Veronika13
Megértem, ha úgy érzi, hogy nem tehetett volna többet a baleset elkerüléséért. Lehetetlen innen megmondani, hogy ez tényleg így volt-e, de leírok néhány általános elvet, amerre el lehet indulni, aztán ezek vagy alkalmazhatóak az ön esetére és helyszínére, vagy nem.
Az első, hogy a másik jármű lassító fékezéssel és hirtelen irányváltás nélkül elkerülhette volna-e a balesetet. Vészfékezni, hirtelen kikerülő manőverre nem köteles, de ha egy sima lassító fékezéssel és egy nem hirtelen manőverrel nem ütközött volna önnek, akkor az hatással lehet a felelősségre, általában osztott felelősség elképzelhető. Bár a leírásból arra is lehet következtetni, hogy a másik jármű önt éppen kikerülte volna előlről, ha mégsem indul el újra, de ezt távolról butaság lenne találgatni.
A második, hogy ha a másik jármű esetleg jelentősen (általában lakott területen belül több, mint 50%-al, de a konkrét helyszíntől függően akár kevesebbel is) túllépi a megengedett sebességet, akkor elképzelhető, hogy megtéveszthette Önt az elsőbbségadás szempontjából fontos körülményeket illetően, ami szintén befolyásolhatja a felelősséget.
A harmadik eset, hogy a gyakorlatban lehetséges, hogy egy kereszteződés kialakítása olyan, hogy sem a másik jármű nem tudja a megengedett sebességel lassítással elkerülni az ütközést, sem ön nem tud a kihajtás előtt meggyőződni arról, hogy a belátott útszakasz mellett egy esetlegesen szabályosan közlekedő előtt ki tud-e fordulni, mert egyszerűen nem lát be akkora távolságot. Ekkor a közút kezelőjéhez lehet fordulni, hogy ez mennyire eredményes és hogy működik-e, azt nem tudom megmondani. Ritka az ilyen kereszteződés, de azért előfordulnak ilyenek.
Én ennyit tudok segíteni.
Közúti baleset okozása
Auto balesetet szenvedet egy 4 tagu család tegnapi hiradoba voltunk bent.2010 04 07-én autobalesetet szenvedtünk egy suzukis frontálisan teljes sebességel hajtot belénk.A baleset után kettö hétel minden iratott kitöltve eljutattunk az Allianz biztositonak azota egy fillért sem kaptunk a személyi sérülésünkre.Válakozást szerettünk volna intézni az nap de autonk totálkáros lett.Dérletidijunk eluszott 2 honapi plusz nem tudtunk semmilyen fizikai munkát végezni.Gyermekem 3 évesen tört össze a legjobban.8éves könnyeb sérülést szenvedett.Mi belsö sérüléseket.A biztosito minden honapba még plusz iratokat kért november elejéig igy huzta az idöt .Most a média megkeresésére utalta el anno buszjegyeink árát.De meddig várjunk a kártéritésre kérem segitsen mindenki aki tud.
Kifelejtettem a kanyart.
Ahonnan a motoros érkezett,neki jobbra ívelő kanyarral folytatódott volna az útja,ha nem ütközünk.
Kedves gerilege!
Megpróbálom leírni,úgy,hogy el lehessen képzelni,remélem sikerül.
Két párhuzamos út van,mely abban a kereszteződésben folyik egybe,ahol én fordultam balra.
Tehát az általam használt út egy elsőbbségadás táblával torkollik a másik útba.Itt lehet balra kanyarodni is és az az ellenkező irányba menni.
A motoros a párhuzamos úton jött,nekem balról.Tehát,ha egyenesen akartam volna menni,akkor egy lett volna az irányunk.
Ez a kereszteződés egy hídra esik,melynek mindkét oldalán korlát van.A nekem balra eső oldalon,amerre kanyarodtam a híd korláttól pár méterre még van egy régi épület,ami miatt nagyon kell figyelni,hiszen rövid a távolság.Ráadásul ez egy kanyar.Azonban aki onnan érkezik ahonnan a motoros jött,már az épület mellett haladva átlátja a kereszteződést.
Mivel megálltam a kereszteződésbe érve és araszolva közelítettem,azért vettem észre az épület sarkán megjelenő előző motort és autót is.Sajnos akivel ütköztem,azt már csak akkor észleltem ,miközben kanyarodtam,már rajta voltam az általam használni kívánt úton.Kb.a híd korlát elején járt akkor és teljesen átlósan jött balra.Bevallom végigsuhant az agyamon,hogy megálljak,vagy menjek,de mire idáig jutottam,már csattant a bal oldali első keréken és a kanyarodó kereket egyenesbe hozva (két hétig fájt a vállam,ahogy megrántotta a kormány-de erre csak később jött rá az orvos,hogy attól lehetett)-mindezt egy kanyar közepén- éreztem,hogy kicsit megemelve jobbra teszi az autót.A kocsi a neki szemben lévő sávban ,a nekem szemben lévő híd korláttól kb 30cm-re volt.Orral a korlátnak.
Mivel mindenki csak azt mondta,hogy nekem táblám volt és senkit nem érdekelt,hogy nem láttam őt,mikor el kezdtem kanyarodni és ott volt a térfigyelő kamera,azért kértem nézzék meg.Elismerem a hibámat,ha tudom,hol miben hibáztam és mit tudtam volna tenni,hogy az ütközés ne következzen be.De így csak az jár a fejemben,amit mondtak,hogy akivel ütköztem az valami nagyon befolyásos emberke és jobb ha belenyugszom.
Nagyon helyes, hogy kért időpontot. Ami nem tiszta, a helyszínnel kapcsolatban, hogy a motoros balról vagy jobbról jött, merre van a ház, amitől nem lehetett rendesen kilátni, és milyen ott a kanyar? A leírása alapján arra tippelek, hogy balról jött a motoros és ő jobbra kanyarodott alapvetően, és hogy balra van az a ház is, amitől nem lehet rendesen kilátni, de javítson ki, ha máshogyan volt. Kérdés még, hogy az előző autót és motorokat tudta észlelni, akkor miért nem tudta az utolsó motorost?
Kedves Gabicsek!
Köszönöm szépen,hogy válaszoltál!
Esetemben,hogyan lehetett volna megadni az elsőbséget?Hiszen megálltam,alapos körültekintés után kezdtem el a kanyarodást.Ha valakit nem látok,hogyan tudom kivédeni?Egyébként szerintem,ha én nem jövök,Ő akkor is a szemben lévő sávba megy át a kanyarból,mert úgy szokták levágni.Mikor már láttam,akkor egyenesen fékezés nélkül jött az autó bal kerekének.Nem közvetlenül elé kanyarodtam.Mit kellett volna tennem,hogy elkerüljem az ütközést?20 éve járok arra.Nagyon foglalkoztat,mint írtam már,soha nem volt még részem ilyenben.Szó ami szó,kikészített az ügy.
Már beszéltem az ügyintézővel,kértem időpontot.
ha valami nem világos, nézd meg az összes iratot! Kötelesek megmutatni, sőt, fénymásolatokat is kiadni. Akkor megismered, mi van benne. Jelezd az előadónak, kérj időpontot, menj be, és nézd meg!
Ettől függetlenül az a véleményem, ha nem is láttad a motorost, sajna te vagy a hibás. Elsősorban az elsőbbségadás tábla miatt, ráadásul a balra kanyarodás miatt, tehát mindenképp meg kellett volna adni az elsőbbséget. Mindegy, melyik sávban volt.
A már leírtakhoz csak annyit szeretnék hozzátenni,hogy a határozat szerint " a közúti közlekedés rendjének megzavarása szabálysértés elkövetése miatt" pénzbírsággal sújtanak.A következő oldalon pedig leírja,hogy a bekövetkezett balesetért engem terhel a felelőség.Mindkettő azt jelenti,hogy én okoztam a balesetet?
Még egy kérdésem lenne,hogy a helyszínrajznak hol és hogyan kell készülnie?Eddig nem volt tudomásom róla,hogy készült ilyen.
Valamint meg sem említik,hogy én abban a kereszteződésben megálltam,hanem úgy van leírva,hogy oda érkezvén nem biztosítottam az elhaladást.Ha egyszer megálltam szétnéztem,nem láttam közeledő járművet úgy indultam el,mit kellett volna még tennem?Ezen rágom magam folyamatosan.
Tisztelt Hozzáértők!
Közlekedési baleset résztvevője,jobban mondva a határozat szerint,okozója voltam.Balra szerettem volna kanyarodni,elsőbbségadás kötelező táblám volt.Mivel az úton,ahová kanyarodni akartam motoros konvoj haladt, megálltam,vártam,hogy elhaladjanak.Mikor elmentek közelebb, beljebb mentem a kereszteződésbe,amit jól ismerek és amiről tudom nehezen belátható.Akkor jött egy autó,amit szintén elengedtem.Megint közelítettem,akkor egy újabb motoros jött,elengedtem.Álltam,újra körülnéztem,miután nem láttam közeledő járművet,megkezdtem a kanyarodást.Ekkor megint motoros érkezett,akit nem észleltem a kanyarodás megkezdése előtt.Megzavart,hogy a kanyarból kijőve teljesen balra tartott,egyenesen az autóm orra felé.Az ütközés a neki szemben lévő sávban történt,az autóm bal elejének ütközve,a motort ledöntve a motorháztetőre ugorva,majd onnan az útra érkezett a motoros.Soha balesetem még nem volt,több mint 20 éve vezetek.nagyon megijedtem.A motoros után még egy érkezett,majd mire kikászálódtam az autómból,akik már elhaladtak,mind visszajöttek és persze rögtön én voltam a hülye,hiszen táblám volt.Senkit nem érdekelt,hogy nem láttam a motorost,mikor elkezdtem kanyarodni.Röpködtek a szavak,főkapitány,ügyvéd,20 tanú,stb.pillanatokon belül,nyomtatvány,amire írjam rá én vagyok a teljes felelős és majd ők a többit kitöltik.Ez majdnem.megtörtént,de utánam egy másik autóval családtagjaim érkeztek,akiknek tiszta volt a fejük és mondták,ott a térfigyelő kamera,majd az eldönti mi történt.Ezek után többször elismételték a motorosok,rendőrt hívnak és az engem meg fog büntetni.Jó jöjjön rendőr.Mire kiérkeztek,a motort elvitték a helyszínről.Tőlem a rendőrök megkérdezték mi történt,mondták töltik le a térfigyelő kameráról az anyagot,ami sokáig fog tartani,közben a motoros csoporttal beszélgettek.Megnézték az irataimat,szondát fújattak és azt mondták el lehet menni.Most megkaptam a határozatot,melyben az áll,a helyszínrajz,a fényképek (amik csak az én autómról készültek,hiszen a motor már nem volt ott)és két tanú (?) elmondása alapján a felelősség engem terhel és persze megkaptam a bírságot is.Szó sincs arról én mit mondtam,szó sincs a térfigyelő kamera felvételéről.
Ilyen esetben ezt el kell fogadni és kész?
Most is csak azt tudom mondani,mikor elkezdtem a kanyarodást,még nem láttam,hiszen van ott egy épület,ami miatt csak nagyon kis rész látható és ő balra tartott,hiszen ha jobbra tart,a hátamnál nyugodtan tud kerülni.Arra járok nap mint nap és elém már kanyarodtak,de lassítottam,kicsit kerültem.Ennyi volt.Viszont Ő még csak nem is fékezett.Vagy mindez nem számít?
Előre is köszönöm,ha hozzáértők írnak pár sort.
„44. § (1) Annak a járműnek a vezetője, aki - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályokat megszegi, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
46. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályait megszegi és ezzel másnak vagy másoknak életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki vagy könnyű testi sértést okoz,százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.”
Gábor35!
Jobb kéz szabály, az jobb kéz szabály. Tök mindegy, gyorsan, vagy lassan érkezett. Az tuti, hogy kettős felelősséget nem fognak megállapítani!
OFF
Megsértődtél, tizedes?
ON
Végre, ez az egy jelző volt eddig, ami fedi a valóságot!
De hülye vagyok, megyek a rovat címe után. Nincs itt 'közlekedési baleset okozása", egyszerűen közlekedési szabálysértések vannak.
Ott valóban nemigen bonyolítják a dolgot: "megsértetted az elsőbbságadási kötelezettséget? Megsértetted. Pont."
Ez nem egészen így van. Az elsőbbséget élvező jármű vezetőjének - aki valószínűleg szintén vádlott lesz - akár olyan mértékű is lehet a felelőssége, ami miatt az elsőbbségadásra kötelezettet felmenthetik.
Erre nincs általános szabály, minden eset egyedi; szakértői kérdés lesz, hogy a gyorshajtás mennyire tévesztette meg az elsőbbség adásra kötelezettet.
Amennyiben a szakértő megállapítja, hogy az autós akinek nem adtad meg az elsőbbséget gyorsabban hajtott a megengedettnél, abban az esetben őt feljelentik külön szabálysértés miatt, de az csak másodlagos, nem befolyásoló tényező a baleset ügyében, tehát nem fogják megállapítani az ő felelősségét, csak a tiédet!
Őt külön feljelentik és megbírságolják!
Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi esettel kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Az alapszituáció egyszerű, egyenrangú útkereszteződésben nem adtam meg az elsőbbséget a jobbról jövő autónak. Összeütköztünk, az ütközéskor elromlott a jobbról jövő fékje, az ütközés helyszínétől kb. 100 m-re állt meg. Személyi sérülés nem történt, rendőrt hívott annak ellenére, hogy a felelősséget elismertem kárbejelentőt aláírtam. Mindkét kocsi az elején sérült meg.
Számíthatok-e egy feles felelősségmegítélésre a következők miatt. Amikor a kereszteződés felé közelítettem lassan, elnéztem jobbra, de a közeledő autót elég távolinak ítéltem. Szemtanúk szerint is a másik autó nagy sebességgel, lassítás nélkül közeledett a kereszteződés felé, amit az is bizonyít, hogy miután a mi kocsinkat eltolta az ütközéskor, még vagy 100 m-t gurult. Mi a kereszteződésben maradtunk, tehát elég lassan mentünk. Számíthatok-e ebben a szituációban enyhítésre vagy mindkét fél felelősségének megállapítására? Hogy tudom ezen körülmények figyelembevételére felhívni a rendőrség figyelmét, mert nem vagyok benne biztos, hogy ezek a helyszínen kellő hangsúlyt kaptak?
Köszönöm!
A biztosító csak a balesetkor ténylegesen bekövetkezett kárt téríti, tehát a kórházi ápolás díját, illetőleg a sérült ruhadarabot, mobiltelefont, de további anyagi követelést csak polgári peres úton lehet követelni!
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Az alábbi ügyben szeretném a tanácsukat kérni:
2010. november 13-án kishúgomat ( 14 éves) elütötte egy autó a zebrán. Az egyik oldalról közlekedő autós átengedte, a másik oldalról közlekedő azonban nem adta meg neki az elsőbbséget. Kiérkezett a mentő és a rendőr is, aki felvette a jegyzőkönyvet, melyet az elkövető aláírt. Szerencsére komolyabb baj nem történt, testvérem zúzódásokat szenvedett, feküdnie kell. Lelkileg azonban nagyon megviselte az eset. Az anyagi károk tekintetében a ruházata és a mobiltelefonja sérült meg. Az elkövető viselkedése nagyon elszomorított minket és úgy döntöttünk kártérítést igénylünk. Az lenne a kérdésem, hogy ilyen esetben megközelítőleg mekkora összegre lehet igényt tartani (kiszámoltuk mennyibe kerülnek a károsodott dolgokat megvásárolni+ gyógyszerköltség, kb 100 ezer forintra gondoltunk, ez reális?)? Amennyiben nem sikerül megállapodni, hogyan történik a kártérítés a biztosítón keresztül? Mire számíthatunk?
Segítségüket előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Szabó Judit
Járművezetéstől eltiltásra és pénzbüntetésre. Utánképzésre is kell majd menni.
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Segítségét szeretném kérni.
2010. október 24-én este 7 órakor közlekedési balesetet okoztam, ami személyi sérüléssel járt. A gépkocsimban ülő utas kulcscsontját a biztonsági öv eltörte a baleset következtében. A baleset megtörténtekor nagyon sötét volt, zuhogott az eső. Az út közepén elterelő szigetet építettek, a munkálatok még nem fejeződtek be, út elterelés volt. Az elterelő szigeten lévő fényjelzések nem voltak bekapcsolva, így későn vettem észre az elterelést, és egy szembe jövő gépkocsival frontálisan ütköztem.Kb 25 km-es sebességgel hajtottam. A másik gépkocsi vezetője nem sérült meg.
Kérdésem az lenne, hogy a büncselekmény okozásáért milyen büntetésre számíthatok? Ha a jogosítványomat bevonják, uátna újra kell-e vizsgáznom? A közútkezelővel szemben lehet-e kártérítési követelésem? ( az autóm totálkáros lett)
21 éves egyetemista vagyok, 2 éve van jogosítványom. Ezidáig sem közlekedési sem más jellegű szabálysértésem nem volt. Segítségét előre is köszönöm.
Ezt nehéz így általánosságban megválaszolni.
Mindenesetre a szlalomozó esetben egy esetleges balesetben nagy valószínűséggel a járművezetőt terhelné a felelősség a KRESZ 43 (4) b) alapján (A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten ... más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására), mert azt a vezető előre nem tudhatja, hogy valaki csak úgy tesz, mintha részeg lenne, vagy valóban részeg.
Amennyiben kiugrik az autós elé hirtelen olyan helyen, ahol a gépjárművekkel szemben elsőbbsége nincsen (nincs ott zebra vagy az autós nem kanyarodik kereszteződésben), akkor az a valószínűbb, hogy a gyalogos lesz a felelős, de nem lehet általános választ adni.
Ha egy autós elütt egy gyalogost, aki az úttest szélétől -közepéig sétál (ugytesz mintha részeg lenne), vagyha mondjuk kiugrik az autós elé hirtelen, olyan helyen ahol van járda is, az autó vezetőjét tutira megbűntetik?
Lakott területen belül,és a megengedett sebességel.Mondjuk a látási viszonyok is jók.De az uttest állapotta nagyon rossz.Ezért nem is értem miért nem a járdán járnak a gyalogosok!
Legegyszerűbben közös megegyezéssel. Ha ez nem megy, polgári perben.
Tisztelt Fórumozók!
Közúti baleset, most kaptam meg a határozatot, hogy az okozó jogerősen egy gyalogos.
Hogy lehet vele rendezni a kárigényt legegyszerűbben?
Válaszokat előre is köszönöm.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02