upc tartozás behajtás


Szomorú örökös # 2019.07.21. 17:40

bermuda háromszög

A tapasztalat szerint elég darabra, de természetesen nem ez a valóság szerinted.

Legutóbb a DIGI-vel kapcsolatban állítottátok ezt. Persze ott sem a felhasználó hibázott - persze csak szerinted - hogy mindenféle bizonylat nélkül úgy gondolta, elég lesz leadnia zárás előtt 5 perccel az eszközt, amit aztán követeltek később rajta. Persze, nyilván nem hibázott, csak mégis! ;-)

Most itt írja egészen konkrétan másik fórumozó, hogy bizony kiadják sok esetben a használt és visszaadott eszközöket is - igaz szó nincs DIGI-ről - mert miért is ne tennék, ha az még jó. De hát nagyon alapjáratú vagy öregem, és eléggé gáz, hogy képtelen vagy gázt adni végre az agyadnak. :-D

És persze mondom én, hogy te nem érted, de Isten látja lelkemet, nem akarlak meggyőzni arról, hogy mekkora primitív buta vagy! :-D

Ha nem vitte el akkor miért is a kérdező a hibás?
Minden szart amit elhagy valaki őrizni kellene, hátha 5 év múlva megvág miatta?

Ami nem a tiéd, soha nem is volt az, akkor milyen alapon dobod ki a tulajdonos megkérdezése nélkül? Ezt max. a te primitív fapados gondolkodásod diktálja így.

Nekem SAT TV szolgáltatásom volt, amiből később IP TV lett, mikor végre kábelen is tudtak szolgáltatni és ott csakis a beltérire tartott igényt a Telekom a SAT TV előfizetés megszűnésekor. Csak tudod én voltam olyan intelligens (nem, nem rólad van szó :-D ) hogy megkérdeztem őket a parabola antennával kapcsolatban is, amit már nem kértek vissza. Azt bizony meghagyták nekem. Ha ezt meglépte volna a kérdező, akkor most nem lenne ekkora sz@rban.

Szedjék össze magukat a szolgáltatók és aztán lehet miről beszélni.

Szerintem elég lenne, ha te szednéd össze magad és nem tanácsolnál alapból hülyeségeket másoknak! ;-)

Szomorú örökös # 2019.07.21. 17:09

bermuda háromszög

hibázott a szolgáltató, mert nem vitte el - ha kell neki

Ezt állítottam én is, csak én mellé azt is írtam, hogy a kérdező legalább annyira hibás a történetben, mert kidobta azt, ami soha nem volt az övé. Nos ezért kell most perkálnia.

másrészt egy ingyen szart is épp elég leadni...Szegény örökös nem érti

Te nem érted, hogy nem a te primitív észjárásod alapján működnek a szolgáltatók és nem arról van szó, hogy a kihelyezett beltérki egységeknek darabra kell meglennie nekik. Szerinted jó úgy is, szerintük meg nem. Csak az a baj - amibe képtelen vagy belenyugodni végre - hogy az ÁSZF alapján jelenleg nem te követelsz a felhasználótól hanem az, aki szolgáltatott neki több évig - megjegyzem teljesen jogosan.

Szomorú örökös # 2019.07.21. 08:04

Csuklósbusz

De ha viszont bedöglött és azért volt a csere... ?

Ha segíteni akarsz a kérdezőnek, akkor inkább ne találgass, csakis a tényekre hagyatkozz. Azokban ugyanis nem szerepel, hogy miért lett lecserélve. Csakis az van leírva, hogy lecserélték a modemet, majd tavaly lomtalanításkor a régit ki is dobták.

Mellesleg a kérdező megkérdezte előtte telefonon, hogy mi lesz a régivel...ha ez ennyire fontos volt neki, akkor miért nem vette a fáradtságot és vitte be az ügyfélszolgálatra, miután a szerelő nem vitte el magával? Ha ezt megtette volna, most nem kellene emiatt aggódnia. :-O

Csuklósbusz # 2019.07.21. 07:53

Azt nem írja konkrétan miért volt a csere. Ha nem bedöglött akkor igen, csak a méltányosság marad.

De ha viszont bedöglött és azért volt a csere... ?

Szomorú örökös # 2019.07.21. 05:30

Csuklósbusz

Ha azért volt a csere mert bedöglött a régi, de úgy kaptak újjat hogy a régit nem vitték el azért már nem a postoló a hibás.

Olvasd el, hogy mit írt! Szó nincs róla, hogy elromlott és azért cserélték:

Én elmondtam hogy korábban (2016) volt egy cserénk , és akkor a telefonban a kis hölgy azt mondta, hogy a szerelő kihozza az újat beüzemeli a régit elviszi.

A szolgáltatónak sem a szerződés lemondásakor kéne eszébejutnia hogy olyan eszközt követeljen vissza amelyet évek óta nem használ az ügyfél.

Ebben valamilyen szinten igazad van, mert jelezhették volna a felhasználó felé ezt. De ettől még tuti nem volt joga kidobni, ha csak mindössze azért lett lecserélve, mert plusz funkciót rendelt és azért cserélték ki nála három éve. A méltányosság kérése valóban jó ötlet, mert itt nem csak ő hibázott.

Csuklósbusz # 2019.07.20. 20:12

Cseredarabba?

De hát azt rakta ki lomtalanításra nem? Gondolom kártyával együtt vagy azt sem tudta hogy van benne ilyen..

Elolvastam az eredeti postot... Nos lehet mégis a postolónak van igaza, sőőt!

Mert mint írja költöztek, leadták a boxokat. De 2016-ban volt csere ami gondolom évekkel a költözés előtt volt, kaptak újat személyesen de a régit nem vitték el amit így kidobtak.
Ha azért volt a csere mert bedöglött a régi, de úgy kaptak újjat hogy a régit nem vitték el azért már nem a postoló a hibás.
Tehát egy olyan boxra kérnek bérletit vagy kártérítést nem tudom amire nem is volt már szükségük a szolgáltatáshoz illetve nem is tudták semmire sem használni.
Még nekik járna veszélyes hulladék tárolási díj..
Mivelhogy a szolgáltató nem kérte egészen a költözésig, a szerelő nem vitte el, használni nem tudták mert rossz, sőt ilyenkor a kártyát is kiveszik és odapárosítják az újhoz tehát ha "megjavult" volna sem tudták volna használni így én is kidobtam volna.

Szerintem így joggal gondolta a postoló hogy rossz, a szerelő nem vitte el, szolgáltató nem kérte.... kilomtalanította.

Én a bíróságon neki adnék igazat!

Így teljesen másképp fest a történet mint ha egy működő, aktív boxot nem tud leadni.
Itt a szerelő volt hanyag mert elvileg az újjal a régit le kellett volna venni a postoló nevéről és elvinni. De a gépben bennemaradt így automatik megy a bünti.

Nálam is ha bedöglene valami szolgáltatói cucc pl bérelt router, kijönne a szerelő, kicserélné, a régit direkt nem vinné el, pár hónap után én is kidobnám.

A szolgáltatónak sem a szerződés lemondásakor kéne eszébejutnia hogy olyan eszközt követeljen vissza amelyet évek óta nem használ az ügyfél.

Mondanám hogy menj be a szolgáltatóhoz és kérj méltányosságot azért mert a szerelő nem vitte el, de ha a UPC Direct volt azoknak az anyacéget el se éred csak ilyen partnereket melyekkel nehéz lesz megértetni.

Szomorú örökös # 2019.07.20. 18:47

Csuklósbusz

Nomeg szokott hozzá lenni kódkártya benne, lehet annak az ára is bennevan.

A kódkártya nagy valószínűséggel ment a cseredarabba, hogy egyáltalán működjön. Vagy tévedek?

az ÁFSZ-t meg nem adják oda teljes egészében kinyomtatva. Legalábbis régen nem tették.

Így igaz! Van online felület, ahol mindenkinek korlátlan megtekintésre rendelkezésre áll.

Csuklósbusz # 2019.07.20. 13:04

Szerintem nem bérleti díj lesz az hanem sima kártérítés hogy eltűnt az eszköz.

Sőt ha valami felvevős, belső HDD-vel rendelkező készülék volt az akkor azért ilyen drága.
Nomeg szokott hozzá lenni kódkártya benne, lehet annak az ára is bennevan.
Mert abból ha kiszereled a HDD-t még a számítógépedbe is használhatod.
Na ha olyan volt akkor azhelyett sajnos nem fognak elfogadni semmiféle vaterásat.
Mert az ügyfelek gyakran kilopták belőle a HDD-t így volt rajta egy matrica is, ha megsérült mert mondjuk szétszedted és kilopott, kicserélt HDD-vel akarnád visszaadni akkor már magáért a sérült matricáért fizettettek.
Szóval ha felvevős volt akkor buktad, az olyanokat amúgy sem a kukába dobják hanem megy másik előfizetőhöz.

De újabban már távolról aktiválják az USB portot aztán dugj rá magadnak adathordozót így már nincs HDD kilopkodás.

Amúgy mikor telefonon megrendeltem, beszerelték stb csak pár oldalas jegyzőkönyveket adtak, sokszázoldalas ÁFSZ-t nem. De a neten fentvan, meg az ügyfélszolgálat is elmondja kérdésedre hogyha bedöglik ingyen cserélik, de ha eltünteted akkor fizetsz.
Nekem kivitte a villám, cserélték. AKkor mondták hogyha rádől a ház de megvan minden porcikája akkor is cserélik, ha ellopják még akkor is ingyen cserélik ha megvan a jegyzőkönyv a lopásról.

Komoly technika van benne, pláne ha felvevős HDD-s, szóval kb a piaci árat kérik érte.

Tehát igaza van a szolgáltatónak, jogos és az ár is stimmel ha felvevős.

Az már más kérdés hogy szó szerint nem rágják a szádba, legalábbis nekem nem tették hogyha elvesztem akkor bizony ki kell fizetni borsos áron, az ÁFSZ-t meg nem adják oda teljes egészében kinyomtatva. Legalábbis régen nem tették.
De lemondáskor szóltak hogy le kell adni..
Ellenben a telekommal ahol nem szóltak hanem 3 hónap múlva jött a felszólítás 60 ezerről a GSM-RLL terminálról hogy le kéne adni. Nem szóltak róla szerződés lemondáskor mégis eszükbejutott később. Szerencsére megvolt még.
A telekom és a UPC is ad használt vagy felújított boxokat ki, szóval nem mindet dobják ki amiket visszavisznek.

Szomorú örökös # 2019.07.20. 05:04

Csuklósbusz

Mikor én lemondtam a szolgáltatást akkor is az ügyintéző a szemem előtt dobta a kukába, mondták ez olyan régi volt már hogy nem adják ki másik előfizetőnek.

Igen, erre a szolgáltatónak van joga egyedül, a felhasználó nagyot hibázik, ha ezt ugyanígy megteszi - mint ahogy ez a kérdező esetében is történt. A bérelt eszköz szerződésén pedig egyértelműen rajta vannak a feltételek, amit a kérdező is aláírt, elfogadva ezzel azokat, tehát az, hogy ő kevesebbre értékeli és nem fizetne érte annyit, bizony nagyon rossz duma csak. Én még a dobozát is megőrzöm mindig, hogy abban tudjam visszaadni. Ezt joggal várja el a szolgáltató, ha én gyakorlatilag csak „megőrzöm” az ő eszközét használatra.

Szomorú örökös # 2019.07.20. 04:56

bermuda háromszög

Bízd rám az életem!
Nyugodtan írd szarnak a szart, ha arra gondolsz

Csalódtam volna, ha egy egyértelmű szerződésszegés témájában nem tolod ide a pofádat. De hát egy jogi fórumon jól látszik, hogy az ilyen szemét is előfordul, mint te. Túl sok törvényes dologgal kapcsolatos hozzászólásod még nem akadt itt, ahogy olvasgattam. Jelen esetben még véletlenül sem merül fel benned, hogy az illető hibázott, ugye? Azt mindig csakis a szolgáltató teheti?

Csuklósbusz # 2019.07.19. 19:38

Itt ingyen is vihető UPC box... próbálkozz stornózni a tartozást vele. :-)

https://www.hobbielektronika.hu/…2281771.html#…

Szomorú örökös # 2019.07.19. 19:06

bermuda háromszög

Sz@r életed lehet, ha lesz@rod mindig az apróbetűs részeket.
De inkább banktól kölcsönt se vegyél fel, mert át fognak cseszni mindig. :-)

Csuklósbusz # 2019.07.19. 16:02

Tényleg kiszámlázzák, behajtónak is átadja a UPC, de gondolom a UPC Directről van szó, ők szokták visszakérni.

A jobbakat viszont visszaadják másik előfizetőnek, én is kaptam már náluk használt műholdvevőt.

Bérelem, ha bedöglik ők ingyen adnak másikat.
Mikor én lemondtam a szolgáltatást akkor is az ügyintéző a szemem előtt dobta a kukába, mondták ez olyan régi volt már hogy nem adják ki másik előfizetőnek.

De ha bemész egy sufni, UPC directtel szerződött partnerboltba ott egy 10-ért leselejtezik neked a nemlétező boxodat..

De a neten mint előttem is írták szerzel egy hasonlót, lehet az is jólesz. :-)

Szomorú örökös # 2019.07.19. 15:35

crauss

hogy kérhetnek el egy ilyen eszközért ennyi pénzt, amit egyébként is leselejteznének

Ha ügyfelük voltál, akkor az általános szerződési feltételeket is elfogadtad, abban pedig tuti, hogy erről is szó esik. Felesleges ezen kattogni, nem számít, hogy hány éves eszköz volt, te csak bérlő voltál vele kapcsolatban, nincs értékcsökkenés a sok év alatt.

Egyébként már volt erről téma DIGI vonatkozásban. Ott is úgy gondolta a srác, hogy ő a legkisebbet se hibázott, pedig bizonylat nélkül otthagyta felmondáskor a modemet, ezzel gyakorlatilag akár le se adta volna.

Itt te követted el a hibát, mert ha úgy gondoltad, hogy nem fogják kérni a régi eszközt, akkor tévedtél. Kidobtad, mostmár akárhogy magyarázkodhatsz, nekik lesz igazuk. Ha már a fickó nem vitte el, neked kellett volna bevinni, nem várni a sült galambra.

drbjozsef # 2019.07.19. 13:57

Legfeljebb a matricát húzd le róla, és akkor a sorozat szám se lesz probléma. Bocs, felmosásnál leázott.

drbjozsef # 2019.07.19. 13:56

Igen, be kell fizetned.

Vagy : keresel valami készüléket, ami fél szemmel messziről hasonlít rá (még jobb, ha nagyjából emlékszel hogy nézett ki, és veszel a jófogáson 500 Ft-ért egy hasonlót), azt beviszed, és leadod, hogy megtaláltad. Nekem meg se nézték a dobozt, amit bevittem. Simán megy a kukába a százéves modem.

crauss # 2019.07.19. 13:30

Tisztelt Fórumozók!

17 éven át UPC ügyfél voltam. Elköltöztünk, és az új lakásba már nem az ő szolgáltatásukat vettük igénybe. Természetesen mondták, hogy a médiaboxot, modemet vigyük vissza. Ez meg is történt. Majd amikor átadtuk a készülékeket az ügyfél szolgálaton,a hölgy jelezte, hogy van még 1 box ami ránk van terhelve. Én elmondtam hogy korábban (2016) volt egy cserénk , és akkor a telefonban a kis hölgy azt mondta, hogy a szerelő kihozza az újat beüzemeli a régit elviszi. Az úr azonban kijelentette, hogy ő biztos nem viszi el annak ellenére sem, hogy a telefonban ezt mondták. Félretettük a boxot. a tavalyi lomtalanításkor azonban megváltunk tőle.
Ezért cserébe kaptunk egy 44.000 Ft os csekket, bérleti díj gyanánt. A kérdésem az lenne, hogy köteles vagyok e én ezt befizetni úgy, hogy már régóta nem volt hűségem nálunk? Illetve hogy hogy kérhetnek el egy ilyen eszközért ennyi pénzt, amit egyébként is leselejteznének, és mivel 2016 ban cserélték nem épp mai darab. Feltételezem az értéke 0 FT, mivel mindennek van tervezett elévülése. Köteles vagyok én ezt kifizetni? vagy érdemes szembemenni a kijelentésükkel?

Előre is köszönöm!

buzgosajt # 2008.11.27. 09:58

Üdvözletem mindenkinek

Tudom, régi a fórum, de ha valaki tud segíteni, kérem írjon!
Volt a nevemen egy UPC előfizetés (csak internet), amit egy egykori albérletbe telepíttettem a UPC-vel. Kb: fél év után otthagytam az internetet egy szakítás miatt azzal a feltétellel, hogy fizessék, és ha nem fizetik szóljanak.

Nem is lett volna semmi gond, csak idén januárban a lakást otthagyták ők is, és "elfelejtettek" szólni, hogy mondjam le az internetet.

Egészen mostanáig nem kaptam semmilyen értesítést még a UPC-től sem, de állítólag az albérletbe küldtek, de nem szólt nekem erről senki.
Továbbá a UPC-nek megvan a telefonszámom is...

Most küldött nekem SMS valami INTRUM névvel egy behajtó cég, hogy vegyem fel velük a kapcsolatot, majd később telefont kaptam, hogy 108.000 forintos tartozásom van!
Tehát januárban elköltöztek az albérletből…

Januártól – Áprilisig nem kapott a UPC pénzt, ezért áprilisban a UPC felmondta a szerződést, de ezt jogosan is. A hűségnyilatkozatot, ezáltal „én” sértettem a meg a nemfizetésemmel, ebből következik, hogy a kedvezményeket visszamenőleg megvonták, amelyek a következők:

Chello kedvezmény: 37.093 .-
Internet egyszeri belépési díj: 22.100 .-
Kártérítési díj: 24.000 .- (elvileg ha visszaviszem lejön)
Előző egyenleg: 21.670 .- (januártól áprilisig tartó csökkentett sebességre?)

Tehát még a korlátozott sebességű időszakot is kiszámlázták (január-április, mint előző egyenleg)
Ebből jön össze 101.924 HUF

Ha a modemet visszaviszem nekik, már ha sikerül visszaszereznem, akkor a 24.000 HUF-os kártérítéstől
eltekintenek, viszont még mindig fennmarad 77.924 HUF…

DE!!!

Hallottam olyan információról, hogy a UPC internete a hírközlési szférába tartozik, tehát 1 év alatt elévül a tartozás, hacsak nem kapok tértivevényes levelet. Én nem is kaptam, legfeljebb az ott lakók, akikhez most per-pillanat semmi közöm, és nem ismerem őket.

Sikerült másolatot kérnem, a szerződésről, furcsa volt, hogy nincs beírva az állandó lakcímem, tehát el se kérték!
Ilyenkor honnan hajtanak be, illetve megtalálhatnak valahogy?

A jelenlegi címem nem tudják, az állandó címem se tudják… Amit tudnak, az az ottani albérlet címe, meg a telefonszámom.
Ha jól láttam a számlát, akkor ez a tartozás Áprilisban létesült.

Akinek van valami jogi meglátása, amit előnnyé tehetnék kérem írjon!

Előre is köszönöm :)

T r a v e n # 2007.01.10. 08:26

Kedves Hozzászólók!

Hasonó esetnek minősül, amikor a hulladékszállítási díjat egy évre előre befizeti az ügyfél. Ilyenkor cserébe kap 10%-os árkedvezményt.
Ennek a lehetőségnek viszont az a feltétele, hogy egy évig nem változtathatja meg a szerződés feltételeit, tehát sem a szállítási cím, sem a szerződő partner nem módosítható, mert elveszíti az addig befizetett díjat.
Tulajdonképpen ilyenkor nincs másról szó, mint hogy egy éves "hűségnyilatkozatot" tesz az ügyfél. Az ő érdekkörében bekövetkezett változásokért a Szolgáltató nem tudja vállalni a felelősséget.

Pjotr # 2007.01.10. 08:19

dfg az viszont tetszett, hogy kedvezménnyel kaptál előfizetést nem?
Akkor nem mentél panaszra az upc-hez...
Nem értem az ilyen embereket...
Ne haragudjatok, de a napokban hasonló emberkék lefárasztottak, amikor az aktuális ár rosszabb volt mint a szerződött akkor jöttek, hogy nem lehetne-e még szerződni, most meg, hogy alacsonyabb, mindjárt nem akarnak teljesíteni, meg mi vagyunk a hibásak.
Azt kéne már mnegtanulni végre ebben az országban, hogy az aláírásnak súlya van!!!!
Senkinek nem tartanak (jó esetben :) ) pisztolyt a fejéhez, hogy írja alá.....
dfg neked sem, szerződtél fizess, miért nem kötöttél határozatlan idejű szerződést?
Ja mert az drágább?

Kovács_Béla_Sándor # 2007.01.09. 16:56

Vis maior? A földrengés, az árvíz, a villámcsapás meg a hasonlók... A költözés az még távolról, hunyorítva sem.

dfg_ # 2007.01.09. 16:12

Köszönöm a válaszokat, de szerintem az, hogy elköltöztem egy tipikus vis major. Szóval ezért sem akarom kifizetni a "tartozást". Kiváncsi lennék a Fogyasztóvédelem általi állásfoglalásra a upc szerződéseiről.

dfg

Sasfioka # 2007.01.04. 10:44

Viszont míg a külső cégek egymás között elintézik a "behajtást", addig simán kifuthat az egy éves elévülésből a dolog. Ez kockázat, ha bevállalja, lehet szerencséje, és évek múltán elévülésre hivatkozva megszüntetheti a bírósági végrehajtási eljárást. Ha nem jön be neki, akkor bizony ez súlyos többtízezret jelent.
A követelt összeg nem nagy. Kérj rá hat havi részletfizetést, azt még be lehet vállalni. És akkor el van intézve, nincs semmi sem kockáztatva, tiszta az ügy. És bármikor köthetsz újra az UPC-nél szerződést. Ha bírósági huzavonának teszed ki magad, még akár a szerződéskötést is megtagadhatják...
Valamint az elévülés nem ilyen célokra lett kitalálva :)

SF

T r a v e n # 2007.01.03. 13:16

Kedves Dfg!

Bizonyos lehetel, hogy megtalálnak. A tartozásod jogos. Kötöttél egy szerződést, amely megszűnt, a neked felróható okból. Ezért fizetned kell.

Bárhol - nagyon is könnyen - megtalálnak.
Az Országos Lakcímnyilvántartás alapján vagy ha tulajdonjogod van bejegyezve az ingatlannyilvántartásban, akkor az alapján, de többnyire az illetékes adóhatóságtól kérnek adatot. Ennek és a végrehajtásnak a költségét is Neked kell megfizetned, amely 10-15 ezer forinttal tovább növeli a tartozásodat.
Javaslom, hogy a szolgáltatótól kérjél részletfizetési lehetőséget, így a jóhiszeműséged, illetve a fizetési hajlandóságod bizonyított.

ObudaFan # 2006.12.30. 16:27

Meg kellene nézni a UPC általános szerződési feltételeket, ezt megtalálod bármelyik UPC kirendeltségen. Ha most nem találnak meg, majd megtalálnak azután, hogy per volt, és elrendelik a végrehajtást. Mindezt hirdetményi idézéssel nélküled is el tudják érni. Így aztán 2-3 év múlva lesz csak tartozásod, de vagy ötször ennyi. Persze ekkora cégek gyakran felejtik el a behajtást, és szépen elévül az egész, ez is lehetséges. Döntsd el, hogy kockáztatsz-e.