Fórum büntetőjog régebbi elöl     új hozzászólás


Internetes csalás!

huntamas # e-mail 2019.12.29. 11:14

November 6.-án regisztráltam, 21.kén sikerült felvenni velük a kapcsolatot úgyhogy válaszoltak a lemondási szándékomra, hogy már késő...
Egy napot se használtam, nincs is szándékomban..

Ezzel a "jelenséggel" nem vagyok egyedül:

https://toughnickel.com/…netnl-a-scam

https://www.sitejabber.com/…ws/usenet.nl

https://www.seangabb.co.uk/…y-sean-gabb/

stb...

alfateam # e-mail 2019.12.29. 10:54

Lemondási tanácsok
Felmondási jog
Önnek joga van indokolás nélkül tizennégy napon belül felmondni ezt a megállapodást. A felmondási határidő a szerződés aláírásától számított tizennégy nap. A lemondási jogának gyakorlása érdekében értesítenie kell minket:

Usenet.nl Srl
Via XXV Marzo, 4
47895 Domagnano
San Marino
Telefonszám: 0211 41 768 768
E-mail: info@usenet.nl

egyértelmű nyilatkozattal (például egy levélben vagy e-mailben) a jelen Megállapodás felmondásának döntéséről. Használhatja a mellékelt minta törlési űrlapot, bár ennek használata nem kötelező. A minta lemondási űrlapját vagy más egyértelmű nyilatkozatot elektronikus úton is kitöltheti és elküldheti weboldalunkon: https://en.usenet.nl/…upport-form/ Ha ezt a lehetőséget használja, azonnal (pl. E-mailben) megerősítést küldünk Önnek. az ilyen lemondás kézhezvételétől. A lemondási határidő betartottnak tekintendő, ha feladja azt a felmondást, hogy él a lemondási jogával a lemondási határidő lejárta előtt.

A lemondás következményei

huntamas # e-mail 2019.12.29. 09:30

Interneten böngészve elengedhetetlen volt egy letöltési szolgáltatás igénybevétele, a szolgáltató cég neve Usenet.nl S.r.l., ez 2019.november 06.án történt meg.
Ingyenes próbaidőszakot ajánlott fel a szolgáltatásért, de regisztrálni kellett és a Paypal-on keresztül ez is sikerült is sajnos. Ők azt írták, hogy a regisztrációnál én állítólag - lehetséges, nem cáfolom - elfogadtam azt, hogy automatikusan megújul és fizetőssé válik ha nem mondom le 14 napon belül. A szolgáltatás igénybevétele nem történt meg, sikertelen próbálkozások után még aznap el lett felejtve és azóta sem lett használva! Időközben próbáltam megoldást találni a "lemondására". Több felszólító email érkezett tőlük, hogy rendezem a számlámat. A Paypal -on töröltem az automatikus kifizetési lehetőséget a részükre 2019. november 21.én. Még aznap sikerült egy ticket-et elküldenem a szolgáltatás lemondásának nyugtázásáról, amelyről visszajelzést is kaptam.

Tájékoztattak, hogy már lejárt a próbaidőszak és most egy teljes évet kell kifizetnem mivel átléptem egy másik csomagba! A céget nem károsítottam meg, lemondásomat próbáltam időben nyugtázni feléjük, semmiféle szolgáltatást nem vettem igénybe tőlük. Regisztrációmat még a próbaidőszak alatt állítólag felfüggesztették mivel nem tudtak pénzhez jutni. Szerintem ez egy átverés és úgy érzem bárki beleeshet ebbe a hibába... Az interneten böngészve letöltésekre kattingatva egyszerűen áldozattá válik az ember.

Tisztességtelen elvárás a szolgáltatótól egy próbaidőszak után bármit is követelni, ráadásul egy teljes díjat egy évre előre! Ez törvényes? Mit tehetek a követelésük ellen?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszukat ebben az ügyben!

Entoni # e-mail 2019.12.03. 07:26

Sziasztok.
Kérdésem lenne egy üggyel kapcsolatban. Adott egy internetes vásárlós oldal. Illető már elég sok sikeres vásárlást lebonyolított előre utalásos módszerrel, ezt az értékelések is tükrözik. Adott volt egy újabb adás-vétel, a vevő előre utalt 320 ezret, majd a csomag feladásánál lehetett valami malőr, a csomagot felvette a futár, csak egy papírt kellett aláírni, vissza a feladásról nem kapott semmit, majd így utólag derült ki ez hiba volt, a csomag elveszett egy igen nagy értékű telefonnal, de a történetnek nem is ez a lényegi dolga. Az eladó elismeri a felelősséget, hogy nem kellő körültekintéssel járt el a feladásnál (még ha a valódi hibás vélhetőleg nem is ő volt),nem vitatja, hogy a pénzt vissza kell fizetnie és efelé hajlandóságot is mutat, azonban (és itt jön a kérdésem lényege) ezt már nem tudja egy összegben megtenni, mert az elköltésre került (mivel ugye azzal nem számolt, hogy ez bekövetkezhet). Ilyenkor érheti valami retorzió, jogilag rá lehet tenni úgy (feljelentés stb.) ha a vevőnek nem jó, hogy részletben tudja csak vissza fizetni az elutalt összeget az eladó aki persze mindvégig közreműködő magatartást mutat, csak sajnos anyagi körülménye jelen pillanatban csak így tudja visszatéríteni? Persze itt nem arra gondoltam, hogy 320 ezret csak havi 5000 forintjával tériti vissza, hanem pl 6 hónap alatt. Egyébként egy ismerősömmel történt a dolog, eléggé kikészítette a dolog ami miatt elég kellemetlenűl is érzi magát és valahogy próbálok segíteni neki, mert azért fél is, hogy ha a fent említett mód a vevő akadékoskodik, nem jó neki ez a verzió, hogy ő emiatt mi érheti.
Köszönöm!

drbjozsef #   2019.11.13. 07:42

petya19900,

Ha tényleg meglesz a neve, címe, írsz neki egy tértis levelet, hogy elfelejtette a terméket küldeni, 8 napon belül vagy az érkezzen meg, vagy a számládra vissz a pénz, különben fizetési meghagyást indítasz ellene, és feljelentést teszel a rendőrségen.

Aztán ha egyik se történik meg, go to rendőrség és egy közjegyző.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

petya19900 # e-mail 2019.11.12. 17:20

Sziasztok!
Már egy jó pár éve vásárolgatok különböző hirdető oldalakról, de most sajnos sikerült ráfaragnom. Egy 40.000 ft értékű játék vásárlása során előre utaltam az összeget a hirdetőnek, aki pedig elvileg egy csomagküldő szolgáltatáson keresztül továbbította volna azt. Telefonon ill. az oldalon keresztül üzenetben valamint "barátnője" email fiókján keresztül is beszéltünk amikor is az állítólagos terméket elvileg feladta nekem. Ez volt pénteken.
A tegnapi nap folyamán próbáltam volna felkeresni a személyt, akit viszont semmilyen módon nem lehetett elérni. Miután ezt megelégeltem, felkerestem a csomagküldő céget, akikkel az egyeztetés során kiderült hogy az általam megadott címre senki semmilyen csomagot nem adott fel rajtuk keresztül.
Ezt követően felvettem a kapcsolatot a bankommal, ahol végül is egy forint "visszaigénylést" kértem. (Itt elvileg az erste felveszi a kapcsolatot a másik fél jelen esetben a k&h bankjával, és kiküldenek egy levelet. Ha ezt a személy visszautasítja akkor megkapom az illető nevét illetve lakcímét.)

Az lenne a kérdésem, hogy abban az esetben ha az illető úgy dönt, hogy nem fizeti vissza a pénzemet mégis mit tudok tenni, ha megkapom az adatait. 40000 ft miatt megéri egyáltalán rendőrségi feljelentést tenni?

A válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef #   2019.11.09. 18:20

Persze.
Pert indíthatsz.
Egy nem létező kínai kereskedő ellen, szóval esélyed van, de nagy tételben nem fogadnék.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szekrényessy Kristóf # e-mail 2019.11.09. 15:35

Azt elfelejtettem írni, hogy kettő részletbe vonta le az eladó egyszer a valós összeget és rögtön egy nagyobb összeget vele együtt.
A bankomat felhívtam és azt mondták, hogy kivizsgálják az ügyet a másodjára levont összeget valószínű visszakapom de az első összeget, hogyan tudom visszeszerezni?
Mivel az oldalon sehogy se tudom visszamondani a rendelést. Az eladónak írtam és egy olyan kínai automata választ kaptam, hogy az eladó emaile megtelt ezért nem tudja fogadni a levelemet. Kamu szaga van. Van valami más módja, hogy visszakapjam a pénzem?

drbjozsef #   2019.11.09. 15:06

Szekrényessy Kristóf,

Ha online, bankkártyával fizettél, akkor 30 napon belül chargeback eljárás. Keress rá, olvasd el a részleteket, és menj el a bankodhoz.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szekrényessy Kristóf # e-mail 2019.11.09. 14:51

Sziasztok!
A mai napon egy camerasstyles.com oldalról rendeltem egy terméket és tudom, hogy hülye voltam, hogy nem néztem utána az oldalnak de kiderült, hogy egy csaló oldalba botlottam.
A pénzt átutaltam az eladónak és egy szép kis összeget le is vont a számlámról ami kétszer annyi volt mint a termék ára. Mi ilyenkor a teendő?
Utána olvastam az oldalnak és valóban egy szélhámos az eladó.
Ha valaki tudna segíteni azért nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm.

alfateam # e-mail 2019.11.05. 17:14

Keveset utaltál, 1785+1125=2910, így aztán buktál mindent, :))))

Kyra888 # e-mail 2019.11.05. 16:21

Úgy tűnik én is belefutottam...600 ezrem bánja ...
egy korábban befektetési célzattal megvásárolt terméket értékesítettem a Jófogáson, a köv. mobilszámról érkezett rá érdeklődő sms: +47 999 10 903 (norvégiába bejegyzett szám). Az érdeklődő megadta nevét, mail címét, és kérte h e-mailben vegyem fel vele a kapcsolatot. Ez megtörtént, a termék elnyerte a tetszését, szállítási költséggel együtt megállapodtunk 1 785 euro árban. A bankjától kaptam egy e-receipt-et, mely rendelkezik az 1 785 euro elutalásáról abban az esetben, ha elküldöm a DHL nyugtáját, mely bizonyítja a feladás tényét. Kérésüknek megfelelően elkültem részükre. Ezt követően közölték, "low fund policy"-ra hivatkozba, hogy Ügyfelük (a vevő) nem indíthat 3 000 euro alatti tranzakciót, és a különbözetet, 1125 eurot utaljak az áru átvevőjének (USA-ba kellett postáznom a rokonjának).A terméket természetesen átvették, pénz azóta sem érkezett tőlük, és nem reagálnak a megkeresésemre. A bank neve: Allied Credence Federal Credit Union. Ma megyek feljelentést tenni a rendőrségre, bár tudom, az eladott termékre keresztet vethetek...

drbjozsef #   2019.09.19. 21:46

Nándor97,

Én feljelentést tennék a rendőrségen.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Nándor97 # e-mail 2019.09.19. 18:07

Steamen eladtam az inventorym , játék beli skinek (300euro) érték 2017.nov.10én, paypalen utaltak 280eurot utánna oda adtam neki a skineket, eltünt az embert és paypalen a pénzt vissza huzta magának erről van mind dokumentum, kazincbarcikán lakik az illető és a neve is ismert már. mit lehet tenni? Szüleivel se lehetett beszélni.

drbjozsef #   2019.09.11. 08:07

Zilke,

hallgass oligaliga-ra, így jársz a legjobban.

Ez egy kam honlap, olyanoktól, akiknek a 0-24 customer service-énél a izqpqv74787@gmail.com cím van megadva, nem remélnék túl sok jót...

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

oligaliga # e-mail 2019.09.11. 07:37

A helyedben eladnám a nadrágot, ha neked úgy sem kell.

Zilke # e-mail 2019.09.11. 05:03

Sziasztok!

Hogy kerek legyen a lenti történet:
A másodjára leemelt 77$ (24000Ft-t ) vissza utalta az eladó nagy meglepetésre. De eskü az igazi fekete leves ez után jött.
A múlt héten a csomag a tervezett időben megérkezett, valós rendelési számmal, még nyomon is lehetett követni. A lányom bontja ki, a megrendelt cipő helyett egy nadrág volt benne. Felvettem a kapcsolatot az eladóval, küldtem neki fotókat, hogy a valami gond lehet, mert egy cipőt rendeltem, helyette pedig nadrágot küldött. Pár nap után válaszolt, hogy ezt ellenőriznie kell. Jött is a válasza: elnézést a kellemetlenségért, de ők hibáztak, nem jó csomagot küldték el nekem. És azt írja hogy ez a nadrág nagyon divatos, hordjam el, egyébként meg ugyanannyiba kerül mint a cipő amit rendeltem, kártalanításul pedig a következő vásárlásból ad kedvezményt. ???? Mondom ez hülye! Kértem tőle, hogy adja vissza a pénzem, mert már a cipője sem kell! Erre az a válasza hogy vissza utalja a pénzt, de akkor kéri vissza a nadrágot. Mondom jó, vissza küldöm neki, de a csomagot 6500ft- ért tudnám elküldeni!!!!
Ti mit tennének?
Semmi biztosíték nincs rá, hogy a csomag jó helyre megy, átveszi e valaki egyáltalán vagy ha igen akkor meg hogy vissza utalja az 53$ (15000 Ft ) ot.

Előre is köszi!

drbjozsef #   2019.09.04. 13:30

Zilke,

Feljelentést tenni nincs értelme. Ez (még) nem bűncselekmény, csak polgári jogi vitátok van.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef #   2019.09.04. 13:29

Zilke,

Indíts a banknál chargeback eljárást, akár az első tranzakcióra is ha nem kaptad meg a terméket, vissza fogod kapni a pénzed.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Zilke # e-mail 2019.09.04. 13:22

Sziasztok!

Rendeltem egy terméket egy webáruházból (https://www.reeheels.com/), a bankkártyás fizetés zökkenőmentesen zajlott, a számlákról elment a pénz, euróban annyi amiről szó volt, e-mailbe a számla is megjött. (53€ volt a termék) Nem az első internetes vásárlásom volt, semmi gyanús nem volt, simán ment minden. Eltelt 1hét elteltével eltűnt a számláról újabb 77€, a terhelést ugyanaz a végezte mint az előző vásárlást. Közbe mint kiderült kínai cégről vagy emberről van szó. E-mailt írtam neki, nem reagál. Jelentettem a bankom fele az esetet, megvizsgálják hogy ki indította a vásárlást, mert nem én.
Létet ilyen esetben feljelentést tenni vagy nem sok értelme van.
A kartyamat le kellett tiltani....

Köszi!

emberek03 # e-mail 2019.07.23. 11:06

Kedves Joco!

Úgy nézem itt csak az egyszerű kérdésekre szeretnek válaszolni... Én ugyan nem vagyok sem ügyvéd, sem hozzáértő, de a saját tapasztalatom alapján azt tudom javasolni, hogy mentsd le az oldalról a szerződési feltételeket, meg minden egyéb dokumentumot (van ahol külön van fizetési szabályzat). Ezeket olvasd át, akkor talán okosabb leszel. Ott benne kell legyen, hogy hogyan lehet megszüntetni a szerződést, milyen díjakat kell fizetned, stb. Ha nem vagy biztos, akkor egy ügyvédhez menj el ezekkel, ő tud majd segíteni. Jogi tanácsadás ingyenes szokott lenni, szóval lehet költséged sem lesz ebből. Ő tud majd többet mondani, mert a kérdéseidre a válasz a szerződésben kell legyen.

Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, remélem kis ráfizetéssel ki tudsz mászni belőle. Én mióta megszívattam magam, azóta veszem az időt és elolvasom a szerződést minden oldalon...

Joco97 # e-mail 2019.06.16. 00:49

Sziasztok, egy játékban regisztáltam egy "ingyenes" ajánlatra extra jutalmakért, ez volt az "acamy.com" sajnos nemolvastam el a feltételeket mondván hogy "ingyenes". Regisztráltam a nevemmel és a címemmel-telefonszámommal. Azthittem kapni fogok néhány Reklám e-mailt amíg lenem iratkozom. Sajnos regisztráció után kaptam egy e-mailt hogy akkor fizessem ki az 1eurós díjat, nem foglalkoztam vele. Aztán most 5-10naponta kapok egy emailt egy 15eurós késedelmi díjról, és így már 46 eurót követel tőlem az oldal. Az oldalra bejelentkezni-kijelentkezni nincs lehetőségem. Természetesen semmit nem kaptam a regisztációért cserébe, írtam is egy e-mailt az oldalnak hogy mégis ez mi? Aztán küldtek egy Log fájlt miszerint én röpke 9másodperc alatt regisztráltam az oldalra-megerősítettem a telefonszámom és letöltöttem a "How to save money ebook-ot"(ami fizikailag lehetetlen). Fizetni semmiféleképpen nem fogok, mert hallottam olyanról(más oldal) hogy aki kifizeti az "1eurót" az feliratkozik valamire és havonta vonnak akár 70-100eurót tőle, tehát tílthatnám le a kártyám és még akkor sincs garancia hogy befejezik az emailek küldését. A kérdéseim a következők, van okom félni hogy esetleg néhány hónap mulva már 1.000+ eurót fognak követelni? Internetes csalás áldozata lettem? Ez legális? Köszönöm a válaszokat, a google semmi információt nem adott az oldalról.

drbjozsef #   2019.06.11. 07:05

Opika8707,

A bankszámlaszámimat a bankon nevét és a nevemet emailcîmemet telefonszámomat tudja.Vissza tud élni bármilyen formában ?

Bármilyen formában? Úgy bizonyára igen, ha akar, a "bármi" fogalmába elég sok minden tarzozhat.

A bankszámlaszám nyilvános adat, arr utalni tud aki akar, de pénzt levenni nem. Telefonon, emailon legfeljebb zaklathatnak. De örülnek, ha sikerült csőbe húzniuk, nem fognak utána ezzel foglalkozni, nyugi.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Opika8707 # e-mail 2019.06.10. 14:05

Sziasztok,minap olvastam egy hozzászólást, miszerint egy angol csaló akart használt lap topot vásárolni.Kérte a lap top szállítását és arról az igazolást,mert az Axis bankba a vevő(csaló) a pénzt letétbe helyezte, és csak a feladás után tudja a pénzt folyósítan.Velem ugyanez megtörtént,viszont naîvabb volam,felaftam a csomagot. A banknak megírtam a csomag számát.Ezután visszaírt a bank és a csaló(Achim Jakoby) h 725 eurót utaljak a bankjába és akkor folyósítják a pénzt akár bitcoinba.Na innentôl szálltam ki a sztoriból,megírtam Achimnak meg a bankjának,h nem utalok,fordítva ülnek a lovon hisz’ én várok pénzt.Ma már a Bank azt írta h 5 órám van átutani a pénzt.A bankszámlaszámimat a bankon nevét és a nevemet emailcîmemet telefonszámomat tudja.Vissza tud élni bármilyen formában ? Sos kérlek segítsetek!Köszönöm

drbjozsef #   2019.06.06. 11:37

Viki1117,

Elkövettél valamilyen bűncselekményt? Nem.

Ha eszük lenne, legfeljebb polgári perrel fenyegetnének. De nemzetközi per egy használt laptop miatt? Ugyanmár.

Csak a lelki masszír része. Szard le.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.