Hívjál fel telefonon, így egyszerűbb!(30/9739-847)
attika
Hívjál fel telefonon, így egyszerűbb!(30/9739-847)
attika
köszi! ezek jó hírek :) Németo. aláírta a szabadkereskedelmi egyezményt? környezetvédelmi díj kb mennyi? használt motor lenne, adás-vételi szerződés mint igazolás a vételárról jó? vagy az előző tulaj ir majd egy nyilatkozatot? ha cég nevére vásárolnám áfát visszaigényelhetem? ezeket kb mikor kell fizetni behozatal pillanatában a határon vagy utána pár nap esetleg hét?
még 1x köszi!
Nem kell KF eng. 250 cm3 alatt, sőt az általános illetékesség szabályai szerint ámkezeltetheted. Ha szabadkereskedelmi megállapodást aláíró országból származik akkor 0% a vám, de terheli környezetvédelmi termékdí és 25% ÁFA. A vámteher alapja a számla érték, értéknyilatkozat vagy a vámhivatal által megállapított érték.Ha a számla érték, vagy a nyilatkozott érték eltér a vámhivatal adatbázisában szereplő értéktől 50%-nál nagybb mértékben eltér, akkor is a vámhivatal állapítja meg a vámalapot.
attika
Üdv mindenkinek!
Lehet kevésbé tartozik ide, de elég tudatlan vagyok vám témában. Kinéztem egy motort e-bay.de -n, tehát Németo.-ból jönne a kicsike, 250 köbcenti alatti Honda CB 250. Amiket olvastam, azok szerint ez vámmentes és a közlekedési felügyelethez se kell vinnem engedélyeztetni? áfa? egyéb? nem tudom mi jönne rá plusszba a vételárra (kb 300-600 euro) így nem tudok kalkulálni se.
Balaton!
A neved elmondja, hogy a szív áll a józan ész felett. Gyere haza, ez a legszebb ország.
Érdemben azonban nem tudok hozzászólni.
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Sziasztok Mindenki!
Végigolvasgattam az autóvámolással kapcsolatos horrorisztikus történeteket. Ugye jól értem, hogy itt az autó végleges importjáról volt szó Ercan esetében? Minket ugyanis Nagy-Britanniából húz haza a szívünk két évre, és úgy tudom, hogy ennyi időre ideiglenesen is be lehet hozni egy autót, nekünk ez elég lenne. A kérdés az, hogy tudja-e valaki, hogy ilyenkor is 5 évnél újabbnak kell-e lenni az autónak (a mienk kb. 7 éves, nagyon jó állapotú, behozatala mindenképpen megéri), illetve ilyenkor magyar rendszámot kap-e az autó. Ugyanis mi egyedül ezért (magyar rendszám, hogy helyben tudjuk biztosítani) akarjuk bejegyeztetni, egyébként turistaként is hazahozhatnánk, és akkor csak 6-havonta kéne kivinni egy napra az országból. Bármilyen segítséget örömmel és hálásan vennék, a Vámhivatallal már többször e-maileztem, és elég segítőkészek is voltak, csak az a bibi, hogy minden e-mail válaszuk kb. 9 hétbe telik, úgyhogy mire midnent megválaszolnak ami kimaradt az előzőből, addigra már letelik a két év és vissza is jöttünk :)
Kedves Ercan, néha én is elgondolkodom, hogy mi a francnak jövünk haza, de tudom, hogy ilyenkor a szív diktál az ész felett, pontosan ismerem az érzést. Na meg vannak itt még emberi értékek...de hát ez egy másik téma!
Köszönöm: Balaton
Balatonakali polgártárs
Keress meg magánban!
attika
Sziasztok,
En is Nemetorszagbol telepulok haza, 2 ev melo utan,es vinnek egy Mitsubishi Galant 2.0GLS-t,100kw,euro-2 katalaizatoros, 1998-as evjarattal es forgalombahelyezessel.A TUV most aprilisi.
Az autot 2 eve vettem,kinntlakas miatt vam es afamentes.
Kerdes:Mi alapjan hatarozzak meg az arat-gondolom ez alapjan kell a 20%fogyasztasi adot fizetni-hiszen a szamla 2 eves.
Lehet -e ezt lejebb tornazni valami okos trukkel?
Mennyivel lehet elterni a Schwacke-tol?
+milyen egyeb jelentos kiadasom lesz meg vele(az idegorvoson kivul)?
Nincs valami ember,aki ezt esszeru osszeg elleneben teljesen elinztezne nekem?
Udv,
Norby
Kedves vilagesze;
Eloszor is nagyon kedves vagy a segitoszandekoddal! Kozben egy valasz erkezett toluk, amibol megtudtam, hogy lehetseges! :) Kedves Beres-Deak Attila segitett nekem a klarifikaciora, hogy a valaszuk tenyleg igent mondo.
Azert mindenkepp megyek, meg ezek utan is, mivel a magyar ember szive csak hazahuz meg ezek ellenere is! Itt nincs logika.. (azert kettos allampolgarsagom megmarad...)
Tehat most ez az 'autos tema' lezarult. Ez alkalombol szeretnem kifejezni tiszteletemet azoknak, akik a fentiekben oly keszsegesen probaltak segiteni es tanacsokat adni.
Koszonettel es Tisztelettel;
ercan
/ercan/
Ercan! Ha valami pecsétes papírt akarsz, én szívesen segítek, csak fogalmazd meg, hogy mire is lennél kíváncsi. Én már küldtem nekik levelet, és egész hamar, és tisztességesen válaszoltak. Ha akarod postára adom itt, arra kutya kötelességük válaszolni (lásd 'Hivatal válasza' c. témát - én nyitottam, pont ezért :) ).
Tedd közzé az emailcímed, ha gondolod, és akkor tudok segíteni.
Amúgy baráti jótanács még mindig: gyere haza 1-2 hónapra turistaként, szép is lesz, jó is lesz, egyszeru is lesz, el sem leszel kötelezve.
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Tisztelt Forumtarsak;
Update: az alabbiakat mar csak azert teszem kozre, hogy ti is nevessetek:
tanacsara a csepeli vizsgálo allomast (kff) Pinter Lajost hivtam (278-5571), nem tudtam elerni, majd irtam neki:lpinter@csepel.kff.hu (nem kaptam valaszt)
Tisztelettel Mindenkinek;
ercan
/ercan/
Kedves vilagesze;
Aranyos vagy, koszi a szamot!
Holnap egy szep uj nap, uj lendulet, uj orraeses...azert megprobalom.
/ercan/
Ercan!
7-es számú vámhivatal
+36 1 262 6748
Drukkolok neked. De az az érzésem, hogy úgysem fogsz többet elérni, mint a Közlekedési Felügyelettel. Én egykétszer felhívtam oket, túl sok értelmeset nem mondtak.
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Tiszteletem mindenkinek;
Eloszor is nagyon koszonom mindenkinek a hozzaszolasat es tanacsait.
A humorerzek sokat segit a negativ elmenyek tulelesehez/elviselesehez. Es termeszetesen senki sem tartozik felelosseggel tanacsai utan, mivel csak azert vagyunk itt, hogy egymast segitsuk informacio es tapasztalat csere folytan.
Szoval tegnap en azt hittem (kis optimista), hogy mara okosabb leszek. Szinte egesz nap probaltam telefonon erintkezni a fent irt szammal, de szerintem az ottaniak kalandoztak egesz nap az internet vegtelen halojan.. ugyhogy nem sikerult elernem oket. Kozben mas helyekrol ehhez kapcsolodo infokat megtudtam, ha valakit erdekel e-mailen eltudom kuldeni, de ide az tul hosszu lenne.
Azzal kapcsolatban pedig, hogy milyen motor van ebben a 'csoda autoban' meg az itteni autokereskedok is nagyot neztek/hallgattak, meg annal a kerdesnel is mikor erdeklodtem, hany kw-os lehet a motor. Hiaba itt sem minden tokeletes. Annyit mondtak, hogy meg soha senki ilyet nem kerdezett toluk:)
Arra pedig rajottem hogy hasonlo konfiguraciokat otthon is arulnak (97-es Ford Escort kombi... csak 2 literes motort nem lattam koztuk)
Az adoozassal kapcsolatban: a kocsi erteke utan nem kell nekem (mivel az alol mentesitve leszek)csak a tobbi utan lenne:
vám, (1) nincs hazakoltozesnel
fogyasztási adó, (2)
környezetvédelmi termékdíj, (3)
általános forgalmi adó (a fentiek utan)
A közlekedési hatóság elfogadja az ENSZ-EGB előírásokkal egyenértékű, vagy annak megfeleltethető Európai Uniós, vagy USA követelmények szerinti igazolt megfelelőséget.
Most mar csak a Gergely utcai hely telefonszama utan nyomozok, hatha nekik van egy frissebb listajuk. Ha veletlenul valakinek ez a telefonszam meg van, megkoszonnem. ------------------------------------Maradok Tisztelettel;
ercan
/ercan/
Attila! Ez tényleg hasznos lenne.
Ercan: én egy vámoldalon találtam a fenti infót, nekem úgy tűnik hogy max. 7 éves autót lehet behozni. Ugyanakkor egy ismerősöm tavaly még egy 1994-es gyártmányú Peugeot-t hozott át, igaz, azóta kb. 10kg-t fogyott és a Lipót mező határára került folyamatosan romló idegállapota miatt (a korrupt vámtisztviselők, 100 féle ide-oda rohangálás, idióta önkormányzati ügyintézés, százfelé történő pénzkiadás), a lényeg az , hogy mostanra kb. ott tarta, mintha itthon vette volna meg...
Röviden teljesen egyetértek világeszével, igazán jó lenne, ha ezeket a a balkáni állapotokat már valaki megreformálná. Az másik kérdés, hogy a jó állapotban behozott autó meddig lesz jó állapotú a finom kátyúkkal tűzdelt utakon (érdekes módon a fent említett Peugeon semmit nem kellett cserélni 8 év alat, nálunk 2 hónap alatt elkezdett kopogni a futómű.., de ez csak a hab a tortán...
'tegnapi napon határoztam el, hogy egy kiadós ügyészi intézkedést kérek az ügyben'
Csak keményen! A vám 'ügyfelei' át fogják keresztelni a Petróleum utcát Béresre, a Mozaikot Deákra, a Gergely utcát pedig Attila utcára! :)
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Hello Világesze!
Megkaptam az SMS-t. Amint tudok alkalmas időpontot jelentkezem.
Üdv:
attika
Amit Világesze leírt az mind igaz. Sajnos az autóvámolás körül olyan kiugró jogsértések vannak, hogy pont a tegnapi napon határoztam el, hogy egy kiadós ügyészi intézkedést kérek az ügyben. De azért, ha ragaszkodssz a vámoláshoz, átsegítelek a nehezén.
Üdv: Béres-Deák Attila igazságügyi vámszakértő
attika
Kedves vilagesze;
Koszonom szepen a tanacsod es hozzaszolasod. Azonfelul tetszett a humorerzek is.
Kozben (mivel orankent okosabb leszek)
megtalaltam egy telefonszamot, ahol vizsgaztatjak a kocsikat, ugyhogy reggel telefonon probalom tovabb boviteni tudasom.(Ha valakit erdekel itt van kozkivanatra:Központi Közlekedési Felügyelet, műszaki állomás: Budapest, XXI., ker., Petróleum u. 4. szám, Tel: 425-2023.
Az a 'kerdeses kocsi' pedig: 97-ben gyartott Ford Escord kombi, automata, 4 hengeru, stb.nem rozsdas vagy karambolos es 105 ezer km-t futott jargany, benzines + azt hiszem 19xx ccm-s motor es ha minden igaz meg katalizator is van benne! Csak ezen a listan nem talalhato amit itt talaltam: http://www.kff.hu/…mu/TABLA.HTM
Meg annyit mondanek, hogy otthoni autos lapokon is informalodtam es a 10 evesekert annyit kernek, mint amibe az en 5 evesem kerul itt. A szallitas nem tragikus, a cokmokom lenne 4200 CAN$ kocsival pedig 5000$. Az itteni szallito pedig Bp.-ig hozza az osszes vackomat, nem kell Amsterdamba menni, habar ugyis mindig ott cserelek gepet.
Tehat ha belekalkulalom a tobbi ados terheket akkor is megerne. Egy kocsit ugyis itthagyok a fiamnak, kettot nem tud egyszerre hasznalni. Vamot meg 2 ev kint-tartozkodas utan nem kell fizetni es en mar meghaladtam azt, nekem 20 ev van. Most pedig a nosztalgia es a honvagy hazahuz. Lehet orultseget csinalok, de ott szulettem es imadom a hazamat! (igaz ez nem ide tartozik)
Szoval megegyszer koszi a tanacsodat, azert meg egy telefont megeresztek es akkor probalok donteni. Majd megirom, ha 'tudasom' ezzel kapcsolatban bovult.
Tisztelettel;
ercan
/ercan/
Meg lehet, hogy amint áthozza a kocsit, kezdhetné átépíteni, pl. az amerikában jó piros indexlámpa ide nem jó, nekünk sárga kell. Kürtre is van valami hülyeség, gyanítom csak abba nem kötnének bele, hogy milyen színu a szagosító a kocsijában.
NEM, NEM, NEM. Hagyja ott Kanadában.
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Helyesbítek:
'A magyar hatalomnak jobb egy 23 éves lerottyant skoda, mint az ön esetleg tipp-topp Escortja, de hát ez kis hazánk. '
helyett
'A magyar hatalomnak jobb egy itthon már futó, 23 éves lerottyant skoda, mint az ön esetleg tipp-topp Escortja, de hát ez kis hazánk. '
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Üdv ercan!
Amit Rexor ír, nekem zavaros, de biztos úgy van.
Én sok független, de nem hivatalos forrásból úgy tudom, hogy az a jármu vámkezelheto (azaz kaphat magyar rendszámot), amely 97. jan. 1. utáni _GYÁRTÁSÚ_.
Nem pedig 97. jan. 1. utáni elso forgalomba helyezésu.
Ha a kff.hu-n fellelheto listán nem szerepel az autó motorszámmal és sebességváltóval, akkor 'rizikós' a forgalombahelyezhetoség. Ha szerepel, még akkor is lehet, hogy 'fobb pontjain rozsdás'.
Azt felejtese el, hogy milyen rossz állapotú autók vannak Magyarországon, attól még roppant igényesek a hivatalok. A magyar hatalomnak jobb egy 23 éves lerottyant skoda, mint az ön esetleg tipp-topp Escortja, de hát ez kis hazánk.
Gyakorlati tanács: ha jól veszem ki hozzászólásából, akkor ez a bizonyos Ford Escort Kanadában van. Szerintem ne hozza haza, hanem adja el ott, szerintem jobban jár. Ennyit egy 6-7-8 éves Ford Escort nem ér meg:
Ráadásul azt is kockáztatja, hogy a Közlekedési Felügyelet elutasítja a forgalombahelyezés engedélyezését, akkor pedig elbukta az egészet.
Szerintem nagyságrendekkel jobb, ha nem bajlódik azzal az autóval, hanem eladja még akár nyomott áron is külföldön.
Ön is írja másik témánál, hogy 'Csak annyit, hogy eszbonto szemetsegek vannak otthon. ' Ez így van. Sokszorosan az autózás, és hatványozottan az autóvámolás körül.
Amit leírtam, azt vagy hallomásból, vagy 2002-es évben tapasztaltak alapján írtam le, ráadásul úgy, hogy a körülményeket nem ismerem. Fontos lenne pl. tudni, hogy nem él-e hosszabb ideje életvitelszeruen külföldön, mikori az autó, hány kilowattos motor van benne, hány kilométert futott, stb...
Ha egy sokkalta jobb autó lenne, talán megérné. Az itteni hozzáértok németországból is meggondolják, hogy mit éri meg behozni. Nemhogy a tengeren túlról...
MAGYARÁN SEMMI FELELOSSÉGET NEM VÁLLALOK A HOZZÁSZÓLÁSOM KAPCSÁN.
Majd esetleg Béres-Deák Attila kiigazít, o van igazán otthon ebben.
Világesze, akinek problémája akadt a jog útvesztõiben
Tisztelt Rexor;
Eloszor is koszonom szepen kedves Rexor a valaszat. Ha megengedne, hogy picit specifikusabb legyek: egy jo allapotban levo Ford Escort kombit szeretnek behozni, mivel hazakoltozok tobb evi kint tartozkodasom utan.
Annyit tudok, hogy vam-mentes lenne es Ford Escort-okat be lehet hozni. A kocsi hibatlan es mukodokepes, de viszont mar 5 eves.
Kerestem ahol egy database van a kocsikrol (ford escort-ok ugyan vannak, de az pontosan nincs ott ami nekem van: kombi es automata). Ha veletlenul tudna, hogy hol tudnek ennek utana nezni, akar telefonon vagy weboldalon, esetlek melyik hivatalnal, nagyon megkoszonnem. Eleg laikus vagyok a kocsikhoz, csak annyit tudok hogy 4 cylinderes a motor :) De viszont minden jo rajta es a kanadai emissio teszten is atment. Ragaszkodok ehhez a jarganyhoz mert automata..
Es meg egy, bocsasson meg de azzal a kifejezessel nem vagyok magam tisztaban, hogy mit jelent amit On irt: a kocsinak újként 1996. január 1-jét követoenen használatba vettnek kell lennie.
Ez azt jelentene, hogy 96-osnal regebbit nem lehet behozni, vagy pedig azt hogy 96-tol az en tulajdonomban kene lenni?
Elnezest a sok tudatlan kerdesert, de okosodni szeretnek. Turelmet es idejet koszonom szepen.
Maradok Tisztelettel;
ercan
/ercan/
Tisztelt Ercan!
Az egyes használt vagy sérült gépjárművek vámkezelését megelőző vizsgálatról szóló 3/1999. (I. 18.) KHVM-KöM-PM együttes rendelet értelmében 2003. január 1-jétől használt személy- és 3,5 t alatti tehergépkocsi csak akkor vámkezelhető, ha az megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet azon feltételének, miszerint a kocsinak újként 1996. január 1-jét követően használatba vettnek kell lennie.
Tisztelt olvasok;
Valaki tud e informaciot adni, hogy maximum hany eves gepkocsit lehet Magyarorszagra behozni/importalni?
En egy 5 evesre gondolok, de regebben olvastam valahol, hogy 4 evesnel oregebbet nem lehet behozni. Igaz ez?
Tanacsukat/hozzaszolasukat elore is koszonom.
ercan
/ercan/
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |