Többcélú Kistérségi Társulások


vanda24 # 2005.09.22. 07:27

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy az országban működő Többcélú Kistérségi Társulások Munkaszervezeteinek dolgozóianak általában milyen a státusza?
Több helyen hallottam,hogy közalkalmazottak,másutt(kevesebb helyen)köztisztviselők.
Január 1-től állítólag mindenhol köztisztviselők lennék,de kötve hiszem,hogy a mostani "elvonásos"időszakban megadnák mintegy 160 kistérség kb.átlagban munkaszervezetenként 10 embernek,ami összesen kb1600 embernek a köztisztviselői státusz?!

Szép napot kívánok:
Vanda

magus # 2005.09.23. 08:21

A munkaszervezetre vonatkozó szabályok - finoman fogalmazva is - hiányosak. Egy ilyen alulszabályozott területen bármi elképzelhető.
Szerintem a Ktv.-t nem lehet alkalmazni a dolgozókra. Közalkalmazottak az ok, szerintem.
De az Mt.-t azért tartom szerencsésebbnek, mert szabadon megállapodhatnak a bérben. Most egyébként van pénz, ugyhogy nyugodtan lehet a Ktv-ben illetve a Kjt.-ben rögzítetteknél nagyob bért adni. (egyébként meg is érdemlik azok, akik képesek ilyen zavaros jogi szabályozás mellett is dolgozni)
Én is hallottam az esetleges január 1-től bevezetendő változás-tervezetről, de várjuk ki a végét.

vanda24 # 2005.09.23. 09:05

Üdv Kedves Magus:)

Teljesen igazad van!
Szerinted a munkaszervezetben jogi referensként dolgozó közalkalmazottnak nem lehet próblémája a szakvizsga bizottságnál a gyakorlati idő elfogadása miatt?!
A jegyző pédául igazolhatja az ott töltött időt!

Vanda

magus # 2005.09.30. 09:26

Nem lehet gond az igazolás. Azt viszont nem a jegyző állítja ki, hanem a munkaszervezet vezetője. (önálló munkaszervezet költségvetési szerv, vezetője a "vezető".)
A jegyző akkor állítaná ki, ha a körzetközpont PH látná el a feladatot, akkor viszont köztisztviselő lennél.

vanda24 # 2005.10.13. 12:14

Szia Magus!

Én konkrétan a jegyzőre úgy gondoltam,hogy az ő irányítása mellett folytatom a munkámat,hiszen a munkaszervezetben rajtam kívül nincs jogi végzettségű ember.
Tehát a jegyző az akihez szakmai tanácsért fordulhatok.
Én csak azért aggódom,mert nagyon nincsenek szabályozva ezekre a munkaszervezetkre vonatkozó szabályok(pl.továbbra sem tudjuk,hogy jan1-től esetleg köztisztviselők leszünk-e)és mivel az IM-rendelet szerint a munkaköröm jogi képesítéséhez kötött főállású munkakör,de nincs konkrétan egy jogtanácsos mondjuk akinek a felügyelete alá tartoznék!

magus # 2005.10.17. 14:02

Helló Vanda 24!
Nem lehet könnyű a dolgod egyedüli jogászként. Ha a főnököd nem jogász az egyértelmű, hogy hozzá nem fordulhatsz tanácsért. Érdekes lehet az a munkaszervezet. Gondolom a 24 az életkorodat jelöli, akkor nem lehet túl sok tapasztalatod. Hogy tudod előkészíteni a tanácsülésre az előterjesztéseket... Alapító okiratok, közbeszerzési szabályzat, költségetés, társulási megállpodás (módosítás) stb.
Ha kell segítség szívesen segítek.

Vadmacs # 2005.10.26. 19:18

Szia Magus!
Látom te is vén motoros vagy, már ami a többcélú társulásokat illeti.
Vanda 24-nek üzenem, hogy jól nézzen mindennek utána, mert a vén rókákat is megdolgoztatja ez az új formáció.
Egyébként a társulásokról szóló 1997. évi CXXXV. tv-t kellett volna módosítani, nem új törvényt alkotni, nem beszélve a támogatási rendszerben jelentkező káoszról és az egyéb szabályozási anomáliákról. (munkaszervezet=kvázi költségvetési szerv)
....


Üdv néktek

magus # 2005.10.27. 09:10

A társulási törvény módosítása nem lett volna elég- túl speciális ez a társulás. A tkt. indokolásában vagy valami tanulmányban írtak is erről.
Inkább az alulszabályozás a gond.
Meg az, hogy egy még ki nem hirdetett jogszabály alapján kezdték felállítani őket (a társulási tv. meg egy korm. rendeletre hivatkozással) tavaly és kezdték osztogatni a támogatást. A Tkt. meg csak decemberben jött meg. Ezt csak bonyolította a területfejlesztési tövény módosítása- kistérségi fejlesztési tanács felállítás - kivéve ha van többcélú.
Nem beszélve arról, hogy "egycélú többcélú" is létezhet, csak területfejlesztésre. És erre is kap támogatást!!
És a BM azt tudja mondani, hogy a "kistérségireform" halad és "sikeres".
Közben meg olyan feladatokra osztanak ki pénzt, ami még meg sincs szervezve.
És csak a kapkodás van, pedig az ötlet az jó lenne, meg igény is lenne rá. Mondjuk kialakul ez egy pár év alatt, majd valaki megreformálja jó pénzért a káoszt.
(a munkaszervezet nem kvázi költségvetési szerv, hanem költségvetési szerv - 10. § (1).)
És ha esetleg az ÁSZ meg a Kincstár vizsgálgatna egy kicsit, botrány lenne...

Vadmacs # 2005.10.27. 18:50

Kedves Magus!
Teljesen egyetértek veled, mindazt a hercehurcát mi is átéltük, amit leírtál. Az érdekes az egészben az, hogy megint a gombhoz varrták a kabátot. A kistérségi társulások kialakítása céljából elindított modellkísérleteket még be sem fejezték, és már osztják a pénzt. Persze ennek is meg van a maga politikai oka, sietni kell az eredmények felmutatásával. Én még egy hatástanulmányt és összegző értékelést sem láttam modellkísérlettel kapcsolatosan....


Üdv néktek

gkft # 2005.12.28. 14:42

Üdv Nektek!

Ha szabad érdeklődni, akkor esetleg vkinek ujabb információja van-e a munkaszervezet alkalmazottainak köztisztviselőve nyílvánításáról?

és akinél PMH keretében működik a munkaszervezet,ott milyen címen leht köztisztviselő az alkalmazott!

Nálunk MT-vel van alakalmazva az ügyíntézű, aki PMH keretében müködik!
Milyen jogcímen(milyen besorolás alapján) lehet köztisztviselő a munkaszervezet feladatainak ellátója?

gk

csufi99 # 2005.12.28. 20:32

Én úgy gondolom a KTV. egyértelműen felsorolja ki a köztisztviselő. Ettől függetlenül, ha a munkaszervezet a hiavatal szervezetében egy egység, elképzelhető, hogy jogviszonyuk más, pusztán ezért, mert hivatalon belül jött létre. Vannak példák erre is, s az MT-s foglalkoztatásra is.
Azon mér lehet vitázni mi a helyes, mi nem, majd lassan kialakul talán egy olyan jogi szabályozás, mely egyértelműbben és számonkérhetőbben ír le elvárásokat.

vanda24 # 2005.12.28. 20:55

Sziasztok!

Én egy kistérségi társulás munkaszervezetében dolgozom fél éve,jogi referensként!
Nálunk mindenki közalkalmazott,nekem 120 bruttó fizetésem van.
Nagyon sok mindent hallottunk mi is évközben,én reménykedtem,hogy köztisztviselők leszünk.
Igy viszont nem nagyon számíthatok magasabb fizetésre...
Voltam ügyvédjelölt is,de így lassan újból visszamehetek bojtárkodni,hiszen ennyit ott is majdnem kerestem:)

gkft # 2006.01.03. 09:49

Sziasztok!

Köszi az infókat!

Az önálló munkaszervezet milyen formában müködik nálatok?

Kht?...stb?

ha már itt tartunk hol milyen bérekkel számolnak a munkaszervezeteknél? Mennyit kap a vezető és mennyit a referens?

Nálunk egynlőre csak egy referens van, aki (én:) szintén bruttó 120at kap....

gkft # 2006.01.04. 13:13

Lenne egy fntos kérdésem:

kistérségi társulás munkaszervezetének vezetőjének kinevzéséről így szól a tftv:

a munkaszervezet vezetőt pályázat alapján a megyei területfejlesztési tanács véleményének kikérésével a társulsái tanács nevezi ki.....

a kérdés az, hogy le van-e valahol szabályozva, hogy hol, milyen módon kell megpályáztatni(meghírdetni) a vezetői állást..?????

magus # 2006.01.05. 07:56

Nincs szabályozva. Általában a megyei naplapban teszik közzé, de bámilyen egyéb megoldás is elképzelhető.
A megyei t. tanács véleménye meg formalitás.

magus # 2006.01.05. 08:04

Gkft!
A munkaszervezetben egyedül dolgozol? Érdekes?
A munkaszervezet költségvetési szerv, alapító okirattal, vezetővel stb. Szerintem a munkaszervezet csak önálan gazdálkodó, előirányzatai felett tejes jogkörrel rendelkező lehet. Így ha csak egy ember dolgozik benne az nem elég a törvényes működéshez.

gkft # 2006.01.05. 08:37

nincs még önálló munakszervezet...székhely pmh látja el, és ott vagyok kistérségi referens, de most "érlelődik" az önálló munkaszervezet gondolata....

a vezető kiválasztás (véleményem szerint) teljesen formalitás az egész, a megye véleményezés is, én piont ezért csak a formalitásokat akarom tudni, persze igyekszem után nézni is....

nálatok mi a megnevezése a munkaszervezetnek?

magus # 2006.01.05. 09:42

Én nem a kistérségben dolgozom. Az elnevezések változatosak: kistérségi iroda, kistérségi ügynökség, kistérségi hivatal.
A kutakodáshoz ajánlom figyelmedbe a BM IDEa-s kiadványt Kistérségek kézikönyve. szerk.: Németh Jenő, Bp. 2004. (82-83 o.)Szerintem a MKI honlapján is megtalálod.

gkft # 2006.01.05. 11:37

köszi a tippet!
de már megvannak, és olvasgatom i folymatosan......egész jók.....és igyekszem minden konferencián is részt venni.....

szol_i # 2006.01.05. 22:58

Alapvetően a társulás feje (pl a megbízott önkormányzat jegyzője) dönti el, hogy a társulás alkalmazottjait önkormányzat dolgozójaként (és így köztisztviselőklént), vagy a társulás (mint önálló jogi személy) alkalmazottjaként foglalkoztatja. Munkaszerződés a mérvadó. Változás esetén kell készűlni módósításnak, vagy átadásnak vagy mi.

Hogy a társulás dolgozója mi, azt sajnos nem tudom. Amiről én tudok, ott közalkalmazottak. (pedig hatósági igazgatási feladatot végeznek).

Bennem is felmerűlt nemrég, hogy nem-e köztisztviselők, mint Ktv. szerinti olyan intézménye... Meg kellene nézni jogtár köztisztviselő magyarázatokat, ott van jó sok, meg birósági határozat is.

magus # 2006.01.06. 07:13

A társulás feje a jegyző? A társulás alkalmazottairól a társulási tanács dönt (létszámkeret). ha a székhely Pm látja el a munkaszervezet feladatait, akkor az általános szabályok szerint a jegyző dönt (adott esetben a polgival együtt) hiszen a sját hivatalán belül kell megszervezni ezt a nem kevés plussz munkát.
Ha van önálló munkaszervezet, a vezetője választja ki az emberkéket, de csak az enedélyezett létszám erejéig. A társulási megállapodásban rögzítik a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét.
A társulás mint önálló jogi személy általi foglalkoztatás érdekes, gondolkodtam már rajta, de szerintem nem jogszabálysértő.
Hatósági feladatot a többcélú nem láthat el. Szerintem a hatósági feladatok közös ellátására a társulási tv. alapján hatósági igazgatási társulást kel létrehozni. Az ott dolgozók viszont a Ktv. hatálya alá tartoznak (1. § (1)).
A többcélúban dolgozók vagy a Kjt vagy az Mt. hatálya alá tartoznak.

godsgreatbananaskin # 2006.01.16. 10:26

Nem összeférhetetlen az, hogy a Polgármesteri H. lássa el a munkaszervezet feladatait? Két külön költségvetési szervről van szó, esetleges - financiális- érdekellentétről...
Eljárhat a jegyző más szerv munkáltatói jogkörét gyakorolva?
Szerintem amíg nincs szabályozott munkaszervezet, az a társulási tanács mulasztásos jogsértése, hiszen a költségvetési gazdálkodás így nem megbízható. Sajnos a felalősségük politikai, hiszen a tanácsot a polgármesterek alkotják...
Vanda! Ha neked lennék, csinálnék ott munkaszervezetet, épp megfelelőt...

Ghafur # 2006.01.19. 09:26

Nekem az a véleményem, hogy sikeresen létrehoztunk egy leendő új közigazgatási szintet. Várjátok ki a végét. Egyre több elsőfokú hatáskört fognak telepíteni a kistérségi körzetközponti jegyzőhöz. Erről kormányhatározat is született, ha valakit érdekel, szívesen kikeresem a számát. Erre utal még, hogy a körzetközponti jegyző illetmény-besorolását megemelték. Én kistelepülési jegyzőként szenvedek a költségvetéssel, a jogos járandóságokat is úgy nyögjük ki, de nálunk a kistérség munkaszervezetének vezetője messze 300 felett keres (csak úgy ex has, Mt. jogállás), hat alkalmazottal, és 130-190 közötti bruttókkal, jutalommal, mobiltelefonnal, utazási költségtérítéssel, üdülési hozzájárulással!!!
Roppant hálás lennék, ha valaki tudna valami információt adni arról, hogy egy, az államháztartási rendszer részét képező munkaszervezetben milyen jogállásúak az alkalmazottak? Mert egyre több olyan feladata van a kistérségnek, amihez Ktv. kellene! És általában mennyi az illetmény?

magus # 2006.01.19. 10:56

A körzetközpont jegyzőjéhez telepített hatáskörök bővítésének semmi köze a kistérséghez. Jelenleg a kistérség (többcélú kist. társulás) nem láthat el államigazgatási jogköröket. Közszolgáltatások közös ellátása a jelenlegi feladata, átruházott hatáskörben. A társulási tanács a döntéshozó, a munkaszervezet előkészít. Így semmi nem indokolja a Ktv. alkalmazását. Ha változnak a jogszabályok és indokolt lesz nyilván hozzáigazítjáka Ktv-t is. Milyen feladatkora gondolsz amihez a Ktv. kellene?
Az általad írt fizetések egyáltalán nem magasak.
Ha kivárjuk ennek a reformnak a végét, és következetesen végigviszik, a kistelepüléseken nem lesz önálló hivatal. Ezt a formációt, ilyen finanszírozással pár évig bírják majd csak a kistelepülések.

godsg..kin-nek: nem összeférhetetlen, kifejezetten jogszabályszerű. Ha nincs önálló munkaszervezet, csak a körzetközponti PH láthatja el a munkaszervezet feladatait.

gkft # 2006.01.23. 14:30

Egyetértek veled Magus!

A múlt héten egy konferencián egy gazdaságkutaó is azt jósolta, hogy kormánytól függetlenül, itt mindenképp meglesz a közigazgatás reformja...és a végeredmény az lesz,hogy kb. 200-250 "pont" lesz, a jelenlegi 3200 település helyett...Pont azért, mert nem tudni,h mi lesz az elnevezés, de ez majnem lényegtelen.... Szerinte, a hivatalok megmaradnak,meg a testülteke, de pénzügyi önállóságukat elvesztik...

Az MT-s alkalmazás előnye, hogy a bér megállapodás tárgyát képezi...és az egyéb juttatások vonatkozásban, pedig meg lehet adni a MT-ben, hogy a KTV szerinti juttatásokra jogosultak a munkavállalók.....így nem éri hátrányként a munkavállalót,hogy nem köztisztviselő....

van ahol szintén a körzetközponi PH látja el a feladatokat, de az ügyintéző juttatásait, és némi egy díjat kiszámláz a hivatal a társulásnak....de még így is gazdaságosabb a társulásnak amüködés, mintha önálló irodát mükködtetne....