KET-az új eljárási törvény


gdolozs # 2005.11.07. 10:58

Most készülök a közti szakvizsgára. Mondjatok olyan végzést, ami nem fellebbezhető (szakhatóság állásfoglalását kivéve). Laikus vagyok, a Ket-ből nem tudok kihámozni, a Bende-Szabó féle anyag sem említ ilyet Kösz

the supervisor # 2005.11.07. 11:35

Pl. ha hatósági eljárás (pl2:munkaügyi ellenőrzés) során egynehány munkaügyi iratot végzéssel lefoglal az eljáró felügyelő. Erről kap az ügyfél egy végzést. Konkrétan ezt nem lehet megfellebbezni, csak majd a munkaügyi bírságot kiszabó határozatot

ObudaFan # 2005.11.08. 17:25

Hiánypótlásról szóló végzés sem fellebbezhető - és ez nemcsak a közig. jogban van így.

szamóka # 2005.11.11. 09:48

Sok gondot okoz annak eldöntése, a beérkezett beadványokat vajon a „panasztörvény” vagy a Ket. alapján bíráljuk el.
A félreértést az okozza, hogy a 2004. évi XXIX.tv. 141.§ (1) bekezdése (közkeletű nevén ez az új „panasztörvény”) szerint a panaszokat és közérdekű bejelentéseket e törvény szerint kell elintézni. A Ket. 29.§ (1) alapján viszont a hatósági eljárás az ügyfél kérelmére, bejelentésére, nyilatkozatára, más hatóság kezdeményezésére, külön jogszabályban meghatározott panaszra (ezek a kérelemre indult eljárások) vagy hivatalból indul.
A közérdekű bejelentések és panaszok nem közigazgatási hatósági ügyek.
De mi a panasz? A 141.§ (2) szerint olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más- így különösen bírósági, államigazgatási- eljárás hatálya alá. A közérdekű bejelentés pedig a 141.§ (3) szerint olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetve megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.