termékcsere - pénzvisszafizetés?


drbjozsef # 2020.10.03. 04:22

H.Zoltan,

Bírói. De precedensjog nincs, szóval minden eset más, minden körülményt önállóan kell mérlegelni minden egyes esetben.

Ha simán cserélték, vagyis elismerték, hogy nem hatottál közre a meghibásodásban, akkor 3 csere után már jogosan veszíted el a bizalmadat a termékben.

Nem tehetsz mást, mint hogy bejelented nekik, hogy elállsz a szerződéstől, kéred vissza a pénzedet, az idézett Ptk. passzusra hivatkozva, megindokolva a 3x cserével, valamint a fogyasztóvédelmi főfelügyelőség és a bírósági per kilátásba helyezésével. Lehetőleg írásban, igazolhatóan (tértivevény, vagy átvételi).

Aztán meglátod, mit felelnek.

H.Zoltan # 2020.10.02. 20:12

drbjozsef!

Nagyon szépen köszönöm a válaszát!

Ez a gyakorlat kereskedelmi, vagy ha jogi útra terelődne akkor bírói? Megértem, hogy Ők ezt nekem nem fogják felajánlani, de hogyan lehetne kapaszkodnom az Ön által beidézett, érdekmúlásba? Szükségem lenne valamilyen tárgyi bizonyítékra? Esetleg helyettesítő termék számlájára? A 3 csere az egy általánosan elfogadott próbálkozási mennyiség?

Nagyon köszönöm a szíves segítségét!

drbjozsef # 2020.10.02. 16:31

H.Zoltan,

Sajnos nincs konkrétan meghatározva, hány csere után lehet elállni a szerződésről. Az pedig, hogy ráfizetéssel drágább termékre válts, nincs is a lehetőségek között, ezt csak a forgalmazó engedheti meg, ha akaraja.

Ptk. 6:159.§(2)

  1. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

...
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ez a "kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdek" a gyakorlat szerint a többszöri csere esetén megalapozott lehet. Ha három csere után is hibás, az már megalapozza, hogy elállj a szerződéstől.

Kérd vissza a vételárat, és ha akarsz, tegyél hozzá és úgy vegyél jobb terméket. Bár én azt nem itt tenném.

H.Zoltan # 2020.10.02. 12:19

Sziasztok!
2018 marciusaban vettem apple watch 3-at. Istyle, maganszemelykent. Visszavittem 2020 elejen, mert allandoan toltesi problemaim voltak vele. Kaptam uj orat. Visszavittem megint 3 honap mulva, ugyna ugy nem lehet tolteni semmivel. Kenye kedve szerint valtozik, mikor akar tolteni vagy csak melegedni. Kaptam megint egy uj orat. Es most ez megint ugyan ezt csinalja. Mindegyikrol van termeszetesen jegyzokonyvem. Kicsit unom mar ezt az eljarast.
Van tippetek mit lehet ilyenkor tenni? Mar atturtam a ptk ide vonatkozo reszeit is, es az istyle-al is felvettem a kapcsolatot, de tobbletkoltsegre hivatkoznak, amikor azt kertem, hogy kifizetem a kulonbozetet, de adjanak masik orat (series 6) mert ezt nem csinalom tovabb.
Ok kotik az ebet, csak csere/javitas, es amig erre kepesek, addig ezt is fogjak csinalni. Tehat ha meg 5 evig tartanak keszleten ilyen orat, akkor 5 even keresztul cipeljem vissza 3 havonta?
Viszont nalam lassan fenn fog allni az erdekmulas, mert veszek akkor siman egy uj orat.
Van otletetek erre? Kulturaltan oldanam meg veluk!

Koszonom!

ildike19 # 2019.02.28. 19:19

Szép estét!

A problémám a következő: 2017. decemberében vettünk egy ASUS laptopot a Média Marktnál. Tudtam használni 2018. december elejéig. Azóta folyamatosan a szervizbe van. Már a negyedik alkalom, hogy javításra vissza kellett vinni. A kérdésem az lenne, hogy mikor kérhetem a termék cseréjét? Borzalmasnak tartom, hogy nem tudják megjavítani.
Köszönettel:
ildike19!

drbjozsef # 2018.09.19. 10:55

Igen.

Ptk. 6:159 (2) és (4).

vernyomás123 # 2018.09.19. 10:24

Üdvözlet!

2018. júliusában vásároltunk egy VÉRNYOMÁSMÉRŐT édesanyámnak egy WEBÁRUHÁZBAN. A vérnyomásmérőről kiderült, hogy nem jól mér. (Nem anyu a béna, hanem a készülék rossz, többször is jelentősen eltért a korábban megszokott értékektől és nem azért, mert rosszul volt anyu...)
Jeleztem a webáruháznak, hogy szeretnék pénzvisszafizetést kérni, mert a készülék nem megfelelően mér.
Ők kiállítottak egy 72 órás RMA-t és kérték, hogy juttassam el a készüléket a szervízbe a kinyomtatott RMA-val.
Elvittem a szervízbe a készüléket.
Ma szeptember 19-e van, a készüléket július 17-én adtam le a szervízben és semmi hírem nincs a készülékről, arról, hogy mi a vizsgálat eredménye, stb.
Én a legelejétől kezdve pénzvisszafizetést szerettem volna, hiszen egy vérnyomásmérő esetében nem jó szórakozni azzal, hogy most a szervíz vajon jól, vagy nem jól javította-e meg, és ha nem tudják esetleg megjavítani, akkor vajon az adott márka csere terméke megfelelően fog-e mérni....de sajnos buta voltam, nem tudtam, hogy ilyenkor jobb nem a hibára hivatkozni, hanem simán csak el kell állni 14 napon belül a vásárlástól...

Szóval most, hogy eltelt 2 hónap és nem kaptam tájékoztatást, hivatkozhatok arra, hogy lejárt a 30 napos javítási időszak- vagy nem tudom mi a hivatalos neve - plusz jelentős bizalomvesztés alakult ki részemről és szeretném a pénzemet visszakérni?

Köszönöm.

nonolet # 2017.08.20. 09:40

google!!! nincs nálad?!
Cirka 9 másodper volt... vazze!

https://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

Bővebben...

http://www.jogiforum.hu/hirek/33691

Helga1970 # 2017.08.20. 07:58

Kedves nonolet!

Köszönöm a gyors választ!

Esetleg lenne olyan kormány rendelet,paragrafus,hogy 14napon belül kell visszafizetni az áru értékét és azt az összeget,nem pedig valamennyit...(mert személyes találkánál-mikor az árut visszavittük a válaszuk,ha valamennyit vissza is fizetnek 30 nap áll rendelkezésükre)

Ezek után semennyire nem bízok a cégben...

Köszönöm a segítő választ!


Tisztelt Hölgyem/Uram!
Tanácstalan vagyok mit is lehetne tenni az ügyemben,ezért fordultam önökhöz,kérem segítsenek!
Háztartási vagyonközösséget

nonolet # 2017.08.19. 15:58

14 nap, igen
Onnan, hogy írásba adták elfogadják az elállást és fizetnek.

A késedelmes fizetés az már pénzbehajtási ügy.

1. lépés
Felszólító levél, határidővel (tértivevénnyel).

2. lépés
Fizetési meghagyás a közjegyzőnél...

3.
lépés
A választól függően következik

  • a végrehajtó

vagy

  • a per
Helga1970 # 2017.08.19. 13:05

Kedves Segítők!
Neten rendeltem egy műszaki dolgot,melyet a kipróbáláskor használhatatlannak véltünk,ezért ezt jeleztük a cégnek írásban.A
szervízt ajánlották,amit nem akartunk elfogadni.Ezért a második napon elállási nyilatkozatot küldtem emailon.Továbbra is a szervizt hajtogatták...Elvittük személyesen a céghez(hátha sikerül megegyeznünk)nem volt eredménye,csak a "szervíz"Otthagytuk szervízelni,de mondtuk tovább visszük az ügyet,mert ez nem eljárás,hisz jogunk van elállni és visszakérni az összeget.Azóta volt még egy pár levélváltás és lezártam azzal,hogy akkor a békéltető bíróságon találkozunk és kész.2nap múlva jött a levél,hogy akkor fizetnek...A kérdésem,hogy 14nap áll rendelkezésre,hogy vissza küldjék az árú összegét?Ha ennyi idő alatt nem fizetik vissza elmehetek a békéltetőhöz bejelenteni a panaszom?Nem jár le valami idő ezzel kapcsolatosan?Sajnos nem bízom már a cégben ezek után és megteszem a következő lépést,ha kell. KÖszönöm a tanácsokat!


Tisztelt Hölgyem/Uram!
Tanácstalan vagyok mit is lehetne tenni az ügyemben,ezért fordultam önökhöz,kérem segítsenek!
Háztartási vagyonközösséget

nonolet # 2017.08.07. 09:03

Nézzük a szabályokat ...

1.
Törekedni kell arra, hogy a javítást 15 napon belül kész legyen.

2.
HA mégsem elég a 15 nap, akkor akkor 30 nap után már BIZTOSAN elállhatsz a bírói gyakorlat szerint.

3.
A többedik javítást már nem vagy köteles elfogadni, hivatkozhatsz a bizalom vesztésre és elállhatsz.
A 2. esetén ez még kicsit kétesélyes, de 3. helyett már biztosan.

4.
Nem vagy köteles szervizzel szarozni OTT IS intézheted a dolgod, ahol VÁSÁROLTAD a hűtőt, azaz az eladónál.
Sőt ez az a alapeset...

5.
GARANCIA/JÓTÁLLÁS keretében a megromlott cuccért nem követelhető kártérítés!
CSAK SZAVATOSSÁGI igény esetén....

(vagy, ha erre is érvényes lakásbiztosításod van)

salina # 2017.08.07. 05:27

Üdvözletem!
Tavaly augusztusban vettem egy Hausmeister alulfagyasztós hűtőt,ami október elején elromlott.Kompresszort kellett cserélni benne,amit garanciális javításban elvégzett az ezzel megbízott Elektro-B Kft.
Idén aug.29-én /hét vége,szuperkánikula!/ismét elromlott a hűtő,a hibát aug.31-én bejelentettem.Az Elektro-B szerdán kiküldte a szerelőjét,aki megállapította,hogy ismét zárlatos a kompresszor,intézkednek az ügyben.
Azóta semmi nem történt!!!
Pénteken felhívtam a gyártó cég magyarországi képviseletét,és ott is bejelentettem az esetet,hivatkozva az ismételt főalkatrész hibára,és arra,hogy a megbízottjuk semmilyen módon nem vette fel velem a kapcsolatot napok óta.
A képviselet kérte a gyártási számot,most várom a választ a panaszlevelemre.
Az lenne a kérdésem,hogy ha újra kompresszorcserét ajánlanak,el kell-e azt fogadnom,vagy kérhetem a hűtő vételárának visszafizetését tekintettel arra,hogy egy éven belül másodszor ugyanaz a főalkatrész hibásodott meg????
Hivatkozhatom-e arra,hogy elvesztettem a termékbe vetett bizalmamat,mivel ugyanannak az alkatrésznek újbóli cseréje nem biztosíték a végleges megoldásra.
Sajnos a két esetben is megtörtént anyagi kártérítést a tönkrement élelmiszerekre nem kérhetem,mert nem készítettem fényképeket azokról...

Sérelmezem továbbá azt is,hogy a garanciális javításokkal megbízott Elektro-B Kft halogatja a javítást és nem tartja fontosnak az ügyfelek tájékoztatását semmilyen módon.
Köszönöm a választ! :)

IDorina # 2013.02.14. 17:12

Üdvözlet. . Egy 2012.08.13.àn vásárolt 3D s Lg tv meghibásodott és kaptunk egy Készülékcserére jogosító igazolást az Lg től .ez el is juttatam vidékre az üzletbe.Irtak is emailt hogy megérkezett és elküdte az importőnek, és egy másik funkciókban megegyező készüléket ad az importőr és azt el kell fogadom. Erre én hívtam a Fogyasztóvédőket és elmeséltem .-ott azt mondtàk hogy ugyanarra a készülékre kell cseréni , mert ellenkező esetben az már nem csere hanem levàsàrlàs és ha pl az olcsóbb akkor a különbözet vissza jár a vevőnek, vagy lehet kérni a pénz visszafizetést. Ezt közöltem az üzletvezetővel és ő azt mondta el kell fogadnom a fel ajánlott számomra ismeretlen tv t. Még ha nem is ugyanaz a típusa mint az általam vásárolt tvnek. Ami már kereskedelmi forgalomba nem kapható. . Hozzàfüzném kb 2 hónap múlva már nem is forgalmazta egyik üzlet sem de az àràn ez nemigazàn volt érezhető. .(5 hónapig bírta) Az űzletben az importőre mutogatnak és cáfolják a Fogyasztóvédőket és az àltaluk említett jogszabályokat. .Sajnos azt sem tudom hol találom ezt a jogszabályt az interneten.. előre is köszönöm Norbert

gabi92067 # 2012.03.02. 13:55

Üdvözletem!

Egy kérdésem lenne a kedves hozzáértőkhöz.
Nem akarom litániát fogalmazni, így a gondom röviden:
Egy távollévők közötti szerződéskötésről van szó.
Az erre vonatkozó kormányrendeletet elolvastam többször is, de nem vagyok egy jogi zseni... :D
A kérdésem az lenne, hogy van joghom hozzá, hogy kikérjem az illetékes eladótól a szóbeli szerződést?
A felvett telefonbeszélgetést.

Csúnyán átejtettek, noha, úgy látszik sikerült megoldanom a problémát, mindenképpen kíváncsi vagyok a beszélgetésre, ugyanis, megtévesztett a kedves üzletkötő.

Köszi a választ előre is!!

Szép napot!!

gerilege # 2012.03.02. 13:24

Amit még meg lehet próbálni, amennyiben dombornyomott VISA vagy Mastercard kártyával történt a fizetés, hogy a fogyasztóvédelmi határozattal együtt forduljon a kártyát kibocsátó bankhoz, és kérje a tranzakció törlését
VISA kártya esetében
53 Not as Described or Defective merchandise
Mastercard kártya esetében
4853 Cardholder disputes - Services / merchandise defective or not as described
jogcímen.
Amennyiben a panaszt a bank elfogadja, akkor a pénzt visszakaphatja, és a forgalmazó oldalán lesz a labda.
Amennyiben a bank a panaszt első körben elutasítja (Magyarországon ez a valószínűbb, még az is lehet, hogy nem fogják tudni, hogy miről beszél), kérje, hogy panaszát a kártyatársasághoz is továbbítsák további vizsgálatra, illetve jöjjön vissza ide.
Fontos, hogy legyenek dokumentumai arról, hogy a panaszát megpróbálta a forgalmazóval közvetlenül rendezni, de az nem vezetett eredményre, és az is fontos, hogy Maestro vagy VISA electron kártyánál ez nem valószínű, hogy működik itthon, és a legjobb esélyei a sikernek egy dombornyomott VISA kártyával vannak.

Rexor # 2012.03.02. 12:19

Gyors megoldásra nem igazán lehet számítani. Pert kell indítani, de az bizony el fog húzódni. A követelést azzal szemben lehet érvényesíteni, akitől az ajtót vették.

fleuries # 2012.03.02. 11:44

Kedves Fórumozók!

Még tavaly októberben egy beltéri ajtókat forgalmazó cégnél rendeltünk BALOS ajtókat. A megrendelésről semmilyen feljegyzést nem kaptunk. A vállalkozó egy kockás füzetbe firkantotta fel a telefonszámunkat és a rendelést.

5 hét múlva telefonáltak, hogy megérkeztek a megrendelt ajtók. Elmentünk értük (a bankkártyás fizetésről kaptuk a szokásos elismervényt, egy pénztári blokkot, amin sem a megvásárolt termék, sem dbszám nem szerepel, csak a pénzösszeg; garanciapapírt sem kaptunk), hazaszállítottuk. Az első ajtó kibontásánál észleltük, hogy a megrendelt BALOS ajtó helyett JOBBOS ajtókat kaptunk. Azonnal felhívtuk a forgalmazó céget, hogy nem stimmel a rendelt és a leszállított termék. A vállalkozó persze ragaszkodott a JOBBOS változathoz, hogy mi azt rendeltük. Kértük, hogy cserélje ki őket, akár úgy is, hogy megfelezzük az újak szállítási költségét. A merev elzárkózás persze maradt.

Végül a fogyasztóvédelemhez fordultunk, aki elmarasztalta a forgalmazó céget: kötelezte a jogszabály szerinti panasz kezelésére.

Ma ismét felhívtuk a vállalkozót, akinél a merev álláspont maradt, őt nem érdekli mit írt a fogyasztóvédelmi hatóság, csináljunk azt, amit akarunk.

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy mit lehet még tenni, ami hatékony és gyors eredményre vezetne?
Forduljunk esetleg a központi forgalmazó céghez?

Előre is köszönjük a hasznos válaszokat!