Kiterjesztett garancia telefon gond


pgabor21 # 2016.12.21. 06:50

Tisztelt Fórum!

A problémám ugyanaz mint az előttem szólónak. Samsung S7 Edge telefon meghibásodott, a Samsung szerviz kiadta a csereutalványt, a bolt nem váltja be. Szeretném a tanácsukat kérni, hova tovább. A békéltető testület nem tud segíteni, túl vagyok rajta.

Köszönöm segítségüket!

kisspepe # 2016.09.23. 11:40

A következő a problémám. Sajnos már nem tudom mit tehetnék, tanácsot kérnék.

2013-ban Kiskunfélegyházán lévő MobilShop boltban vásároltam egy Samsung Note II telefont. A telefon mellé kaptam Samsung jótállási jegyet, melyben a Samsung 1 év kötelező és 1 év kiterjesztett jótállást vállal. Ezen felül vásároltam a Samsungtól webes felületen +1 év kiterjesztett jótállást. Így a telefonon 2016.08.04-ig érvényes jótállás volt.

A telefon 2015 decemberében meghibásodott. Többszöri szervizbe küldést követően 2016 május 12-én kiállítottak nekem a számla alapján egy csereutalványt, melyet ott válthatnék be ahol a telefont vásároltam.

A bolt tulajdonosa közölte velem, hogy ők 1 év kötelező jótállást vállaltak, nem Samsung partnerek, nem árulnak kiterjesztett garanciát, nem tudják beváltani a csereutalványt.

A Samsung válasza, hogy álláspontjuk nem változott, a csereutalvány a számla alapján kerül kiállításra, beváltásról érdeklődjek a boltban.

A bolttal kezdeményeztem egy Békéltetőtestületi meghallgatást, ahol az én javamra hoztak határozatot, de azt a bolt 100% hogy nem fogja teljesíteni. Próbálok a Samsunggal is tárgyalni, hogy találjunk valami más megoldást, de ővelük meg a levelezés hetekig tart, lassan válaszolnak, telefonon vagy személyesen meg nem tudok olyan emberrel beszélni aki döntéshozó helyzetben van.

Az egyik kérdésem az lenne, hogy kinek kellene cserélnie a telefont:
A Samsung azt állítja hogy a boltnak ahol vásároltam a telefont kötelessége beváltani a csereutalványt. A bolt nem hajlandó beváltani. Fórumokon és a Békéltetőtestület előtt is felmerült a kérdés, hogy mivel a Samsung vállalta a kiterjesztett garanciát, mennyire jogos az, hogy a bolttal akarja beváltatni a csereutalványt.

Második kérdésem, ha se a bolt, se a Samsung nem hajlandó a megoldást találni a problémámra, mit tehetek? Ez egy 144 900 Ft-os telefon volt, ami jelenleg a Samsungnál van, és nálam pedig egy már lejárt csereutalvány, amit elvileg ki fog cserélni a Samsung egy új csereutalványra.

Előre is köszönöm a választ.