alíg volt olaj, a pálca alján épp hogy látható volt annak nyoma, a minimumot meg sem közelítette.
Az autó ára 1.2millió és 150ezer foglalóm van benne..
A gépkocsi hibáira való tekintettel alkudni próbáltam hogy a futómű javításának összege ne csak engem terheljen, de a kereskedő 1forintot sem hajlandó engedni az árból, gondolom a foglaló adta biztonságérzet miatt. Elmondása szerint a porvédő nélküli lengéscsillapító szárak látvanya nem nagy probléma.
Az olajat engedő lengéscsillapítót elég akkor cserélni ha már pattog a kerék.
Hullámosra kopott fékbetéteket valóban fel lehetett volna szabályozni, de a műszakin volt fékerő, meg amúgy sem drágák a ford alkatrészek.
12éves repedezett téligumikra:
Ő is régi gumikkal jár.
Elmondása szerint foglalót teljes egészében bukom ha elállok a vételtől.
A kérdésem még az lenne hogy ezek a hibákra való tekintettel kérhetem a foglaló visszafizetését? Rejtett hibának minősűlnek a felsorolt hibák?
A foglalón nincsenek tanúk feltüntetve, ez mennyire szabályos így?

nonolet # 2018.02.10. 01:07

Utólag okosnak lenni, annyi mint előre hülyének.

Már kezdésnek is... 13 éves és patika állapotú, ehhh!
(pláne egy ford vacaknál, ugyanmár)

- -

A foglaló célja, hogy: a szerződést később megkösd!
A már kialkudott feltételekkel....

Azaz foglalót CSAK a MEGÁLLAPODÁS után adunk!!!
Tanulság-1: ne a foglalózás UTÁN kezd tájékozódni!

Ha mégse kötöd meg a szerződést, akkor elbukod a foglalót!
Ennyi.
Tanulság-2: legközelebb ne foglalót adj, hanem előleget.
(az előleg visszajár, ha nem jön létre a szerződés)

- -

Mit tehetsz?
Nem sokat... jól már nem tudsz járni.

1.
Vedd elő az állapot lapot!
A kereskedőnek kellett ilyet adnia neked.
(HA nem kaptál eddig, akkor kérd el)

Vesd össze az autó állapotával...
HA eltér, akkor javul a helyzeted.
Tudod vele revolverezni, mert csalni akart.
...és alighanem megtudtok alkudni.

Ha nem tér el, az pech neked, mert akkor a hibákról tájékoztatott.
Akkor ő diktál, vagy bukod a foglalót.

- -

2.
Figyelj rá, hogy
a kereskedő legyen az eladó!!! és ne valaki MÁS!!!
A szerződésen a kereskedő vállalkozás szerepeljen az eladóként.

  • a cégneve vagy a neve+EV (egyéni vállalkozó)
  • az adószáma
  • EV esetén a nyilvántartási száma is

Cég esetén nézd meg, hogy nincs-e felszámolás alatt.
https://www.e-cegjegyzek.hu/

Ellenőrizd az adószámát is és, hogy van-e végrehajtás ellene.
http://nav.gov.hu/nav/adatbazisok

HA cégtől veszed, magánemberként, akkor ugyanis "Fogyasztó"-nak minősülsz majd! reklamáció esetén.
Ami azt jelenti, hogy

  • ha hibát jelentesz be utólag

akkor

  • az első 6 hónapban!
  • neki kell bizonyítania, hogy "nem is volt hibás"

HA nem valaki mástól veszed (csőbe húz), akkor viszont neked kell bizonyítani az eladó helyén szereplő számára, hogy " már az átadáskor is hibás volt".

Tehát: kereskedő vállalkozástól venni ELŐNYÖS!
De ehhez figyelni kell az eladó rovatra...
(gyakran átvernek rábeszélnek, hogy írd alá, bár nem az ő vállalkozása az eladó a szerződésen)

Épp ezért, ha rád is erőszakolja és megveszed inkább.
Akkor AZOKKAL a hibákkal,amik az állapotlapon NEM szerepelnek majd a vétel után vidd vissza.
.. ÉS kérd a javítást szavatossági alapon.

Szóval: a lényeg és az alku kulcsa számodra az állapot lap!

ÉS az, hogy: valóban a VÁLLALKOZÁS legyen az eladó ne más (ne egy magánszemély!!!).