Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


garanciális javítás

drbjozsef #   2019.11.09. 16:20

6:157.§(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Te az eladóval állsz jogviszonyban. Semmi közöd nincs a kivitelezővel, legalábbis ha jól értelek.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

ruggiero #   2019.11.09. 15:44

Tisztelt Fórumozók!

Adásvételi szerződésnek olyan szavatossági kikötése, amelyik a szavatoosági igényérvényesítést nem teszi lehetővé az eladóval szemben, hanem csak a kivitelezővel szemben nyújt erre lehetőséget a vevőnek, határidőn belül szerintetek eredménnyel megtámadható? Fogyasztó a vevő, ingatlanfejlesztő az eladó, új építésű lakás az adásvétel tárgya.

don

aprilismajus # e-mail 2019.08.13. 13:02

Tisztelt Vgab, vagy a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara mellett tevékenykedő békéltető testülethez fordulhat panaszával, vagy a járási hivatalhoz, ahol elsőfokon van fogyasztóvédelmi szolgálat.

alfateam # e-mail 2019.08.13. 12:37

vgab!
Ez nem jogi hanem műszaki kérdés. Majd eldöntik egymás között mi a baja a "kütyünek".

vgab # e-mail 2019.08.13. 12:16

Sziasztok!

Autószervízzel kapcsolatos kérdésem lenne.

Adott egy garanciális javítás, melyben az alkatrész hibája miatt vissza lett küldve a gyártónak. Ennek több mint 90 napja már. Beszéltem a szervízzel, állításuk alapján a gyártó nem ismerte el a hibát. Erről nekem nem adtak hivatalos iratot még. Ilyenkor mi a teendő ? Maga a szervízköltség 240.000.-

Köszi a választ.

guba # e-mail 2010.01.04. 21:09

Ptk. hibás teljesítésre vonatkozó szakaszaira, 151/2003 Korm. rendeletre, és a szerződésben vállalt jótállásra.
De legelőször egy szakértővel kezdj, aki megállapítja a hiba okát, keletkezésének időpontját, mértékét, mert addig lehet, hogy minden egyéb felesleges lenne. Aztán egy ügyvéd, és inkább hagyd rá a jogi érvelést...

Igen, célszerű mindent jegyzőkönyvezni, fotókkal is rögzíteni.

monxla # e-mail 2010.01.04. 15:55

Hello

Köszi a válaszokat.
Egyenlőre csak egy helyen vettem észre pont amikor kötelező szervizen volt.
Milyen jogszabályra hivatkozhatok én, az ügyben hogy árcsökkentést vagy kicserélést kérjek?
Egy megvásárolt autónál milyen árcsökkentést kérjek amikor a nagyobb része az autónak kp. ben lett kifizetve ill. a többi finanszírozott?
Milyen esetben kérhetek cserét?
Sajnos a szervizkönyvben nincs részletezve ez.
Elvileg be kell vinnem az autót a napokban, mert le akarják fotózni, célszerű az eseményeket jegyzőkönyvben rögzíteni, vagy elég ha bejegyzik a szervizkönyvbe?
Ráadásul made in Japan...

guba # e-mail 2010.01.04. 15:29

Igen, lényegében igazad van, a javítást ki fogja mutatni a rétegvastagság mérő. A teljes elemcserével sem járnál azonban jobban, a következők miatt:
Ha horganyzott, vagy más módon felületkezelt a karosszéria, egy hátsó sárvédőcserénél ez a védelem a hegesztéseknél mindenképpen megsérülne. Minél nagyobb felületen nyúlnak bele a karosszériába, annál rosszabb. A cserélt elemet is telibe kell fújni, és a javító fényezés soha nem lesz annyira egyenletes vastagságú, mint a gyári, tehát akkor is ki fogja mutatni a műszer.

Ettől sokkal nagyobb baj, hogy egy karosszéria soha nem egyetlen helyen kezd el ilyen módon rozsdásodni, vagyis várhatod, hogy hamarosan máshol is megjelennek majd a hólyagocskák. Meglepő amit írsz, mert két és fél év után még a Moszkvicsok meg a régi Daciák sem rozsdásodtak így. A legjobb, ha felkérsz egy műszaki szakértőt és, ha valóban ilyen nagy a baj, akkor vagy drasztikus árcsökkentést kérjél, vagy kicserélést, ne kijavítást.

guba # e-mail 2010.01.04. 15:28

Igen, lényegében igazad van, a javítást ki fogja mutatni a rétegvastagság mérő. A teljes elemcserével sem járnál azonban jobban, a következők miatt:
Ha horganyzott, vagy más módon felületkezelt a karosszéria, egy hátsó sárvédőcserénél ez a védelem a hegesztéseknél mindenképpen megsérülne. Minél nagyobb felületen nyúlnak bele a karosszériába, annál rosszabb. A cserélt elemet is telibe kell fújni, és a javító fényezés soha nem lesz annyira egyenletes vastagságú, mint a gyári, tehát akkor is ki fogja mutatni a műszer.

Ettől sokkal nagyobb baj, hogy egy karosszéria soha nem egyetlen helyen kezd el ilyen módon rozsdásodni, vagyis várhatod, hogy hamarosan máshol is megjelennek majd a hólyagocskák. Meglepő amit írsz, mert két és fél év után még a Moszkvicsok meg a régi Daciák sem rozsdásodtak így. A legjobb, ha felkérsz egy műszaki szakértőt és, ha valóban ilyen nagy a baj, akkor vagy drasztikus árcsökkentést kérjél, vagy kicserélést, ne kijavítást.

monxla # e-mail 2010.01.04. 12:40

Üdvözletem Mindenkinek,

Tanácsot szeretnék kérni a következő esettel kapcsolatban:
Adott egy két és fél éves személygépkocsi mely jobb hátsó sárvédőjén a festék felpúposodott. Szakemberek szerint belülről indul el az autó karosszériaelemének rozsdásodása. Az autóra 6-12 év átrozsdásodási garancia van. Az autó természetesen sérülésmentes.
Ha egyszerűen lemarják a festéket és kijavítják azt sajnos nem tudják úgy megtenni hogy a gyári állapot álljon vissza, mivel nem tudnak kb. 120mikronos festékréteget felvinni manuálisan, ill. nem alkalmaznak galvánfürdőt, mint a gyárban.
Egy módon lehet a gyári állapotot visszaállítani a karosszériaelem teljes cseréjével. Attól tartok hogy a legolcsóbb módot fogják választani.
Ebből kifolyólag eladásnál hátrányos helyzetbe kerülök, mert ha festék rétegvastagság mérővel ellenőrzik az autót azt mutatják majd ki hogy nem sérülésmentes az autó.
Kérdésem,
Ragaszkodhatok-e ahhoz hogy a gyári állapotot állítsák vissza?
Mi az önök meglátása az üggyel kapcsolatban?

damdadam # e-mail 2009.06.27. 20:11

Üdvözletem!

Tanácsot kérnék a következő esettel kapcsolatban:
Vásároltam egy alaplapot a számítógépembe,boltban,garanciával természetesen!
Meghibásodott az alaplap és visszavittem a boltba.Ott átvették garanciális javítás címen,majd 3 hét elteltével kaptam egy másik használt / azt nem tudom,hogy működik-e,mert felháborodtam ezen az eljáráson.../ ugyanolyan alaplapot!!!!!
Úgy gondolom,ha már cserélni kellett az alaplapot,akkor újat kellett volna kapnom és nem egy másik használtat!!!!
Vagy tévedek???
Kérem segítsen aki otthon van ebben a témában!!!
Előre is köszönöm!

vechtor # e-mail 2009.06.22. 16:26

nekem van egy olyan problémám h ha bekapcsolja a hálozaton a faterom a gépet akkor lebasza vele a netet és nem tudom miért routeren vagyunk kötve és csak fater gépe csinálja ezt.Belkin wirelles g routerünk van faternak a gépe inmáron 2 éves de működik semmi baj vele. adjatok valami jó ötletet.

Monitor # e-mail 2006.01.16. 12:45

Szia,

Ajánlanám a fogyasztóvédelmi törvényt-ha még nem ajánlotta előttem valaki- uis ott világosan le van írva,h a tv. által meghatározott feltételekkel érvényes a garancia és még nagyon sok okosság, pld.:, h a tv. által meghatározott dolgok tekintheted alapnak, ettől eltérni csak a vásárló javára lehet!!! nem érdekes, h nincs lepecsételve meg esetleg kitöltve a garijegy.
Legegyszerűbb, ha kérsz tőlük állásgoglalást (én szoktam), és megmondják mit csinálhatsz. nekem működik.
Remélem segítettem. Mosta Pannonnal keveredtünk hasonló csatába:-)

Skinner #   2006.01.14. 01:33

Kedves Tom Secret!
Köszönöm szépen a választ, megpróbálom érvényesíteni a garanciát. De egyben meg is ijedtem a választól, mert 2005.11.23.-án
vásároltam egy szintén plombált számítógépet az ELECTRO WORLD-ben monitorral együtt. A számítógép 299.990 Ft-ba, a monitor 79.900 Ft-ba került. Mindkét jótállási jegyen csak a "készülék megnevezése, típusa és a jótálás időtartama van kitöltve(12 hónap). A kitöltetlen mezők a következők :

  • gyári sorozatszám
  • azonosításra alkalmas alkatrészek megnevezése, típusa.

Továbbá megvan a számla, azon sincs sorozatszám csak típus és összeg, továbbá egy kék színű pecsét "árú kiadva 2005 NOV. 23" és es egy piros pecsét "garanciajegy kiadva". Most mit tegyek? Teljesen elkeseredtem.

TomSecret! #   2006.01.12. 10:26

Kedves Skinner,

"más a jog, és más az igazság egy barátom ismerősének egyik családtagja véleménye szerint"

Ez a megállapítás esetenként sajnos helytálló.
Mindazonáltal a te esetedben nem feltétlenül, mert:

Mint a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos ügyek többségében, sajnos a te esetedben sem a jogi háttér cizellálatságának hiánya, hanem a jogszabályi előírások egyszerű figyelmen kívül hagyása, nem ismerete okozza a konfliktust.

A jótállási jegyen, amit a számítógéphez kiállítanak, fel kell tüntetni a gép azonosításra alkalmas részeinek meghatározását.
Amennyiben a javítás során valamely alkatrész nem javítható, úgy csakis új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha jól értem te 2004 végén egy teljes konfigurációt vásároltál, és nem mondjuk egyénileg összeválogatott alkatrészeket összeszerelve, erre utal a gépház integritását szavatoló plomba is. Bár ebben az esetben is a fent írt módon kellett volna kiállítani a jótállási jegyet, azonban szvsz. a megvásárolt számítógépet éppen a forgalmazó által is bebiztosított módon egységes termékként kell kezelni. A termék rendeltetésszerű használatát megakadályozó hiba így független a konkrét alkatrésztől, hiszen a "meghibásodás" az egész gép használhatóságát érintette. Álláspontom szerint az alaplap polgárijogi értelemben vett alkotórésze (és nem pl. tartozéka) a számítógépnek, ahogyan a videokártya is vagy pl. a tápegység. (tartozék pl. egy pendrive), így osztja a fődolog sorsát.

Magyarul a Ptk. 308.§ (3) bek. második mondatának helyes értelmezése jelen esetben szvsz. a következő: A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak a kijavítása esetén a kijavított dologra , valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Nem járt le a jótállási idő, 2005. 06. 13-tól újra kezdődött, nem csak az alaplap, hanem az egész számítógép, mint termék vonatkozásában.

jogvédö

Skinner #   2006.01.11. 15:59

Kedves Realhelikon!
Te szerencsés helyzetben vagy, mert nem
plombált a gép. Én nem tudhatom, hogy valóban újra cserélték-e az alaplapot gyári szám ismeretének hiányában.Lehet, hogy egy használtra, hogy működjön a "pórnépnek" míg él a garancia.:-). Az egyetlen dolog amivel érvelhettem az a garancialevél, amin fel van tüntetve, hogy 6hónappal ezelött alaplapot cseréltek garanciális csere címszóval. De a kereskedő állaspontja szerint mint ma megtudtam, a garancia lejárt. Nem koptatom a billentyűzetet, mert más a jog, és más az igazság egy barátom ismerősének egyik családtagja véleménye szerint.:-)

Realhelikon # e-mail 2006.01.11. 13:49

Hello én ugyan igy jártam csak azzal külömbségel hogy memoria csere volt és nem zárjegyes a gép.Elvittem rossz volt kicsere és közlik hogy erre van még 4 honap mivel annyi volt az elözöböl .Én meg mondom max az életetböl ha ez igaz.Duma duma kimentem és lásd a papiron meg 1 év volt irva.He-he-he. Szoval verd ki a balhét mert uj alkatrész-re is jár az egy év. Megitélésem szerint

Skinner #   2006.01.10. 21:57

Üdvözletem!
2004.12.27.-én vásárolva lett egy számítógép, a kereskedő 1 év garanciát vállalt rá. A fent említett gép, 2005. júniusában meghibásodott, ezért garanciálisan meg is javították. 2005.06.13.-án kaptam vissza. A garanciajegyen hiba okaként az alaplap lett feltüntetve, javítás módjaként pedig a garanciális csere szó.
Ma ismételten meghibásodott a gép, a hibajelenség ugyanaz. Véleményem szerint
az alaplap egy fődarab, tehát 2005.06.13.-ától erre a fődarabra további egy év garancia jár józan ész szerint. Mert ugye azt az alaplapot ha kicserélték, akkor beletettek egy újat, új árura pedig 1 év garancia jár.
A nevetséges az, hogy veszek egy új számítógépet, levan plombálva, ezért nemtudom a benne lévő alkatrészek sorozatszámát, tehát azt tesznek velem laikussal amit akarnak. Ha most visszaviszem, valószínűleg azt fogják mondani más a hiba oka, a garancia pedig már lejárt ugyebár. Miért nincsen feltüntetve a számlán a vásárolt számítógép alkatrészeinek típusa és sorozatszáma? Továbbá miért nincs a garanciálisan kicserélt alaplap sorozatszáma se feltüntetve? Lényeg a lényeg, vigyem e vissza a gépet a vásárlás helyére, vagy ne fáradjak, vegyem meg magam az új alkatrészt és cseréltessem ki? Mindegy milyen választ kapok, mert tudom, hogy igazam van.